Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Jan 3, 2011 0:30:22 GMT 1
Problemen met het uitschakelen van bepaalde widgets en het verplaatsen van deze widgets... Kan misschien iemand mij helpen hoe ik dit kan aanpassen? Heeft misschien iemand al een nieuwe wdget gemaakt voor die plugin??? Je hebt neem ik aan de editor gevonden om die widgets te verplaatsen en te verwijderen? Met de muis kun je bestaande widgets verslepen en met de "Del" toets kun je ze wissen. Vervolgens niet vergeten je configuratie op te slaan. Nieuwe widgets hebben wij nog niet gezien. Voor de geïnteresseerden, de download bevat een "sdk" map (software developers kit) met een complete tutorial voor het maken van widgets. Als je enige Java kennis hebt en om kan gaan met Eclipse moet je in een paar uurtjes je eerste widgets gemaakt hebben.
|
|
|
Post by phvg2008 on Jan 3, 2011 0:39:25 GMT 1
Nee ik heb die editor nog niet gevonden waar zou die normaal moeten staan Problemen met het uitschakelen van bepaalde widgets en het verplaatsen van deze widgets... Kan misschien iemand mij helpen hoe ik dit kan aanpassen? Heeft misschien iemand al een nieuwe wdget gemaakt voor die plugin??? Je hebt neem ik aan de editor gevonden om die widgets te verplaatsen en te verwijderen? Met de muis kun je bestaande widgets verslepen en met de "Del" toets kun je ze wissen. Vervolgens niet vergeten je configuratie op te slaan. Nieuwe widgets hebben wij nog niet gezien. Voor de geïnteresseerden, de download bevat een "sdk" map (software developers kit) met een complete tutorial voor het maken van widgets. Als je enige Java kennis hebt en om kan gaan met Eclipse moet je in een paar uurtjes je eerste widgets gemaakt hebben.
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Jan 3, 2011 1:22:44 GMT 1
In Plugins\rFDynHUD\editor vind je een executable met de editor. Lees ook aandachtig de bijgevoegde handleiding. Daar staan een hoop nuttige tips in. Nee ik heb die editor nog niet gevonden waar zou die normaal moeten staan Je hebt neem ik aan de editor gevonden om die widgets te verplaatsen en te verwijderen? Met de muis kun je bestaande widgets verslepen en met de "Del" toets kun je ze wissen. Vervolgens niet vergeten je configuratie op te slaan. Nieuwe widgets hebben wij nog niet gezien. Voor de geïnteresseerden, de download bevat een "sdk" map (software developers kit) met een complete tutorial voor het maken van widgets. Als je enige Java kennis hebt en om kan gaan met Eclipse moet je in een paar uurtjes je eerste widgets gemaakt hebben.
|
|
|
Post by Timpreza on Jan 3, 2011 11:03:04 GMT 1
Werkt prima, maar enkel op m'n middenmonitor. Ik heb geprobeerd met de ini's manueel een resolutie in te geven. In de editor werkt dat, maar in game gooit hij dan alles op een hoopje. Niet zo erg hoor, ik ga toch enkel de belangrijke info op m'n scherm zetten, en die wil ik dan ook niet ver van m'n zichtlijn hebben. Ik merk enkel een delay van een secondje of 2 als ik op race klik om naar de cockpit te gaan.
Ik ben daar gisteren nog véél te laat mee bezig geweest om dat naar mijn voorkeur en per sessie te configureren. In practise gaat die uitgebreide sectortiming wel van pas komen. Dat trackmapje en uitgebreide timing gaat heel handig zijn als ik in garage sta voor de quali bvb om je juiste moment af te wachten om te vertrekken. In race gaat er niet teveel aanstaan bij mij. Hangt er vanaf wat kritisch is, maar dat die fuel-useage widget zal van pas komen. Enfin, ik zie er het praktisch nut wel van in.
|
|
|
Post by Mee on Jan 3, 2011 11:46:24 GMT 1
Ik merk enkel een delay van een secondje of 2 als ik op race klik om naar de cockpit te gaan. Dat is normaal vermoed ik, hier is dat ook.
|
|
|
Post by phvg2008 on Jan 3, 2011 18:13:26 GMT 1
Thanks voor de info... In Plugins\rFDynHUD\editor vind je een executable met de editor. Lees ook aandachtig de bijgevoegde handleiding. Daar staan een hoop nuttige tips in. Nee ik heb die editor nog niet gevonden waar zou die normaal moeten staan
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Jan 3, 2011 20:49:27 GMT 1
Ik merk enkel een delay van een secondje of 2 als ik op race klik om naar de cockpit te gaan. Dat is normaal vermoed ik, hier is dat ook. Dat is juist, op dat moment initialiseren wij alle interne datastructuren voor de plugin. Dat duurt even, maar we kunnen dat pas goed doen op dat moment, omdat dan rFactor zelf zijn graphics initialiseert.
