|
Post by Buchinski on Feb 1, 2007 19:37:22 GMT 1
Om even in de sfeer te blijven. Een eventuele GPL wedstrijd brengt natuurlijk de klassieke vragen mee : wat?, wie? waar? en welke kleur..?
Ik was zo eens aan het terugdenken aan welke wedstrijden ik absoluut leuk heb gevonden. daarmee bedoel ik : waar en wanneer heb ik mij echt geamuseerd met de wagens en baan? Leuke gevechten of duels, geen gedoe met de baan, geen dsiconnects, geen startcrashes. Mijn herinneringen brachten mij tot dit...
Monza 2004 GPL1967 De laatste race van de Winter Trophy 2003-2004. Dat was pas mijn tweede race in de VRL en Pieter was net kampioen. Door een paar avonden met hem te trainen kon ik gelijk aanpikken met de staart van het veld (wat toen reeds een hele prestatie was voor mij in de 67-wagens) Duels gehad gedurende de race met Xavier, Verschueren, Sigurd enz.. Uitzicht op punten maar dan door incidenten de kansen gemist
Kyalami 2004 Rookiefestival GPL1967 (Tussenseizoen) Na de rookie heethoofden als Janssens en Van Eenoo zich naar hun ondergang hebben laten rijden, de race beëindigd met een tweede plaats en een lange inhaaljacht op leider Dirk Vekeman.
Albi 2004 GPL1965 Summer Trophy met in de hoofdrollen de ongrijpbare Bart Vaes en Xavier Lerouge. Behalve dan in Albi waar door een massacrash bij de start veel koplopers in de problemen kwamen en ik tegen het einde van de race voor de eerste en tot nu toe enige keer in mijn VRL carriere 2 rondes aan kop van een echte wedstrijd kon rijden. Tot ik met een spin alles uit handen gaf en uiteindelijk slechts 5de werd.
Dijon 2004 GPL1965 Tweede race van de Winter Trophy 2004-2005. Een woelige race met veel duels o.a. met Dirk Vekeman, Xavier Lerouge, de rode baron (Cas De Vee) en uiteindelijk de zwakke Cooper op deze snelle baan binnengebracht op de vierde plek!
Elk van deze races zou ik zo meteen opnieuw rijden. Al stak die race in Dijon 2004 er misschien wel bovenuit omwille van de spanning (een hele tijd 3de gereden met de arme Cooper) en de vele duels.
|
|
|
Post by Knarf on Feb 1, 2007 20:10:36 GMT 1
Zandy 2004 : eerste race. Op een moment hing ik 7de maar snelle mannen Noppe en De Muer zetten op. Na een fel duel gespint en uiteindelijk P9 (eerste 8 kregen punten) Monza '67 2004 : eerste maal op kop tegen monumentel als HH en Mariën. Uiteindelijk P2 die race door een late crash Mosport 2004 : eerste overwinning. Dadelijk erna gaan vieren hier in het dorp, was tijdens het pinksterweekend Albi met de 65 Coop in zware duellen met oa Raemen. En Albi tegen den Duitse Goliath die we teneer sloegen Kan me er niet zoveel meer voor het oog halen. Maar Mosport (zowel 65 als 67), Kyalami (67), Monza (67, sucked met 65) en The Glenn (67, sucked met 65 aangezien dan de Esses veranderen van ne moorddadige bocht naar ne janette-bocht) blijven me bij als toffe circuits 65: Mosport en Albi 67: The Glenn, Mosport, Monza, Kyalami, Zandy, ...
|
|
|
Post by TimoVermeersch on Feb 1, 2007 22:18:24 GMT 1
De full GP met de 65 op Solitude. Superrace. Achtervolgingen op de Ferrari van Nolle en anderen ...
En supercircuit.
|
|
|
Post by jansongpl on Feb 1, 2007 22:23:44 GMT 1
Kyalami in de wintertrophy 65 Divisie 2 . De debutrace van Chris en ik. Liters zweet verloren, aangekomen met 2 ronden achterstand zonder brokken.
Snetterton 65: met joop rondenlang in de clinch gelegen toen we uiteindelijk door mijn fout er uit lagen.
Spa 69 in de laatste gpl trophy. Ben daar redelijk goed uitgekomen tijdens de testrace.
