Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Feb 28, 2007 12:59:59 GMT 1
Als we realistisch willen rijden, moeten we in "bomma modus" rijden. Zicht heel dicht tegen het stuur dus aangezien ons focuspunt ver buiten de cockpit zelf ligt.
|
|
|
Post by Petrol on Feb 28, 2007 13:38:16 GMT 1
Bij zo'n forced cockpit view discussie wordt er dikwijls iets uit het oog verloren: zit eens in een auto met een helm op. Uw gezichtsveld wordt veel beperkter en gaat toch wel meer lijken op wat ge in een sim op uw scherm ziet. Het is niet hetzelfde maar het relativeert heel die discissie wel een pak. Dus zo erg is dat allemaal niet. Het rechts zitten is ook niet zo moeilijk meer na een paar ronden, het is niet zo dat ge dan met een ander hand moet schakelen als in een echte auto he. Dat is even aanpassen en ge bent da gewoon.
|
|
|
Post by fragske on Feb 28, 2007 15:00:43 GMT 1
Akkoord, maar ge hebt wel bewegingsvrijheid met uw hoofd. Iets wat ge met sims NIET hebt
|
|
|
Post by Knarf on Feb 28, 2007 15:01:30 GMT 1
Koop ne trackIR dan...
|
|
|
Post by Petrol on Feb 28, 2007 15:14:25 GMT 1
En om toch opzij te kunnen zien zonder TrackIR zou ik dan, moest ik een G25 hebben, die 2 knopkes aan het stuur gebruiken. Aan die shifter staan nog genoeg knopkes voor dingen die ge niet constant gebruikt: pit limiter, lcd, lichten, pit request, ignition, neutraal, chat,... Er zijn genoeg argumenten die in het voordeel spreken van een forced cockpit view, en degenen die dat opleggen (zowat alle serieuze leagues) zult ge niet direct kunnen overtuigen van het tegendeel.
|
|
|
Post by Buchinski on Feb 28, 2007 20:22:40 GMT 1
Ik ben ook een aanhanger van realisme en ik ga toch akkoord met wat hier wordt aangehaald. Iedereen die al eens dichtbij een racewagen gestaan heeft (of er zelfs in heeft plaatsgenomen) die weet dat het zicht naar alle kanten vrij beperkt is (uitgenomen het zicht naar voren) Dus in die zin gaat het realisme gehalte compleet op. Ik rij ook met een 400cc Burgman, rondkijkruimte volop zou je dan denken. Maar eens je een helm op je kop hebt valt dat wreed vies tegen dat zicht naar de zijkanten en in die spiegels, die nauwelijks groter zijn dan make-up spiegeltjes, heb je voor het grootste deel een zeer mooi zicht op .. je schouders.
Maar.. ik weet dat er mensen zijn die hoodview gebruiken en zelfs chase view (brrr...). Op Toban is de baan al vrij kronkelig en vrij donker dus dacht ik..waarom zou ik het mezelve moeilijk maken? Als hoodview zou zijn toegelaten dan weet ik dat er anderen dat ook gebruiken, dus waarom ik niet, evenals het gebruiken van autoclutch, een andere concessie die ik doe. Ik wil niet de enige pippo zijn die stilvalt omdat iemand mij hindert bij de start en ik mijn clutch vergeet te gebruiken in het geharrewar, terwijl de rest van het veld dan leutig autoclutched.. dus voila... daarom mijn vraag. Niet om een "realisme debat" te openen, want zoals gezegd sluit ik me aan bij de eerder vermelde realisme standpunten.
|
|
|
Post by Petrol on Feb 28, 2007 20:31:08 GMT 1
Zelfs tijdens die endurance heb ik geen Autoclutch gebruikt. Dat is weer zo'n gewoonte, na een paar spins gaat ge er wel op letten om uw clutch pedaal in te drukken als ge bijna stilvalt. Het is effectief moeilijker maar langs de andere kant geeft het een voordeel bij de start en zo. En 't is ook weer realistischer. ;D
|
|
|
Post by Arpé on Feb 28, 2007 20:35:31 GMT 1
Voila, bij deze ben ik geregistreerd bij zowel rf.org als gpcos. Verdere inschrijving voor een race is dus mogelijk.
Wat betreft wlek zicht wel of welk zicht niet heb ik altijd voorstander geweest van de cockpit view. IRL met een helm op zie je inderdaad geen steek van wat er rond je gebeurd tenzij je zelf naar opzij kijkt. Die mogelijkheden bestaan in rF en moeten daar ook voor gebruikt worden.
Betreffende nog eens de wagens is de TVR inderdaad geen wagen waar je een optimaal zicht hebt, maar met een beetje feeling weet je wel waar de wagen op de baan staat en ook waar de andere rijders zijn..
