Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Nov 24, 2003 17:04:25 GMT 1
Dit kwam in de ATI-thread aan bod maar ik maar er effe een aparte topic van omdat misschien wel meer mensen hier iets mee zijn... Wim Wat is pribluda trouwens voor een beest? Pribluda is een overlay tool in GPL die je, terwijl je rijdt, toelaat * de ogenblikkelijke bandentemperatuur te meter met op elke band 3 meetpunten (buitenkant, midden en binnenkant). Heel handig, je weet wanneer je banden echt op temperatuur zijn, je ziet direct hoe je de rollbars, cambers, bandenspanning kunt bijstellen om de temperaturen gelijkmatig te verdelen. Als je effe diep in de remmen gegaan bent of effe gedrift hebt, zie je ook dat je band(en) oververhit raken. Best dat je het de volgende bochten dan effe rustiger doet om de banden te laten afkoelen. In Pribluda zie je dan wanneer je terug rond de temperatuur van maximum grip zit en het weer veilig is om voluit te gaan zonder in vol onderstuur rechtdoor te gaan in een bocht. Vooral op Falkenberg was dit heel handig vond ik omdat je daar de linker voorband oververhit voor je het beseft. * de sectortijden en rondetijden direct te zien als je rijdt. Normaal krijg je in GPL enkel je rondetijd van de vorige ronde te zien op dat bord als je S/F passeert. Met Pribluda zie je direct je tijd als je over S/F gaat en hoef je geen ronde meer te wachten om te weten hoe snel je vorige ronde was. Bovendien krijg je elke sectortijd bovenaan te zien op het einde van elke sector. Zo zie je meteen of een andere lijn, andere rijstijl, andere setup je in een bepaalde sector sneller of trager maakt, heel handig als je een circuit aan het leren bent of een setup op punt ah stellen bent. Prinbluda houdt bovendien van alle ronden die je rijdt, voor elke sector ook de snelste tijd bij zodat je op het einde weet wat je theoretisch snelste ronde zou geweest zijn, moest je al die sectortijden in 1 ronde gereden hebben. Als die theoretische rondetijd nog veel lager ligt dan de snelste ronde die je effectief gereden hebt, dan weet je dat er nog marge voor verbetering is. Anders kan je beter stoppen want je gaat toch niet veel meer winnen door nog 2u verder te rijden. Je moet gewoon je GPL exe patchen, GPL starten en als je in de wagen zit op F4 drukken om de temperaturen zichtbaar te maken en F5 om de timing te activeren. Alles komt in de zwarte balk bovenaan het eigenlijke GPL venster en overlapt dus niet met het eigenlijke beeld van GPL. Ik gebruik Pribluda eigenlijk constant, ook tijdens online races en heb nog geen enkel probleem ondervonden. De extra CPU load is verwaarloosbaar klein, ik zie geen enkel effect op fps, connectiekwaliteit of wat dan ook. Meer info en een downloadlink vind je normaal door op www.racesimcentral.com te zoeken in de forums op "pribluda". Wim
|
|
|
Post by Timpreza on Nov 25, 2003 1:11:28 GMT 1
Een beetje de tegenhanger van Tom De Muer's GPLhod, maar dan voor d3d in plaats van openGL als ik het goed begrijp. Ik heb GPLHod hier staan, maar gebruik het zo goed als nooit. Het kan best wel handig zijn, maar ik kijk liever geconcentreerd voor mij uit dan op die meterkes te kijken en het is nie echt realistisch
|
|
|
Post by Obi-Jan on Nov 25, 2003 1:19:01 GMT 1
Pardon, maar persoonlijk beschouw ik het gebruik van deze programmas in online races als valsspelen.
Offline doet ge wat ge wilt, maar online speelt ge GPL "natuur", als het ware. Hetzelfde geld voor Kyalami zonder pitmuur of Leipzig zonder paaltjes, etc...
Persoonlijk laat ik enkel puur cosmetische wijzigingen toe in mijn GPL League.
