|
rF mods
Dec 25, 2005 15:17:02 GMT 1
Post by Petrol on Dec 25, 2005 15:17:02 GMT 1
Nolle, ge moest niet naar de download page gaan, de links stonden op de page die ik gelinkt had, zoals ik gezegd had. Timo, in die mod gebruiken ze veel meer grote textures, wat uw RAM opvreet en misschien ook meer polies voor de modellen. Eigenlijk zijn de standaard rF modellen nogal ongedetailleerd. En nu over die Porsche physics: ik wil ten eerste zeggen dat het niet is omdat ik dat niet gemaakt heb dat ik dat hier ga afkammen, ik hou het bij objectieve feiten. Ik vind het zonde van al dat werk en de schijnbaar knappe (high quality zoals ze zelf zeggen) mod om dan te moeten ontdekken dat de auto zelf nog altijd maar wat natte vinger werk is. Ze zeggen "We developed a physic based on real GT3 Cup datas", dan vraag ik mij af wat voor data ze gebruikt hebben, en hoe dat ze dat dan wel geïmplementeerd hebben. Ik zal 1 simpel maar fundamenteel voorbeeld geven, dat alleen al heeft een enorme invloed op het wagengedrag en is een indicator voor de rest van de physics; wat is een specifieke eigenschap van de 911? Allemaal in koor: de motor achteraan! Ok, dan gaan we even naar het rF setup menu, en wat zien we daar: een gewichtverhouding van 57/43, 57% vooraan! Dit is de volledige wagen, gemeten inclusief bestuurder, maar zonder benzine. Zoek de fout... Hoe kan dat nu als een Porsche rijden? Ik heb die gasten geholpen toen ze bezig waren met hun eerste Porsche Cup, voor F1C. Toen had ik hen al gezegd dat dat totaal niet klopte. Hun antwoord was dat het op die manier meer aanvoelde als een echte Porsche. Ik heb toen uitgelegd dat de oorzaak enkele fundamentele fouten zullen zijn en dat het nog meer verknoeien niet de oplossing was. Ik had het probleem aangekaart, ze konden doen met hun mod wat ze wilden. Ze hebben het dus zo gelaten en er zelfs nog veel success mee geoogst. Dat niemand zoiets merkt begrijp ik niet. Nu hebben ze duidelijk gewoon hun vorige physics geconverteerd naar rF. Moest ge mij niet geloven, doe een paar rondjes met de Cup Porsche in GTR, en dan op hetzelfde GTR circuit in rFactor. En bekijk ook de specificaties van die Porsche 'ns, in de Showroom (59% van het gewicht achteraan voor eigenlijk dezelfde auto, klinkt al beter, niet?), trek zelf uw conclusies. Het is niet dat ze niet plezant rijden of zo, maar als dat een simulatie voorstelt kunnen we even goed NFS gaan spelen. edit: om m'n voorbeeld te omkaderen: de ZR in rFactor is een klassieke sedan, motor vooraan, RWD. Die heeft standaard een gewichtsverhouding van 54/46, in de raceversie kunt ge dat zelfs tot 50/50 zetten dacht ik.
