|
Post by Petrol on Jan 5, 2006 15:39:53 GMT 1
Ik heb met Fonsecker, de GSMF "baas" en "physics" maker gesproken op msn. Het was een lange conversatie die uitdraaide op de GSMF conclusie: “So u can be shure, u are on the wrong way! this is not Porsche what u have done! Perhaps a GPL Porsche of 1972 with stock tires, but even those have mor egrip!” Ik heb heel ons msn gesprek opgeslagen en m'n testers en teamgenoten hebben er nadien serieus mee gelachen. Da's gewoon te zot om rond te lopen, zeker als ge weet dat ik niet echt iets aan de grip veranderd heb. Ikzelf zou iets minder grip gebruiken, meer zoals de GTR Cup Porsche. Maar iedereen die het test is hier tevreden mee dus laat ik het maar zo. Die van 2005 hebben natuurlijk wel meer grip dan in 2003. Die gasten zijn daar dus al meer dan een jaar mee bezig, als ge hun F1C PCC mod meetelt (want dit is dan ook gewoon een conversie van die physics). Volgens hen hebben ze duizenden rondjes gedraaid om te testen. Tjah, na minder dan 1 week heb ik toch een ander resultaat, de conclusie kunt ge zelf trekken. Er komt misschien een artikel over de PCC05 physics in AutoSimSport magazine, die SmokingBob heeft via via m'n physics ook geprobeerd en heeft o.a. aan mij gevraagd of ik wat vragen wil beantwoorden. ;D
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Jan 5, 2006 16:00:58 GMT 1
Physics voelen erg goed aan moet ik zeggen! Vind hem wel wat underpowered aanvoelen nu, doordat je het gas er zonder problemen op kan "pleuren" bij 't uitkomen van de bochten (door dat extra gewicht nu achteraan), maar heb er geen idee van hoe die in 't echt zijn op dat vlak.
Heb je eigenlijk compromissen moeten maken bij het ontwikkelen van die physics peter? Bepaalde zaken toch niet realistisch maken om het rijdbaar te houden ofzo (zoals die toadphysics waren)?
|
|
|
Post by Petrol on Jan 5, 2006 16:06:20 GMT 1
Heb je eigenlijk compromissen moeten maken bij het ontwikkelen van die physics peter? Bepaalde zaken toch niet realistisch maken om het rijdbaar te houden ofzo (zoals die toadphysics waren)? Absoluut niet, dat is ook helemaal niet nodig.
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Jan 5, 2006 16:39:19 GMT 1
Absoluut niet, dat is ook helemaal niet nodig. Zo horen we 't graag . Btw, is die chatlog met fonsecker ergens te krijgen? Ik lach ook es graag in den blok ;p. Snap die reactie niet btw, is er zoveel minder grip ofzo? Hij voelt nog altijd erg "settled" imo.
|
|
|
Post by Timpreza on Jan 5, 2006 17:14:31 GMT 1
Er komt misschien een artikel over de PCC05 physics in AutoSimSport magazine, die SmokingBob heeft via via m'n physics ook geprobeerd en heeft o.a. aan mij gevraagd of ik wat vragen wil beantwoorden. ;D Die is niet bang van een beetje controverse. Ik ben benieuwd wat die ervan gaat maken.
|
|
|
Post by TimoVermeersch on Jan 5, 2006 17:39:27 GMT 1
Ben nu wel curieus geworden. Zou ik die physics van u ook eens kunnen proberen Peter?
Thanks,
Timo
|
|
|
Post by Werner on Jan 5, 2006 20:37:18 GMT 1
Wat een soap!
Weet je wat ik me nog heb bedacht, ze zeggen dat mensen die al met een GT3 porsche hebben gereden claimen dat de echte auto zich zo gedraagt. Wat ik me dan afvraag is hoe en waar ze met die auto gereden hebben.
Ik rij elke dag met een S2000, maar weet ik hoe die zich gedraagt? Belange niet, ik rij niet op de limiet, drift niet door bochten. Als ik nu eens wat ronden op het circuit zou gaan rijden dan zou ik mss weten of die nu eigenlijk onderstuurt of overstuurt. Enfin, you get my point.