Jan. =---
|
|
|
Post by Knarf on Nov 25, 2003 8:17:48 GMT 1
Pardon, maar persoonlijk beschouw ik het gebruik van deze programmas in online races als valsspelen. Offline doet ge wat ge wilt, maar online speelt ge GPL "natuur", als het ware. Hetzelfde geld voor Kyalami zonder pitmuur of Leipzig zonder paaltjes, etc... Persoonlijk laat ik enkel puur cosmetische wijzigingen toe in mijn GPL League. Jan. =--- Over zo van die dingen moeten eigenlijk duidelijke reglementen bestaan... Nu ge praat over Kyalami zonder pitmuur heb ik ook een vraag. In single player op Falkenbergh met 19cpu tegenstanders zakte mijn fps naar 25 ongeveer op het rechte stuk langs dat pitgebouw. Ik dacht dus ik ga eens minder objecten laten tekenen. Toen bleek dus ook dat in T1 die hooibalen en hekken aan de binnenkant verdwenen waren. En het bleek dus ook dat ik daar verder binnenkant kon rijden en niet tegen iets onzichtbaars opknalde. Dit geeft natuurlijk voordeel als je daar uw bocht mist en niet tegen die hooibalen knalt. Ik heb toen maar alle detail opgezet omdat ik dit ook als cheaten beschouwde. Ik vermoed dat dit de juiste beslissing was? Misschien is het eens nuttig van op te sommen welke patches en dergelijke je allemaal mag gebruiken en de rest verbieden (en hopen dat iedereen eerlijk is)...
|
|
|
Post by Timpreza on Nov 25, 2003 9:39:59 GMT 1
Ik zou nie zover durven gaan door te zeggen dat het cheaten is, maar t'is niet gpl zoals het ooit bedoeld was. Een pure compromisloze simulatie zonder hulpmiddelen. Kwamen ze in '67 één ronde achter met hun rondetijden, dan moet dat zo in het spel, ik ga er niet rapper of trager door worden denk ik. Maar als je door zo'n programmatje kunt zien wanneer je te snel begint te rijden en je banden overhit heb je wel een voordeel tegenover de andere die gpl puur spelen. Is het cheaten, da weet ik niet. Het kan wel een interessante discussie worden.
Over die objecten in Falkenberg, da's het eerste dat ik daarvan hoor... Als er mensen dat opzettelijk uitbuiten noem ik dat wel cheaten.
Ik weet niet wat we met Kyalami gaan doen, maar ik weet dat verschillende mensen zonder die pitmuur rijden, en dat het wel crashes voorkomt, dus overweeg ik wel van die pitmuur te wissen.
Ik weet wel dat je op Donington de chicane kunt afsnijden over het gras, en zo 1 seconde of zo kunnen winnen, maar het is een riscante onderneming. Ik er op toezien dat dat niet gebeurd. Als mensen die opzettelijk afsnijden ga ik ze uit de uitslag schrappen.
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Nov 25, 2003 9:43:36 GMT 1
Pardon, maar persoonlijk beschouw ik het gebruik van deze programmas in online races als valsspelen. Offline doet ge wat ge wilt, maar online speelt ge GPL "natuur", als het ware. Hetzelfde geld voor Kyalami zonder pitmuur of Leipzig zonder paaltjes, etc... Persoonlijk laat ik enkel puur cosmetische wijzigingen toe in mijn GPL League. Jan. =--- Ik kan niet anders dan hierop reageren aangezien ik me als cheater bestempeld voel door deze opmerking. Misschien is dat in uw ogen nog steeds zo na mijn uitleg, maar ik wil toch even wat verduidelijken. Waarom is een tool als Pribluda geen cheat volgens mij? Wel, IK ben nog steeds diegene die de wagen moet besturen, er verandert NIETS aan 1) de physics van het spel: Als ik over de limiet ga, crash ik ook, net als iemand die Pribluda niet gebruikt en de limiet ligt nog steeds op dezelfde plaats. Ik kan niet ineens 5 km per uur sneller door een bocht omdat er aan de slipcurve van de banden geprutst is. Er zit nog steeds een mens aan het stuur, een mens die per definitie faalbaar is als bestuurder in een machine die per definitie nog steeds faalbaar is en kan kapot gaan Een tool als Pribluda introduceert niets als brake assistance, traction control of wat dan ook 2) de karakteristieken van de wagen (motor, grip, ophanging, ...) Een tool als Pribluda introduceert niets als brake assistance, traction control of wat dan ook. Het chassis blijft wat het is, de motor blijft wat het is, punt aan de lijn. 3) Het circuit... ik kan niet opeens door pitwalls rijden of shortcuts nemen zonder dat ik daar de gevolgen van moet dragen, net als iemand anders... Als je Pribluda