|
Post by Petrol on Feb 9, 2007 18:44:06 GMT 1
Bij rfactor.org gaat er binnenkort naast de F1 league ook een Endurance league komen, gebaseerd op de FIA GT mod. Het is de bedoeling dat er in teams gereden wordt met pilotenwissels, minstens 2 piloten per wagen. Er wordt ook gevraagd van per team een eigen paint te maken voor je wagen. De league is "Invitation Only", je geraakt alleen binnen via gekende mensen, dat om brokkenpiloten te vermijden. Via de VRL kan je dus meedoen. Ik ben alvast van plan om enkele races mee te rijden, andere VRL-ers ook. Hopelijk gaan we enkele VRL teams aan de start zien en kunnen we het de Simracing for Holland en andere internationale teams wat moeilijk maken. Je moet ingeschreven zijn bij rfactor.org (en dus ook bij GPCOS) om mee te kunnen doen. Post hier iets als je interesse hebt. Snelheid is niet zo belangrijk, veilig rijden wel. Er zal ook in verschillende klasses gereden worden, winnaars gaan een gewichtspenalty krijgen om het veld bij elkaar te houden. De eerste race is op Silverstone (Northamptonshire van ISI), duurt 4 uur en start om 15.00u op zaterdag 24 feb. Voor verdere info: www.rfactor.org/site/index.php?option=com_content&task=view&id=97&Itemid=1
|
|
|
Post by Timpreza on Feb 10, 2007 4:55:29 GMT 1
Ik zou het zeker eens zien zitten, maar het zal niet voor de eerste race zijn. Ik ben altijd te vinden voor die endurance races zolang ze maar op uren gereden worden die passen met mn werk. Vooral Spa en LM staan me aan. Die mannen spreken ook over een echte 24u van LM, als het even past zou ik dat zeker eens willen meemaken.
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Feb 10, 2007 9:06:17 GMT 1
Ik ga eraan meedoen denk ik.
|
|
|
Post by Petrol on Feb 10, 2007 12:41:31 GMT 1
Bij het eerste seizoen gaan ze nog soepel zijn met wisselende piloten en zo. Dus kunnen we misschien (hopelijk) 2 VRL teams oprichten waarbij elk normaal 3 mensen racen. Wie die 3 zijn dat zal dan afwisselen van wie mee kan doen, als het er eens 4 zijn dan kan dat ook geen kwaad. Ik weet ook niet of ik al de races kan meedoen maar ik wil zeker een paar keer meeracen voor het plezier en de ervaring. En eens samen racen met uw VRL-concurrenten is ook leuk. Mensen met interesse tot nu toe: ikzelf, Tim, Jietse, Werner en Rudy. Ik zie de Corvette eigenlijk wel zitten, het is ten eerste een Belgisch project en hij is tamelijk snel. Hij weegt iets meer (zoals de Viper en Saleen) dan de Ferrari en zo maar als je gewichtsstraffen gaat krijgen wordt dat toch allemaal minder belangrijk. De 2004 versie rijdt op Michelin banden en die lijken me het beste voor endurance, ze slijten het minste en zijn veiliger als je eens over de limiet gaat. En met zo'n geluid zal iedereen u wel horen afkomen. Zo een gele Corvette met VRL logo's, zou dat niet knap zijn? ;D
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Feb 10, 2007 12:56:02 GMT 1
Ik haat geel. ;D Met de Corvette hebt ge trouwens garantie op geen-succes. Die bak gaat niet vooruit en ik maak er meer fouten mee dan met de F550.
|
|
|
Post by Petrol on Feb 10, 2007 13:11:44 GMT 1
Geel is de Belgische racekleur, en normaal gezien goed zichtbaar en lokt geen aggressie uit tov rood. Works Corvettes zijn ook geel. Zoals je op msn zei, een Lister is misschien ook niet slecht. Ik zou vooral geen 550, Lambo, Saleen of Maserati willen, die zullen er al genoeg rijden. Testen maar.
|
|
|
Post by Timpreza on Feb 10, 2007 13:13:35 GMT 1
Ik denk dat ik Tom Noppe ook wel weer warm zou kunnen maken, die komt langzaam aan weer op gang met de Porsches, en hij is altijd wel te vinden voor een endurance. Geel is altijd mijn kleur geweest, en t'is het Belgische racekleur. Niets op tegen dus. Ik heb niet speciaal een voorkeur wat da auto betreft, maar als we de snelste/moeilijkste gaan pakken gaan ze die toch ballast meegeven en pakken we beter een gemakkelijke auto.
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Feb 10, 2007 19:49:49 GMT 1
Ik zie het ook wel zitten om mee te doen, waarschijnlijk niet elke keer maar toch....
|
|
|
Post by Petrol on Feb 12, 2007 17:42:58 GMT 1
Kristof, Jietse en ikzelf hebben al wat getest met de Corvette op Silverstone. Wij zullen ook samen een team vormen. De Vette zal ongeveer 1 sec trager zijn dan de Ferrari's en zo. Maar na wat setup werk voelt hij heel goed aan. Met een setje medium banden en een bijna volle tank zullen we iets van een 40 min kunnen rijden. Wat dus 6 stints oplevert, perfect voor een team van 3 bij een 4-uurs race. Kristof en ik hebben ook al wat zitten werken aan een paint, een schema van de '99 Le Mans Works Corvette maar dan in het geel met VRL logo's en dergelijke. Moest er nog een team met de Vette willen rijden kunnen we daar makkelijk een variant op maken. En een setup hebben we ook al. ;D De race is binnen een 2 weken, de testrace zal vroeger zijn, dus contacteer de mensen met wie je wil samenrijden. Hier is al één van de wip's:
|
|
|
Post by sequel on Feb 12, 2007 19:58:24 GMT 1
*geil*
|
|
|
Post by Petrol on Feb 12, 2007 21:39:04 GMT 1
Screenshot updated.
|
|
|
Post by Timpreza on Feb 12, 2007 21:58:23 GMT 1
Machtige Tijgetje skin. ;D
|
|
|
Post by Hill2button on Feb 14, 2007 15:46:48 GMT 1
Ik wil wel een team vormen, wie is nog geïnteresseerd?
|
|
|
Post by petje on Feb 14, 2007 19:14:55 GMT 1
Ik zou ook wel willen meedoen maar ik denk dat ik in tijdgebrek zal komen en dat mijn vrouwke niet kontent zal zijn. Daarbij komt nog dat wij in April aan onze verbouwingen zullen beginnen, dus weeral minder tijd. Als julllie voor een race iemand tekort moesten komen zou ik natuurlijk wel eens willen inspringen. Je ziet maar.
|
|
|
Post by Buchinski on Feb 14, 2007 20:10:35 GMT 1
Ik zit een beetje in het schuitje van de Pedro. Ik weet niet wanneer en of ik veel tijd zal vrijhebben dus behoed ik er mij voor om al teveel engagementen aan te gaan die ik later misschien niet kan houden.
Als er inderdaad een "free lance" team kan en wil meedoen dan wil ik nog wel eens iets forceren, endurance is toch meer mijn ding. Alleen, het niveau verschil ligt een beetje hoog... Ik bengel aan de staart terwijl andere deelnemers hier de top van het rF klassement uitmaken. Dat zou kunnen een probleem zijn.
|
|