|
Post by Petrol on Jan 10, 2006 20:36:17 GMT 1
De rFactor.org server host nu ook de Porsche RD physics. (edit: = Simracing for Holland server)
|
|
Kuku
Rookie VRL'er
Kurt Diddens
|
Post by Kuku on Jan 12, 2006 10:10:44 GMT 1
Binnen een paar dagen is er een nieuwe en betere versie, ik zal die terug rondsturen. Ik ben hiervoor ook geïnteresseerd !
|
|
|
Post by TimoVermeersch on Jan 12, 2006 10:38:23 GMT 1
Ik heb gisteren eindelijk wat tijd gehad om de physics van Peter eens te proberen.
Eerste indruk, ze voelen veel natuurlijker aan. Je kan de wagen nu precies veel makkelijker met het gaspedaal "in een bocht zetten."
Mijn eerste indruk (maar dat is mogelijk volledige waanzin) is dat de RD-physics bij decelleratie veel minder ondersturen : het achterste heeft bij gas liften de neiging om wat naar voor te komen. Daardoor kan je de wagen makkelijker in de bocht zetten. De GSMF-physics zijn veel onderstuurder, precies.
Bij uitaccelereren is het dan precies omgekeerd. Die GSMF-physics zijn dat vreselijk overstuurd (het lijkt echt overdreven.) Met de RD-physics is de zaak veel evenwichtiger bij het uitaccelereren.
Of zit ik er nu helemaal naast?
Alleszins, eerste indruk vind ik die RD-physics precies leuker en zelfs makkelijker om te rijden. In (mid)snelle bochten kan je de wagen echt met wat lift van het gaspedaal in de bocht zetten. Als je hem dan houdt, settled de wagen mooi en kan je hard uit de bocht weg. Met die GSMF-physics onderstuurd de hele handel bij het insturen om dan bij de uitacceleratie zeer gevoelig te worden aan overstuur.
Heb ook eens kort vergeleken met de Porsche Cup in GTR. Die zijn handling zit, IMHO, precies een beetje tussen de GSMF-phys en de RD-phys in. Naargelang de benzineinhoud daalt, sluit hij wel meer en meer aan bij de RD-physics. (BTW : in de drie gevallen ben ik vertrokken met 30 liter benzine om het vergelijkbaar te houden.)
Het kan natuurlijk ook met de set-ups te maken hebben. Heb altijd met defaults gereden. Ga eens checken of die ver uit elkaar liggen en die eventueel wat dichter bij elkaar brengen.
Enkel mijn gevoel natuurlijk. Is best mogelijk dat ik er compleet naast zit.
Die RD-physics zijn, als je het mij vraagt, wel een hele verbetering.
Cheers,
Timo
|
|
|
Post by Petrol on Jan 12, 2006 12:21:54 GMT 1
Uw beschrijving komt overeen met de gekende karakteristieken van een motor achterin. De vergelijking met de GTR Cup Porsche is ook waar. Ik had trouwens een fout gemaakt met de locatie van de benzinetank, nu zit ze veel meer vooraan, op de juiste plaats en dus gaat die meer onderstuur zijn bij veel benzine. Het algemene wagengedrag kan je wel vergelijken met GTR maar blijkbaar is de GT3 Cup in die enkele jaren serieus verbeterd of heeft de GTR versie te weinig grip, vergeleken met de echte Cup-rondetijden. Nu is er een testversie online om de voorspoiler te testen. Er is geen data gekend over de downforcebalans dus gaan we testen of er nu niet te veel downforce vooraan zit. Verschillende mensen klaagden over gezwalp op hoge snelheid, wat niet zou mogen. Ikzelf heb daar eigenlijk geen probleem mee, als rijder is dat natuurlijk een voordeel, maar als tester eerder nadelig, gelukkig zijn er mensen die constructief hun mening durven zeggen. Hier is die versie: als we tot een conclusie komen dan wordt de voorspoiler terug "vastgezet": www.racesims.de/forum/viewtopic.php?t=671&postdays=0&postorder=asc&start=0
|
|
|
Post by Petrol on Jan 14, 2006 18:44:00 GMT 1
|
|
|
Post by Hill2button on Jan 14, 2006 19:44:49 GMT 1
LFS, eat your heart out! ;D
|
|
|
Post by Petrol on Jan 15, 2006 17:00:15 GMT 1
De Ring is nu op dat forum verkrijgbaar, 't zal nog wel bugs hebben maar het werkt.
|
|
|
Post by Petrol on Jan 18, 2006 14:18:04 GMT 1
|
|
|
Post by Petrol on Feb 25, 2006 19:27:45 GMT 1
|
|
|
Post by Petrol on Apr 16, 2006 19:27:11 GMT 1
|
|
Henne
Rookie VRL'er
Hendrik De Graeve
|
Post by Henne on May 6, 2006 14:44:06 GMT 1
Die Porschecup ziet er aantrekkelijk uit maareuh... Hoe goed is rFactor? Is het een realistisch spel of is het een wannabe sim spel of?