als cheat beschouwt, zou ik graag willen weten wat je denkt over het volgende: Waarom racen we niet met full damage i.p.v. advanced damage als je dan toch zo puur wil spelen? Waarom is shift-r toegestaan? Stop jij als je een crash gehad hebt in practise of in de race? Nee, je gaat naar de pits en start een nieuw wualy rondje of je drukt de magische shift-r combinatie tijdens de race en rijdt - waarschijnlijk na enig gevloek - gewoon verder... Heb je ooit al eens Replay Analyser gebruikt? Zo ja, dan ben je even schuldig als ik die Pribluda gebruik... Je haalt trouwens veel meer info uit replay analyser dan Pribluda je oplevert. Gebruik je soms iemands setup? Ik denk niet dat in 67' de setups tussen J. Brabham en J. Clark zomeer uitgewisseld werden... Ooit Alison Hyne setups gebruikt? Deze ga ik zelfs niet verder becommentarieren... Wie in GPL gebruikt eigenlijk een shifter en geen knopjes achter het stuurwiel? Wie gebruikt er een clutch pedaal? Race/train je soms op een circuit tussen VRL races door? In '67 hadden ze al die tijd niet om met de wagen te experimenteren... Ik kan zo nog even doorgaan maar ik denk dat mijn punt duidelijk is... Als je hier echt op wil ingaan en het doordrijven, cheat practisch iedereen in VRL op 1 of andere manier als je bovenstaande punten in beschouwing neemt... Dus, om terug te komen op de vraag "cheat ik?"... Als het antwoord daarop "ja" is, dan moet je aanvaarden *EDIT* Ik zie dat hier een stuk weggevallen is. Er had moeten achterkomen "dat er meer mensen in VRL wel op 1 of andere manier valsspelen". De informatie die ik uit Pribluda haal terwijl ik rijd, is bovendien geen informatie die anders niet zichtbaar is in GPL (buiten de sectortijden). De rondetijd krijgt iedereen zo al te zien, zij het iets later dan iemand die Pribluda of iets gelijkaardig gebruikt en de bandentemperatuur kan ook iedereen aflezen in het setup window... Trouwens, als je het argument van realisme gaat doordrijven, heb ik het volgende: GPL is in een aantal opzichten verre van realistisch... Ooit al eens een rondje gereden op de Ring of eender welk circuit for that matter en eens een chronometer naast je computer gelegd om te zien of je rondetijd in GPL overeenstemt met je eigen gemeten tijd? Ik kan je verzekeren dat ik al verschillende rondjes op de Ring gereden heb die VER onder de 8 minuten waren. Enfin, 'k wou gewoon even mij standpunt duidelijk maken... back to work here Wim
|
|
|
Post by Petrol on Nov 25, 2003 10:47:15 GMT 1
mijn visie leunt zowat aan bij die van Jan, maar ik ga ni zover om het echt cheaten te noemen, ik vind wel dat er een verschil is tussen cheaten en de onrealistische kantjes van het spel en de regels die we allemaal volgen, als wij allemaal op advanced damage rijden is da niet cheaten want we zijn allemaal gelijk, en iedereen heeft de kans om andere setups te hebben want het originele spel laat dat ook toe enzovoort... een extra tool gebruiken om meer controle te hebben over uw bandengrip of een setup die normaal niet mogelijk is of stukken circuit gaan wegnemen dat is wel al iets anders vind ik, die 2 laatsten vallen bij mij zeker onder de noemer "cheaten" ik hou het in elk geval "puur"
|
|
|
Post by Knarf on Nov 25, 2003 10:48:37 GMT 1
Ik vind niet dat ge tot nu toe gecheat hebt hoor Wim. Er staat niets van in de regels en echt voordeel haal je er ook niet uit zoals je zegt. Die hooibalen die ge in Falkenberg kunt weghalen staat ook wel niet in de regels maar daar zie je zo dat je er een oneerlijk voordeel uit kan halen. Volgens mij gaat het er ook niet om of dat programma realistisch is of niet. Het gaat er gewoon om of er een oneerlijk voordeel uit gehaald kan worden. Er moet gewoon afgesproken worden of prebluda (of enig ander extern programma) nog mag gebruikt worden na deze race. ja of nee. Net zoals er afgesproken is dat men 2 shift-r's mag gebruiken. Voor de rest weet ook iedereen dat dingen die uw wagen meer power geven, meer grip of weet ik wat niet echt eerlijk zijn en ik vertrouw er ook op dat niemand zoiets gebruikt. Net zoals ik zag dat ik een oneerlijk voordeel zou halen door het detail omlaag te zetten op Falkenberg het ook direct terug omhoog heb gezet.
