Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Feb 15, 2007 23:47:14 GMT 1
Ik stel ook voor dat Jietse voor de qual rijd voor ons team ;D
En Dat Peter start ? (toch wel de meest berekende van ons 3en?)
Ik de 2de stint en Jietse de derde en de finish?
Nog een NGT team erbij zou ook erg leuk zijn. miss dat Peter en mezelf daar ook een skin voor kunnen maken?
(p.s: Peter ik heb niet veel meer gedaan gekregen aan de skin voorlopig , druk druk druk, zal voor na het weekend zijn ws)
|
|
|
Post by Buchinski on Feb 16, 2007 10:19:44 GMT 1
Owkee, met deze oproep voor een Gentlemans Drivers auto in de NGT die uitkomt voor VRL => going for fun eerder dan voor winst (btw met de Verdegaal-Bisschofs wagen in de NGT moet ge u niet teveel illusies maken over wie de NGT gaat cleansweepen :-) )
Suggesties voor te gebruiken wagen welkom, de G2 Porsche lijkt dus een voor de hand liggende keuze tenzij iemand als Peter een andere gouden tip heeft. Ik wou eigelijk een andere wagen hebben om de NGT geen Porsche-Ferrari battle te laten worden, maar ja, met zuipschuiten als de BMW of de Mosler zijn we dan ook niet veel.... dan moeten we alle 15 rondes stoppen of zo...
|
|
|
Post by fragske on Feb 16, 2007 15:59:32 GMT 1
hangter vanaf hoe aggressief ge daar mee rijdt natuurlijk
|
|
|
Post by Petrol on Feb 16, 2007 16:46:10 GMT 1
Over de NGT's: ik heb het net nog even nagekeken en een goede tip zit er niet in. De NGT Porsche en Ferrari waren in 2003 de beste, en net deze 2 zijn nog verbeterd in 2004. Dus wil je een snelle NGT die weinig verbruikt dan moet je één van die 2 nemen (en kies altijd het beste model (2004 versie met het meeste pk)).
Maar, zo hebben wij met de Corvette ook niet geredeneerd, die is zwaarder dan de 550, en verbruikt ook meer. Het verbruik maakt minder uit als dat afgestemd is op uw bandenverbruik, als je toch pit kan je even goed een volledige stop maken: tanken en vers rubber. Dus wil je zoals de VRL GT teams origineel zijn maar toch ook een beetje competitief dan zijn de volgende wagens wel te overwegen (wegen allemaal even veel als de 360 & RSR maar zijn wel trager): De TVR, iets minder pk dan de 360 of RSR maar meer koppel, ziet er een goed pakket maar verbruikt ligt ook wel wat hoger. De Morgan, meer pk en meer koppel, ook een goed pakket, verbruikt iets minder dan de TVR. De Nissan, minder pk maar meer koppel, zier er ook weer niet slecht uit, én hij verbruikt ook iets minder dan de 360 en RSR. Deze 3 gebruiken allemaal dezelfde Dunlop slicks. De medium banden bij NGT verslijten allemaal even snel, maar de Dunlop Hards gaan iets langer mee dan de Michelins of Pirellis.
De BMW, Mosler, Seat, Biturbo, Viper,... zijn zwaarder en verbruiken aanzienlijk meer en zijn daardoor dus niet zo aan te raden voor endurance. Een G3 wagen nemen raad ik helemaal af, ge gaat niks anders moeten doen dan in uw spiegel kijken en mensen moeten doorlaten, het snelheids -en gripverschil zal ook gevaarlijker worden.
Het begint een lange post te worden.. ;D nog even dit: de race nadien zou op Toban Long kunnen zijn, een nachtrace. Toban heeft géén lange rechte stukken waar de pk's een verschil kunnen maken. Maar waarschijnlijk gaan de rest van de circuits wel lange rechte stukken hebben.
Als ik zou moeten kiezen zou ik gaan voor de TVR of Morgan omdat ik een voorliefde heb voor Engelse sportwagens. Met de Nissan z'n lager verbruik zal je geen stunt kunnen uithalen maar misschien is dat wel de wagen om op safe mee te spelen. Wat het belangrijkste is: test ze zelf eens en vergelijk met de 360 en RSR, en kies iets dat u goed ligt zodat ge er plezier aan beleefd.
|
|
|
Post by Petrol on Feb 16, 2007 17:01:11 GMT 1
De rf.org testrace: zaterdag 17 feb, practice vanaf 11u, qualify om 13, warmup 10 min, race = 60 min. Ideaal om rijderswissel te oefenen, teamspeak of zo te testen en de competitie te bekijken. www.rfactor.org/site/board/viewtopic.php?t=1573En ik ga het nog eens zeggen: zorg dat je jezelf hebt ingeschreven bij rfactor.org en GPCOS zodat je niemand in problemen brengt vlak voor de race, teamspirit. Bij de nieuwe versie van de GT mod (daar te downloaden, en lees de readme) zitten al wat wagens van bepaalde teams. Als ik alle VRL piloten info krijg kan ik die ook geven zodat we er ook al bijzitten tegen volgende update. De rfactor.org_c server is trouwens online.