|
|
|
rF mods
Dec 25, 2005 15:40:40 GMT 1
Post by Hill2button on Dec 25, 2005 15:40:40 GMT 1
Nolle, ge moest niet naar de download page gaan, de links stonden op de page die ik gelinkt had, zoals ik gezegd had. Timo, in die mod gebruiken ze veel meer grote textures, wat uw RAM opvreet en misschien ook meer polies voor de modellen. Eigenlijk zijn de standaard rF modellen nogal ongedetailleerd. En nu over die Porsche physics: ik wil ten eerste zeggen dat het niet is omdat ik dat niet gemaakt heb dat ik dat hier ga afkammen, ik hou het bij objectieve feiten. Ik vind het zonde van al dat werk en de schijnbaar knappe (high quality zoals ze zelf zeggen) mod om dan te moeten ontdekken dat de auto zelf nog altijd maar wat natte vinger werk is. Ze zeggen "We developed a physic based on real GT3 Cup datas", dan vraag ik mij af wat voor data ze gebruikt hebben, en hoe dat ze dat dan wel geïmplementeerd hebben. Ik zal 1 simpel maar fundamenteel voorbeeld geven, dat alleen al heeft een enorme invloed op het wagengedrag en is een indicator voor de rest van de physics; wat is een specifieke eigenschap van de 911? Allemaal in koor: de motor achteraan! Ok, dan gaan we even naar het rF setup menu, en wat zien we daar: een gewichtverhouding van 57/43, 57% vooraan! Dit is de volledige wagen, gemeten inclusief bestuurder, maar zonder benzine. Zoek de fout... Hoe kan dat nu als een Porsche rijden? Ik heb die gasten geholpen toen ze bezig waren met hun eerste Porsche Cup, voor F1C. Toen had ik hen al gezegd dat dat totaal niet klopte. Hun antwoord was dat het op die manier meer aanvoelde als een echte Porsche. Ik heb toen uitgelegd dat de oorzaak enkele fundamentele fouten zullen zijn en dat het nog meer verknoeien niet de oplossing was. Ik had het probleem aangekaart, ze konden doen met hun mod wat ze wilden. Ze hebben het dus zo gelaten en er zelfs nog veel success mee geoogst. Dat niemand zoiets merkt begrijp ik niet. Nu hebben ze duidelijk gewoon hun vorige physics geconverteerd naar rF. Moest ge mij niet geloven, doe een paar rondjes met de Cup Porsche in GTR, en dan op hetzelfde GTR circuit in rFactor. En bekijk ook de specificaties van die Porsche 'ns, in de Showroom (59% van het gewicht achteraan voor eigenlijk dezelfde auto, klinkt al beter, niet?), trek zelf uw conclusies. Het is niet dat ze niet plezant rijden of zo, maar als dat een simulatie voorstelt kunnen we even goed NFS gaan spelen. edit: om m'n voorbeeld te omkaderen: de ZR in rFactor is een klassieke sedan, motor vooraan, RWD. Die heeft standaard een gewichtsverhouding van 54/46, in de raceversie kunt ge dat zelfs tot 50/50 zetten dacht ik. Je hebt wel een punt idd. Al bij al vind ik ze wel nog goed rijden en grafisch : WOW! Maar nu ik even uw uitleg lees, is het dan daarom dat de auto naar mijn gevoel wel erg onderstuurd? Uitbreken onder het remmen lijkt die niet- of weinig te doen. Enkel op het gas gaat de achterkant zijn eigen leven leiden. Normaal zou een 911 ook onder het remmen wat nerveuzer moeten zijn denk ik. Die ZR blijf ik trouwens een heel leuke auto vinden, mss nog beter dan de Howston.
|
|
|
rF mods
Dec 25, 2005 17:57:17 GMT 1
Post by arnold on Dec 25, 2005 17:57:17 GMT 1
thanks ! de juiste is nu binnen......maar als ik Peter's commentaar lees over de physics dan wacht ik toch maar met installeren , als je échte wagens wilt gebruiken in een sim dan moeten ze zich er ook naar gedragen , anders ben je idd beter af met N4Speed. ..
|
|
|
rF mods
Dec 25, 2005 18:41:30 GMT 1
Post by Timpreza on Dec 25, 2005 18:41:30 GMT 1
De feeling vind ik inderdaad wel goed, maar dat is dus het probleem met rFactor é... Gelijk wie kan een mod uitbrengen, en heel de community schreeuwt uit hoe fantastisch het is zonder dat we eigenlijk weten hoe goed het eigenlijk echt wel gemaakt is. Nu, dit gezegd, deze mod is wel plezant en schoon, en echt wel het installeren waard. Die vergelijking met NFS is natuurlijk een beetje zwaar overdreven. Installeer het eens en trek zelf u conclusies. Ik vind het zowiezo al heel plezant dat ik met een herkenbare auto kan rondrijden. De feeling voelt wel herkenbaar aan, ook al is ze blijkbaar niet echt realistisch.