Wat is trouwens het probleem van de settings van Alison Hyne?
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Nov 25, 2003 11:59:06 GMT 1
als wij allemaal op advanced damage rijden is da niet cheaten want we zijn allemaal gelijk, en iedereen heeft de kans om andere setups te hebben want het originele spel laat dat ook toe enzovoort... een extra tool gebruiken om meer controle te hebben over uw bandengrip of een setup die normaal niet mogelijk is of stukken circuit gaan wegnemen dat is wel al iets anders vind ik, die 2 laatsten vallen bij mij zeker onder de noemer "cheaten" ik hou het in elk geval "puur" Ik denk dat Peter hier de essentie raakt: er is een verschil tussen valsspelen en "puur" rijden. Wat onder valsspelen valt en wat niet, staat beschreven in de regels van de league. Wat onder "puur" rijden valt, is gewoon je eigen interpretatie van wat er volgens de regels is toegestaan. je bepaalt zelf of je met een gamepad, joystick of een stuur rijdt. Je bepaalt zelf of je een force feedback device gebruikt of niet, je bepaalt zelf of je een clutch pedaal of een shifter gebruikt of niet. Als iemand sneller is of comfortabeler en met meer zelfvertrouwen rijdt door zonder clutch pedaal of stick shifter te rijden, ga je hem dan ook beschuldigen van valsspelen omdat het niet 'puur' racen is? Er is niemand die u verbiedt ook Pribluda te gebruiken dus als iemand zich benadeeld voelt omdat ik het gebruik en iemand anders niet, is dat niet mijn probleem. Iedereen heeft de kans Pribluda te downloaden, net zoals iedereen de kans heet Greger Huttu setups te downloaden. Bovendien doe ik niets wat verboden is volgens de reglementen van VRL of volgens de reglementen van een andere league voor zover ik weet. Dus of ik nu Pribluda gebruik of niet, is mijn persoonlijke invulling van hoe puur ik GPL wil beleven. Trouwens, als het in de reglementen zou staan, hoe ga je zoiets controleren? Het is gewoon een principe van wederzijdse eerlijkheid, fairplay en discipline dat je niets gebruikt dat je een voordeel geeft t.o.v. iemand anders. We zijn hier allemaal volwassen mensen, ik ga ervan uit dat het infantiel gedrag dat je valsspeelt om te kunnen winnen niet in VRL voorkomt en enkel terug te vinden is op Counter-Strike servers die voor 80-90% bevolkt zijn door 10 tot 15 jarigen die moeilijk tegen hun verlies kunnen. Dit gezegd zijnde, kan ik met een gerust geweten stellen dat ik in mijn ogen niet valsspeel als ik Pribluda gebruik. In eigen eerlijkheid en geweten, gebruik ik volgens mij niets dat mij een voordeel geeft t.o.v. eender wie van jullie maar blijkbaar zijn er mensen die daar anders over denken. Ik gebruik geen speciale tricks die mijn wagen beter handelbaar of krachtiger maken, ik gebruik enkel een klein programmatje dat de informatie, die elders in de originele versie van GPL ook zichtbaar en toegankelijk is voor iedereen, afbeeldt op een andere plaats binnen het programma. Ik zie niet wat hier het probleem mee is. Het maakt me geen halve seconde sneller of trager per ronde als ik van de ene ronde op de andere de informatie van Pribluda zichtbaar maak of niet als ik aan het rijden ben. Mijn wagen heeft niet meer grip of vermogen omdat de bandentemperatuur of de rondetijd bovenaan mijn scherm staat! Pribluda leert me veel sneller een wagen af te stellen voor een bepaald circuit, van dat circuit de ideale lijn te zoeken die bij mijn rijstijl past zonder dat het rubber onder mijn wagen na 5 ronden weggesmolten is en ik de volgende bocht van de baan ga en in het slechtste geval een onschuldig slachtoffer meeneem in het decor. Knarf: De setups van Alison maken gebruik van veren met een veel grotere veerconstante dan die je normaal kan instellen in GPL zelf. Ook de demping is algemeen veel sterker dan je normaal kan instellen in GPL. Om de setups aan te passen, wordt gebruikt gemaakt van een extern programma. Het resultaat is dat je kan rijden met een wagen die veel lager kan afgesteld worden, dus lager zwaartepunt, gemakkelijker handelbaar en sneller in de bochten... in theorie althans. Wim
|
|
|
Post by Knarf on Nov 25, 2003 13:23:31 GMT 1
Met ieder punt dat Wim aanhaalt in zijn laatste post ben ik het voor 100% eens. Het stond niet in de regels dat het niet mocht en het geeft geen oneerlijk voordeel dus hij heeft niets verkeerd gedaan in mijn ogen. En in zijn ogen ook niet want anders had hij hier niet de hele uitleg op het forum gegooid.
