|
Post by TimoVermeersch on Mar 31, 2006 10:46:34 GMT 1
1 ding heb ik nooit gesnapt hier in VRL: de fascinatie voor Spa Ik begrijp wel dat we een beetje chauvinistisch mogen zijn maar los daarvan, vind ik dat een oersaai circuit om op te rijden in GPL. Voor een iet of wat divergerende mening over Spa ahis2.uw.hu/2k6/weekly10.htmlTimo
|
|
|
Post by Obi-Jan on Mar 31, 2006 11:29:00 GMT 1
Laadtijd: 7 minuten... Het punt met Spa is dat je tijd hebt om over de volgende bocht na te denken... Persoonlijk heb ik er geen probleem mee als ik "in the groove" zit, maar als je jezelf eens doet verschieten is het moeilijk van de draad terug op te pakken. Wat je zegt over de verleiding om harder te pushen is waar, maar dat voel ik toch sterker op de Ring dan op Spa. Zelfs met de '69 heb ik eerder nog een beetje een "komaan, laat het hier eens een beetje vooruit gaan"-gevoel dan dat ik agressiever te werk wil gaan.
|
|
|
Post by Hill2button on Mar 31, 2006 11:54:25 GMT 1
Waarschijnlijk omdat GPL nooit het echte snelheidsgevoel, de vibratie, het gebrul vd motor, kan weergeven.
En vooral, in GPL verongeluk je niet als je even de controle verliest.
|
|
|
Post by Buchinski on Mar 31, 2006 13:03:48 GMT 1
@timo ...waaw, dat is een heel mooi stukje proza Timo en beschrijft mijn gevoel in de meeste sims : "gewoon deel uitmaken van de 'belevenis', een klein stukje (al is het maar ersatz) kunnen proeven van die geweldige wagens en circuits...voor mij is dat meestal belangrijker dan resultaten, kampioenschappen enz... Daarom ook dat ik niet begrijp dat mensen kunnen rijden met rare camerastandpunten of diverse tools... nu..ieder zijn goesting maar ik wou maar zeggen, daarom dat ik dat dus niet begrijp @ Wim Ik snap wel wat je wil zeggen Wim maar in dit specifieke geval moet je daar niet teveel achter zoeken. Ik wou een mini-competitie en dacht spontaan aan "Belgische" wedstrijden. In Belgie zit je dan eerder beperkt aangezien er maar goed 3 circuits zijn (hebben bestaan). Eens je daar aangeland bent dan moet Spa daar gewoon bij, al had het voor mij ook een andere versie mogen zijn. Maarre...aangezien ik niet over 1 nacht ijs ga : Spa98 (een conversie van GP3) is online niet zo stabiel, de versies van Zolder die er circuleren zijn bij lange na niet accuraat en de andere Belgische ciruits zijn "fictieve" circuits door Van Gossum. Dus bleef ik al gauw steken bij Nijvel, Chimay2002 en..tja...Spa67 ... Dus daarom heb ik het ook met de 69mod gezet omdat ik denk dat het dan toch weer een nieuwe beleving zal zijn.
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Mar 31, 2006 13:16:51 GMT 1
Voor alle duidelijkheid: mijn "kritiek" op Spa was zeker geen oproep om het van de kalender te halen hoor. Het valt me gewoon op dat er in GPL bijna altijd Spa gereden wordt terwijl het nu niet echt de track is waar ik kippenvel van krijg Wim
|
|
|
Post by TimoVermeersch on Mar 31, 2006 13:18:08 GMT 1
Daarom ook dat ik niet begrijp dat mensen kunnen rijden met rare camerastandpunten of diverse tools... Idem dito. Ik heb in GPL zelfs Pribluba om die reden niet aanstaan. Al kan ik de gebruikelijke argumenten inzake online-veiligheid daarvoor wel deels begrijpen. Timo
|
|
|
Post by jansongpl on Mar 31, 2006 18:49:33 GMT 1
Ik kan het programma alleen maar toejuichen ;D Ik vind het een goeie opzet van de verdeling van competities wetende dat onze aliens daar wel een knappe prestatie zullen neerzetten. Dit seizoen ga ik wel eens zien welke auto zal bezigen. Voor 69 wellicht de Matra. Voor de 65 eens terug de bt11 maar voor 67 ne gemakkelijke (anders zwiep ik van bocht naar bocht).
|
|
|
Post by Knarf on Mar 31, 2006 20:56:17 GMT 1
Ik vind dat deze kalender een dikke pluim verdient voor de organisatie. Zeer mooi uitgedacht. Vooral de king of hill spreekt me geweldig aan.
|
|