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Jan 3, 2011 20:51:16 GMT 1
Hierbij nog een kleine update van de SoftTH geschikte DLL. Deze kijkt net als de vorige of er een d3d9_2.dll in dezelfde map staat, maar crasht niet als die er niet staat. In dat geval doet hij hetzelfde als de oorspronkelijke DLL. Attachments:
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Jan 3, 2011 21:00:44 GMT 1
Werkt prima, maar enkel op m'n middenmonitor. Ik heb geprobeerd met de ini's manueel een resolutie in te geven. In de editor werkt dat, maar in game gooit hij dan alles op een hoopje. Niet zo erg hoor, ik ga toch enkel de belangrijke info op m'n scherm zetten, en die wil ik dan ook niet ver van m'n zichtlijn hebben. Dat is inderdaad het beste, want te veel informatie gaat je ook afleiden als je niet oppast. Een paar tips: a) er zijn knoppen te definieren om individuele widgets aan/uit te zetten voor info die je niet altijd nodig hebt b) er is ook een knop te definieren om de hele plugin aan/uit te zetten c) er zijn widgets die hun informatie alleen tonen als er iets aan de hand is, of die zo te configureren zijn Een voorbeeld van die laatste is de fuel indicator. Daar kun je zo'n beetje alles van uitzetten en de graphics voor de normale toestand vervangen door een leeg plaatje. Als je alleen de "low fuel warning" van een zichtbaar plaatje voorziet, zie je er niks van tot je daadwerkelijk zonder fuel dreigt te komen. Enfin, dat soort dingen kosten je wel wat tijd om goed te zetten, maar is is een hoop mogelijk! Ik ben daar gisteren nog véél te laat mee bezig geweest om dat naar mijn voorkeur en per sessie te configureren. In practise gaat die uitgebreide sectortiming wel van pas komen. Dat trackmapje en uitgebreide timing gaat heel handig zijn als ik in garage sta voor de quali bvb om je juiste moment af te wachten om te vertrekken. In race gaat er niet teveel aanstaan bij mij. Hangt er vanaf wat kritisch is, maar dat die fuel-useage widget zal van pas komen. Enfin, ik zie er het praktisch nut wel van in. Heel mooi! Nog een tip over het configureren per sessie en per auto. Ga eerst in rFactor een screenshot maken van je cockpit en configureer die in de editor als background (er staan genoeg voorbeelden daarvan, je bestanden moeten vooral de juiste namen krijgen). Vervolgens kun je de widgets heel mooi positioneren zodat ze bijvoorbeeld precies op de donkere delen van het interieur liggen waardoor je van de omgeving in elk geval niks hoeft te missen.
|
|
|
Post by Mee on Jan 3, 2011 21:46:17 GMT 1
b) er is ook een knop te definieren om de hele plugin aan/uit te zetten Default is dat 3x CTRL + h moest er iemand dat snel willen weten. Niet zo'n gemakkelijke combo .
|
|
|
Post by phvg2008 on Jan 3, 2011 22:37:56 GMT 1
Uiteraard een interessante combo leuk om te weten... b) er is ook een knop te definieren om de hele plugin aan/uit te zetten Default is dat 3x CTRL + h moest er iemand dat snel willen weten. Niet zo'n gemakkelijke combo .
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Jan 3, 2011 23:29:07 GMT 1
Daarom zit er ook een key binding editor in de editor, zodat je hem bijvoorbeeld op een knop op je stuur kunt zetten.
|
|
|
Post by phvg2008 on Jan 4, 2011 0:23:12 GMT 1
Dat wist ik niet wel handig als het je stoort tijdens een race... En wil toch soms de gegevens zien... Dank u voor de vorige post ik heb het programmatje gevonden... Daarom zit er ook een key binding editor in de editor, zodat je hem bijvoorbeeld op een knop op je stuur kunt zetten.
|
|
|
Post by Timpreza on Jan 5, 2011 5:09:49 GMT 1
Marcel, die nieuwste dll doet het niet met SoftTH. Ik zie de overlays maar krijg geen beeld op de zijmonitoren.
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Jan 5, 2011 21:31:31 GMT 1
Even als controle vraag, weet je zeker dat je wel nog steeds de SoftTH dll als "d3d9_2.dll" in de rFactor map hebt staan? Ik ga er vanuit dat dat zo is, maar wil 't toch even 100% zeker weten. Ik ga 't in elk geval even uitzoeken, tnx!
|
|