Noid
Newbie
Noid
|
Post by Noid on Jun 8, 2007 12:18:25 GMT 1
Het skinnen van winamp lijkt me niet zo moeilijk: members.aol.com/awm3000/skinning_winamp.htmheb het nooit gedaan, maar lijkt me goed te doen. Als ik de keuze had tussen c# en java zou ik in dit geval gaan voor c#. Een pak minder belasting voor het systeem. Je zit continu met refresh van data (hetgeen je ophaalt, berekend en dan toont). Java is nu niet direct snel bij het tonen van resultaten vind ik, laat staan als dit realtime en zo snel mogelijk moet. Maar ik kan mis zijn natuurlijk.
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Jun 8, 2007 12:44:49 GMT 1
Ik heb mij een Nokia LCD-schermke (84x48) aan m'n pc gehangen (was iets van een Nokia 5510 ofzo (?) / 3310 zou ook lukken). Ik heb daar nog niet veel mee gedaan buiten Winamp-data ingelezen en een spectrumanalyer laten lopen.
Misschien wel leuk op daat het één en ander te laten op verschijnen, maar ik vrees dat de resolutie wat laag is. Het CPU-gebruik valt nog wel mee bij lage(re) refresh rates (rond de 1fps ofzo)
Voor diegenen die geinteresserd zijn: even googlen op LCDinfo, LCDHype of LCD Studio)
[edit]: Inderdaad voor C gaan (C++?)
|
|
|
Post by Knarf on Jun 8, 2007 13:28:34 GMT 1
Java is zeker even performant als C# hoor. Als C++ niet maar daar ken ik geen jota van, en zoveel maakt dat echt niet uit hoor.
Wat Nico zegt dat Java trager is in het tonen van gegevens dat klopt wel imo. Vandaar ook dat ik geen SWING maar SLIK zou gebruiken voor de interface. Ik zou SLIK aanspreken via JNI (java native interface). Dit betekend dat de gui native loopt (SLIK is beschikbaar voor Windows en Linux dus het gaat dan enkel onder die systemen draaien (MacOS-X krijgt ge vermoedelijk ook aan de praat) en dus even performant is als een C of C++ programma. Het enige dat Java dan nog zou doen is in een luske data lezen vanaf een file die er wordt geplaatst door een in C++ gemaakte dll. De opgehaalde data geeft java dan door aan SLIK. Imo moet dat gaan... Diene andere kerel deed het tenslotte met flash.
De 2de reden dat ik het met SLIK zou doen is voor mensen met schermpjes zoals Roald. Als ik de gui met Swing zou maken zou die effectief nooit passen op 84x48. Maar zulke mensen kunnen dan zelf skins maken met voor hun intressante info op.
|
|
Noid
Newbie
Noid
|
Post by Noid on Jun 8, 2007 15:36:03 GMT 1
Frank, Ik zou zeggen, laat u gaan Ik kijk er naar uit. Even verduidelijken: Reden waarom ik 'critish' ben naar het java verhaal toe is omdat ik op m'n werk ook veel met java programeurs te doen krijg. De gui is echt wel traag bij het fetchen van gegevens in swing met de JIT compiler. Versie 1.6 van java helpt een beetje,maar tis nog lang niet optimaal. Zou gewoon niet willen dat hetgeen je wil schrijven uiteindelijk te zwaar wordt om parrallel met een game te draaien. Maar ik lees dat je meer kennis van zaken hebt, en zal me niet meer moeien;) anyhow, als ik kan helpen, shoot. N.
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Jun 8, 2007 15:41:03 GMT 1
Met dat 84x48 (monochroom) schermpje dacht ik eerder aan een plugin (dll?) die data uitzend, zodat je dat kan gebruiken voor een LCD-programma. Dat schermpje kan ik niet instellen (toch niet zonder via 1001 omwegen te gaan) als uitbreiding van het bureaublad ofzo.
Zoals ik het begrijp is dat java programma enkel de GUI, het tóónt enkel de waarden. Ik zou dus enkel die dll in C++ waarvan je sprak moeten gebruiken, en dan in een LCD-programma die waarde inlezen en op schermpje zetten.
