|
Post by Petrol on Oct 1, 2005 16:26:14 GMT 1
Der is al een F3 mod, ZRGP mod, H6 mod, 2 nieuwe circuits, maar dit hier interesseert me toch iets meer, 't ziet er nog niet zo goed uit als de huidige GPL modellen imo, maar: thepits.us/board/viewtopic.php?t=2025
|
|
|
Post by Hill2button on Oct 1, 2005 20:26:49 GMT 1
Der is al een F3 mod, ZRGP mod, H6 mod, 2 nieuwe circuits, maar dit hier interesseert me toch iets meer, 't ziet er nog niet zo goed uit als de huidige GPL modellen imo, maar: thepits.us/board/viewtopic.php?t=2025Hmmm, mensen grijpen graag terug naar wat ze kennen, zijn bang voor het onbekende. Kunnen we niet beter op zoek gaan naar iets dat zo-goed-als of beter is dan gpl, maar gebaseerd op een ander kampioenschap, of andere jaar? Het zal altijd een discussie zijn GPL is beter, Rf mod is beter... Dan liever een mod van de F1 van half jaren 70 ofzo, of een GP2/WS mod? Het is natuurlijk wel leuk om te zien hoeveel ontwikkelingen er wel niet in the pipeline zitten. Hopelijk kunnen we straks het kaf nog van het koren onderscheiden...
|
|
|
Post by Hill2button on Oct 1, 2005 21:20:43 GMT 1
Hoe kan je eigenlijk zelf skins ontwerpen? Ik heb zonet de F3 mod geprobeerd en die ziet er goed uit!
Ik zag wat paintjobs staan op RSC en vroeg me af hoe je dat zelf kan doen. Zou leuk zijn als we later met onze eigen livery in een league kunnen racen.
Wat vinden jullie eigenlijk van de standaard Rf circuits? Ze zien er mooi uit enzo, maar qua layout, pfff, veel kartbaantjes zulle. Die Formule IS, daar is niet mee te rijden zegt men, maar dat hangt toch voor een groot deel van de veel te bochtige circuits af...
|
|
|
Post by Petrol on Oct 1, 2005 21:21:14 GMT 1
Er zijn F1 mods in de maak die bijna heel de jaren '70 omvatten. Ge zult dit niet kunnen vergelijken met GPL, in de GPL engine is het onmogelijk om downforce te berekenen (ik ben dus ook totaal niet geïnteresseerd in de '69 mod of dergelijke, dat kàn gewoon niet realistisch zijn). Dus als ze het goed willen doen is dit een serieuze stap in het onbekende imo, ik vind het vooral moedig van TheUSPits dat ze een GPL-achtig project durven aangaan.
|
|
|
Post by Hill2button on Oct 1, 2005 21:24:06 GMT 1
|
|
|
Post by Petrol on Oct 1, 2005 21:29:31 GMT 1
Om zelf uw skin te maken moet ge een programma hebben als Photoshop, en de dds plugin van Nvidia. Dan de template downloaden en op de juiste laag uw skin tekenen. Hier kunt ge F3 templates vinden, of het de officiële zijn weet ik niet: forum.rscnet.org/showthread.php?t=225002edit: 't was al nie meer nodig, en ik maar zoeken naar ne link ;D
|
|
|
Post by TimoVermeersch on Oct 2, 2005 14:18:08 GMT 1
in de GPL engine is het onmogelijk om downforce te berekenen (ik ben dus ook totaal niet geïnteresseerd in de '69 mod of dergelijke, dat kàn gewoon niet realistisch zijn). Uit dat interview in ASS (juni of juli-nummer denk ik) meende ik nochtans te kunnen afleiden dat ze erin geslaagd zouden zijn om in de 69-mod het effect van downforce te integreren. Ik kan wel de juistheid van zo'n uitspraak absoluut niet inschatten. Timo
|
|
|
Post by Hill2button on Oct 2, 2005 16:50:49 GMT 1
|
|
|
Post by Petrol on Oct 5, 2005 10:41:07 GMT 1
Knappe skin, er is nu een V1.2 van de F3 mod, maar ik ben toch nog altijd niet overtuigd dat de physics echt goed zitten, ge moet die 'ns op Toban GP proberen. Of misschien ligt het aan m'n oud stuur.