|
|
|
Post by Knarf on May 6, 2006 15:04:15 GMT 1
Ik vind rFactor zeer goed. Zeer goed geluid (GTR/GTL niveau, veel beter dan LFS), zéér goede graphics (als ge de nodige hardware hebt want anders ziet het er echt slecht uit, maar met de nodige hardware verdwijnt LFS in het niets tov rFactor). Goede online code maar helaas zitten daar nog wat problemen in zoals :
- Als iemand joined is er effe een hapering + die rijdt ne tijd rond met nen auto zoals in games van 10 jaar terug. Pas als ge de pit in gaat wordt die zijne echte auto geladen - Skins worden niet automatisch gedownload - Geen driver-swaps - Problemen met blauwe vlaggen (dat ge om ongeldige redenen penaltys krijgt). Deze optie is echter wel af te zetten - Als er tijdens warmup lap iemand uitvalt kan de race nooit starten (maar ge kunt warmup lap afzetten). - Wat wel positief is dat de auto's bijna nooit verspringen (net zoals in GPL) al zit ge met 40 man op ne server, in LFS is dat soms nogal anders.
Op online gebied heeft LFS enkele mooi pluspunten zoals de lfsworld website, drivers-swaps, downloaden van skins ingame. Ook dat ge flatspots kunt krijgen in LFS is goed gemaakt.
Maar puur kwa rijgedrag is rF de beste sim die er is vind ik. Er zijn ondertussen ook hopen intressante wagens (Porsche, Renault Mégane, GP2, F3, McLarenF1, Protoracer), maar als ge online pickup races wilt rijden zult ge u meestal moeten houden aan de meest populaire mod van dat moment (op dit moment is dat Renault Megane Cup die overigens wel cool is) want superveel spelers zijn er niet. Maar als ge de populairste mod pakt 's avonds zult ge wel keuze hebben tussen een stuk of 3 volle servers.
|
|
|
Post by Petrol on Sept 19, 2006 14:00:00 GMT 1
Na de release van de rF patch 1150 en de nieuwe PCC05 mod was mij gevraagd om mijn R&D physics ook te updaten. Normaal was ik dit niet van plan maar degene die dit vroeg was Steve Smith, de auteur van oa. "Four-Wheel Drift", de GPL gids. Daar wou ik wel iets extra voor doen. De nieuwe physics van de PCC05 mod hebben al een juiste gewichtsverhouding maar zouden op veel vlakken nog verbeterd kunnen worden, maar daar trekken ze hun plan maar mee. Sinds de laatste release van PCCRD, waar we bij rFactor.org een seizoen mee geraced hebben, heb ik nog feedback gekregen van enkele Amerikaanse Cup racers. Zodoende heb ik de physics nog veranderd, meer stabieler gemaakt bij lage snelheid. Ook zijn ze aangepast aan de nieuwe patch en er zijn nu upgrades mogelijk om met 997 physics ipv 996 te rijden. Het is een add-on seizoen met 2 testwagens, het verandert niks aan de PCC05 mod, hier is de link (826 kb): core-team.org/coreteam/Petrol/PCC_RD_physicsV1.2_Test.rarDeze files gaan nergens gereleased worden, het is gewoon een test, de info zit bij de rar.
|
|
|
Post by Buchinski on Sept 19, 2006 18:08:54 GMT 1
Nice Peter, dank u. Ik ga ze zeker installeren al was het maar voor de extra Porsches die in het pakketje zitten Waardoor moeten vele mods eigenlijk ge-updated worden voor de 1150? De Lupos bvb en zelfs dingen als de Funcup werkten nog steeds onder de nieuwe patch tot de makers opeens uitkwamen met een update. Ik dacht zo iets van "if it ain't broke, don't fix it" maar tja..ik kijk natuurlijk ook niet achter de schermen.
|
|
|
Post by Petrol on Sept 19, 2006 18:49:41 GMT 1
Grafisch zal de nieuwe 1150 patch wel een paar extra mogelijkheden of bugfixes gebracht hebben. (edit: deze kunnen voor problemen zorgen als ze gebruikt worden door een versie van rF pre patch 1150. ) Maar vooral qua gameplay waren er extra mogelijkheden, neem maar opties ivm full course yellows, pitstop opties (oa. ophanging nu ook te repareren),... En er waren ook nieuwe zaken voor de physics. Het zijn veel kleine zaken die niet direct opvallen maar die in totaal wel de moeite zijn om up te daten. Normaal zouden oude mods nog wel moeten blijven werken na de patch.
|
|