|
|
|
Post by Petrol on Feb 16, 2007 23:57:44 GMT 1
Weinig verbruiken is toch wel belangrijk, het tanken gaat aan 2.5 liter per seconde. Normaal is dat 12 liter/sec bij rFactor. Banden wisselen duurt dubbel zo lang als normaal. Aero damage repareren tot 3 minuten. Ophanging en een afgebroken wiel repareren kan tot 6000 seconden duren, 100 min dus! Verdegaal en Bisschoff deden 1.50-ers online met de Porsche NGT, meer dan 5 sec trager dan een GT dus maar die gaan minder moeten pitten. Moest er een VRL NGT team komen wil ik best wel helpen moest er nog geen setup zijn. De Corvette endurance setup is bijna afgewerkt. Voor de Corvette hebben we nu 69 liter per stint, dat is voor 23 rondes wat bijna 40 min is. Met de tijd die je in de pits staat bijgeteld zullen de stints op medium banden zelfs nog korter mogen zijn. Wat opvallend is, is dat Hard banden niet zo veel langer meegaan dan Mediums, en ook niet veel trager zijn. Moeten we nog eens testen, misschien kunnen we een pitstop uitsparen zonder veel trager te zijn. Ik amuseer me alvast met de voorbereidingen.
|
|
|
Post by Buchinski on Feb 17, 2007 0:38:34 GMT 1
Het heeft weinig zin dat ik me inschrijf zonder minimaal 1 andere piloot erbij te hebben dus ... still waiting
Drives available - NGT class - gentleman racers of rookie Call now!
|
|
|
Post by Petrol on Feb 17, 2007 11:51:17 GMT 1
De 1u testrace is dus zo dadelijk, ik ga meerijden. Als er niemand anders komt van de VRL ga ik proberen om 1u te rijden (+-33 laps) met een volle tank en medium slicks. Volgens mij moet dat lukken. Als dat lukt hoeven er maar 4 stints gemaakt te worden tijdens de 4u.
|
|
|
Post by Timpreza on Feb 17, 2007 16:40:18 GMT 1
Ik ga zeker passen voor de Silverstone race.
|
|
|
Post by Petrol on Feb 17, 2007 17:15:18 GMT 1
Hopelijk kan je er de volgende races bij zijn Tim, we kunnen gemakkelijk een extra plaats vrijhouden.
Jietse en ik heb elk met een Vette aan de testrace deelgenomen, buiten degenen die ik al gezien had was er nu ook nog een Saleen en een andere 550. Het is Jietse gelukt om met de Vette 2 snelle Lambo's en een 550 voor te blijven in een spannende en foutloze race, hij werd 1e. Ikzelf ben 4e geëindigd, in het begin kon ik nog wat aanklampen vooraan maar nadien heb ik moeten lossen, wij reden wel met een zwaardere setup. Van de Saleen moeten we geen schrik hebben, Offermans was ook trager in de 550. En de NGT's hebben we in 1u 2 keer gedubbeld.
Beste qualify tijd was met een Lambo: 1.42.9, beste rondetijd met een 550: 1.43.5. Ik heb bij qualy een 1.43.3 gedaan en tijdens de race een 1.44, meestal 1.45 en 1.46. Jietse zal +- 1 sec sneller zijn.
Het belangrijkste: het is ons niet gelukt om 1u te rijden (33 rondes) met 1 tank (100L). De Mediums waren op het einde geel maar die konden het aan. Dus het worden 5 stints, 4 stops, met medium banden, soms worden m'n achterbanden wel wat warm. M'n setup is klaar, een stint zal een 27-28 rondes worden, een 47 min is dat, met een pitstop zal je ongeveer 1 min verliezen.
|
|
|
Post by Petrol on Feb 17, 2007 17:25:45 GMT 1
Hier is de Corvette setup, zorg ervoor dat je de gearbox upgrade gebruikt: core-team.org/coreteam/Petrol/Endurance_Vette.rarDie pilotenwissel in rFactor gaat ook vlot eigenlijk. Join als spectator (kiezen in multiplayer options) en rij mee als passagier in de juiste auto. Degene die met die auto rijdt krijgt een bericht dat jij passagier bent. Bij die z'n pitstop, kiest die in het pitmenu uw naam en dan komt er een bericht en wordt er afgeteld terwijl de pitstop bezig is. Check vooral dat het niet terug uw eigen naam is die er staat bij het binnenkomen van de pits, dat heb ik al voorgehad. Testen maar.
|
|
|
Post by Knarf on Feb 18, 2007 13:20:05 GMT 1
Zijt ge er zeker van dat dat de juiste setups zijn Peter ? Mijne auto gaat 250Km/h in 1ste vitesse daarmee (de blauwe Vette met de Endurance mod).
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Feb 18, 2007 13:38:43 GMT 1
Zijt ge er zeker van dat dat de juiste setups zijn Peter ? Mijne auto gaat 250Km/h in 1ste vitesse daarmee (de blauwe Vette met de Endurance mod). Ik geloof dat Peter vergeten is van die gear upgrades mee te sturen. had hetzelfde probleem.
|
|
|
Post by Petrol on Feb 18, 2007 13:47:49 GMT 1
Maar nee, met de endurance mod van rf.org is er een upgrade, de "gearbox upgrade" die ik bij de setup hierboven vermeldde. Die moet je gebruiken.
Die upgrade hebben ze erbij gedaan omdat je met de originele versnellingen in de problemen kan komen op cicruits met hele lange straights als Le Mans. Op Silverstone was dit nog niet nodig maar het is beter om die upgrade vanaf het begin te gebruiken.
Kristof stelde voor dat ik de start neem en 2 stints doe, hij op silverstone maar 1. En bij de volgende race, Toban, zal hij er dan 2 doen en ik 1.
|
|
|
Post by Knarf on Feb 18, 2007 13:51:53 GMT 1
Oh shit ja... Khad het gelezen maar eer ik rF had gestart was ik het weer vergeten Heb dan maar eens met de default gereden 15 rondes. Constant tussen de 46.5 en 47.5. edit: met peter zijn set : 1:44.9
|
|