Die setups van Alison die worden dus wel beschouwd als cheaten? Ik heb hier een hoop settings liggen maar ik heb niet echt een idee of die van Alison erbij zijn. Op zandy heb ene van Greger Huttu gebruikt en op Falky de originele
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Nov 25, 2003 13:41:04 GMT 1
Die setups van Alison die worden dus wel beschouwd als cheaten? Ik heb hier een hoop settings liggen maar ik heb niet echt een idee of die van Alison erbij zijn. Op zandy heb ene van Greger Huttu gebruikt en op Falky de originele Wat mij betreft mogen ze gebruikt worden, ik heb daar persoonlijk niet echt een probleem mee. De setups van Alison zijn bekend om hun vergevend gedrag en gemakkelijke handelbaarheid van de wagen, vooral voor beginners. Ik heb liever dat iemand die zou beginnen met GPL daarmee rijdt dan direct Huttu setups te nemen en om de 2 bochten van de baan te gaan... Wim Ik heb dat gewoon aangehaald als voorbeeld dat dat ook niet 'puur' '67 racen is omdat dergelijke setups toen fysisch niet mogelijk waren
|
|
|
Post by Knarf on Nov 25, 2003 14:31:19 GMT 1
Ik heb liever dat iemand die zou beginnen met GPL daarmee rijdt dan direct Huttu setups te nemen en om de 2 bochten van de baan te gaan... Ik ben wel maar 2 keer van de baan gegaan in Zandy éh Eén keer door nog te koude banden en 1 keer door Tom die me achteraan raakte bij het aanremmen van T1 omdat ik de baan wat fel dichtkneep.
|
|
|
Post by Obi-Jan on Nov 25, 2003 20:00:51 GMT 1
Ik kan niet anders dan hierop reageren aangezien ik me als cheater bestempeld voel door deze opmerking. Ik zou het niet willen veralgemenen, maar ik beschouw die utils als cheats indien gebruikt in een online race, ja. Neen, inderdaad... moest er iemand aan de aspecten die je hier opnoemt prutsen, zou ik dat ook valsspelen vinden, maar ik blijf erbij dat Pribluda een cheat is. De util verschaft info die in het standaard spel niet beschikbaar is en die wel degelijk het gat tussen een goede rijden en een minder goede kan dichten. Het aanvoelen van een raceritme en "voelen" hoe hard je eigenlijk op je auto aan het leunen bent is een van de moeilijkste aspecten m.b.t. tot consistentie in GPL. Met rondetijden kan je inschatten of je niet helemaal in je ritme zit of je je juist aan het vergalloperen bent en als je weet dat je banden op het randje zitten dan ben je minder geneigd om een risico in een remzone te nemen. Dat zal over een ronde genomen niet zo heel veel verschil maken, maar over een race-afstand vormt dergelijke informatie een enorm voordeel, naar mijn mening. Wim toch, hier kies je toch wel even de verkeerde om dit op te proberen. ;D ;D Als het aan mij persoonlijk zou liggen, zou dat ook zo zijn. In een league moet je echter ook rekening houden met de andere deelnemers en bepaalde factoren. Zie vorig antwoord. Zoals ik al zei, offline doe je wat je wilt. Ik crash niet vaak hard en ik neem aan dat als ik in 't echt voldoende geluk zou hebben ikzelf wel zou genezen en de auto wel gerepareerd zou geraken. Ik wil het wel redelijk realistisch spelen, maar ik ga geen uren tijd verkloten met zogezegd te wachten tot de ophanging gerepareerd is, of een paar weken niet racen omdat mijn enkel zogezegd gebroken zou zijn. Dat zou gewoon debiel zijn. In de VRL races is shift-r toegestaan en ik zal daar al naar gelang de omstandigheden wel of geen gebruik van maken. Als ik werkelijk niet "in" de sim ben en er gewoon breindood af ga, neem ik geen shift-r. Zoals deze week op Falkenberg, neem ik aan dat een vriendelijke marshall of toeschouwer me wel weer rechtop gekieperd zouden hebben. In '67 hadden ze ook gedetailleerde tabellen van rondetijden e.d.. Daarbij, wij leven/rijden in 2003 en niet 1967. Als ik nu een Lotus 49 heb, kan ik die vol telemetrie steken en daar mee oefenen. Neen, ik maak mijn setups zelf. Godbeterd!! -Alibominations, noem