|
Post by Petrol on Feb 21, 2007 17:52:32 GMT 1
Hopelijk lukt het nu Tom.
Over vanavond: de qualify begint om 20u GMT vanavond, dat is dus 21u CET (onze tijd). 15 min qualy, 10 min warmup, en 1u race. Normaal hebt ge een mail ontvangen met het pw, en het staat ook op het forum (zie link die ik gepost had).
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Feb 21, 2007 18:24:14 GMT 1
merci zu , Ik ben der eindelijk aan uit geraakt. Die gearbox werkt nu enkel nog de skins krijg ik blijkbaar nie werkende , maar da is nu nog zo geen grote zorg. Ik kan al rijden en ben doodgelukkig. Voorlopige tijd 1.46... . Nog werk aan de winkel dus. Ga nog nekeer kijken of ik ergens een replayke kan vinden van een rappe ronde om wa te analyseren .
|
|
|
Post by Petrol on Feb 21, 2007 19:06:07 GMT 1
Daar hebt ge die skinpack voor nodig, v5 nu. De link staat daar waar ge ook de mod download. Dat is wel via Megaupload, ge zult die toolbar moeten installen om er aan te kunnen. Ge kunt die nadien terug uninstallen.
Als ge de skins geinstalled hebt: terug bij die 4 tabs zoals Upgrades, maar dan nu Skins, en selecteer 07ErFo011, dat is de VRL #11 skin.
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Feb 21, 2007 19:22:59 GMT 1
working on it , t'ga der beter uitzien met skinneke é. tot zo op testrace
strange, ik zie wel nergens die link staan . is da op rfactor.org? Ik zie daar enkel ergens die mod staan om te dll. Ik blijf nog ff zoeken.
|
|
|
Post by Petrol on Feb 21, 2007 19:31:29 GMT 1
Gaat er nu geen VRL NGT team gevormd worden? Er rijdt ook een Gillet Vertigo mee, trager dan een NGT, en 2 Porsches, 2 Modena's en 2 BMW's, dus competitie is er. We hebben tot donderdag.
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Feb 21, 2007 19:56:00 GMT 1
wahahaha, heb intussen nog eens een half uur getjoold tegen da ik die megaupload door had. Heb nu skinpack gevonden.
|
|
|
Post by Petrol on Feb 21, 2007 23:17:29 GMT 1
Voor mij 2 problemen tijdens de testrace: de qualify tijd van Jietse telt niet voor mij als ik de start neem. En wanneer Jietse en ik wisselden van wagen had ik m'n koppelingspedaal ingeduwd, nadien had ik een slippende koppeling. Daardoor rolde ik vooruit bij de start en kreeg ik een stop&go, door die clutch had ik een topsnelheid van 112 kmh in 6e.. Een raar gebeuren. Ik heb dan maar naar de rest gekeken tijdens de race, mijn bevindingen: Kristof heeft een geweldige race gereden, net zoals Jietse de vorige keer kon hij met de tragere Corvette de Lambo's afhouden. Als hij net als hun een 1u strategie had toegepast dan was hij gewonnen. Wij testen echter liever ipv een testrace te winnen met een strategie die niet werkt voor een 4u race. En die snelste van de Lambo's cutte soms zoals op Frank z'n pic om Kristof bij te houden. Offermans met de Ferrari kan gelukkig ook geen 1u rijden zonder te moeten stoppen. Onze teams zijn dus zelfs hier op Silverstone kanshebbers voor de overwinning. Die van GRC (Lambo & Maserati) hebben snellere wagens maar maken soms wat fouten. De combinatie Offermans - Kiraly met de 550, ik weet niet wat dat gaat geven. Als die winnen is het dankzij hun sterkste punt: de auto. Die Simracing.nl Corvette hebben we nog niet zien rijden. Bij de 4u op Toban volgende race zijn we nog meer in het nadeel. Maar, de 6u races nadien zijn normaal Le Mans, Daytona en Sebring, circuits met lange rechte stukken waar de Corvette power enkel overtroffen wordt door de 550.
|
|
|
Post by Knarf on Feb 21, 2007 23:29:03 GMT 1
Prachtige race vond ik. Leuke duels gehad met ne Mike, met Werner, met Marcel... Bijna gecrashed op Tom door een misverstand.