Puik werk Peter, ben benieuwd!
|
|
|
Post by Timpreza on Jan 6, 2006 4:45:14 GMT 1
Klopt Werner. Da's geen referentie IMO als iemand die in het echt met zo'n auto rijd zegt dat het goed is. Als die niets of weinig van sims afweet, of aan de andere kant zijn auto niet kent. Belachelijk voorbeeld: Steek Jack Brabham in de gpl Lotus met een een Brabham skin zonder dat die dat weet. Wat weet die mens van sims... Als die zal zeggen dat het rijd als een Brabham, omdat die niet beter weet, klopt er dan iets niet in gpl?
|
|
|
Post by WBuchinski on Jan 6, 2006 9:39:29 GMT 1
--- Belachelijk voorbeeld: Steek Jack Brabham in de gpl Lotus met een een Brabham skin zonder dat die dat weet. Wat weet die mens van sims... Als die zal zeggen dat het rijd als een Brabham, omdat die niet beter weet, klopt er dan iets niet in gpl? Hmmmm .... de achtcylinder Cosworth in het achtersteven would be a dead give-away ;D ;D ;D
|
|
|
Post by WBuchinski on Jan 6, 2006 9:42:50 GMT 1
Ik heb met Fonsecker, de GSMF "baas" en "physics" maker gesproken op msn. Het was een lange conversatie die uitdraaide op de GSMF conclusie: “So u can be shure, u are on the wrong way! this is not Porsche what u have done! --- It wood be unfortu-nate dat you do not zeem to see tings oure way .... Wie haf wayz of making you understand dat you are in de rong ... !
|
|
|
Post by Petrol on Jan 6, 2006 13:14:13 GMT 1
lol Willy! ;D En hetgeen Werner en Tim aanhalen is de nagel op de kop, één van de zaken die dikwijls vergeten worden. Iemand die z'n mening geeft moet in de 1e plaats een serieuze simracer zijn, dan pas kan echte ervaring meetellen. En de omstandigheden doen ook veel, er wordt dikwijls gedacht dat auto's in 't echt meer grip lijken te hebben, maar als de bestuurders net als in een sim zouden rijden zouden ze hun mening snel herzien. Wat Werner zei over z'n S2000 is het perfecte voorbeeld. Over het overstuur gedrag van m'n Lotus ben ik wel redelijk gerust, dat is "getest" geweest.
|
|
|
Post by Petrol on Jan 6, 2006 18:19:17 GMT 1
Nieuwe physics (Versie 6) zijn online: www.racesims.de/forum/viewtopic.php?p=5622#5622 (het Core@Team forum) Ge moet wel geregistreerd zijn om de update te kunnen downloaden. Er is ook een server online met de R&D physics (Smoke Shack Racing PCC-R&D). veel plezier ermee
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Jan 7, 2006 10:18:28 GMT 1
Zondag avond of maandag de v6 es testen (kan enkel simmen op kot ), maar heb er alle vertrouwen in . Bedankt!
|
|
|
Post by arnold on Jan 7, 2006 10:48:22 GMT 1
Nieuwe physics (Versie 6) zijn online: www.racesims.de/forum/viewtopic.php?p=5622#5622 (het Core@Team forum) Ge moet wel geregistreerd zijn om de update te kunnen downloaden. Er is ook een server online met de R&D physics (Smoke Shack Racing PCC-R&D). veel plezier ermee ik heb me geregistreerd maar kan niet inloggen ? "The requested URL /forum/portalhome was not found on this server." ? vr gr,
|
|
|
Post by Knarf on Jan 7, 2006 12:26:19 GMT 1
Dat is normaal Nolle (alé heel normaal vind ik da nie maar ik had het ook )... Als ge die error hebt gehad gewoon surfen naar : www.racesims.de/forum/viewtopic.php?p=5622#5622 en dan zijt ge plots wel ingelogd en kunt ge de patch afhalen.
|
|