|
Post by kartonflash on Jan 8, 2012 22:30:45 GMT 1
YOEHOE!
Q : In men eerste rondje draai ik gelijk een 1.59.6 goed voor p1 !
R: Met launch control geraak ik perfect weg voor ricardo en geraak los van het pak. Doordat er achter mij voor positie gevochten wordt kan ik uitlopen tot 8sec en kan rustig op boost 5 rijden.Doordat Emile rond ronde 15 sneller lijkt te worden ga ik binne en Emile volgt.8sec zijn er ineens nog maar 3 en het wordt een echt sprint race naar de finish waar we beiden onze beste rondjes rijden.In de voorlaatse ronde is het gat nog maar 0.1 sec en wil hij me uitremmen voor de busstop maar blijf em net voor.Daarna gaat hij net na de busstop in een slip en kan men eerste overwinning vieren!!!Thx for the fun!
|
|
|
Post by Mee on Jan 8, 2012 23:33:27 GMT 1
Mijn enige zorg is mijn verbruik. T'is heel nipt, maar dat zou wel goed komen op't einde als ik wat benzine sparen door minder hard te moeten gaan op versleten banden. In elk geval ging het op een litertje meer of minder aankomen. Wie zal het zeggen... Knap moest u dat gelukt zijn... De opwarmronde tegen hoge snelheid was er voor mij te veel aan, zonder had het wel gelukt zonder stop denk ik. Maar na 4 rondjes zuinig rijden en zien dat ik dan nog 6l/ronde verbruikte ging het toch een splash&dash worden dus ging ik er maar voor... en crashte dan uiteraard ;D.
|
|
|
Post by bazookajoe on Jan 8, 2012 23:59:04 GMT 1
server replay?
|
|
|
Post by Mee on Jan 9, 2012 0:13:32 GMT 1
|
|
|
Post by Cedric on Jan 9, 2012 0:20:23 GMT 1
Amai Tim, gij zet uw autoclutch af bij deze bakken? Bij andere wagens met starter doe ik da meestal ook, maar zonder starter vind ik da nogal gewaagd. Die wagens hebben in het echt sowiso toch een anti-stall zodat ze niet kunnen stilvallen?
|
|
|
Post by Emile Gijselinckx on Jan 9, 2012 7:21:35 GMT 1
Q: P3 is een mooie startplaats maar had beter gekund. In men tweede snelle ronde spin ik in de dubbele linkse.
R: Slechte start met Timo Roman, Tim en Cedric komen me voorbij gereden en moet dan gaan inhalen. Dit was niet zo goed want ik reed in de race met 18 19 wing en wist dat ik een vrije baan nodig had om snel te rijden. Ik rijd achter Tim voor de 2de plaats ik was een pak sneller maar zoals Tim zelf al zij, ik reed mij altijd vast in het verkeer. Na een paar leuke gevechtjes rem ik hem uit in stavelot en kon ik voor hem blijven. TImo Roman was ook voorbij Tim en kwam op de rechte lijnen mij altijd een beetje bang maken. Na wat positiewisselingen tussen Timo en mij kan ik er toch voor blijven en daar is het dan... De vrije baan voor mij zorgde voor snelle tijden. Steven stond 8 seconden voor en heb dit tot aan de pitstops 6 kunnen maken. Ik kom de pit in en zie steven staan. Mijn Stop duurde 25 seconden en kom 3 seconden achter steven de Pitstraat uit. Nu moest ik gewoon snel rijden en dat lukte ook. Toen kwam mijn vader erbij staan ik voelde hem zeer zenuwachtig worden toen ik naar steven reed en plots zegt hij: "Dieje Peter moet die nog pitten ? ". Ik kijk naar de posities en zie Peter eerst rijden met 28 seconden voorsprong... Ik rij gewoon snel door en kom af en toe zeer dicht bij steven ondertussen zag ik dan Peter gepit had. Nog 1 ronde en ik ben 9 tienden van Steven verwijderd. In de busstop chicane iets te hard gepusht en rondgespint. Spijtig maar men Vader vond tweede toch wel goed ;D
Zeer leuke race hopelijk volgende keer rFactor 2 !
|
|
|
Post by Zwijger on Jan 9, 2012 8:47:05 GMT 1
Bij het begin van de kwalificatie ontstaat er een vinnig gevecht bij mijn buren waardoor ik mijn concentratie volledig kwijt ben. Een crash en geen tijd is het gevolg.
De race: Het plan was om op boost 5 de hele race uit te rijden zonder stop. Helaas had ik mijn wagen te veel downforce gegeven wat natuurlijk meer verbruikt. Mijn start ging goed alhoewel ik maar op het nippertje ontsnap aan enkele gecrashte wagens op de Raidillon. Dit en een paar andere incidenten brachten mij van P14 naar P5 op 2 ronden tijd. Voor mij rijden Steven, Emile,Tim, en Timothy. Timothy gaat eraf en zie ik niet meer terug, Tim laat zijn motor afslaan in de busstop na een spin P3. Ik begin zowaar te geloven in een overwinning. Maar het mocht niet zijn, ik zag de liters benzine verdwijnen, en met nog één ronde te gaan moet ik de pits opzoeken met nog één liter in de tank. Vlug een paar liter tanken (vlug 12 sec zonder bandenwissel???) en uitrijden op banden die het nu echt wel gehad hebben. P3 is ook niet slecht, maar een lagere downforce en andere gearsettings hadden mij meer opgebracht waarschijnlijk.
|
|
|
Post by Timpreza on Jan 9, 2012 13:42:46 GMT 1
|
|
|
Post by bazookajoe on Jan 9, 2012 13:51:21 GMT 1
@ Monza (Brianza, standaard ISI track) ijk
|
|
|
Post by Timpreza on Jan 9, 2012 14:51:56 GMT 1
@ Monza (Brianza, standaard ISI track) ijk U zegt?
|
|
|
Post by bazookajoe on Jan 9, 2012 15:02:24 GMT 1
U zegt? IJKES MONZA!
|
|
|
Post by Mee on Jan 9, 2012 15:09:41 GMT 1
eikes ja, niet ijkes!
|
|