|
Post by DhStyleZz on Jan 6, 2011 23:50:47 GMT 1
Ok hier mijn vraag: ik zit nu vandaag mij wat te vervelen en ik dacht laat ik wat prutsen aan die mod lol ... maar nu moet ik iets vinden die ik niet kan vinden en dat is betreffende de snelheid te veranderen van de wagens vb de lotus elise kan maar 220 en thats it als ik da bvb zou willen veranderen naar 250 hoe doe ik dat ? en in welke file ? want aan de engine file vind ik al niks xD dank bij voorbaat
|
|
|
Post by Mee on Jan 7, 2011 0:05:48 GMT 1
Zo simpel is dat allemaal niet, er is nergens een parameter op z'n Need For Speed's genaamd "top speed" hoor . Als je sneller wilt gaan met je Elise ga je er meer power in moeten steken, en dat zit uiteraard in de engine file. Je ziet in je engine file een lijstje van verschillende torques bij een bepaald toerental, bv (ik zit nu in de enduracers mod) 'RPMTorque=( 2250.0, -69.4, 155.8)'. 2250 is uw toerental, de 155,8 is uw koppel op dat toerental in Nm (en de -69,4 is het tegenwerkend koppel als je geen gas geeft -> engine brake). Om meer topsnelheid te hebben heb je meer power nodig, dus zal je voor elk toerental dat koppel hoger moeten maken. Het moet niet bij elk toerental, maar dat zal uw mod het best berijdbaar maken. Er bestaan ook programmakes/Excel sheets waarmee ge dit kunt maken, voor simpelweg harder te willen gaan kunt ge dat ook zelf rap aanpassen.
|
|
|
Post by DhStyleZz on Jan 7, 2011 0:11:40 GMT 1
zeker want ik heb nu die V6 engine van die Seat Leon in die Elise geploft voor een test dus de trekkracht is enorm maar hij blijft nog altijd steken op de zelfde snelheid o.0 en de leon is stukken sneller met de zelfde motor ?
|
|
|
Post by Mee on Jan 7, 2011 0:14:13 GMT 1
Als je tegen de rev limiter zit in 6de betekent dat dat je gear ratios (verhoudingen van de versnellingen) te kort staan. Steek er dus ook nog een andere versnellingsbak in en dat zal harder gaan .
|
|
|
Post by DhStyleZz on Jan 7, 2011 0:16:53 GMT 1
Toeme !!! daar zit den dader dan xD korte gears lol ... omg sorry mijn hersens slapen dus al heel de dag e ... xD anyway thanks bart ik check het strakies uit
|
|
|
Post by DhStyleZz on Jan 14, 2011 14:55:14 GMT 1
Ok Nu kom ik bij het volgende probleem ik heb me al heel de dag vort gezocht op Google maar geen deftige uitleg dat werkt ... het komende probleem is dus nog altijd de FIA GT mod 03-04 Ik wil de Panoz Esperante GTR1 Van isi aan de GT's toevoegen ik gooi em in de map hernoem alle files maar krijg hem maar niet in de game menu
Via All Car Challenge gaat het ook niet want krijg je Stex mas file errors of andere ze loaden gwn nie dan xD en mas files kan ik niet opendoen ?
|
|
|
Post by Mee on Jan 14, 2011 15:11:46 GMT 1
Ik heb hier nu geen rFactor staan, maar moet ge die auto ook niet toevoegen aan het rfm-bestand (in de map rFactor\rfm) van de mod? Auto's toevoegen aan een mod is trouwens allesbehalve simpel, ge bent gewaarschuwd . Hoe rFactor in elkaar zit: www.modding.frracers.ultramoron.com/Overview.shtml(schitterende site trouwens als ge met dingen wilt foefelen, al de dingen die ik in deze thread zei staan blijkbaar ook op die website)
|
|
|
Post by DhStyleZz on Jan 14, 2011 15:26:00 GMT 1
Erm dacht het niet Tenzij je VehFilter bedoelt Dit is het rFm bestand als ik het open met NotePad xD // Game/Season Info: Mod Name = FIA GT Championship 1.0 Track Filter = * // this filter allows any track Vehicle Filter = OR: FIAGT-2004 FIAGT-2003 SafetyCar = Safetycar_FiaGT.veh
Matchmaker = match.rfactor.net
Max Opponents = 78 // maximum opponents in practice/quick race/grand prix/championship Min Championship Opponents = 5 // minimum opponents in championship only
ConfigOverrides { MusicDir=Music\FIA GT Championship\ DriversDir=GAMEDATA\TALENT\FIA GT Championship\ MovieDir=MOVIEFILES\FIA GT Championship\ HelmetsDir=GameData\Helmets\FIA GT Championship VehiclesDir=GAMEDATA\VEHICLES\FIA GT Championship\ }
DefaultScoring { RacePitKPH = 80 NormalPitKPH = 80 Practice1Day = Friday Practice1Start = 11:00 Practice1Duration = 60 Practice2Day = Friday Practice2Start = 13:00 Practice2Duration = 60 Practice3Day = Saturday Practice3Start = 9:00 Practice3Duration = 45 Practice4Day = Saturday Practice4Start = 10:15 Practice4Duration = 45 QualifyDay = Saturday QualifyStart = 13:00 QualifyDuration = 60 QualifyLaps = 12 WarmupDay = Sunday WarmupStart = 9:30 WarmupDuration = 30 RaceDay = Sunday RaceStart = 14:00 RaceLaps = 50 RaceTime = 120 }
