|
Post by Petrol on Feb 10, 2006 12:21:39 GMT 1
Hier de aankondiging van Marcel Offermans: rFactor.org presenteert met gepaste trots de eerste competitie van het nieuwe jaar: de Porsche Carrera Cup 2006. Deze succesvolle mod van GSMF zal in een seizoen van 8 races op verschillende circuits gaan uitmaken wie de winnaar wordt in deze spannende race klasse. Sprint en endurance races onder wisselende omstandigheden testen je rijderskwaliteiten. Omdat realisme hoog in ons vaandel staat, hebben we gekozen om te rijden met de verbeterde physics, waarvan wij denken dat ze de Porsche GT3's beter benaderen. Deze physics zijn beschikbaar als een extra seizoen voor de bestaande mod zodat je ze naast elkaar kunt gebruiken zonder dat dat mismatches geeft on-line.Ik heb me alvast ingeschreven, donderdagavond wil wel zeggen dat ik de eerste races zal moeten missen. Werner en ik hebben vorig seizoen al bij rfactor.org geraced, de kinderziektes die er waren zijn allemaal opgelost nu, en rFactor zelf is ook voldoende geëvolueerd. Dit is een internationale league aangesloten bij Filsca met serieuze piloten, zowel traag als snel. Hun server laat een erg groot startveld toe dus daar moet je het zeker niet voor laten. Die server is meestal ook online om te kunnen testen. De Porsche physics zijn geupdate tot V1.0 en zijn helemaal klaar voor het league racen. Iedereen kan inschrijven dus hopelijk krijgen we een grotere afvaardiging van de VRL het komende seizoen. Er is trouwens een installer gemaakt om de files heel simpel te kunnen installeren. en hier is de link: cup.rfactor.org/
|
|
|
Post by petje on Feb 17, 2006 20:18:10 GMT 1
Heeft er iemand soms een setup voor Zandvoort met de Porsche. Ik heb me ingeschreven voor de cup en we zullen zien wat dat zal geven.
|
|
|
Post by arnold on Feb 17, 2006 21:01:56 GMT 1
Heeft er iemand soms een setup voor Zandvoort met de Porsche. Ik heb me ingeschreven voor de cup en we zullen zien wat dat zal geven. ik heb Zandvoort niet , waar kan ik die vinden ? en een setup voor dit circuit zou dan ook bij mij welkom zijn. vr gr, Arnold.
|
|
|
Post by Petrol on Feb 17, 2006 22:55:09 GMT 1
www.team-coca.com/index.php?s=2776&lc=69Ik heb zelf nog geen serieuze setup gemaakt voor Zandvoort, ben eerst aan het proberen om onder de 1.53 te geraken.. Maar de default setup is zeker goed genoeg om te beginnen.
|
|
|
Post by arnold on Feb 17, 2006 23:16:11 GMT 1
www.team-coca.com/index.php?s=2776&lc=69Ik heb zelf nog geen serieuze setup gemaakt voor Zandvoort, ben eerst aan het proberen om onder de 1.53 te geraken.. Maar de default setup is zeker goed genoeg om te beginnen. bedankt Peter , woeha zovéél circuits , hopelijk komt er volgend seizoen een kampioenschap bij de VRL......oeps als ik maar weer geen commentaar krijg
|
|
|
Post by Petrol on Feb 18, 2006 14:03:30 GMT 1
Binnenkort gaat er bij rFactor.org een database of zo komen waar ge uw skins kunt uploaden voor hun Porsche Cup. Gezien er toch al wel wat VRL-ers hebben ingeschreven, zouden we een soort basis paint kunnen maken voor onze Porsches, of een gezamelijk VRL logo? En ge kunt natuurlijk ook uw eigen naam op de ruiten zetten. Als ge voor enkele maanden in die league raced met dezelfde wagen dan vind ik da wel de moeite om te doen. BTW: ik zal waarschijnlijk meer races kunnen meerijden dan eerst gedacht.
|
|
|
Post by petje on Feb 18, 2006 15:21:33 GMT 1
Ik had daar ook al aan gedacht toen ik vanmorgen op het forum las dat er al een paar een eigen skin hadden. Voor LFS gaat dat al om een skin te maken, maar voor rfactor weet ik het niet. Het zou wel leuk zijn om met dezelfde skin te rijden. Als je kijkt naar de elite mannen is dat toch wel goede reklame.
