|
Post by Nick on Jun 24, 2012 22:58:15 GMT 1
Cool! Maar wel op een fijn circuitje...
|
|
|
Post by Cedric on Jun 25, 2012 1:34:53 GMT 1
Ja super! Zou de max zijn
|
|
|
Post by Cedric on Jun 25, 2012 23:15:52 GMT 1
Heb het eens geprobeerd en rijdt nogal zeer vreemd. Had niet echt door of je dat meende van die funrace of niet Tim Btw, eeuwig respect voor wie het nummer kent dat afgespeeld wordt in het menu
|
|
|
Post by Rino on Jun 25, 2012 23:56:30 GMT 1
Had er ook niet direct een wow gevoel bij, maar eerder een hmmm. Maar ik moet er meer tijd in steken. En goe elimineer je dat headmovement. Bah. Die eerste waarde op 0 gezet, en is beter. Maar nog steeds niet je dat. De file volledig verwijderen resulteerd in het niet langer vinden van de wagen.
|
|
|
Post by Timpreza on Jun 26, 2012 8:08:57 GMT 1
Die headmovement is wennen ja, maar lijkt alsof je rondschuift in je stoel. T'is wel lachen als je overkop gaat. Precies of je uit je auto geslingerd word lol. Wel fun om ze uit te proberen te laten op Brooklands. Je rijdt in tanks op fietsbandjes met 500pk hé. Je kan zelden volgas, en je moet remmen voordat je een bocht ziet. T'is eens iets anders... Of het echt een goed funrace idee is, ik denk het niet.
|
|
|
Post by TimoVermeersch on Aug 18, 2012 10:59:53 GMT 1
The sound ... It's all in the sound ...
|
|
|
Post by Rino on Aug 18, 2012 11:55:12 GMT 1
The sound ... It's all in the sound ... Zal ook wel in de feel zitten Toen ik deze zag gisteren dacht ik even : hmmm seizoen uitstellen? Kan niet lang meer duren
|
|
|
Post by Cedric on Sept 6, 2012 9:48:57 GMT 1
Dit slechte nieuws werd gemeld op de facebook pagina van Enduracers Vele verbouwereerde reacties eronder maar ook iemand die opmerkte dat: Exact hetgene dat de meesten onder ons ook wel dachten. Mods zijn niet-commerciele producten en Porsche kan dus normaalgezien niet verbieden dat er mods uitkomen. De reactie van het Enduracers team hierop was: Ik hoop dat we alsnog een mod gaan zien, het was iets waar velen onder ons al maanden naar uitkeken.
|
|
|
Post by Mee on Sept 6, 2012 10:05:01 GMT 1
Uch, dat begrijpt ge toch niet hè. Gratis publiciteit voor Porsche en er dan nog zo moeilijk over doen...
|
|
|
Post by covids on Sept 6, 2012 10:45:34 GMT 1
Uch, dat begrijpt ge toch niet hè. Gratis publiciteit voor Porsche en er dan nog zo moeilijk over doen... Inderdaad! Toch rare jongens, die Duitsers ...
|
|
|
Post by Timpreza on Sept 6, 2012 11:30:51 GMT 1
Omdat Porsche zelf met hun gratis sim zal afkomen als marketingtool. Dat heb je als de big boys zich komen moeien op de markt hé... Geen leuke ontwikkeling.
|
|
|
Post by Rino on Sept 6, 2012 13:02:21 GMT 1
Net toen ik wat affectie begon te krijgen voor Porsche. Legaal gezien denk ik echter niet dat ze ook maar iets kunnen doen tegen die mod. En te denken dat ze wel iets ondersteunen waar een vreemd geurtje aan hangt from day one. Al dan niet terecht.
|
|
|
Post by Timpreza on Sept 6, 2012 13:42:22 GMT 1
Kunnen ze niet mensen laten inschrijven voor een "massale betatest"? Dan hoeven we geen release...
|
|
|
Post by Knarf on Sept 6, 2012 19:47:59 GMT 1
Wat Petros Mak daar uitkraamt is je reinste onzin trouwens. Net alsof als je iets namaakt en dan gratis weg geeft dat het mag. Vandaar dat als men namaken kleren onderschept men deze vernietigd ipv deze gratis uitdeelt aan armen.
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Sept 7, 2012 23:03:25 GMT 1
Laat ik vooropstellen, ik snap dat als je een mod maakt, en je krijgt vlak voor release zo'n brief, dat je dat niet leuk vindt.
De mensen die hier al een tijdje meelopen weten misschien nog dat mij dat ook eens overkomen is toen ik ten tijde van NR2003 geholpen heb met de GTP mod die door Team Redline (of eigenlijk Redline Developments) gemaakt was. In die tijd was Papyrus net failliet gegaan en waren de rechten overgenomen door wat toen First-Racing heette (en wat nu iedereen kent als iRacing). Direct nadat we toen die mod gereleased hadden, kregen we een brief van de advocaten van First-Racing. Die hebben ons toen ook uitgelegd waarom ze wel moesten reageren. Dat had toen twee redenen:
1) Als je je eigen merk niet beschermt wanneer je weet dat er onder toestemming gebruik van gemaakt wordt, dan vervalt op een gegeven moment de bescherming die je erop hebt. Met andere woorden, je moet wel hierop reageren. 2) Er werden in die mod ook allerlei rechten van derden geschonden. Destijds de 4 automerken die in die mod voorkwamen, maar ook de namen van alle sponsoren die op de paints voorkwamen.
Uiteindelijk hebben we toen, in overleg, een nieuwe versie mogen releasen, waarin de merken A, B, C en D heetten en de paints allemaal "fantasy" kleuren en sponsoren bevatten. Overigens waarschuwde de advocaat toen dat elke andere mod op basis van NR2003 een soortgelijke brief zou krijgen en er geen deal meer mogelijk zou zijn.
Ik zie wel een aantal overeenkomsten met de huidige situatie.
Wat bijvoorbeeld lang niet iedereen weet is dat de Porsche Mobil 1 Supercup, die met de F1 meereist, net als alle series die met de F1 meereizen, eigendom is van de F1 en niet van Porsche. Als je dus ineens die hele serie gaat inbouwen in je mod, inclusief paints, dan zul je ook van hun toestemming moeten krijgen en zoals we allemaal weten is die licentie van Codemasters. Die zouden dus een game met die serie erin mogen maken.
Ik denk dus dat het tijd wordt dat mod teams zich af gaan vragen of het zin heeft om zonder enige vorm van toestemming te beginnen aan een project waarvan ze weten dat ze het risico lopen dat ze 't niet mogen releasen. Ik zou dat in elk geval afstemmen voor ik eraan zou beginnen. Overigens ben ik niet bang dat dat betekent dat er geen mods meer gemaakt zullen worden.
|
|