|
Post by Buchinski on Apr 27, 2006 12:58:23 GMT 1
Demo-race Thundercars Indianapolis
Zondag 30 april vanaf 20u Thundercars Mod Race format : Intermediate Long/Advanced Damage [/li][li]vrije training (tijdsduur nog vast te stellen) [/li][li]single-lap qualifying (tijdsduur afhankelijk van aantal rijders) [/li][li]60 ronden race MAX 1 shift-r[/b]
De Summer Trophy voor GPL start eigenlijk pas binnen twee weken maar nu reeds kunnen we met recht en rede zeggen dat dit weekend de "King of the Hill" competitie al met een knal start. De eerste race om die competitie is gelijk een nieuwigheid binnen de VRL want voor de allereerste keer zullen we met de THundercars op de baan komen, en welke baan dan nog...de beroemdste van allemaal : Indianapolis. De hele race gaat geheel door in de stijl van de Indy-car wedstrijden ... ...dus even goed opletten want om alles vlot te laten verlopen zijn er een aantal regels en wijzigingen van kracht die we normaal gezien niet hanteren. Daarom ook dat deze demo-race van belang is want hier zullen we de verschillende onderdelen testen en uitproberen. De race staat open voor alle vrl-leden, dus zorg dat je alles door hebt voor de puntenrace, we gaan tijdens de puntenrace niet meer terugkomen op de verschillende problemen en procedures. Geinteresseerden die graag een uitnodiging hadden ontvangen voor deze race maar deze niet hebben gekregen, gelieve dat te melden in de open topic "Indianapolis en Thundercars" of via PM.! Voor deze race met intensieve "adminning" zal een uitzonderingsmaatregel gelden omtrent de toelating tot de race. Er zal geen tweede server worden opgestart indien de servercapaciteit wordt overschreden. In dat geval zijn enkel mensen die ook deelnamen aan de Winter Trophy toegelaten (in dalende volgorde van aantal deelnames) Zodra de "normale" GPL races hernemen (vanaf Monaco 65) zal de normale gang van zaken ook hernemen en zullen voor de testraces ook weer testrijders worden uitgenodigd! [edit : omdat er een vraag geweest is naar het circuit heb ik voor alle duidelijkheid ook de downloadlink en de installatietips gekopieerd naar deze topic]Belangrijk ! ==Lees de briefing hieronder== [/color][/center]
|
|
|
Post by Buchinski on Apr 27, 2006 12:59:53 GMT 1
Wat dien je te weten? 1/ De voorbereidingen :=> zorg ervoor dat je de Thundercars Mod hebt geinstalleerd, dat die werkt en dat je kan connecteren via WinVROC !de installatieprovcedure wordt beschreven in Franks GPL gids : users.pandora.be/riptor/gplmanual/index_du.html => we zullen een aantal instructies aan alle piloten dienen door te geven... ZORG ER VOOR DAT JE IN CAR CHAT AAN STAAT !!! => installeer ook het Indianapolis circuit Het circuit van Indianapolis is af te halen op : dixierunners.speedgeezers.com/Indy1967/-Het bestand is "Indy67", Track Author: David Sabre Released: November 24, 2003- Je installeert de " Standard Install" De andere downloads die er staan mag je installeren maar zijn er voornamelijk voor het geval je problemen hebt met de framerate (bijvoorneeld als je een oudere computer hebt of je beeldkaart niet recent is). Op de volgende link vind je een zip met alle patches ingeval je problemen moest hebben met het circuit zelve of je framerate. Het zijn allemaal aparte fixes en je kan ze apart of allemaal gelijk toepassen. Lees de instructies die zijn bijgesloten. GPL_Indianapolis_2.zip (3,8 Mb) - www.savefile.com/files/5019042Op de volgende link vind je een zipbestand met setups. De setups uit die zip plaats je in je GPL/players/"jouwspelersnaam"/setups/Indy67 (of je verplaatst heel de map uit de zip en laat de oorspronkelijke map overschrijven) www.the-real-buchinski.be/vrl/Setups_indy67.zipWens je de VRL-aankondigingsaffiche om te gebruiken in je GPL installatie dan kan je die hier afhalen : www.the-real-buchinski.be/vrl/ProgramCovers/Hill1Indy.pbf(Hernoem Hill1Indy.pbf naar page0.pbf en plaats het bestand in je map GPL/tracks/Indy67) 2/ Het verloop van de race :=> vrije oefensessie => single lap qualifying => race : Werkwijze vrije oefensessieOm 20u zal de server G.VRL worden opgestart. We zullen dan eerst een vrije oefensessie doen zodat iedereen weer