|
Post by TimoVermeersch on Mar 30, 2006 8:15:45 GMT 1
De 'King of the HILL' trophy bestaat uit de 3 grootste sportevenementen ter wereld: Indianapolis 500 Monaco Le Mans Heeft de naam er toevallig ook iets te maken dat den Graham één van de weinigen, of zelfs de enige, is die ze alle drie gewonnen heeft? Timo Edit : Ik had beter eerst de andere thread gelezen
|
|
|
Post by TimoVermeersch on Mar 30, 2006 8:46:08 GMT 1
I got my first real pro Logi Bought it at the five and dime Drove it til my fingers bled Was the summer of '69
Me and some guys from school Raced a league and we tried real hard Engels won and Timo got a kid I shoulda known we'd never get far But when I look back now That summer seemed to last forever And if I had the choice Ya - I'd always wanna be there Those were the best days of my life
Ain't no use in complainin' When you got a race to drive Spent my evenin's well behind my wheel And that's when I met you - ya
Chattin' on our good old Vrocie We said that we would race forever Oh and when we drove down Masta I knew that it was now or never Those were the best days of my life Back in the summer of '69
Man we were killin' time We were fast and reckless We needed to get green I guess nothin' can last forever - forever, no...
And now the times are changin' Look at everything that's come and gone Sometimes when I drive that old Logi I think about GPL, wonder what went wrong
Chattin' on our good old Vrocie We said that we would race forever Oh and when we drove down Masta I knew that it was now or never Those were the best days of my life
Back in the summer of '69
Vrije aanpassing van "Summer of 69" - Bryan Adams
|
|
|
Post by arnold on Mar 30, 2006 9:56:55 GMT 1
oké , beide circuits zijn binnen , chimay heeft een zelfinstallerende exe maar indy67 niet , gewoon een map met bestanden , hoe installeer ik die in GPL ? Vr gr, Arnold.
|
|
|
Post by Cash on Mar 30, 2006 10:04:40 GMT 1
Ik heb eigenlijk hetzelfde probleem maar omgekeerd ... met LFS. Ik wil daar ook gewoon meerijden voor de fun eigelijk. Same here Ietsje weinig 65 races, maar dan gaan we ons best doen om die te winnen Voor de rest ziet het er zeker tof uit, ik ken eigenlijk maar 3 circuits op deze kalender, Spa, Silverstone en Monaco maar dat maakt het eens zo interessant. Van de Britcup ga ik er spijtig genoeg een aantal moeten missen, maar ik ga proberen zoveel mogelijk aanwezig te zijn.
|
|
|
Post by Obi-Jan on Mar 30, 2006 10:46:25 GMT 1
oké , beide circuits zijn binnen , chimay heeft een zelfinstallerende exe maar indy67 niet , gewoon een map met bestanden , hoe installeer ik die in GPL ? Je moet eerst de standaardversie installeren (met installer) en dan die Hi-Res mips erin droppen, Nolle.
|
|
|
Post by Obi-Jan on Mar 30, 2006 10:54:52 GMT 1
I got my first real pro Logi Bought it at the five and dime <snip> Hehehe... zeer goed gevonden, Timo. Ik had eerder Me and some guys from Bekaert i.p.v. "school" verwacht (inside joke), maar bon... ;D
|
|
|
Post by Buchinski on Mar 30, 2006 11:05:09 GMT 1
Hmmm...had ik drie minuten nagedacht of gewacht op de Jan zijn post dan had ik gezien wat het probleem was ... Inderdaad : de standaard versie heeft een installer-exe dus ja..jij hebt 1 van de zips met extra bestanden gedownload waarschijnlijk.
Ook dat ging ik nog eens allemaal zeggen maar ik kan maar zoveel dingen met ne keer posten natuurlijk. De bovenstaande post wordt dus even weggetoverd want anders gaat dat enkel verwarring zaaien !
|
|
|
Post by natas on Mar 30, 2006 16:14:03 GMT 1
Maar 2 keer een 65 Race ?
|
|
|
Post by arnold on Mar 30, 2006 20:16:31 GMT 1
oké , beide circuits zijn binnen , chimay heeft een zelfinstallerende exe maar indy67 niet , gewoon een map met bestanden , hoe installeer ik die in GPL ? Je moet eerst de standaardversie installeren (met installer) en dan die Hi-Res mips erin droppen, Nolle. is gebeurd , werkt perfect maar ik Gem+ heb ik geen foto van het circuit en in GPL zelf geen affiche ( allebei niet erg maar... ) ne goeie setup zal ook nodig zijn , kan ik mij baseren op 67 mod setups of werkt dat niet ? Vr gr, Arnold.
