|
Post by arnold on Nov 17, 2005 14:33:19 GMT 1
voila , na een week tubben ben ik er uit : ik stop volledig met GPL , ga me toeleggen op LFS en later ook op Rfactor. enerzijds vind ik het na 3 jaar welletjes , tijd voor iets anders. anderzijds moet ik toegeven dat ik me niet meer kon oppeppen voor te trainen en ik heb zéér veel training nodig als ik ook maar enigzins wil meekunnen. wat ik ook heb is dat ik me niet kan vinden in de huidige GPl configuratie met één divisie en als er teveel rijders zijn opsplitsen : als je de deelnemers bekijkt dan zie je in wezen D1 met enkele D2 -ers. ik heb me eigenlijk maar één seizoen écht gejeund en dat was toen er 2 Divisies waren van GPL 65. véél rijders uit die 2de Div 65 zijn afgehaakt , volgens mij nog altijd wegens het samenvoegen.... maar daar is al genoeg over gepalaverd dus discussie gesloten . ik zocht eigenlijk een sim met F1 wagens , in GPL kwam ik ruimschoots aan mijn trekken maar nu ik LFS en Rfactor heb leren kennen kan ik daar evengoed in zulke wagens rijden en het is tijd voor mij voor verandering. het lukt nu al een béétje in LFS maar ik moet dagelijks trainen en ik heb een keus moeten maken : mij volledig toeleggen op GPL of LFS en het is het laatste geworden. nog veel succes aan de GPL'ers. vr gr,
|
|
|
Post by Hill2button on Nov 17, 2005 15:56:16 GMT 1
Dat was natuurlijk te verwachten, sommigen hardcore fans zullen het nog ontkennen maar na jaren van dominantie is GPL no longer the best in simracing. De netcode van de moderne games is niet zo goed als bij GPL zeggen ze, maar die tijd is ook voorbij. Ik kan je dus geen ongelijk geven Nolle, het is bij mij ook al opgekomen dat dit misschien wel eens mijn laatste seizoen GPL zou kunnen zijn.
|
|
|
Post by jansongpl on Nov 17, 2005 17:43:16 GMT 1
Ik kan het begrijpen. De sim world goes fast . Ik heb gpl nog niet onder de knie maar ik heb eveneens interresse in LFS en Rfactor maar na die perikelen rond GTR ben ik afwachtend. Ik kijk ook met weemoed :-/terug naar vorig winterseizoen maar ja , het is nu eenmaal zo. Dan kon ik nog eens punten scoren, das nu wel anders. Ik hoop dat ik je nog eens mag ontmoeten als guest op een raceke ?? ;D Veel Succes !!
|
|
|
Post by Buchinski on Nov 17, 2005 17:43:35 GMT 1
Ik kan natuurlijk alleen maar voor mezelve spreken .... maar GPL interesseert mij nog altijd. Alleen heb ik ook problemen als ik weer eens voor Mosport of voor Silverstone moet zitten trainen.... De 67 kon mij de laatste weken ook niet meer bekoren (voornamelijk wegens Mosport = een haat circuit voor mij + Brabham BT24 = oncontroleerbare wagen voor mij...) Maar wanneer ik dan in de week eventjes keek naar dat nieuwe Maxtech circuit had ik toch weer zo iets van "waaw, wat is het toch zulk een mooie sim!" Alleen denk ik dat we tot nu toe in de VRL te weinig de mogelijkheden hebben benut die GPL biedt, om maar even enkele op te sommen : -GEM+ dat toelaat van diverse klasses te hebben (F2, F3 ..FD FV FG enz....) -De Thundercar Mod -De bijna 500 circuits die beschikbaar zijn waaronder echte juweeltjes Deels heeft dat natuurlijk te maken met de eigenheid van elke categorie : F2 of FV rijden zijn totaal andere dingen, deels met het materiaal van de deelnemers (niet iedereen kan grafisch zware addons draaien) en deels met de technische problemen (niet alle add ons zijn geschikt voor online gebruik en niet iedereen heeft het technische doorzicht om vlot addons aan de praat te krijgen... ) Anderzijds zit er wat in in Werners commentaar... Simsgewijze is GPL waarschijnlijk niet meer de top al heeft de netcode mijns inziens nog altijd zijn gelijke niet. Enne ... het zou triestig zijn in Simland als dezelfde sim van ondertussen bijna 8 jaar oud (= een dinosaurus in computerland) nog altijd het neusje van de zalm zou zijn ! Maar dat is vijgen na Pasen allemaal .... Ik kan alleen maar zeggen dat ik gezien heb dat Nolles enthousiasme voor de "new sim in town" alleen maar is toegenomen en zijn prestaties navenant. Als ik zie wat volk en van welk niveau er meedoet aan LFS... en dan de Nolle die daar eigenlijk in de subtop kan rijden ...awel : "amaai !" Voor mij is het niet weggelegd ... maar dat is een heel ander verhaal! In alle geval : alle succes in LFS Nolle en vriendelijk blijven als een noob als ik binnenkort eens in uw wielen rijdt als ge mij de 3de keer komt dubbelen ;D ;D ;D
|
|
|
Post by TimoVermeersch on Nov 17, 2005 18:12:09 GMT 1
IMO is er toch één ding dat GPL nog altijd voorheeft op eender welke andere sim : de circuits.