|
|
|
rF mods
Dec 25, 2005 19:35:07 GMT 1
Post by arnold on Dec 25, 2005 19:35:07 GMT 1
De feeling vind ik inderdaad wel goed, maar dat is dus het probleem met rFactor é... Gelijk wie kan een mod uitbrengen, en heel de community schreeuwt uit hoe fantastisch het is zonder dat we eigenlijk weten hoe goed het eigenlijk echt wel gemaakt is. Nu, dit gezegd, deze mod is wel plezant en schoon, en echt wel het installeren waard. Die vergelijking met NFS is natuurlijk een beetje zwaar overdreven. Installeer het eens en trek zelf u conclusies. Ik vind het zowiezo al heel plezant dat ik met een herkenbare auto kan rondrijden. De feeling voelt wel herkenbaar aan, ook al is ze blijkbaar niet echt realistisch. oké , t'is al goed , t'is al goed ik ga de mod eens installeren.....maar ik vind dat ik door de bomen het bos niet meer vind met Rfactor , de mods komen zo vlug dat ik geen tijd heb om ze allemaal te testen ( k'moet nog trainen voor LFS en GPL 69 ook hé ). k'zal eens verlof zonder wedde moeten nemen
|
|
|
rF mods
Dec 25, 2005 21:12:37 GMT 1
Post by Hill2button on Dec 25, 2005 21:12:37 GMT 1
De feeling vind ik inderdaad wel goed, maar dat is dus het probleem met rFactor é... Gelijk wie kan een mod uitbrengen, en heel de community schreeuwt uit hoe fantastisch het is zonder dat we eigenlijk weten hoe goed het eigenlijk echt wel gemaakt is. Nu, dit gezegd, deze mod is wel plezant en schoon, en echt wel het installeren waard. Die vergelijking met NFS is natuurlijk een beetje zwaar overdreven. Installeer het eens en trek zelf u conclusies. Ik vind het zowiezo al heel plezant dat ik met een herkenbare auto kan rondrijden. De feeling voelt wel herkenbaar aan, ook al is ze blijkbaar niet echt realistisch. oké , t'is al goed , t'is al goed ik ga de mod eens installeren.....maar ik vind dat ik door de bomen het bos niet meer vind met Rfactor , de mods komen zo vlug dat ik geen tijd heb om ze allemaal te testen ( k'moet nog trainen voor LFS en GPL 69 ook hé ). k'zal eens verlof zonder wedde moeten nemen Ni overdrijven he De meesten zitten te klagen dat er te weinig zijn, en nu gaat ge vertellen dat er te veel zijn! De F3 mod is wel leuk, de Nippon en dat ander ding is blijkbaar wel interessant. De Porsche mod is zeer knap behalve bovenvermeldde dingen natuurlijk. Al bij al, de enige deftige auto die ik tot nu heb mogen besturen is de Lotus Europa, waarvan sommige zeggen dat het een gerucht is. Ik zit op 2 zaken te wachten: North American GT F3 V2.0 Voor de rest moet je het niet altijd ver gaan zoeken, de Howston en de ZR zijn prachtige bakken!
|
|
|
rF mods
Dec 25, 2005 21:45:44 GMT 1
Post by Petrol on Dec 25, 2005 21:45:44 GMT 1
Die vergelijking met NFS is natuurlijk een beetje zwaar overdreven. Ik denk dat ge mij verkeerd begrepen hebt, ik heb het hier niet over een moeilijkheidsgraad. Mijn standpunt is, als zo iets essentieels verkeerd is dan is het het niet waard om een simulatie genoemd te worden. Voor velen blijkt het gedacht dat het een Porsche is al genoeg te zijn, en dan kom ik terug uit op wat ik zei over NFS. Hoe kan rF ooit serieus genomen worden als zoiets de standaard wordt?
|
|
|
rF mods
Dec 25, 2005 21:56:03 GMT 1
Post by Hill2button on Dec 25, 2005 21:56:03 GMT 1
Die vergelijking met NFS is natuurlijk een beetje zwaar overdreven. Ik denk dat ge mij verkeerd begrepen hebt, ik heb het hier niet over een moeilijkheidsgraad. Mijn standpunt is, als zo iets essentieels verkeerd is dan is het het niet waard om een simulatie genoemd te worden. Voor velen blijkt het gedacht dat het een Porsche is al genoeg te zijn, en dan kom ik terug uit op wat ik zei over NFS. Hoe kan rF ooit serieus genomen worden als zoiets de standaard wordt? En als ge dat op RSC durft posten dan krijg je reacties van "You shouldn't be so negative, be glad etc etc, critisism etc" enfin... Niks aan te doen vrees ik. Op termijn zal er wel wat degelijks uit de bus vallen.