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Mar 30, 2006 21:15:07 GMT 1
Mooie kalender,ga proberen zoveel mogelijk mee te doen. Enkele vragen: Is er online al met de TC geraced?Ik moet deze eerst nog installeren,met welke andere mod komen de physics het dichtst overeen? Is het voor alle races een vrije chassis keuze?
|
|
|
Post by TimoVermeersch on Mar 30, 2006 23:03:00 GMT 1
ik Gem+ heb ik geen foto van het circuit en in GPL zelf geen affiche ( allebei niet erg maar... ) Op de site van Bapom kunt ge een file downloaden waarin alle programma's en trackmaps van Bapom verzameld zitten als JPG's. Als je die collectie JPG's kopieert in de map GEM/Pictures zal je normaal terug programma hebben in Gem. Timo
|
|
|
Post by Buchinski on Mar 30, 2006 23:59:36 GMT 1
Owkee...heb efkes tijd nu om wat snelle replies te posten :
1) omtrent de banen en mods : geef mij de tijd om alles stukje bij beetje te posten...ik ga zo spoedig mogelijk beginnen met de hele uitleg rond Indianapolis (Indy67) ... tenzij jullie liever direct een posting van 7 paginas lezen waarin dan meteen alles staat voor 5 maanden ver? Ik begrijp het enthousiasme soms wel en als je het kan van banen en add-ons te installeren dan mag je dat natuurlijk doen maar nu reeds gaan Laguna Seca of Chimay oefenen lijkt mij toch ietwat voorbarig ... dus even geduld voor de downloadlinks, circuitgids en setups van die banen ....
2) omtrent de keuze van de mods Tja...hier ook weer... het zal natuurlijk nooit voor iedereen goed zijn : te weinig van dit en teveel van dat..ik weet het.... Probeer eens "the big picture" te zien : we hebben 4 mods en 500 banen om uit te kiezen en slechts 10 races in het zomerseizoen ...zie je de gigantisch grote woorden "compromis" al boven de horizon hangen? Zonder mensen specifiek te willen vizeren : sommige mensen rijden liever 65 anderen willen liever de nieuwe 69 proberen, anderen willen helemaal nooit de 69 proberen, sommigen zeggen "waarom nooit Thundercars", enkelen willen de Thundercars dan niet installeren, anderen willen toch nog de 67 want das de originele mod, anderen rijden alles mee als het maar niet de 67 is enz...enz...enz... Er zijn maar 10 races, elke keuze die gemaakt wordt zal dus evenveel voorstanders als tegenstanders kennen en bijgevolg zal het altijd wel voor iemand niet goed zijn. Probeer eens "buiten het doosje" te denken en zie de inrichting van deze competitie als de kans om eens kennis te kunnen maken met de diverse boeiende aspecten van een geweldige sim als GPL
3) omtrent de keuze van de banen : die is minder exotisch dan op het eerste zicht lijkt.
3 van de 10 banen zijn "Papyrus tracks" : Monaco, Spa en Silverstone Van de 7 add-on banen werden er ooit in het verleden al 4 gereden in de VRL competitie : Chimay, Laguna Seca, Brands Hatch en Le Mans Sarthe Slechts 3 banen zijn dus zogezegd "onbekend" : Indianapolis, Nijvel en Aintree
4) motivatie voor de keuze van banen : ook hier weer : bekijk het eens wat ruimer. Al deze banen zijn legendarisch met namen van bochten als een klok. Waarom zouden we daar nooit eens niet op rijden? Verandering van spijs doet eten. In plaats van voor de zoveelste keer Mosport of Monza te doen...probeer maar eens Laguna Seca met de "Corkscrew", of het legendarische circuit van Aintree, ons eigenste Belgische Nijvel, Indianapolis, het oudste circuit ter wereld...
Ik heb vooraf ook uitgezocht of er geen specifieke problemen waren met bepaalde circuits. Enkel Indy67 zou in het verleden bij bepaalde mensen problemen hebben gegeven (het gaat dan ook over slechts een handvol getuigenissen wereldwijd). Ik heb al tientallen rondes gedaan op het circuit en heb geprobeerd van de fouten uit te lokken maar het is mij geen enkele keer gelukt om gpl aan het wankelen te brengen. Nu, in de drie jaar sinds dat het circuit uitgebracht werd zijn er de nodige fixes geweest en natuurlijk is ook onze computerhardware vooruit gegaan. Ik denk dus echt wel niet dat het een probleem zal zijn.