Bijvoorbeeld : SPA in GTR is prachtig en in GTL ongetwijfeld nog mooier maar met zo'n 67 bakbeest door Masta stormen, da's toch nog iets anders. En in GTR/GTL zit dus geen Masta hé.
Cheers,
Timo
|
|
|
Post by arnold on Nov 17, 2005 18:32:53 GMT 1
het is idd zo dat er zovéél circuits zijn in GPL maar hoeveel verschillende zouden we er gereden hebben de laatste 5 seizoenen ? ik ben er mee akkoord dat er veel zijn die online niet werken , of té zwaar wegen op het systeem of ...enz maar juist de online mode doet het hem toch in racesims ? ( daarom dat bv GTR niet aanslaat ? ). ik vind dat we té weinig verschillende circuits gebruiken in GPL , daardoor wordt het ook een routine en is er geen uitdaging meer. maar ik blijf bij mijn besluit , ik heb alles gewist op mijn pc en ga voluit voor LFS. vr gr,
|
|
|
Post by Timpreza on Nov 17, 2005 18:53:31 GMT 1
Ik denk er ook aan om te kappen, maar niet zo radicaal als Nolle. Ik zou misschien nu en dan eens een specialleke meepikken, waar ik effectief ook voor getraind heb. Het is al sinds Willy de gpl van mij heeft overgenomen dat ik eigenlijk niet genoeg meer train voor gpl, en de laatste tijd train ik zelfs gewoon niet meer, na een bocht of 2 offline ben ik het beu. Het tempo zit er nog in, maar het raceritme is zoek, en ik heb nu zondag daar duidelijk de nadelen van laten zien. Als ik dan eens mijn laatste races overloop heb ik blijkbaar al veel geluk gehad dat zo'n races niet meer zijn voorgevallen. Meestal qualificeer ik me te ver naar achter en ik ben al meer dan 1 keer de eerste geweest om eraf te gaan. Gebrek aan interesse en motivatie... Ik wil er iedere keer bij zijn om het niet te moeten missen, en omdat ik de zondagavond de laatste 3 jaar niets anders gedaan heb. T'is meer een gewoonte geworden dan iets anders. Na mijn fiasco van zondag zie ik het niet echt meer zitten, maar wie weet denk ik er na een pauze wel weer anders over. We zien wel of ik de volgende weer aan de start kom. Op Monza ben ik er zeker niet bij, ik ben niet thuis, daarna zien we wel. Ik ga eens kijken of ik het aankan om in de salon te zitten in de wetenschap dat jullie daar zitten te racen.
|
|
|
Post by jansongpl on Nov 17, 2005 19:28:31 GMT 1
Ik ga eens kijken of ik het aankan om in de salon te zitten in de wetenschap dat jullie daar zitten te racen. Ik denk dat je het dan wel moeilijk zal hebben. Ik kan wel begrijpen dat je na een tijdje interresse verliest en zeker als er sims opkomen die specifiek naar de simmers gericht zijn zoals Rfactor en LFS. Misschien dat na een kleine tijd 1 van de 2 zal doorbreken en het zo goed zal doen als GPL met of zonder de mods. De inzet van mensen zoals peter raemen en co kan het voor ons alleen plezanter maken. Keep up the good work Guys
|
|
|
Post by natas on Nov 17, 2005 21:24:27 GMT 1
Succes met je ander sims Nolle .
Ik ga bewust niet kijken naar andere sims , ik kan in GPL niet eens potten breken , waarom zou dat in andere wel zo zijn . Door andere sims te gaan rijden vekloot ik ( denk ik ) het beetje gevoel wat ik voor GPL heb ook nog. Dus hou ik me maar bij de 65 mod (zo lang als VRL nog door mocht gaan) , en verder eens af en toe een potje on line knallen met COD of Painkiller samen met mijn maten.
|
|
|
Post by Obi-Jan on Nov 18, 2005 0:35:18 GMT 1
Jeezes Joop, ik denk niet dat je de bal verder kunt misslaan. Zaken zoals LFS, GTR/GTL en rFactor zitten werkelijk op een ander niveau qua speelbaarheid. 't Zal waarschijnlijk even lang duren om de toprijders te benaderen met deze sims als in GPL, maar het is 10x makkelijker van op je eigen niveau rond te toeren dan in GPL.
Toegegeven, als je werkelijk van minuut op minuut overschakeld tussen deze modernere sims en GPL ga je je een beetje verloren voelen (er ontbreekt een gigantische hoeveelheid info), maar dat went en het een draagt bij aan het ander.
Persoonlijk ben ik blij met het gevarieerde aanbod aan simervaringen. Ok, misschien dat het op het niveau van league racen de zaken een beetje verwatert, maar de kruisbestuiving brengt ook mensen in contact met het genre en de leagues. Ik amuseer mij rot op het moment.