Enkel jammer van dat cutten ja. Die laatste bocht cutten dat is echt moedwillig om tijd te winnen. Die cut ge niet door een stuurfout. En dan nog andere bochten waar sommigen wel vaak superbreed uitkomen.
|
|
|
Post by Petrol on Feb 21, 2007 23:42:27 GMT 1
Ik heb het gepost op dat forum, met de vraag of de admins geen steward kunnen spelen terwijl ze spectator zijn. En zo waarschuwingen geven met de chat. Die laatste bocht cutten kan idd nooit per ongeluk zijn.
|
|
|
Post by Petrol on Feb 22, 2007 16:57:05 GMT 1
Dankzij Frank z'n report kunnen we gemakkelijk zien hoeveel tijd je ongeveer verliest met een pitstop. Ik had geschat 1 min bij m'n pitstrategie, uit de report blijkt het een 50-55 sec te zijn, close enough. Ik heb opnieuw een setup aanpassing gedaan: de hoeveelheid benzine van 85 naar 90 liter gebracht. Als ik hoger in de toeren ging en 1.45-ers reed dan verbruikte ik meer. Met die 90 liter zou je dan toch 28 laps moeten kunnen rijden. Als je nog over hebt is dat niet erg, dan moet er minder gevuld worden bij de stop (per 2.5L verlies je 1 sec!). De setups met "_P" achteraan zijn weer de nieuwe. core-team.org/coreteam/Petrol/Endurance_Vette.rarJe mag ook in het rood gaan, dat het lampje gaat branden wil niet zeggen dat je al aan de rev limiter zit. Hoe hoger in de toeren hoe meer verbruik wel natuurlijk. Nog over de rembalans: zoals gewoonlijk staat die verder naar achter dan wat de gemiddelde piloot zou doen. Dit is niet enkel om de remdruk optimaal te verdelen maar vooral eigenlijk om de oververhitting te controleren. De brake ducts zijn zo laag mogelijk gezet zodat er zo weinig moeglijk drag is (luchtweerstand). Hoe meer je de balans naar voor gaat zetten hoe harder de voorremmen gaan opwarmen en als je hard remt gaan de voorremmen oververhitten en de achterremmen op de optimale temperatuur komen met als gevolg een matig handremeffect. Dus, als je de rembalans naar voor wil zetten, zet de brake duct dan ook 1 setting hoger want anders kunt ge wel eens in de problemen komen. En nog iets: je kan onboard bv. die rembalans aanpassen, als je dit doet zet dat dan terug als je de wagen doorgeeft aan de volgende piloot, en meldt ook wat je allemaal hebt zitten prutsen. Anders benadeel je je teamgenoten wat niet echt slim is. (De setup wordt dus doorgegeven. )
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Feb 22, 2007 17:08:40 GMT 1
sorry maar mag ik de link eens naar die report. heb die precies gemist ofwel kijk ik er heel fel langs ;D
|
|
|
Post by Petrol on Feb 22, 2007 17:20:57 GMT 1
|
|
|
Post by Knarf on Feb 22, 2007 19:06:36 GMT 1
Terzijde: Als ge echt een report wilt van een race kunt ge ook altijd eentje zelf maken. Gewoon 2 files uploaden naar uw webspace en de 2 linken opgeven (zoals uitgelegd op www.vrl-simracing.be/rfactorreport/).
|
|
|
Post by Petrol on Feb 22, 2007 21:18:41 GMT 1
De regels zijn wat aangepast, ze staan op dat forum.
Een paar punten daaruit: Penalties kunnen tijdens of na de race gegeven worden, het cutten wordt bekeken. Enkel de piloot die gaat starten mag de qualify joinen. Race start blijkt om 14 onze tijd te zijn (13u gmt). Je moet 70% van de rondes van de winnaar gereden hebben. Per klasse krijg je punten tem de 8e plaats.
|
|
|
Post by Knarf on Feb 22, 2007 22:09:14 GMT 1
Ondertussen heeft rFactor-report ook ondersteuning voor rijderswissels. Onder "Race results" is nu een sectie "Driver swaps" waar ge kunt zien welke rondes iedere piloot per team heeft gereden.
Als er geen swaps zijn gebeurd is deze sectie volledig afwezig.
|
|