Er zijn mensen bezig aan een Formule Ford, ik denk dat ik da leuker ga vinden.
|
|
|
Post by Hill2button on Oct 5, 2005 16:30:59 GMT 1
Knappe skin, er is nu een V1.2 van de F3 mod, maar ik ben toch nog altijd niet overtuigd dat de physics echt goed zitten, ge moet die 'ns op Toban GP proberen. Of misschien ligt het aan m'n oud stuur. Er zijn mensen bezig aan een Formule Ford, ik denk dat ik da leuker ga vinden. Mja, idd, heb die 1.2 nog niet getest, maar de 1.1 vind ik enorm overstuurd. Heb wel nog niet met een andere setup gereden,mss moetik dat maar eens doen.
|
|
|
Post by WBuchinski on Oct 5, 2005 18:51:35 GMT 1
Als ze dan toch een Senna skin willen voor de F3 dan hadden ze beter de ECHTE kleuren genomen van zijn F3 wagen waarmee hij in 1983 Engels kampioen werd Ik heb geen Photoshop en waarom moet ik een nVidia plug in hebben als ik een ATi kaart heb .... afin, t is maar dat het allemaal zo ingewikkeld is, anders zou ik die wel eens willen maken.
|
|
|
Post by Petrol on Oct 5, 2005 19:58:17 GMT 1
Ik heb ook een ATI kaart, dat is gewoon de plugin die ge moet gebruiken als ge met Photoshop .dds files wilt openen en saven.
|
|
|
Post by Hill2button on Oct 5, 2005 21:10:40 GMT 1
Ik blijf hier maar nieuwe dingen testen Limerock is cool, maar iets te smal naar mijn goesting. Zonet Birmingham gedownload en dat is een fatsoenlijk circuit. Eigenlijk wat te vergelijken met Brands Hatch. Het gebrek aan goede banen is voorlopig wat lastig. Maar ik las ergens dat ze bezig zijn om van scratch een versie van de huidige, lange nurburgring te maken. Heb ook de V1.2 van de F3 mod geprobeerd, die leek iets beter aan te voelen. En dan nog iets: het is goed te merken dat Rf naar de hand van de modders gemaakt is. Nieuwe dingen installeren is bijna een droom. Allemaal installers, nextnextnext, gedaan, naar Rf en het werkt, geweldig!
|
|
|
rF mods
Oct 10, 2005 20:34:09 GMT 1
Post by Knarf on Oct 10, 2005 20:34:09 GMT 1
Allemaal installers, nextnextnext, gedaan, naar Rf en het werkt, geweldig! Idd... Iets handiger dan users.pandora.be/riptor/gplmanual allemaal Maar wat me wel hard tegenslaat aan rFactor is het replay systeem (en het monitor systeem in de pits). Bij GPL kunt met die dropdownboxen zo uw camera kiezen, in rFactor moet ge daar vreemde knoppen indrukken In GPL kunde ne speler kiezen. Bij rFactor kunt ge alleen maar scrollen door de spelers maar ge hebt geen idee wie ge dan in beeld hebt Ge ziet geen snelheden, geen rondetijden, niks... Ge ziet enkel en alleen ne auto waarvan ge nie eens weet wie da is.... Ik vind da maar vreemd dat ze die interface van GPL/Nascar nog nie hebben geleend daar bij ISI (ik vermoed toch dat de mensen die bij ISI werken interesse hebben in simracing, en ook wel eens een spel vd concurrentie spelen )
|
|
|
rF mods
Oct 10, 2005 20:52:03 GMT 1
Post by Hill2button on Oct 10, 2005 20:52:03 GMT 1
Allemaal installers, nextnextnext, gedaan, naar Rf en het werkt, geweldig! Idd... Iets handiger dan users.pandora.be/riptor/gplmanual allemaal Maar wat me wel hard tegenslaat aan rFactor is het replay systeem (en het monitor systeem in de pits). Bij GPL kunt met die dropdownboxen zo uw camera kiezen, in rFactor moet ge daar vreemde knoppen indrukken In GPL kunde ne speler kiezen. Bij rFactor kunt ge alleen maar scrollen door de spelers maar ge hebt geen idee wie ge dan in beeld hebt Ge ziet geen snelheden, geen rondetijden, niks... Ge ziet enkel en alleen ne auto waarvan ge nie eens weet wie da is.... Ik vind da maar vreemd dat ze die interface van GPL/Nascar nog nie hebben geleend daar bij ISI (ik vermoed toch dat de mensen die bij ISI werken interesse hebben in simracing, en ook wel eens een spel vd concurrentie spelen ) Mja, ik heb me daar ook al in geërgerd. Die rare knoppen stammen nog af van GP2 (en GP1?). Een beetje spionage bij de concurrentie moet toch kunnen denk ik... Ik blijf me trouwens ergeren aan het oversturende gedrag van de F3 wagens... Die Howstons, dat zijn bakken, wat een sound
|
|