Mijn boodschap is dus : sta eens wat open voor verscheidene zaken. We zitten er toch in voor de fun? Diegenen die voor het kampioenschap zullen gaan die zullen sowieso voor het kampioenschap gaan, of dat nu in GPL 65, 67 of 69 is. Voor de rest is er ook wat rekening gehouden met de specifieke zomer periode. Daarom mijn redenering (zie ook thread Summer Trophy 2006) :
1) mensen die eens 2-3 weken "uitvallen" (vakantie bijvoorbeeld) verliezen slechts 1 competitie. Ze kunnen achteraf nog altijd een andere beker winnen en de races voor de overall competitie zijn even talrijk als vroeger.
2) mensen die eens iets anders willen komen aan bod en mensen die niet al te vooruitstrevend willen doen kunnen af en toe eens iets overslaan. Wil er iemand absoluut niet met de 69 rijden dan heeft die nog 6 andere races om punten te nemen... Wie enkel de "mieuwe" mod wil racen heeft toch ook al de helft van de races zijn kansen. De absolute winnaars worden natuurlijk die mensen die met alles en overal overweg kunnen (net zoals in LFS)
|
|
|
Post by Buchinski on Mar 31, 2006 0:14:27 GMT 1
Mooie kalender,ga proberen zoveel mogelijk mee te doen. Enkele vragen: Is er online al met de TC geraced?Ik moet deze eerst nog installeren,met welke andere mod komen de physics het dichtst overeen? Is het voor alle races een vrije chassis keuze? Physics zijn 67 met uber-power (600PK) er is een zekere mate van "mechanische " grip aanwezig in de mod (lift/drag en slicks) Er zijn specifieke setups voorhanden voor Indianapolis maar je kan ook de 67-setups voor Indianapolis goed gerbuiken. Alleen moet je de differentieel settings veel langer maken ... dus kies het langste einddifferentieel (verschilt van wagen tot wagen) en "rek" al je vitessen uit! Qua chassis afstelling kan je overleven met een 67 setup. Trial and error een beetje .... Er is een "officiele" testrace op 30 april. Indien gewenst kunnen we natuurlijk ook vooraf no eens iets afspreken...misschien eens op een weekavond. Ik zou ook liefts zoveel mogelijk vooraf testen. Nu Indy67 verschijnt af en toe wel eens op WinVROC ... Dat geldt trouwens ook voor de andere circuits : Aintree, Brands Hatch, Laguna Seca.... als je er op wacht dan passeren die circuits wel de revue op VROC. we kunnen natuurlijk altijd om het even wanneer afspreken en iemand (laten) hosten...
|
|
|
Post by arnold on Mar 31, 2006 9:07:13 GMT 1
ik Gem+ heb ik geen foto van het circuit en in GPL zelf geen affiche ( allebei niet erg maar... ) Op de site van Bapom kunt ge een file downloaden waarin alle programma's en trackmaps van Bapom verzameld zitten als JPG's. Als je die collectie JPG's kopieert in de map GEM/Pictures zal je normaal terug programma hebben in Gem. Timo is oké ! bedankt ! Vr gr, Arnold.
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Mar 31, 2006 9:32:30 GMT 1
Ziet er wel een interessant format uit imo. Een mens zou bijna goesting krijgen om terug het GPL kampioenschap te rijden ;D Oval racing in GPL is eigenlijk best leuk. Ik herinner me mijn begindagen in GPL met Tomas Podprocky, Tom De Muer, Christoph Frick (als ik me goed herinner), specraces op Indy met 3-4 inhaalmanouvers per ronde, met 3 naast elkaar op het rechte stuk, ... Laguna Seca is een schitterende baan, vooral het laatste deel met de corkscrew en de afdaling naar S/F. Ik herinner me nog een GPL race die ik daar reed 2-3 seizoenen geleden die me nog steeds is bijgebleven. 1 ding heb ik nooit gesnapt hier in VRL: de fascinatie voor Spa Ik begrijp wel dat we een beetje chauvinistisch mogen zijn maar los daarvan, vind ik dat een oersaai circuit om op te rijden in GPL. Voor de rest, grats aan Willy om te proberen een frisse wind te laten waaien Wim
|
|