vertrouwd is met de wagens en de baan. Volg daarna de instructies die je via de in-car chat zullen worden doorgegeven vanwege de admins! Indien je wordt gevraagd van te disconnecten dan doe je dat Werkwijze kwalificaties :na de vrije oefensessie zal er een "single lap qualifying" doorgaan. Dit betekent dat je 1 en slechts 1 kwalificatie ronde mag afleggen!!! Dit is de werkwijze : * als je naam wordt "afgeroepen" in de in-game chat op de server (dus je blijft in het spel, niet disconnecten tenzij dat door de admins wordt gevraagd!!!!) dan begeef je je op de baan voor je lanceringsronde, als je dan de start/finish passeert dan begin je aan je qualifying ronde. ZOdra je nogmaals de start/finish passeert ga je zo snel mogelijk (maar veilig...dus NIET spinnen) naar de binnenkant van de baan. Zet je wagen op gras of beton en ga weer naar je lobby door ESC+Enter (=het GPL "TV-scherm") * wanneer een piloot aan zijn snelle ronde begint (= de tweede ronde dus) zal de volgende piloot worden geroepen om aam zijn lanceringsronde te beginnen, zodat je, zoals vorig jaar in de F1 altijd 2 wagens op de baan hebt. * als je je kwalificatieronde hebt be-eindigd ga je NIET meer op de baan !!! Indien je wordt gevraagd van te disconnecten dan doe je dat * wie tijdens zijn kwalificatieronde een ongeval heeft mag ofwel de ronde verder afwerken, ofwel de poging staken, IN GEEN ENKEL GEVAL leg je een extra ronde af! Werkwijze startprocedure : * we vertrekken met een vliegende start. Dat betekent dat bij het vallen van de groene vlag er NOG NIET wordt geraced. Vertrek VOORZICHTIG voor een opwarmronde want door de power kan het zijn dat je wagen scheef trekt op de schuine baan van Indianapolis waardoor je het hele peloton in gevaar kunt brengen. * diegene met de pole position bepaald het tempo tijdens de 1ste ronde. De pole man blijft in 2de versnelling en mag pas het tempo opvoeren bij het uitkomen van de bocht4 (Turn4), van bij een denkbeeldige lijn zoals aangegeven hier : www.the-real-buchinski.be/vrl/clear.jpg* bij het begin van de 2de ronde is de race gestart. Voor de startlijn wordt er NIET ingehaald ! * diegenen die tijdens de opwarmronde OM WELKE REDEN DAN OOK zijn plaats verliest die start achteraan het veld !!! * tijdens de race hou je altijd ofwel een hoge lijn, ofwel een lage lijn aan in de bochten wanneer je met meerder wagens achter elkaar rijdt... Het "snijden" van bochten als er iemand naast je zit zal ALTIJD leiden tot ongevallen ! U weze gewaarschuwd ! Begin je een bocht in een hoge lijn dan bijf je hoog..je gaat niet driften, OOK NIET als dat betekent dat je daardoor snelheid gaat verliezen en je achterligger je gaat voorsteken! => wie de bocht inzet op een lage lijn..LAAG blijft (stay LOW) => wie de bocht inzet op een hoge lijn..HOOG blijft (stay HIGH) Als er een andere piloot in je buurt zit en je begint de bocht in een lage lijn...dan blijf je LAAG... Begin je de bocht in een hoge lijn dan blijf je HOOG...(meer uitleg vind je hier : timpreza.proboards12.com/index.cgi?board=gplleague&action=display&thread=1143813785 ) 3/ eindopmerkingen :Zo..dit was een hele briefing maar de meeste zaken die worden aangehaald lijken ingewikkelder dan ze eigenlijk zijn. We hebben een aantal regels moeten invoeren omdat we met deze krachtige Thundercars en de zeer hoge snelheden op Indianapolis dubbel zo voorzichtig moeten zijn of de race gaat eindigen in een crashfestival zoals je nog nooit hebt gezien... Om de organistie ietwat vlot te laten verlopen zet je dus in je in-game "options" de in-car chat AAN zodat je ook als je op de baan bent onze berichten kan lezen. Omdat het ietwat meer voeten in de aarde heeft zullen we dan ook streng toekijken op : - no chat tijdens de sessies (enkel admin boodschappen) - wacht altijd op een bericht van de admins en neem zelf geen beslissing want een verkeerde interpretatie van uwentwege kan ervoor zorgen dat het schema in de soep draait voor alle deelnemers - het naleven van de kwalificatie procedure - het gedrag in de opwarmronde - het bochtengedrag in de race Piloten die aanwijzingen negeren of de uitgelegde regels niet naleven kunnen worden gediskwalificeerd.