ik ze. Alison's setups worden gedomineerd door hedendaagse setup strategieën en rijtechnieken. Je kunt daar redelijk succes mee halen als je over de grenzen van de instellingen die in het spel mogelijk zijn gaat (wat ik op zich wel vind kunnen), maar persoonlijk vind ik het leuker van mijn timing op die van de auto af te stemmen en visa versa (en dus vrij zacht te rijden). Ik zie niet in wat dat er mee te maken heeft. Een controller is een praktische overweging, een compromis tussen verschillende racespellen en in meer of mindere mate realistisch afhankelijk van het spel. Hij verschaft echter geen info die anders verborgen blijft. Niet echt, nee.... ik doe wat de piloten in 1967 ook deden. In verscheidene disciplines rijden en vooral: veel racen. Vergis je trouwens niet: in 1967 werd er wel degelijk getest hoor Ik zie niet in wat het bovenstaande te maken heeft met meer informatie tot uw beschikking hebben dan iemand wiens geweten iets minder snel gesust is? Als je de util online gebruikt wel ja, in mijn ogen dan. Standaard worden er geen rondetijden gegeven in de race en je kan zelfs niet eens "naar de pits gaan" om je banden temperatuur te checken en het tijdsverlies voor lief nemen, laat staan dat je enige indicatie hebt terwijl je achter het stuur zit (buiten dat je steeds meer begint te glijden). Zoals ik al zei: wat je offline met GPL uitvreet kan me geen moer schelen, maar niet in een online race waar ik ook in zit. Als dees grapke wordt toegelaten blijf ik gewoon langs de kant. Ik heb het nog nooit nagemeten, maar mijn gedacht loopt GPL hier bij mij redelijk real-time. Haal jij altijd 36fps? Wat betreft realisme... bol maar eens achteruit tegen een vangrail. Soms wordt je domweg weggeslingerd. Of de manier waarop de sim reageert als je vering een scherpe tik te verwerken krijgt of over een steile boordsteen rijdt. Of de manier waarop het differentiaal werkt... er zijn een hoop dingen aan GPL en zowat elke sim die niet realistisch zijn en die uitgebuit kunnen worden, maar dat is buiten de kwestie. Ten eerste is dat voor iedereen hetzelfde (ik stel vast dat de meesten nog niet van deze util gehoord hadden) en ten tweede behoeft dat geen wijziging aan de sim Werk zit er op... ik ga Buenos Aires installeren en uurtje vrije oefenritten houden voor een race morgen. Jan. =---
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Nov 25, 2003 20:22:11 GMT 1
Ik ga me niet bemoeien met de discussie over pribluda, maar ik snap totaal niet wat er verkeerd is aan het verwijderen van de pitmuur op Kyalami. In '67 reden ze net zonder die muur, dus da's "puurder" dan met.
In ieder geval ga ik ze niet opnieuw installeren.
|
|
hermanh
Experienced VRL'er
Hope is dope.....
|
Post by hermanh on Nov 25, 2003 20:53:32 GMT 1
Jongens, jongens wat een discussie en wat voor een energie die eraan verspild wordt............. Ik gebruik Pribluda en ben er heel tevreden over. Ik kan het aan iedereen aanraden. Ik ben van mening dat daar waar het programma enkel waarden vanuit het programma weergeeft en geenszins een wijziging aanbrengt aan de fysics engine van de sim, er geen onrechtmatig voordeel verschaft wordt aan de gebruiker. Er kan dus ook niet gesproken worden over een cheat. Het is util is bovendien voor iedereen beschikbaar en vrij te gebruiken. Dat niet iedereen ervan op de hoogte is of was is bovendien niet te verwijten aan deze die het util wel gebruiken. Je kan toch niet verwachten dat elke speler voorafgaandelijk aan een wedstrijd een volledige config gaat opgeven van alle wijzigingen en/of updates die aan het programma, circuit en/of de wagens zijn aangebracht. Wat dan immers te denken van de updates aan de chassis of circuits die de zichtbaarheid verbeteren of de racinggroove updates ? Alle respect voor je eigen beleving van GPL Jan, maar graag hetzelfde respect in retour.............
|
|