Geen overwinningen maar wel vele plezante races ! vooral met Chris en willy.
|
|
|
Post by Cash on Feb 8, 2007 12:15:32 GMT 1
Yuw lang geleden dat ik hier nog eens iets gepost heb, maar ik zag deze topic en kon het toch niet laten. Men eerste race, op pole voor Xavier Lerouge..... ik was zo zenuwachtig als iets, ik kon door de zenuwachtigheid bijna niet stil blijven zitten. Alle races met de 65 in Monaco zal ik ook altijd goed onthouden. Ik herinner me ook een 65 race in Silverstone, waar ik en Kristof rondenlang met elkaar vochten om plaats 1, en om de sportiviteit van de GPL rijders aan te duiden, we bleven op elkaar wachten na een incident in die race. En de periode waarin we zowel 65 als 67 reden was voor mij de plezantste in GPL...hmm ik denk dat ik GPL toch nog eens ga installeren
|
|
|
Post by Timpreza on Feb 8, 2007 15:56:13 GMT 1
De allereerste VRL race zal me altijd bijblijven, dat was een legendarisch moment. We waren met 6 man op Kyalami in de zomer van 2002. De race was niet de spannendste ooit, maar ik had nog nooit met zoveel zenuwen achter mijn pc gezeten denk ik. Ik herinner me vooral de stress van mijn begindagen. Hoe ik bvb op Spa met knikkende knieën aan 320 per uur naar de eerste doorgang van de moordende Masta chicane donderde met koude banden, een volle tank en een pak auto's achter mij in mn slipstream. Op de eindeloze rechte lijn ernaartoe had ik voldoende tijd om allerlei doemscenario's te overlopen. Knal ik tegen het huis, of hang ik in de vangrail, of rem ik meer dan gewoonlijk voor het zekerste, en knalt die achter mij in mijn gat, of of of... Probeer dan maar eens de bocht te nemen zoals gewoonlijk. Uiteindelijk heb ik die bocht in een gigantische drift aan 280 genomen en ben ik al mijn snelheid verloren waardoor ik de leiding verloren was. Op Spa heb ik ook veel races vergooid in die supersnelle rechtse 'La Carriere' bochten. Nooit heb ik die bochten helemaal onder de knie gekregen. Dan was er ook de race Snetterton, GP afstand, anderhalf uur of zo. Herman was nog een rookie bij ons, héél snel over 1 ronde, maar nog niet constant. Hij lag op kop, ik 2e en ik maakte me geen zorgen. Hij zou wel ergens crashen. Maar halverwege de race had hij een ruime voorsprong van 20s of zo en normaal was die al lang gecrasht en uitgevallen, maar hij bleef uitlopen. Tijd om in te grijpen. De 2e helft van de race heb ik alles op alles gezet, en ben ik foutloos het gat gaan dichtrijden. Herman kon niet counteren. De laatste 10 minuten zat ik in zijn spoor en was er een fantastisch gevecht voor de leiding. In de laatste bocht kon ik me er naast zetten, maar het was nét niet genoeg, en met een neuslengte voorsprong na anderhalf uur racen kwam ik als 2e over de lijn en pakte Herman zijn eerste overwinning. Hoe meer ik er over nadenk hoe meer herinneringen bovenkomen. Er was bvb de race van GP afstand op het oude Le Mans, of die race op Falkenberg: een bijna vol veld op een minibaantje met rondetijden van 40 seconden en slechts 1 rijlijn met de 67... Massa's verkeer, massa's crashes, maar ik ben daar als bij wonder en met veel geduld van alle miserie gespaard gebleven. Ik herinner me niet of ik die dan gewonnen had, maar het was allesins één om nooit te vergeten. Geen ronde was je op u gemak. Good old times. Het is er nu allemaal wel op verbeterd, maar het waren de begindagen. T'is wel grappig, als ik erover nadenk was het precies alsof ik écht in de sixties heb geraced. Ik denk dat iedereen altijd wel zijn begindagen wel nog lang zal herinneren, ook de rookies die pas vanaf dit seizoen meedoen zullen hun eerste races het langste herinneren.
|
|
|
Post by Knarf on Feb 8, 2007 16:36:50 GMT 1
Goh ja die knikkende knieen...
Ik weet nog dat ge vaak mijn voet hoorde bibberen op het rempedaal van de zenuwen. Soms bibberden mijn voeten zo hard dat ik de pedalen niet meer fansoenlijk kon bedienen. Als rookie tussen mannen als Raemen, Vanhee, Vekeman, Marïen, HH, Noppe, Hendrix De minste fout en de race kon over zijn, en nog erger niet alleen voor uw eigen...