Dat van die bandengrip bijvoorbeeld lijkt me zeer interessant (misschien zelfs beetje oneerlijk tijdens race tov mensen zonder deze info)
|
|
|
Post by Timpreza on Jun 8, 2007 16:06:11 GMT 1
Ik gebruik hier soms wel eens die motec, en da's héél interessant, maar het probleem is dat je enkel je eigen ronden kan analyseren. In gpl kon je met replay analyser de telemetrie van anderen gaan vergelijken, en da's pas interessant. Realtime telemetrie kan misschien handig zijn als ik bij mij thuis de data van iemand anders zou kunnen bekijken zoals bij endurances met teamleden en teamspeak zodat teamleden de bandentemp, remtemp, benzineverbruik en weet ik wat nog allemaal kunnen opvolgen. Dan moet de piloot zich daar niet zo mee bezighouden, en kunnen de strategiën door de niet rijdende piloot bijgestuurd worden of zo. Anders zie ik er niet veel nut in, want als ik rij ga ik niet naar de data kijken. Dat doe ik dan achteraf wel in Motec. Tenzij ik kan spieken bij een ander misschien.
|
|
|
Post by petje on Jun 8, 2007 16:44:46 GMT 1
Misschien kan ik die data dan ook inlezen met mijn lcd schermpje van mijn G15 logitech toetsenbord.
|
|
|
Post by Hill2button on Jun 8, 2007 20:54:39 GMT 1
het probleem is dat je enkel je eigen ronden kan analyseren. In gpl kon je met replay analyser de telemetrie van anderen gaan vergelijken, en da's pas interessant. Dan spreken we over een replay analyser zoals bij GPL gebaseerd op de replay. Ik ben niet zeker, maar ik denk niet dat al die info in de replay is terug te vinden. De gpl replays waren tot 3 keer groter dan de rF replays.
|
|
|
Post by Knarf on Jun 8, 2007 21:07:40 GMT 1
Ik gebruik hier soms wel eens die motec, en da's héél interessant, maar het probleem is dat je enkel je eigen ronden kan analyseren. In gpl kon je met replay analyser de telemetrie van anderen gaan vergelijken, en da's pas interessant. Realtime telemetrie kan misschien handig zijn als ik bij mij thuis de data van iemand anders zou kunnen bekijken zoals bij endurances met teamleden en teamspeak zodat teamleden de bandentemp, remtemp, benzineverbruik en weet ik wat nog allemaal kunnen opvolgen. Dan moet de piloot zich daar niet zo mee bezighouden, en kunnen de strategiën door de niet rijdende piloot bijgestuurd worden of zo. Anders zie ik er niet veel nut in, want als ik rij ga ik niet naar de data kijken. Dat doe ik dan achteraf wel in Motec. Tenzij ik kan spieken bij een ander misschien. Dat behoord wel tot de mogelijkheden... Dat is de volgende stap. Bekijken van iemand zijn telemetrie over het internet (met wat vertraging dan maar dat is dan ook niet zo realtime nodig imo). Kheb zojuist SLIK eindelijk aan de praat gekregen met de hulp van de maker ervan. Binnenkort eens bestuderen.
|
|
|
Post by Knarf on Jun 8, 2007 23:34:44 GMT 1
Een allereerste beta versie is gereed. Benodigdheden : - Java 6 - GTK+ 2 Runtime Environment (http://gimp-win.sourceforge.net/stable.html) Instructies - Installeer Java 6 - Installeer GTK+ 2 - Ga naar waar ge GTK hebt geinstalleerd bv "I:\Program Files\Common Files\GTK\2.0\bin". Kopieer daar het bestand libpng12.dll naar libpng.dll (in dezelfde directory) Download de tool users.pandora.be/riptor/rfactor/beta1.rar en pak het uit in uw rFactor main folder (pak het eventueel ergens anders uit zodat ge ziet welke files ik allemaal neerzwier in uw rF dir). Vanaf dan staat in uw rFactor main folder bestand : rftelemetry.bat Dubbelklik daarop om te starten. Er verschijnt een paars scherm met wat getallen en 2 knoppen. De rode knop is om het progje te stoppen. De groene om de logging te starten. De getallen zijn rpm, snelheid, gear. Druk op de groene knop Start rFactor in windowed-mode, en rij rond met een wagen. Kijk naar het paarse scherm. Hopelijk werkt. Hier bolt het perfect. Nota : omdat ik nog geen threads gebruikt werkt de rode knop niet meer van zodra ge op de groene hebt geklikt. Gewoon in het zwart dos scherm CTRL+C dan stopt het wel. In rFactor is nu ook een directory 'skins' bijgekomen. Kijk daar eens in. Het bestand skindata is een tekstfile. Ge kunt dus de beperkte gui al volledig skinnen. Alle elementen die ik momenteel hebben zitten in de skin. Ik vermoed dat de skinfile zo duidelijk is dat het niet veel uitleg nodig heeft. Een volledige uitleg over SLIK : users.pandora.be/riptor/rfactor/SKIN_SPECSIk heb ook al gezien dat het supereenvoudig is om meerdere skin directories te ondersteunen en de user daaruit te kunnen laten kiezen (1 regel code) zodat ge meerdere skins kunt installeren. Ge kunt het op de volgende manier ook proberen op een 2de pc. Installeer alles op uw main pc zoals hierboven beschreven. Deel uw rFactor map zodat de 2de pc die in beeld heeft. Ga met de 2de pc naar de rFactor map van PC1 en start rftelemetry.bat. Later zal ik nog wel echte netwerkcapaciteit inbouwen want op deze manier gaat het natuurlijk niet over internet.