|
|
|
Post by Buchinski on Apr 27, 2006 13:27:09 GMT 1
|
|
|
Post by Buchinski on Apr 27, 2006 13:31:26 GMT 1
thread unlocked and unstickied ,,,
|
|
|
Post by Pe on May 1, 2006 7:45:21 GMT 1
Big fun yesterday. Eerst die free practise die wel leuk was, gevolgd door die zenuwslopende qualy session. 1 lap. 1 klein foutje en je kon achteraan vertrekken. Blijkbaar heeft niemand die ene kleine fout gedaan en was het startveld ongeveer zoals de free practise liet uitschijnen. Met P3 was ik enorm tevreden. De race dan. David stond op pole en mocht het tempo aangeven. Miljaarde. Ik weet nog steeds niet hoe die het deed. Hij moest in 2 blijven en blijkbaar bleef die in 2. Maar reed hij dan mijn zijn toerentellerwijzer in't rood of wat. iedereen achter hem reed in 3 in een poging hem te volgen. Hier moet inderdaad iets aan gedaan worden tegen de echte race (een soort max snelheid) want dit was niet te doen lol. De start. Zoals afgesproken begint David te versnellen op de denkbeeldige lijn. Marc, die op P2 stond versnelt niet. Ik zie David al in de verte verdwijnen en ik zit te wachten op die start/finish lijn waar ik Marc eindelijk mag passeren. Onder mijn achtervleugel zit Frank te pushen. Eigenlijk had hij aan de rechterkant van het circuit moeten zitten maar die zal ook niet begrepen hebben wat Marc eigenlijk van plan was. Ik ben een beetje ongerust dat Frank me er elk moment af kan rijden lol. Van het moment we over s/f rijden wil ik Marc passeren en geef volle gas. Maar Marc doet dat ook. Stom van mij, want hierdoor rem ik wat te laat en ga al in de eerste bocht de muur in. gelukkig zonder veel erg, maar ik zit toch al met schade. Frank en Rudy kunnen me passeren. De eerste ronden maak ik verschillende foutjes en raak ik de muur regelmatig. Mijn wagen stuurt door die eerste tik héél anders en het is even wennen. Maar eens ik het gewend ben kan ik beginnen inlopen op Rudy. Achter mij is Jan Verschuren aan een indrukwekkende race bezig. Dan kom ik achter Rudy, maar passeren is niet echt zo eenvoudig. Die "Keep 'm high, Keep 'm low" is wel mooi in theorie, maar in praktijk is het héél wat anders. Enkele keren verrast Rudy mij als hij plots terug voor me opduikt, maar gelukkig zonder erg. In ronde 12 kan ik er eindelijk langs. Jan zit op dat moment al verdikke serieus achter mij te pushen. Voor de grandstands passeer ik Rudy, maar moet de bocht aansnijden vanaf de binnenkant van de baan. Ik moet dit natuurlijk wat langzamer doen dan normaal want anders zou ik volledig naar buiten driften en zou Rudy me binnenom weer passeren. Maar door wat Rudy had dit blijkbaar niet door en knalt achterop me. Een raceincident, kan gebeuren. Het is maar een testrace dus geen erg. Mijn wagen landt wonderwel terug op 4 wielen en heeft ondertussen serieuze schade (minor problems with right front tire. minor problems with left rear tire. minor problems with left rear suspension. severe problems with right front suspension. the car has an engine problem.) Een shift R wilde ik niet nemen omdat ik wilde weten hoe hte met de benzine zat op race afstand dus probeer ik verder te rijden. Met bloed begint wel te koken als Rudy een shift-R neemt en blijkbaar niet eens de moeite doet om op mij te wachten maar lustig verder bolt. De volgende bocht zie ik hem in muur staan en disconnecten. Ik weet niet waarom. Misschien vond hij het incident mijn schuld, misschien bedacht hij zich en vond dat hij had moeten wachten. Ik weet het niet. Ik kan in elk geval rustig mijn race verder rijden maar door