Ik zou het niet willen veralgemenen, maar ik beschouw die utils als cheats indien gebruikt in een online race, ja.
OK, Jan, da's dan uw persoonlijke mening die ik respecteer maar dat moet daarom niet betekenen dat ik het daarmee eens ben, subtiel verschil...
Ik haal nu even een stukje uit mijn tekst:
"Wel, IK ben nog steeds diegene die de wagen moet besturen, er verandert NIETS aan:
...
2) de karakteristieken van de wagen (motor, grip, ophanging, ...) "
Daarop antwoord jij:
OK, hold that thought... kom er zo dadelijk op terug. Voor alle duidelijkheid, laten we dit gedachte A noemen...
Again, hold that thought... gedachte B
Nu komen we toch wel tot een opmerkelijk punt... Opnieuw even een stuk uit mijn tekst en wat jij daarop antwoordt.
"Heb je ooit al eens Replay Analyser gebruikt? Zo ja, dan ben je even schuldig als ik die Pribluda gebruik... Je haalt trouwens veel meer info uit replay analyser dan Pribluda je oplevert."
Hmmm interessant... Ik veronderstel dat je hiermee probeert te rechtvaardigen waarom ook jij gebruik maakt van GPL Replay Analyser. Althans, zo begrijp ik je antwoord. Is dit niet een beetje in tegenspraak met wat je in gedachte B van hierboven zegt? Om even op te frissen (je praat hier over Pribluda en geeft een reden aan waarom het een cheat is)
Geef toe, interessante wending van je motivatie plots...
Ok, we gaan verder. Ik vroeg:
"Ooit Alison Hyne setups gebruikt? Deze ga ik zelfs niet verder becommentarieren..."
Jouw antwoord
Hmmm opnieuw een opmerkelijke ommekeer in je denken... Herinner je nog gedachte A van hierboven?
Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat je jezelf tegenspreekt nu. Zoals ik het begrijp, vind je het wel tollereerbaar dat je fysisch onrealistische setups a la A.H. gebruikt maar niet dat je Pribluda hebt lopen, een programma dat gewoon informatie verschaft die zo al in de oorspronkelijke versie van GPL vervat zit...
Mijn visie hierop is de volgende: De setups van A.H. hebben een directe invloed op de physics van de wagen en van GPL. In feite pruts je hiermee aan de physics engine zonder eigenlijk de code van GPL te hacken. Je misleidt gewoon de fysische regels die in de oorspronkelijk GPL code zitten, door ze door te rekenen met onrealistische waarden.
Om het nog eens duidelijk te stellen, Pribluda verandert NIETS aan de fysica van GPL op welke manier dan ook!
Als jij dan vindt dat Pribluda een cheat is en Alison Hyne setups niet, sorry maar dan sla je volgens mij de bal volledig mis.
Hier ben ik het gedeeltelijk mee eens. Je kan idd geen snelheden aflezen op je stuur of iets dergelijks maar iemand die met een force feedback stuur rijdt, weet wel eerder wanneer zijn wagen gaat uitbreken, wanneer er iets mis is met de ophanging, ... gewoon omdat hij die informatie krijgt in de vorm van krachten die op het stuur werken. Zodoende is iemand met een force feedback stuur ook bevoordeeld t.o.v. iemand met een gewoon stuur, een joystick of een game pad. Ga je dan ook, om iedereen gelijk te schakelen (watin feite de ziel achter je betoog is volgens mij) ook iedereen verplichten de force feedback af te zetten? Het is gewoon niet haalbaar...
Ok, da's dan uw mening maar ik ga tot nader order mijn Pribluda niet aan de kant laten omdat jij vindt dat ik valsspeel. Als jij dat vindt, is dat uw probleem. Ik (en dus ook o.a. Herman) heb niets gedaan dat tegen de reglementen was, dus mij geweten is zuiver wat dat betreft.
Ik vind het spijtig dat ik zoiets moet lezen en moest je die beslissing nemen, zou ik dat betreuren, ik ga je uitleggen waarom...
1) VRL verliest niet alleen een rijder met veel ervaring, het zou ook de sfeer binnen de groep niet ten goede komen.
2) Ik herhaal het nogmaals dat ik niets verkeerd heb gedaan en daar blijf ik bij, dus waarom zou ik Pribluda niet meer gebruiken als het me helpt de wagen beter af te stellen en een constantere rijder te worden?
3) We hebben allemaal een hart voor autosport en simracen is een beleving daarvan maar dat wil niet zeggen dat iedereen daar even ver in moet gaan en - om het even in het belachelijke te trekken - met een pothelm uit '67 achter zijn PC moet gaan zitten omdat het zo hoorde in die tijd. Zolang je je aan de regels van de league houdt, wat maakt het dan uit dat of je tijdens de race nu je rondetijd weet of niet?
4) Ik vind het een beetje belachelijk dat het zover gekomen is. Het is dom ter sprake gekomen door te vermelden in een topic dat ik overgeschakeld ben van OpenGL naar D3D om Pribluda te kunnen gebruiken. Knarf vroeg wat Pribluda was, ik heb hem er uitgebreid op geantwoord. Ik heb de moete genomen om het nog eens te posten in een aparte topic omdat ik van mening was dit dit misschien nuttig kon zijn voor andere mensen. Naar verluidt zijn er veel nieuwe mensen bijgekomen dit jaar en ik dacht dat deze tool die mensen kon helpen om beter het gedrag van de wagen te leren begrijpen, om sneller tot een setup te komen die bij hun rijstijl past zodat ze zich sneller en veiliger bij het grote peleton kunnen voegen.
Ik vind het dan een beetje spijtig dat ik meteen als een valsspeler de kop word ingedrukt. Als ik erover gezwegen had, had ik - en ongetwijfeld nog andere VRL rijders - het seizoen gewoon uitgereden met Pribluda zonder dat er ootit een haan om zou kraaien.
Ik betreur het dat ik eerst als valsspeler met de vinger word gewezen en vervolgens, o.a. samen met Herman nog voor een ronduit belachelijke keuze word gesteld die in feite neerkomt op het volgende
"Je laat Pribluda vallen voor de rest van het seizoen of Jan stopt ermee"
Sorry dat ik het zeg, maar dat vind ik een beetje een kinderachtige en totaal onnodige reactie als het zo ver zou komen. Gelukkig wordt de soep nooit zo heet gegeten als ze wordt opgediend, laat ons hopen dat het waar is...
Wim
PS: Wat die tijdsverschillen tussen echte tijd en tijd in GPL betreft, het is inderdaad heel merkwaardig maar het is echt wel zo. Toen Tom De Muer GPLHOD aan het ontwikkelen was, is hij op deze vaststelling gestoten. Ik heb het dan ook eens geprobeerd en de timing komt effectief niet overeen. Als ik me goed herinner kan de afwijking behoorlijk oplopen. En ja, ik haal constant, zonder problemen 36fps, geen tiende van een frame minder.
succes ermee