Dat 1ste seizoen was nog met de chassisregel. Dus met mijn lotus kon ik dan die goden wel volgen met hun ferry's, brabhams enzo maar dan zat ge wel ineens tussen het zwaar geschut waar ge absoluut niet tegen wou crashen.
|
|
|
Post by Petrol on Feb 8, 2007 19:00:31 GMT 1
Hehe, die belevenissen dat klinkt bekend. Ik ben eigenlijk al veel van die GPL races vergeten, er waren er zoveel. De replays van de leuke races heb ik toen allemaal wel bijgehouden, staan ergens op een paar CD's.. Spijtig dat de raceverslagen van 2002-2003 niet meer op de site staan.
|
|
|
Post by Timpreza on Feb 8, 2007 19:57:14 GMT 1
Ik heb de oude site met de reports van WinterTrophy '02-'03 teruggevonden op mijne pc, ik zal eens kijken om ze online te zetten, da's lekker nostalgisch.
|
|
|
Post by Hill2button on Feb 8, 2007 20:05:56 GMT 1
Ik herinner me vooral mijn eerste races: mijn debuut was in een testrace op de Zeltweg in de toenmalige D2. Ik zette me 4e op de grid en finishte als 2e. De kritieken waren lovend en ik was direct compleet weg van de VRL. De race op Zeltweg zelf had ik andere verplichten zodat mijn eerst volgende race al meteen een knaller van formaat was: de Ring. 4e plaats, vooral door heel voorzichtig te zijn. Vanaf toen ging het super, ik won dat seizoen nog 5 races, 2 puntenraces en 3 testrace, we mooiste was in Mexico na een spannend gevecht met Rod Goessen.
Mijn beste race was zonder twijfel de Paascross op het LFS circuit. Wim was duidelijk de snelste, maar ik reed de tweede tijd in de Q. Wim verknalde zijn start en kwam in de problemen. Ik kwam goed weg en reed zo geconcentreerd dat mijn snelste raceronde een seconde sneller was dan mijn snelste Q ronde, en dat op een baan van amper 1 minuut. Wim was die dag de snelste, maar de race was voor hem 2 ronden te kort.
Op East Londen wist ik nog eens op de hoogste trede te stappen. Daar trapte Eric Janssens in mijn dode-hoek val and victory was mine! ;D
Jaja, goeie races gehad, maar ook minder goeie en saaie races gereden. Het was een leuke tijd maar ik kijk er niet weemoedig op terug.
|
|
|
Post by Nolle on Feb 8, 2007 21:23:53 GMT 1
ik heb zéér veel goeie herinneringen aan GPL , vooral de eerste seizoenen met de D2 divisie en de 65 mod , maar één steekt er bovenuit : users.telenet.be/bmwman/Clipboard.jpgdie vergeet ik nooit meer , was wel een testrace voor rookies maar toch..... ik herinner me ook nog mijn koppigheid ( tjiens ) : men mocht een chassis kiezen naar vrije keus volgens het circuit en ik ervoor koos om een gans seizoen te doen met dezelfde chassis , het "beest" de Honda , overgevoelig aan oververhitting van de motor maar er mooi mee 3de geëindigd na Tim Vanhee en Tom Noppe in een full GP , denk dat het een Frans circuit was maar weet niet meer juist welk , de Honda bazen waren in de wolken een VRL seizoen met de 65 mod en ik installeer weer GPL , gegarandeerd !
|
|
|
Post by Timpreza on Feb 9, 2007 5:10:13 GMT 1
|
|
|
Post by Nolle on Feb 9, 2007 8:25:32 GMT 1
|
|
|
Post by FleaBite on Feb 9, 2007 9:28:53 GMT 1
|
|
|
Post by Petrol on Feb 9, 2007 12:16:27 GMT 1
Bedankt om die terug online te zetten, dat is echt leuk om dat nog eens te lezen. Die race op Mexico tegen Steven Moerman herinner ik me nog, vechtend voor de leiding. En natuurlijk mijn debacle op de Ring eind 2002, op pole staan en de start missen wanneer die Ring-tool geactiveerd was: De start... jah... de start... wat een chaotische bedoening... Peter mist voor een onbekende reden de start en kan maar starten vanuit de pits die niet op de gebruikelijke plaats stonden, maar in Swalbenschwanz. Meteen al een kwartronde achterstand aan de broek voor Peter die zoveel van deze race had verwacht.mijn eerste race: 02/09/02 Donny wint in Watkins Glen!
Na de dominante prestatie van Donny Tytgat in Monza ging hij als torenhoge favoriet de training in van de derde en voorlaatste race van het VRL testkampioenschap. Op Watkins Glen mocht de VRL meteen ook 2 nieuwe leden verwelkomen: Peter Raemen (Ferrari) een zeer snelle piloot, maar zonder enig online verleden, en Jan Verschueren (Brabham), met jaren ervaring in verschillende andere leagues... Dus dit jaar wordt de VRL 5 jaar!
|
|