|
|
|
Post by Knarf on Jun 9, 2007 10:08:02 GMT 1
Kleine update : beta 2. Dat was nog iets waar ik me wat ongerust over maakte. Deze versie heeft een analoge wijzer voor het toerental. Gebruik wel de F-BMW mod ofzo want ik ga er vanuit dat de auto 10.000 RPM heeft. Het enige wat me nog niet lukt is aanpasbare tekst, ik vermoed dat ik iets verkeerd doe. Ik kan wel GTK+ tekst widgets maken en initialiseren op een waarde maar ik kan die niet updaten met andere waarden. Heeft er iemand interesse om wat skins te bouwen ? Die kan met deze beta2 al wat zaken proberen denk ik. En me iets laten weten als er extra zaken nodig zijn. Er zit momenteel in - Snelheid in KPH als number - RPM als number en als dial (voor analoge toerenteller) - Gear als number (dit wil ik nog ombouwen naar text omwillen van R en N gears maar daar slaag ik momenteel niet in... Een andere manier is dat ge in de skinbitmap van het font van de gears ipv een 0 een N zet, en dat ik als reverse gear 9 doorgeef en dat men in de skin idpv een 9 een R zet... Momenteel geef ik wel nog -1 door als reverse) users.pandora.be/riptor/rfactor/beta2.rarIk ga nog wat zaken configeerbaar maken nu. Zoals het max aantal RPM, de max speed (ik zal ook nog een speedDial ding maken, dat zit er nu nog niet in), de locatie van de rFactor install zodat ge enkel de plugin.dll in uw rF map moet dumpen.
|
|
|
Post by Hill2button on Jun 9, 2007 10:36:19 GMT 1
Woehoe! Ik ga eens proberen om die xubuntu aan de praat te krijgen op mijn oude mac!
De dag is nog jong Frank ;D
|
|
|
Post by Knarf on Jun 9, 2007 10:46:31 GMT 1
Onder Linux heb ik het nog niet getest. Ge kunt mss hier eens zien www.ibm.com/developerworks/java/library/j-slik/ en zijn voorbeeld afhalen www6.software.ibm.com/software/developer/library/j-slik-source.zip (check de readme... Ge moet GTK ergens vanafhalen voor Linux (misschien want ik dacht altijd dat ge dat altijd hebt)). Misschien moet ge ook ergens een .so kopieren zoals die dll onder windows... Kheb gisteren gewoon naar die gast gemailed na nen tijd en na 10 min had ik een antwoord dat ik die dll moest kopieren, als het niet lukt kunt ge em mss ook mailen hoe dat moet onder Linux :-) Als ge dat aan de praat krijgt moet mijn spul ook gaan.
|
|
Noid
Newbie
Noid
|
Post by Noid on Jun 9, 2007 13:09:02 GMT 1
Hey Frank, Kan je ons laten weten welke data je uiteindelijk allemaal gaat beschikbaar kunnen maken? Kwestie van een beetje mee vooruit te kunnen denken bij het maken van een skin. Kan je ons ook wat meer info geven over de bestanden? Is het bijvoorbeeld mogelijk om alleen de plugin dll in rfactor te plaatsen en de andere ergens anders? Ik houd m'n rf install graag clean. thx. N. Edit: vind in beide beta's geen .bat
|
|
|
Post by Knarf on Jun 9, 2007 13:36:34 GMT 1
Ondertussen samen met Nico beta 3 aan het testen over msn... Als die volledig werkt bij hem zal ik die uploaden. Alles wat ik beschikbaar ga maken staat in 1 van de 1ste posts
|
|