|
|
|
Post by Knarf on Feb 18, 2006 15:28:06 GMT 1
Van mij moogt ge ne skin maken en ik zal die wel gebruiken ook maar zelf begin ik er niet aan :-)
|
|
|
Post by Petrol on Feb 18, 2006 16:14:40 GMT 1
Ik heb al de templates en weet hoe ik alles correct moet saven om het te laten werken, maar het schilderen op zich is niet direct m'n specialiteit. Ge kunt zelfs uw eigen helm schilderen. We hebben nog 2 weken. Wat ik al wel kan doen is voor iedereen die het wilt de juiste naam op de ruiten zetten, en eventueel een banner van www.vrl-simracing.be op de voorruit maken ipv van die Michelin banner. Laat al 'ns weten met welke wagen (de racenummer) je zal rijden. Ik had een persoonlijke skin gemaakt als voorbeeld hoe je stand-alone skins moet laten werken in PCC RD. Ik gebruik nr. 40 btw. Tamelijk simplistisch natuurlijk:
|
|
|
Post by petje on Feb 18, 2006 17:54:36 GMT 1
Mijn nummer is 32, Naam: De Tollenaere P. Dienen gelen skin is toch ook al nie mis vindt ik. Waar kan ik die templates vinden Peter? Dan Zal ik ook wel eens een poging wagen. O ja onder team naam in je profile mag je daar dan VRL zetten?
|
|
|
Post by Petrol on Feb 18, 2006 19:01:45 GMT 1
Bij team naam hadden Werner en ik: Vlaamse Racing League staan. Vorig seizoen bestond een team uit 2 piloten, dan zouden we nu dus VRL1, VRL2 en verder kunnen creëren. Ik heb het net aan Marcel gevraagd, dit seizoen zal dat ook weer zo zijn. (Buiten de individuele puntenstand is er ook een team-stand, vandaar dat maximum van 2 piloten, maar dat is optioneel en zou niks te maken hebben met onze kleuren. ) Hier kan je de officiële templates downloaden: www.oversteer.de/gsmf/PCC2005_Template.rarEen template voor de helm heb ik ook nog ergens...
|
|
|
Post by Knarf on Feb 18, 2006 19:28:39 GMT 1
Eigenlijk vind ik die geel zwarte skin van Peter ook best wel tof. Niet te veel zever. Misschien mag er nog iets vanvoor op de motorkap (da zie ik nie echt) of op het dak.
In ieder geval zou ik die skin wel tof vinden, en dan zou ik voorstellen voor ieder vrl team de kleurschakering anders te doen. Bv geel-zwart voor VRL1, Rood-zwart voor VRL2, ....
Ik herinner me dat toen ik me vroeger op rFactor.org heb ingeschreven ik ne vrije nummer moest kiezen maar ik zou niet weten waar ik die terug moet vinden ?
Of kiest gijlie gewoon vrijwillig ne nummer ?
|
|
|
Post by Petrol on Feb 18, 2006 21:59:51 GMT 1
Op de voorkant en het dak staat eigenlijk niks op, misschien goed voor een Belgische vlag en een VRL logo of zo? Maar als iemand anders iets beters heeft of wil maken, doe gerust ze.
Die nummer die ge toen kreeg heeft hier eigenlijk niks mee te maken, ik denk niet dat die voor iets dient. Uw wagennummer zal gewoon vrij te kiezen zijn (maakt eigenlijk dus niet uit).
I prefereer zelf om zoveel mogelijk verschillende nrs / wagens te hebben voor de herkenning. Omdat bv. bij een safety car ge een bericht krijgt dat ge achter "wagen nr. x" moet rijden dacht ik, als het veld dan vol met dezelfde nrs rijdt, ja..
|
|
|
Post by TimoVermeersch on Feb 19, 2006 0:09:17 GMT 1
Op de voorkant en het dak staat eigenlijk niks op, misschien goed voor een Belgische vlag en een VRL logo of zo? Jupiler... ;D
|
|
|
Post by Petrol on Feb 19, 2006 2:57:34 GMT 1
Daar zit wel iets in Frank, en dan per piloot de kleur van de spiegels veranderen, zoiets bijvoorbeeld: Als we nu een knap VRL logo hadden zou dat wel beter zijn dan mijn... tekst. En op het dak zou nog veel plaats zijn voor persoonlijke sponsors. ;D Of misschien heeft iemand al iets veel beters gemaakt.
|
|