die schade zitten er geen snelle rondes meer in. Rustig uitrijden om te kijken hoe het met de benzine zit. En gelukkig heb ik dit gedaan. Bij het ingaan van ronde 29 begint de wagen te stotteren, en ik had nochthans voor 33 ronden benzine bij. David dubbelt mij als mijn motor is stilgevallen en ik nog rondbol over de piste in de hoop de finish te bereiken. Met nog ongeveer 15 km/h op de teller bol ik over de finish . Was fun. Prachtige race, voor herhaling vatbaar. Ook de massacrashes waar ik schrik voor had zijn uitgebleven. Maar misschien toch een goed idee dat iedereen de regels van zo'n evenement nog eens goed herleest. Sommigen hadden hier blijkbaar nog niet echt goed door hoe het allemaal in zijn werk moest gaan.
|
|
|
Post by Knarf on May 1, 2006 8:40:40 GMT 1
Zeer leuke race gisteren. Het kwalificatiesysteem liep zeer vlot en vlekkeloos. P4 was mijn deel. De opwarmronde ging imo wel goed. Maar ik zat idd ook in 3de maar ik vond het tempo vrij goed. Aan de denkbeeldige lijn druk ik op mijn gas. De auto trekt wat naar links zodat ik achter mijn broer kom te hangen maar die komt wel erg snel korter. Ik rem alles en geef terug gas om zo kort mogelijk bij hem te blijven. Maar die zit nog altijd in opwarmtempo en toen was het idd bijna raak, opnieuw vol in de rem. Ik dacht in men eigen 'WTF is diene van plan, geef toch gas man'. En toen zag ik Marc daar rechts ook nog rondpruttelen. Wat daar de bedoeling van was weet ik niet maar ik vond het nogal vrij gevaarlijk allemaal. Na L1 zit ik al op P2. Maar keep 'em low is niet echt evident. Bij mijn inhaal actie op Marc schoof ik serieus van Low naar High maar gelukkig liet Marc voldoende plaats. De rest van de race was vrij saai. Achter me viel iedereen weg, en op David kon ik niet inlopen, en hij kon niet uitlopen. Redelijk naar het einde toe maak ik een spin en kom juist achter JanV die in tegenstelling tot David gewoon wegrijdt aan ne seconde per ronde. Indrukwekkend tempo. Twee rondes voor het einde zonder benzine gevallen (zoals velen )
|
|
|
Post by Cash on May 1, 2006 9:38:00 GMT 1
Yep, het was een goede format. Het kwalificatiesysteem loopt goed, ik kwam als eerste buiten en dan was het telkens in het TV-scherm volgen bij de anderen en bang afwachten of ze een snellere tijd neerzetten . Eens op de grid sta ik daar en ik zie nergens de startvlag, ik kijk rond maar zie het nergens... uiteindelijk zeggen ze dat ik mag vertrekken en ga ik maar. Ik heb geprobeerd 7000 toeren in 2e aan te houden tijdens de opwarmronde. Vanaf de denkbeeldige lijn vertrek ik, maar ik zie dat niemand achter me vertrekt ?? bij de start finish lijn zit ik al een 3 tal seconden voor. Ik hou in de eerste bochten dan ook wat in totdat de 2e terug vlak in men spiegel zit, vanaf is het voorgoed volgas. Vanaf dan ben ik ook niemand meer tegen gekomen buiten Willy die me heel goed voorbij liet. Jan kwam op't einde enorm opzetten, meer dan een seconde per ronde, maar men voorsprong was groot genoeg. Ik had al zo'n vermoeden dat het benzine verbruik hoog zou zijn, dus ik had voor 49 Laps meegenomen, op't einde had ik nog voor 13 laps over
|
|
|
Post by rudysaenen on May 1, 2006 9:42:26 GMT 1
Idd pe dat was slecht ingeschat van,zag je links van mij voorbijgaan en in de bocht was ineens zoveel trager wou gewoon aanpikken remde nog maar hielp niet. Met die shift r heb ik niet nagedacht gewoon shiftr gedaan en weg, moet GPL terug een beetje gewoon worden denk ik, en ik denk niet dat ik vroeger een unfaire rijder was. Dus mijn exuses peter.