|
|
|
rF mods
Dec 25, 2005 22:33:57 GMT 1
Post by Timpreza on Dec 25, 2005 22:33:57 GMT 1
Die vergelijking met NFS is natuurlijk een beetje zwaar overdreven. Ik denk dat ge mij verkeerd begrepen hebt, ik heb het hier niet over een moeilijkheidsgraad. Mijn standpunt is, als zo iets essentieels verkeerd is dan is het het niet waard om een simulatie genoemd te worden. Voor velen blijkt het gedacht dat het een Porsche is al genoeg te zijn, en dan kom ik terug uit op wat ik zei over NFS. Hoe kan rF ooit serieus genomen worden als zoiets de standaard wordt? Da's inderdaad wel juist. Ze zouden een soort quality label moeten uitreiken door de mensen van ISI, of zo. Zodat we de goede mods van ver al kunnen herkennen van de brol, en dat de modders ook hun best doen om dat label te kunnen behalen.
|
|
|
rF mods
Dec 25, 2005 23:44:11 GMT 1
Post by Petrol on Dec 25, 2005 23:44:11 GMT 1
Ik heb even overwogen om er iets over op RSC te posten maar eigenlijk is dat nutteloos, dat eindigt daar toch in een zinloze flame met nen hoop idioten. Iemand heeft het trouwens "ontdekt" en er een thread over gemaakt. Hij heeft z'n originele post al wegge-edit omdat hij zowat afgeschoten werd. Hun uitleg is ook de moeite.
Dat kwaliteitslabel is relatief, GSMF heeft voor rFactor zelfs samengewerkt met ISI, daar gaat uw kwaliteit. Nu ja, dat was alleen voor de modellen, en die Porsche ziet er wel heel goed uit. Maar ik denk dat ge wel begrijpt wat ik wil zeggen.
In die NAGT mod zou ook ne Porsche moeten zitten, die zal wel beter zijn.
|
|
|
Post by Hill2button on Dec 26, 2005 0:15:35 GMT 1
Zeg, ik ben net eens gaan kijken in dat setupmenu. Daar staat: R:F = 57:43 ... Dat lijkt me toch redelijk te kloppen? Hebben we nu een hele discussie gebaseerd op een foutje of zie ik dat verkeer? Zalige Kerstmis!
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Dec 26, 2005 0:27:42 GMT 1
Ik heb even overwogen om er iets over op RSC te posten maar eigenlijk is dat nutteloos, dat eindigt daar toch in een zinloze flame met nen hoop idioten. Iemand heeft het trouwens "ontdekt" en er een thread over gemaakt. Hij heeft z'n originele post al wegge-edit omdat hij zowat afgeschoten werd. Hun uitleg is ook de moeite. Dat zal waarschijnlijk Tim Stelten geweest zijn? trouwens, die gewichtverhouding van 57-43 is toch fout he?
|
|
|
Post by Petrol on Dec 26, 2005 0:54:43 GMT 1
Ze hebben naar 't schijnt het menu zo aangepast dat het R/F lijkt ipv F/R, dat is nog het toppunt. Bij mij verandert het menu niet, ik zie nog altijd het originele rF menu, weet niet waarom. Hoe dan ook, in hun physics zelf staat 57% vooraan.
|
|
|
Post by Werner on Dec 26, 2005 8:43:24 GMT 1
Ze hebben naar 't schijnt het menu zo aangepast dat het R/F lijkt ipv F/R, dat is nog het toppunt. Bij mij verandert het menu niet, ik zie nog altijd het originele rF menu, weet niet waarom. Hoe dan ook, in hun physics zelf staat 57% vooraan. Sja, dat stinkt, dat is boerenbedrog...
|
|
|
Post by TimoVermeersch on Dec 26, 2005 9:20:00 GMT 1
Als ze inderdaad dat menu hebben aangepast om een foute gewichtsverdeling te verdoezelen, dan is het IMO eigenlijk intriest. Om twee redenen:
- wat bezielt GSMF om dat te doen? Of die phys nu fout zijn of goed, hun mod heeft super kanten : de sound, de cockpits, het geluid. Niets doet daar afbreuk aan;
- nu wordt die glitch blijkbaar voor de overgrote meerderheid mensen gecamoufleerd (ge moet al ne crack zijn gelijk Peter om dat te zien.) Anders had een andere modder als een add-on met toestemming van GSMF correctere physics kunnen ontwikkelen. Da's IMO toch het mooiste van een community : dat twee meer kunnen als één, en drie meer als twee, enz.
Soit, just my 2c.
Timo
|
|