// Money and experience accumulation (mostly multipliers for hard-coded values // which have various factors taken into account like number of competitors) StartingMoney = 500000 // always start with zero experience, but you need some money StartingVehicle= DriveAnyUnlocked = 2 // 0 = must own to drive, 1 = must be unlocked to drive, 2 = drive anything BaseCreditMult = 1.0 // base which is multiplied by all the other multipliers LapMoneyMult = 1.0 // laps completed (based roughly on expected lap times) LapExpMult = 1.0 FineMoneyMult = 1.0 // fines FineExpMult = 0.0 PoleSingleMoneyMult = 1.0 // pole positions in single player PoleSingleExpMult = 1.0 PoleCareerMoneyMult = 1.0 // pole positions in career mode PoleCareerExpMult = 1.0 PoleMultiMoneyMult = 1.0 // pole positions in multiplayer PoleMultiExpMult = 1.0 WinSingleMoneyMult = 1.0 // wins in single player WinSingleExpMult = 1.0 WinCareerMoneyMult = 1.0 // wins in career mode WinCareerExpMult = 1.0 WinMultiMoneyMult = 1.0 // wins in multiplayer WinMultiExpMult = 1.0 PointsSingleMoneyMult = 1.0 // points in single player PointsSingleExpMult = 1.0 PointsCareerMoneyMult = 1.0 // points in career mode PointsCareerExpMult = 1.0 PointsMultiMoneyMult = 1.0 // points in multiplayer PointsMultiExpMult = 1.0
// Season scoring info SeasonScoringInfo { FirstPlace = 10 SecondPlace = 8 ThirdPlace = 6 FourthPlace = 5 FifthPlace = 4 SixthPlace = 3 SeventhPlace = 2 EighthPlace = 1 }
// Pitstop locations in order from front to back, with the number // of vehicles sharing each pit ... if the order needs to be // reversed on an individual track, set "ReversePitOrder=1" in // the track-specific GDB file. // These are now "pit group" names, not necessarily team names. // In the VEH file, the pit group defaults to the team name but // can be overridden by defining "PitGroup=<name>". PitGroupOrder { // format is: PitGroup = <# of vehicles sharing pit>, <groupname> PitGroup = 2, Group1 PitGroup = 2, Group2 PitGroup = 2, Group3 PitGroup = 2, Group4 PitGroup = 2, Group5 PitGroup = 2, Group6 PitGroup = 2, Group7 PitGroup = 2, Group8 PitGroup = 2, Group9 PitGroup = 2, Group10 PitGroup = 2, Group11 PitGroup = 2, Group12 PitGroup = 2, Group13 PitGroup = 2, Group14 PitGroup = 2, Group15 PitGroup = 2, Group16 PitGroup = 2, Group17 }
|
|
|
Post by Knarf on Jan 14, 2011 15:57:28 GMT 1
Dimitri ik heb vroeger de Zonda aan de BES mod toegevoegd (BES mod = zwaar verbeterde versie van de FIA GT mod met Nissan Skyline + Zonda). De Panoz heb ik trouwens ook eens toegevoegd maar die gaf wat veel problemen. De McLaren F1 zat er ook in maar die is nooit tot in de 'officiele' BES mod geraakt omdat we die niet meer gebruiken. Dit terzijde. Ik heb volgende nota's nog gevonden : - Auto zichtbaar krijgen in BES
- Kopieer de volledige auto naar de BES mod
- Open voor iedere auto de .veh file (zit in de allerdiepste dir)
- HeadPhysics=FIAGT_headphysics.ini
- Classes="BESGT [WAGENAFKORTING]"
- Category="BES GT,[NAAM_WAGEN_HOOFDMENU"
- Pas ook andere zaken aan zoals teamnaam in overeenstemming met andere BES auto's
- Open de .gen file voor de spinner (*_spinner.gen)
- Vanboven staan searchpaths. Pas hier de onderste correct aan met de tussenfolder GT (zie ander BES auto's)
Ik hoop dat ge hiermee genoeg hebt. Ik weet dat ik daar wel even aan bezig was om zo een auto erin te krijgen (en om dan die zijn gedrag aan te passen naar BES normen en zijn rondetijden te laten samenvallen met andere BES auto's nog een maand ofzo extra)
|
|
|
Post by DhStyleZz on Jan 14, 2011 16:40:45 GMT 1
Jah maar die BES mod vind ik nergens ten downloade meer :s
ik probeer dan straks even jouw manier en laat je weten of het werkt
|
|
|
Post by DhStyleZz on Jan 14, 2011 16:57:23 GMT 1
Sorry voor de dubbel post. maar dit werkt niet xD als je nog een link hebt van die BES GT kan je die dan ff doorgeven ?
|
|
|
Post by covids on Jan 17, 2011 15:09:24 GMT 1
|
|
|
Post by Timpreza on Jan 17, 2011 16:07:53 GMT 1
Ik denk dat BES V6.1 de laatste was.
|
|
|
Post by covids on Jan 17, 2011 16:44:15 GMT 1
Ik heb inderdaad een 6.1 Fix gevonden, maar geen download voor 6.0. Heeft iemand deze nog? Lijkt me wel een interessante mod om eens te testen
|
|
|
Post by Mee on Jan 17, 2011 18:17:18 GMT 1
Ik heb die nog ja, maar dat is 250 MB en dat doet pijn om dat te uploaden. De BES mod was heel goed... tot de Enduracers mod er kwam .
|
|