Rudyonwheels
|
|
|
Post by Obi-Jan on May 1, 2006 12:10:06 GMT 1
Dus, twee zaken die we moeten in orde zien te krijgen tegen de "echte" race. Blijkt dat er ergens nen update is met vlagmarshalls die ge apart moet installeren -iedereen moet die hebben- en pace speed 70mph (oftewel 113 km/h) (*). Iedereen moet tijdens het oefenen maar eens proberen met hoeveel toeren dat in tweede (of welke versnelling ze ook willen gebruiken om te starten) overeenkomt. De line-up was ook veel te "los", dat zou in feite veel compacter moeten, maar bon... zoals gezegd, 't zal op die twee meter niet aankomen, zeker? (*) Opm.: in principe, als we het "echt" willen doen, zou iedereen tijdens het warmrijden en de kwalificatie bij het uitrijden van de pits 55mph (oftewel 88 km/h) moeten aanhouden tot aan het einde van de pitmuur aan de rechterkant. En dan nog de GROTE WAARSCHUWING : zij die, zoals ik, in den tijd de TC geinstalleerd hebben, maar daar verder niks meer mee gedaan nadat de '65 en de '69 er gekomen zijn, moeten neig oppassen. Ergens ten velde zijn de TC physics tussen de plooien gevallen en mogelijk herkent de huidige versie van GEM+ 2 ze niet meer. Wat er op neerkomt dat de Thunder Cars de '67 physics gaan gebruiken. Dat was bij mij zo gebeurd en ik kan U vertellen dat ge dan een pakske minder rap gaat dan de rest (ongeveer 6 sekonden, om precies te zijn). Ge moet deze file www.virtualtigers.com/TCmod.eph (laatte gij die nog effe staan, David? -merci) hebben in uw gpl\mods\gem+ directory en dan in GEM+ onder "carsets" TCmod instellen als physics voor de ThunderCars als ge ook door deze backward compatibility bug getroffen zijt. Zegt niet dat ge niet gewaarschuwd waart, eh!!! Met dat ik dus tussen de opwarming en de kwalificatie deze bug heb moeten oplossen zat ik nog met versnellingen te prutsen tijdens de kwalificatie (mijn kwalificatierondje was mijn eerste volledige rondje met de TC physics op dit parcours) en was ik dus voorlaatste bij de start. Ik dacht dat de startprocedure lang duurde en toen ik "press F1 for help" zag, wist ik de bui hangen. Gechat dat ze maar moesten vertrekken en dat deden ze ook, amai... ik zat op een bepaald punt bijna aan 200mph om de boel in te halen. Razend gevaarlijk mannekes, nie meer doen. Zoals ik al zei, te verspreidde start, maar bon, langs den andere kant, met exact 2,5 mijl ervaring, was side-by-side misschien niet zo'n goed idee ook niet. Gelukkig bleek de afstelling die ik voorbereid had bijna goed te zijn wat betrefd de balans van de auto en kon ik mijn ervaring met ovaalracen ten volle benutten om een inhaalrace in te zetten. Ik heb de indruk dat David mij voelde komen want het verschil stabiliseerde zich tot ongeveer 3 sekonden en toen viel ik na slechts 27 ronden zonder naft hoewel ik volgens het spel voor 39 getankt had. Bon, dat laat wel toe om conclusies te trekken rond het te verwachtten verbruik voor de 60 ronden die we in de echte race zullen moeten doen, maar de reset betekend dat ik geen conclusies kan trekken uit de banden ivm. met de afstelling en dit betekend dan weer dat ik nog zal moeten oefenen voor de race. En 't was om dat te vermijden da'k gisteren heb meegedaan... dju toch!
