|
Post by Arpé on Apr 7, 2007 11:54:04 GMT 1
|
|
|
Post by Hill2button on Apr 7, 2007 11:59:17 GMT 1
Je kan de versnellingen niet langer maken door die upgrade. Zonder die upgrade gaat de auto makkelijk voorbij 300 maar dan wordt je niet toegelaten op de server.
|
|
|
Post by Petrol on Apr 7, 2007 12:39:23 GMT 1
Gaat wel hoor met die gearbox upgrade. Een langere final drive nemen en dan kan je met de gears spelen. Ik heb m'n test setup online gegeven: 307 kmh op de straight aan 6800 rpm, dan kan je de limiter nog tot 7000 zetten en de 6e nog 3 klikken verder zetten. Snel en goed voor de motor dus.
|
|
|
Post by jansongpl on Apr 7, 2007 15:58:53 GMT 1
Met slechts 1 gt en 2 n-gt's aan de start hebben ze dan besloten van een individuele race van 1 uur te maken. Ik heb mij fantastisch geamuseerd. Die GT zijn een droom om mee te racen. Ik kon de pole versieren en de eerste ronden ook nog chris achter mij houden maar eens hij voorbij was kon ik hem maar net volgen. Ik heb gewoon mijn tempo aan gehouden en mijn eigen race gereden. Het voordeel is met Lemans dat je rust puzes heb op het recht eind. Je kan je volgende bochten en zo plannen. Fantastische baan. Ben tweede geeindigd op 38sec van verdegaal met de porsche (die geen pitstop van 180sec had).
|
|
|
Post by Hill2button on Apr 7, 2007 16:00:01 GMT 1
Met slechts 1 gt en 2 n-gt's aan de start hebben ze dan besloten van een individuele race van 1 uur te maken. Ik heb mij fantastisch geamuseerd. Die GT zijn een droom om mee te racen. Ik kon de pole versieren en de eerste ronden ook nog chris achter mij houden maar eens hij voorbij was kon ik hem maar net volgen. Ik heb gewoon mijn tempo aan gehouden en mijn eigen race gereden. Het voordeel is met Lemans dat je rust puzes heb op het recht eind. Je kan je volgende bochten en zo plannen. Fantastische baan. Ben tweede geeindigd op 38sec van verdegaal met de porsche (die geen pitstop van 180sec had). Aiai, dat is geen goed nieuws voor de organisatie. De race is dus gedaan?
|
|
|
Post by Buchinski on Apr 7, 2007 17:09:50 GMT 1
Tja, we vonden het wat lullig om met 3 wagens en 9 mensen zo 6 uur lang te gaan rondhossen. Dus hebben we een sprint gedaan van één uur. Iedere piloot in zijn eigen wagen. Janson was snelste in de qualif , ik derde en laatste van de Vettes, de rest was NGT.
Alleen beseften we te laat dat het format van een éénuursrace tegen de dikke GT's speelde. Een foutje hier en daar en een gesneuvelde spoiler, tot daar aan toe maar het feit dat wij een pitstop moesten maken deed ons de das om. 180 seconden, met in en uitrijden van de pits laat je dat bijna een ronde stilstaan en Saenen op de BMW en Verdegaal op de Porsche GT2 hadden dat handig bekeken door de race ZONDER pitstop uit te rijden en zo de GT's een hak te zetten.
Zeer clever gezien en geen geringe prestatie toch op een powerbaan als LeMans, ook al reed er van het Corvette team dan slechts de B-ploeg mee. Moesten toppers van de GT's hebben meegedaan als Raemen of anders een Kiraly zou het er voor Verdegaal beroerder hebben uitgezien.
Anyway, fun race inieder geval, spannend omdat we de diverse strategieen niet wisten van de GT people en boeiend omdat we van elkaar natuurlijk wel de strategie en de setups wisten.
Een bedankje ook aan Peter die ons op de laatste moment nog effe met raad en daad en gewijzigde setup kwam bijstaan. Thx!
|
|
|
Post by jansongpl on Apr 8, 2007 19:40:39 GMT 1
Had ik het geweten ! Dan konden we nog opteren voor een 90min race dan hadden ze zeker moeten pitten en had ik mijn eerste overwinning op zak . Nu op sebring zullen wellicht grotere kanonnen verschijnen maar ik heb toch redelijk de GT smaak gekregen. De ring met de TVR = dikke fun. Die corvette op Le Mans = Pure sensatie. Ik hoop dat het project van virtua lemans snel af is want ik zou toch zooooooo graag eens die prototypes eens proberen. Ben nog steeds trots op mijn eigen . Had niet verwacht om het zo constant te rijden.