Om nog even terug te komen op het geluid van de Mosler. Kan ik dat eventueel ergens aanpassen dat ik een andere klank hebt net zoals het in GPL mogelijk was? Heeft nog iemand het probleem met flikkerend dashbord in de Mosler of is ligt het aan mijn beeldkaart en instellingen?
|
|
|
Post by Arpé on Feb 28, 2007 20:37:43 GMT 1
Zelfs tijdens die endurance heb ik geen Autoclutch gebruikt. Dat is weer zo'n gewoonte, na een paar spins gaat ge er wel op letten om uw clutch pedaal in te drukken als ge bijna stilvalt. Het is effectief moeilijker maar langs de andere kant geeft het een voordeel bij de start en zo. En 't is ook weer realistischer. ;D Aangezien ik geen koppelingspedaal heb gebruik ik die autoclutch. Kan dat kwaad ivm met endurance? Hiermee bedoel ik, kan het kwaad dat bvb willy het niet gebruikt en in de plaats daarvan een echte koppeling gebruikt en ik wel? Of is dat gewoon iets dat locaal op de pc van toepassing is?
|
|
|
Post by Petrol on Feb 28, 2007 20:46:49 GMT 1
Ik denk niet dat uw controller settings een invloed hebben bij een rijderswissel maar test het zeker eens.
De geluiden kan je normaal aanpassen zonder een mismatch te krijgen. Dit zijn de .sfx files, openen met een text editor. Bij de Mosler heb ik een normale cockpit, misschien is die niet goed geconverteerd en zal die problemen geven bij bepaalde grafische settings.
|
|
|
Post by Arpé on Feb 28, 2007 20:57:27 GMT 1
Ik denk niet dat uw controller settings een invloed hebben bij een rijderswissel maar test het zeker eens. De geluiden kan je normaal aanpassen zonder een mismatch te krijgen. Dit zijn de .sfx files, openen met een text editor. Bij de Mosler heb ik een normale cockpit, misschien is die niet goed geconverteerd en zal die problemen geven bij bepaalde grafische settings. hmm, blijkbaar zijn er 14 geluidsfiles voor de Mosler. K'zal er maar best afblijven en gewoon aan dat geluid wennen... Betreffende de beeldsettings zit ik op DX7 en de rest van de settings op medium. Ik haal een fps van ongeveer 50. Ik moet deze settings zo laag houden anders haal ik zoveel fps niet. Ik zit wel met een 19" tft-scherm. Met een CRT zou ik gegarandeerd veel meer halen, maar helaas is er in de living geen plaats voor een 'groot' scherm...
|
|
|
Post by Knarf on Feb 28, 2007 21:47:18 GMT 1
Wa specs hebt ge Chris ? Processor, geheugen, videokaart
|
|
|
Post by Buchinski on Feb 28, 2007 22:45:18 GMT 1
Een mysterie dat mij al heel lang kwelt : hoe wijzig je in godsnaam al rijdende je instellingen voor het pitwerk? En zeg nu a.u.b. niet "met de pijltjestoetsen" want die staan bij mij ingesteld om mijn zetel te verschuiven. Nu kan ik die zeteltoestanden wel op andere toetsen zetten maar dan blijven mijn pijltjes op "EMPTY" staan en ja... waar staat er dan in die menuutjes hoe ik mijn pitmenu instellingen moet veranderen? Ik verwachtte iets te zien van "toggle pit menu settings" of zoiets maar ik zie daar indie lijst niets dat erop wijst dat ik mijn pitmenu kan veranderen. Als ik dat niet kan dan wordt dat knap lastig tijdens die endurance races. Tot nu toe was het voor mij geen issue want ik plan mijnstrategie vooraf en verander daar dan niets meer aan.
|
|
|
Post by Knarf on Feb 28, 2007 23:03:01 GMT 1
Ge moet de volgende zaken instellen voor uw controller
LCD Mode LCD Up LCD Down LCD Increase LCD Decrease
Als de pit in gaat drukt ge op LCD-mode tot ge in de correcte mode zit (sinds 1.250 springt de LCD automatisch in de correcte mode als ge een pitstop aanvraagt). Met LCD up en Down kunt ge in het pit-LCD-vensterke omhoog en omlaag bewegen. Met LCD Increase en Decrease kunt ge naft bijvullen/verwijderen ; cyclen door reparatie opties, cyclen tussen banden denk ik, bepaalde kleine setup aanpassingen doen, ...
|
|
|
Post by Petrol on Feb 28, 2007 23:06:26 GMT 1
Uw strategie vooraf plannen dat is goed zolang alles goed gaat. Verwacht niet dat alles zo gaat verlopen want als ge niet voorbereid bent op problemen verknoei je het niet alleen voor uzelf maar voor het hele team. Het pitmenu kunnen gebruiken is imo wel belangrijker dan uw zetel goed zetten, vooral tijdens een race. Een zetel goedzetten doet ge 1 keer tijdens een test en dan is dat in orde, daar gebruik ik onbelangrijke toetsen voor.
Dit staat in mijn controller file, ik gebruik de standaard pijltjes toetsen:
Control - Pit Menu Up="(0, 200)" Control - Pit Menu Down="(0, 208)" Control - Pit Menu Inc="(0, 205)" Control - Pit Menu Dec="(0, 203)"
En die vier staan als LCD up, LCD down, LCD Increase en LCD decrease in uw controller menu.
|
|