|
|
|
Post by Buchinski on May 1, 2006 12:32:41 GMT 1
Zoals iemand eerder vermeld had ik ook schrik voor vele crashes maar alle deelnemers hadden genoeg zelfdiscipline om voor zichzelf uit te maken wat veilig genoeg was...zodat mega-crashes zijn uitgebleven. Dikke pluim voor iedereen. Inderdaad stond er aangegeven in de richtlijnen dat de leider mocht versnellen vanaf de exit van Turn4 maar dat er niet mocht worden ingehaald voor de finishlijn. Marc had dus wel het recht David daar te volgen zolang hij hem niet ging inhalen voor de finishlijn... Nu ik zal dat voor de puntenrace nog eens extra benadrukken. De qualifying was voor mij wel hectisch aangezien ik telkens de volgende moest buitenroepen, dan overschakelen naar die zijn "live" tv om dan te zien wanneer hij zijn flying lap begon...om dan weer de volgende te roepen ..enz... Jan had aangegeven laatste te wilen gaan aangezien die nog iets aan zijn Thundercars physics moest wijzigen dus riep ik mezelve buiten (met de mededeling Jan V volgt) Rampspoed... Ik wist dus niet waar mijn voorganger zat en wou wat haast makn de pit uit te komen... ik geef gas , zet dat in 1ste en die motor ontploft ! Ik dus rapkes opnieuw starten.. en dan haast maken want mijn voorganger had nu zeker tijd ingelopen en ik wist niet of Jan ook al niet plots in pit ging verschijnen ;D Mega concentratie voor die paar rondjes...zien dat je al tijdens je warm-up lap niet je motor opblaast of in de muur gaat en dan die ene ronde zonder fouten proberen maken... het lukt mij in de 50" marge te blijven....ergens 5de positie en daarmee verbaas ik mezelve niet in het minste! Opgelucht adem halen want die qualifying format dat lukt dus al goed...dat is dus goed in elkaar gedraaid van ons (met dank aan Jan Verschueren voor verschillende suggesties, hij heeft meer "oval" ervaring) David gaat er tijdens de formatieronde stevig vandoor... het veld raakt gespreid maar eigenlijk ben ik daar op dat moment niet echt rouwig om... Ik had nachtmerries van een grote Turn 1 pile-up maar met een gespreid veld is die kans eerder klein. Onmiddellijk zag ik enkele mensen zwaar in de remmen met indrukwekkende rookwolken langs hun banden... enkele bochten later verkijk ik mij op mijn positie tegenover Rudy Saenen en ga ik mooi op mijn eenjte schoon rond.... Ik weet trouwens niet hoe het zat met posities en met tijd want in die eerste rondes had ik het te druk om tegen 352 per uur naar het pitbord te pieren ... Al vlug pik ik een ritme op en in de verte verschijnt de eerste stip alweer ... dat is Philip De Clerck.... ik kan op hem naderen, besluit enkele rondes het uit te zitten om te kijken hoe hij zich gedraagt als hij tegen de rails gaat en disconnect (technisch probleem daar ...een freeze, iets dat ik gelukkig had voorgehad in de vrije training). Weer rondjes malen... Rudy Saenen zou de volgende zijn maar dan zie ik twee opgaves in snel tempo : Dirk Vekeman en Rudy Saenen. De volgnde die verschijnt op mijn pitbord is een Wynants... Maar voor we zover komen zie ik in mijn spiegel een raket naderen. Dit kan alleen David zijn en op de lange backstretch zet ik mij even aan de kant om hem zonder problemen door te laten, liever dat dan dat ik even verder zou moeten gaan wringen om hem in een bocht voor te laten. Nog enkele snelle koplopers komen daarna en bij de laatste (was dat P Wynants) heb ik toch even moeite om de machine in bedwang te houden... die slingert soms eens vervaarlijk en ik ben maar aan het bidden dat de Pe er rap rap voorbij komt voor ik misschien in een spin raak... Nu, niets van dat alles...iedereen clean door en braafkes op weg naar de finish als ik tot mijn verbazing enkele trage autos over de apron zie rijden. Waren we al gefinished ...nee toch ... En dan ineens bedenk ik mij van "ha! die gasten zitten zonder naft" Wellicht heb ik zo nog een positie kunnen goedmaken.... Zeer tevreden over mijn race, tevreden over het race verloop en de professionele manier waarop de deelnemers met de zaken zijn omgegaan. Volgende week hopelijk een even vlot lopende puntenrace. Het is misschien niet iets voor veel te doen maar, al spreek ik voor mijn eigen winkel, ik vond deze "andere" aanpak eens iets verfrissend. Een klein stukje "alternatief" voor iets dat evengoed nog altijd GPL is .....
