|
Post by Petrol on Feb 25, 2007 11:54:45 GMT 1
Frank, die tabel klopt helemaal niet. Het minimum gewicht voor een GT is 1180 kg, en de Vette heeft er 1230. De banden kloppen ook niet, gewichtsverdeling ook niet. En zoals Werner zegt zijn de motor specs ook verkeerd. Van waar komt dat?
Dat de BMW zo goed reed verbaasde me ook, die weegt een pak zwaarder en zou meer moeten verbruiken. Maar hou er wel rekening mee dat de snelle NGT Porsche (SFH) is uitgevallen dus een echte vergelijking wordt moeilijk.
|
|
|
Post by Knarf on Feb 25, 2007 11:59:24 GMT 1
Ergens gepikt van een ander forum.
Aangezien het niet klopt heb ik het maar verwijderd.
|
|
|
Post by fragske on Feb 25, 2007 13:15:55 GMT 1
ik wil misschien wel mee doen me de viper love that car
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Feb 25, 2007 13:21:10 GMT 1
ik wil misschien wel mee doen me de viper love that car Niet doen, hoog verbruik, hoge bandenslijtage, en weinig grip.
|
|
|
Post by Petrol on Feb 25, 2007 13:39:10 GMT 1
Dat is zo, dien bak is ne zuipschuit en weegt 1445 kg! De meeste GT's en NGT's wegen 1180 kg, we waarschuwen u maar.
|
|
|
Post by Knarf on Feb 25, 2007 14:21:58 GMT 1
Met alle respect maar over die BMW werd ook gezegd dat hij een zuipschuit was en veel weegde. Wss is dat in het echt ook zo aangezien er wel meerdere mensen verbaasd opkeken gisteren.
Maar in de race was die dus wel dik het snelste en ging als allerlaatste de pit in ging bij de 1ste serie pitstops (na 37 rondes).
Mss die G3 Viper toch eens testen ?
Volgens mij moet ge het effect van een pitstop ook niet overschatten. Ge verloor gisteren ongeveer 60sec met te pitten. En het waren 128 rondes voor de NGT. Dat komt overeen dat ge gemiddeld ne halve seconde per ronde verliest per stop.
Als ik puur naar de engine specs/gewicht kijk dan kan ik toch moeilijk geloven dat die G3 Viper die Vertigo niet zou aankunnen.
Viper : 388Kw, 734Nm (!!!), 1445Kg --> 0,2685 Kw/kg Vertigo : 255Kw, 410Nm, 1230Kg --> 0,2073 Kw/kg
Ik zou eens 15 minuten rijden met die 2 auto's op een gekend circuit. Kijken wat ze hebben verbruikt, en de rondetijden vergelijken.
Kzou het gewoon tof vinden voor die mannen met hunne Vertigo als er nog ne G3 aan de start komt. En dan hebben we een team met 2 Corvettes en ne Viper, da's toch een mooie Amerikaans muscle-car combinatie ?
|
|
|
Post by Buchinski on Feb 25, 2007 15:00:55 GMT 1
Dat is zo, dien bak is ne zuipschuit en weegt 1445 kg! De meeste GT's en NGT's wegen 1180 kg, we waarschuwen u maar. I know, maar als G3 moeten wij ons in de eerste plaats richten naar hoe hij zich tegenover die Vertigo gedraagt, pas daarna hoe hij zich houdt tegenover de andere NGT's. Strijden met de GT's is niet onmiddellijk aan de orde
|
|
|
Post by Knarf on Feb 25, 2007 15:07:01 GMT 1
Ik heb mijn vorige post hierboven nog vrij hard ge-edit na Willy zijn post.
|
|
|
Post by Petrol on Feb 25, 2007 15:13:28 GMT 1
De BMW heeft het opmerkelijk goed gedaan ja, maar wie zegt dat die andere wagens met een volle bak reden? Dat die langer kon rijden heeft volgens mij niks met de auto maar wel met de piloten of de strategie te maken.
Ik zal even een cijfervoorbeeld geven, want "meer verbruiken en meer wegen" is wat te algemeen. De BMW weegt 6% meer dan de NGT Porsche, heeft bijna 10% meer pk en verbruikt 20% meer. Bij de G3 Viper is dat repectievelijk: 22%, 14% en 107%. Test gewoon zelf, de G3 Viper is traag en zal ook zeker geen strategisch voordeel geven. De bandenslijtage van de lichte Vertigo is veel beter dan die van de zware Viper. Dat wil niet zeggen dat ge hem niet moet nemen, ik wil alleen op voorhand zeggen wat ge kunt verwachten.
Bij zo'n hoog verbruik als van de Viper gaat de duurtijd van een pitstop wel doorwegen imo. Die bestuurder van de Vertigo zei in de chat dat hij bij de 6h race 3 stops zou nodig hebben dacht ik.
|
|
|
Post by fragske on Feb 25, 2007 15:26:56 GMT 1
mja der zijn nog G3 auto's eh edit : misschien de lotus? neeje die mist psies wel wa "power"
|
|
|
Post by Knarf on Feb 25, 2007 15:42:18 GMT 1
Oké effe die Vertigo en die Viper getest.
Die Viper is een bitch om mee te rijden, da ding da wilt gewoon rechtdoor constant. Verbruikt echt wel pakken meer (9L vs 14L of 15L) en ge kunt op snelheid de Vertigo al nie volgen.
|
|
|
Post by fragske on Feb 25, 2007 15:58:03 GMT 1
mhh moet da persé een G3 zijn, want dan hebde ni echt veel keus meer over.
En dieje viper kan idd ni op tegen de vertigo
|
|
|
Post by Knarf on Feb 25, 2007 16:03:41 GMT 1
De Lotus Elise da is eigenlijk ne G4 :-) Die maakt totaal geen kans en verbruikt nog meer ook dan de Vertigo. De BMW Z3 daarmee was ik na 5 rondes 5 sec trager dan mijn Vertigo run. En ik had 12 liter verbruikt ipv 9 liter. Daarmee zou een set aliens wel die Vertigo mee kunnen verslaan maar de Vertigo is wel duidelijk de betere wagen. Porsches rijden er al genoeg rond dus die heb ik nie getest NGT: TVR, Seat, Mossler en Morgan zijn de nog ongebruikte auto's (ge moogt ook ne gebruikte pakken natuurlijk)
|
|
|
Post by fragske on Feb 25, 2007 16:18:14 GMT 1
kwil wel nen mosler, das G2
|
|
|
Post by Buchinski on Feb 25, 2007 17:56:07 GMT 1
Effe de stok in het hoenderhok gooien zoals dat heet.
Zou de reden voor al die verwarrende interpretaties niet kunnen liggen in die gearbox upgrade?
|
|