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Nov 18, 2005 10:15:55 GMT 1
Amai, er wordt hier serieus gevloekt in de kerk !! Sakkerse ketters ;D. Voor mij is de situatie ook duidelijk, maar dan net het tegenovergestelde van Arnold : ik blijf GPL trouw. Ik heb al geen tijd om te oefenen (dus andere sims leren kennen en onder de knie te krijgen wordt moeilijker) en ook nog altijd niet zo veel zin om me met andere computerspelletjes over autootjes bezig te houden. GPL ken ik redelijk, ik heb de auto's redelijk onder controle en denk dat ik qua tijden nog vooruitgang kan boeken, dus blijf ik daarmee aanmodderen. Ook de kick om op die oude, legendarische circuits blijft voor mij.
|
|
|
Post by TimoVermeersch on Nov 18, 2005 10:34:50 GMT 1
Het is voor mij niet zozeer het feit dat er +400 circuits zijn maar vooral het feit dat het circuits zijn met niet elke vijf voet een chicane en/of een trage bocht zonder enige challenge.
Ter illustratie : Silverstone vroeger en nu, Imola vroeger en nu, Zandvoort vroeger en nu, ... In GPL heb je al die vroegere versies, in recentere sims meestal niet.
Ik moet natuurlijk wel toegeven dat ik GPL nog maar sinds maart dit jaar speel, dus eigenlijk is het nog nieuw ;D.
Timo
|
|
|
Post by Knarf on Nov 18, 2005 11:28:40 GMT 1
Den deze blijft GPL ook zeker nog ne tijd trouw aangezien ik het nog altijd de beste sim vindt.
De simbin dingen hebben hopen gebreken online.
rFactor in zijn huidige status kan niet tippen aan GPL imo. Er zijn wel leuke auto's bij maar nog geen echte toffe racecategorie met auto's met verschillende prestaties. LFS zal voor mij nooit het niveau van GPL halen aangezien ik het nu zeker niet beter vindt dan GPL en aangezien er geen uitbreidingen komen...
En waarom kunnen zowel die kerels van LFS als rFactor geen handige interface maken zoals bij GPL als ge in de pit staat om de race live te volgen. Het replay systeem en het live kijk systeem van GPL is jaren vooruit op die 2 sims imo. Ge ziet daar tenminste info op (snelste tijd, laatste tijd, snelheid, ...) en dat is tenminste handig te bedienen. Als ge verplicht zijt om de handleiding te lezen om zulke zaken te bedienen is er imo iets deftig verkeerd met de interface.
Als ik zie wat Papyrus 7 jaar geleden reeds kon maken dan stellen de sims van tegenwoordig allemaal teleur eigenlijk. Ze zouden daar beschaamd voor moeten zijn dat ze de concurrentie aan moeten gaan met een game van 7 jaar terug.
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Nov 18, 2005 21:38:41 GMT 1
Oela harde woorden tegen LFS Knarf! Bij LFS kunt ge eveneens op heel eenvoudige wijze de hele race als spectator (ESC->spectator of gewoon TAB?) volgen inclusief snelste lap van elke speler, snelste lap van de race, sectors, the usual... Ge hebt zelfs de optie om andere races op een vereenvoudigde manier live offline te bekijken mits installatie van een programmake op de server. Het klopt dat de uitgebreide info over LFS op het eerste zicht ontbreekt, ma ge geraakt heel ver met de hele community die der rond hangt. Wat betreft die circuits, ze bestaan ni echt, maar da gaf de devs wel de mogelijkheid om uitdagende circuits te maken, en specifiek voor elke klasse auto die wordt aangeboden. (ik denk da iedereen die ook meedoet aan de LFS winterchallenge dit zal beamen). Die circuits van GTR bijvoorbeeld, prachtig gemaakt, ma het kan me ni blijven boeien, te weinig uitdaging. Weet ni hoe het met Rfactor zit, ma probeer LFS eerst eens goed voor er naar uit te halen, en ni alleen de demo
|
|
|
Post by arnold on Nov 18, 2005 23:39:34 GMT 1
Oela harde woorden tegen LFS Knarf! Bij LFS kunt ge eveneens op heel eenvoudige wijze de hele race als spectator (ESC->spectator of gewoon TAB?) volgen inclusief snelste lap van elke speler, snelste lap van de race, sectors, the usual... Ge hebt zelfs de optie om andere races op een vereenvoudigde manier live offline te bekijken mits installatie van een programmake op de server. Het klopt dat de uitgebreide info over LFS op het eerste zicht ontbreekt, ma ge geraakt heel ver met de hele community die der rond hangt. Wat betreft die circuits, ze bestaan ni echt, maar da gaf de devs wel de mogelijkheid om uitdagende circuits te maken, en specifiek voor elke klasse auto die wordt aangeboden. (ik denk da iedereen die ook meedoet aan de LFS winterchallenge dit zal beamen). Die circuits van GTR bijvoorbeeld, prachtig gemaakt, ma het kan me ni blijven boeien, te weinig uitdaging. Weet ni hoe het met Rfactor zit, ma probeer LFS eerst eens goed voor er naar uit te halen, en ni alleen de demo VOLLEDIG MEE EENS !
|
|