|
|
|
Post by Buchinski on May 1, 2006 12:41:34 GMT 1
Met die shift r heb ik niet nagedacht gewoon shiftr gedaan en weg, moet GPL terug een beetje gewoon worden denk ik, en ik denk niet dat ik vroeger een unfaire rijder was. Dus mijn exuses peter. Rudyonwheels Zeker niet Rudy.. ik had op de chat nog gezegd dat jij een terugkerende oudgediende was en dat je alles waarschijnlijk weer eventjes zou moeten gewoon raken. Bovendien is deze eerste manche een "specialleke" en ben ik ervan overtuigd dat eens we de normale carsets gaan rijden (65-67-69) op de normale circuits je weer snel op je oude niveau zal zitten !
|
|
|
Post by Pe on May 1, 2006 13:14:16 GMT 1
Idd pe dat was slecht ingeschat van,zag je links van mij voorbijgaan en in de bocht was ineens zoveel trager wou gewoon aanpikken remde nog maar hielp niet. Met die shift r heb ik niet nagedacht gewoon shiftr gedaan en weg, moet GPL terug een beetje gewoon worden denk ik, en ik denk niet dat ik vroeger een unfaire rijder was. Dus mijn exuses peter. Rudyonwheels No prob Rudy. Ik ben de eerste om toe te geven dat iedereen eens een fout kan maken en een crash is, zeker in gpl, heel snel gebeurd. Het schoot mij gewoon even in het verkeerde keelgat dat je ervandoor ging zonder te wachten. Toen je een bocht later disconnecte wist ik niet wat te denken. Gaf jij mij de schuld misschien ? Had ik iets verkeerd gedaan ? Ik had er geen flauw idee van. Het spijtige was wel dat door die tik volledig de aansluiting met de kop kwijt was. Ik kon Marc nog voor jou zien rijden en voelde dat ik niet enkel sneller was dan jou, maar ook dan hem. En achter mij zat Jan te pushen. Het had een mooie race kunnen zijn maar door die crash zat ik plots héél alleen de laatste 18 ronden af te malen. Tja, kan gebeuren, zand erover en op naar de volgende. Nog 1 laatste tip. Bekijik de replay eens Rudy. Iedereen haalt een top van net over de 350 km/h. De ene draait op dat moment op een wat hoger of lager toerental dan de andere, maar iedereen zit rond die snelheid. Enkel jou wagen haalt maar 325 km/h. Dringend tijd om wat aan je setup te sleutelen . Ik verwacht je dan zien mee te strijden voor de overwinning.
|
|
|
Post by jansongpl on May 1, 2006 13:19:59 GMT 1
Wegens pc problemen niet deel genomen. Ik vermoed dat het dingetje dit alles niet meer bolwerkt. Ik hoop tegen volgende week wat meer gelukt te hebben maar zal alvast de replay eens downloaden en zien hoe het allemaal zit !
Mijn Pentium 4 zou terug in orde zijn dus hoop ik volgende week met die te kunnen rijden.
|
|
|
Post by rudysaenen on May 1, 2006 13:43:49 GMT 1
Ja ik weet het van die topsnelheid maar heb geen flauw benul van setups te maken.
|
|
|
Post by Pe on May 1, 2006 13:51:13 GMT 1
Om je versnelling ratio wat aan te passen moet je geen wizard zijn. Gewoon op het 2de blad (drive train) the diff ratio wat aanpassen. Je kan dat in 1 keer doen door vanonder diff ratio te veranderen of je kan dit ook versnelling per versnelling doen door de pijltjes onder transmission ratio te veranderen. Het getal dat achter 5th staat onder final drive ratio moet wat kleiner worden. Ik raad je aan 3 keer op dat pijltje te klikken. Verander dan ook de 4de en 3de versnelling nog en probeer het eens.
|
|