|
|
|
Post by Arpé on Apr 10, 2007 11:25:12 GMT 1
Het was inderdaad weer lage opkomst op Le Mans. Met veel plezier en verwachting zijn we dan allemaal apart gestart. Jan pakte op een mooie en propere manier de pole waardoor de Corvettes op startplaatsen 1,2 en 3 konden vertrekken. Na een voorzichtige start kom ik heel snel in Jan zijn uitlaatgassen en kan hem uiteindelijk toch voorbij zonder dat er teamafspraken gemaakt werden. Van toen af kon ik stilaan wegrijden van iedereen en al snel staan de ngt's op bijna 1 minuut. Doordat ik deze week te weinig getraind heb begint het mij ook parten te spelen. Ik begin kleine foutjes te maken en al snel komt Jan mij terug voorbij en moet ik de pits binnen met een platte band. Op dat moment miskijk ik me op de resterende tijd en beslis ik niet bij te tanken. Door dat een pitstop bij ons 180" duurt verspeel ik elke kans tot overwinning en zelfs podiumplaats. De rest is een opvolging van snelle rondes maar ook kleine foutjes waardoor ik niet inloop op de concurrentie. Op 10' van de finish moet ik terug binnen terwijl Verdegaal en Saenen nog steeds rondcruisen. Ik probeer nog alles op alles te zetten om eventueel een uitvaller te passeren, maar zonder vrucht.
De NGT's waren dus zoals verwacht pakken trager als wij, maar verbuikten ook pakken minder. Als ik het zo bekijk denk ik dat we nog sterk hadden moeten oppassen of na 6 uur gingen ze ons nog voorbij.
Het was leuk, kort en spannend! Proficiat Jan voor jouw standvastigheid en constante waarmee je gereden hebt! Dat belooft voor onze volgende race :-)
|
|
|
Post by Arpé on Apr 10, 2007 11:27:59 GMT 1
Aangezien de opkomst voor Le Mans zo gering was kwam Willy met een voorstel. Zowel de andere teams als de VRL hed te kampen met pilootproblemen. Misschien moeten we afstappen van 3 wagens in te zetten voor de race en beter 1 of 2 goed bemande wagen in te zetten. Zo had bvb Werner gerust bij ons kunnen meerijden ipv te trainen in de week voor niets.
Ik zal op Sebring kunnen meerijden, maar Willy sowieso niet. Jan wist het ook niet zeker. Voor VRL10 schieten er dus nog enkel Pedro en Terrence over. Als Terrence niet komt opdagen zijn we maar met 2....
Wat denken jullie ervan??
|
|
Noid
Newbie
Noid
|
Post by Noid on Apr 10, 2007 12:08:25 GMT 1
Als jullie nog drivers zoeken (eventueel voor een komend seizoen), dan wil ik me er wel voor engageren.
ik weet dat ik nog heel wat te bewijzen heb. Ik vraag me dan ook af of er een team is met ietwat minder snelle gasten(die toch constant kunnen rijden) die piloten zoekt.
ik hoor het wel.
Nico.
edit: laat maar, heb ondertussen gelezen dat het invite only is, en dat de selectie vrij zwaar is. gezien ik geen history kan voorleggen lijkt me dit zinloos.
|
|
|
Post by jansongpl on Apr 25, 2007 19:53:24 GMT 1
Ik heb ook geen history ! Dit was mijn eerste rfactor.org ervaring dus denk ik niet dat zij te kiezen hebben als de opkomst zo mager is.
|
|
|
Post by Arpé on Apr 28, 2007 12:58:40 GMT 1
Volgende week is het de race op Sebring. Wie rijdt er allemaal mee? Hopelijk komen er wat meer mensen opdagen dan de vorige keer....
|
|
|
Post by Filip Verbert on May 1, 2007 20:10:12 GMT 1
Ik zou ook heel graag meerijden in de endurance, maar voor mij is het belangrijk te weten wanneer ze gereden worden, op welke dag? Zondag, maandag en woensdag is het normaal geen probleem voor mij, andere dagen gaat meestal niet. Ik wil graag de proeven doen om erbij te zijn!
|
|
|
Post by Buchinski on May 1, 2007 20:32:35 GMT 1
Zondag, maandag en woensdag is het normaal geen probleem voor mij, andere dagen gaat meestal niet. ! het is helaas op zaterdag
|
|
|
Post by jansongpl on May 6, 2007 9:31:50 GMT 1
Weeral een magere opkomst met de VRL10 als enige volle wagen. Verdegaal was met twee in een N-gt en verder nog een Thomassen waarvan zijn collega zelfs niet op de server raakte. Na enig overleg werd de wedstrijd dan maar afgelast en waarschijnlijk zal de volgende zelfs niet doorgaan. Jammer want ik hou wel van dit soort evenementen. Alleen jammer dat het op een zaterdagnamiddag valt. 4uurs races die starten om 18u zou ik al liever zien. hint ---> Werner en Peter
|
|