|
Post by Timpreza on Sept 21, 2010 7:32:05 GMT 1
Dat is het plan ja. We moeten ons toch nergens extra voor aanmelden zeker é?
|
|
|
Post by bazookajoe on Sept 21, 2010 10:06:57 GMT 1
Enkel achteraf aantal gereden rondjes per piloot posten.
Briefing: 20.00 Uhr CEST Qualifying: 20:20 Uhr CEST Warmup: 20:50 Uhr CEST Rennen: 21:00 Uhr CEST Server 1: 95.156.192.47 Server 2: 95.156.192.50
Nog een reminder dat de pilotenwissels met hotswap gebeuren, dus niet in het pitmenu. Na de pitstop op weg naar pitexit maakt ge een hotswap. Vergeet ook niet dezelfde setup onder dezelfde naam te assignen bij iedereen.
Briefing wordt in het engels op teamspeak gegeven.
|
|
|
Post by amdr on Sept 21, 2010 10:33:21 GMT 1
Hoe werkt zo'n hotswap juist?
|
|
|
Post by bazookajoe on Sept 21, 2010 11:07:43 GMT 1
Hoe werkt zo'n hotswap juist? De piloot die gaat overnemen joint als spectator en klikt op race met de + en - op uw keyboard zoekt ge de wagen van uw teammate eens ge bij hem onboard zijt drukt ge op de passagier-knop (standaard P). Let er op dat ge niet al op P drukt bij iemand anders onboard. Diegene die aan het rijden is krijgt normaal het bericht: 'Timpie Claessens is riding with you'. Doe dit best op het lange rechte stuk en double-check met de piloot dat hij de juiste naam heeft zien verschijnen. (zoniet heb je een bug, druk dan nogmaals op P om niet langer passagier te zijn, herconnect met de server en doe hetzelfde opnieuw) De rijdende piloot maakt een pitstop zoals gewoonlijk. bij het uitrijden van de pitlane, NA de pitstop drukt hij op de hotswap-knop. Check uw key settings in rfactor bij mij is dat Z. 3 seconden later hebt gij het stuur overgenomen. De eerste piloot is nu passagier en moet nog op P drukken voor hij de server verlaat om niet langer passagier te zijn. (om crashes te vermijden) Simple as that, oefen het best een aantal keer op de trainingsserver voor de race begint. Altijd op letten dat ge geen passagier meer zijt bij het verlaten van de server. Tot straks.
|
|
|
Post by Timpreza on Sept 21, 2010 11:12:27 GMT 1
Maakt het uit welke server we joinen of nemen we gewoon die met het meeste volk op? Hotswappen, ok nieuw voor mij, maar no big deal. www.thepits.us/files/tutorials/rF1250_DriverSwap.pdfAls ik het goed heb werkt hetzo: De meekijkende piloot doet hetzelfde als bij een pitswap: meekijken bij de racende piloot en op de passenger select knop duwen. De rijdende piloot kan dan altijd (ook tijdens het rijden) de meekijkende piloot het stuur laten overnemen door op W te duwen. (default hotswap key) Dat mag enkel NA de pitstop en moet in pitlane gebeuren. Check.
|
|
|
Post by Timpreza on Sept 21, 2010 11:15:55 GMT 1
Nog iets... Pitlane entry is na het GP track toch hé? Niet bij het afrijden van de Nords?
Dat wil zeggen dat ik rekening moet houden met een paar liter reserve om de pitlane in te kunnen... Hm...
|
|
|
Post by bazookajoe on Sept 21, 2010 11:42:54 GMT 1
Maakt het uit welke server we joinen of nemen we gewoon die met het meeste volk op? Als ik het goed heb werkt hetzo: De meekijkende piloot doet hetzelfde als bij een pitswap: meekijken bij de racende piloot en op de passenger select knop duwen. De rijdende piloot kan dan altijd (ook tijdens het rijden) de meekijkende piloot het stuur laten overnemen door op W te duwen. (default hotswap key) Dat mag enkel NA de pitstop en moet in pitlane gebeuren. Check. Klopt Welke server maakt niet uit. Wij nemen altijd server 1 Pitentry is aan het einde van Nordschleife, dus niet de GP entry. Rechts houden aan het stuk waar ge het GP circuit oprijdt en daar is een gat in de pitmuur. wat moeilijk om te zien dus ook best eens testen eerst.
|
|
|
Post by amdr on Sept 21, 2010 11:56:42 GMT 1
Daar ben ik dan toch ook al enkele keren voorbij gereden
|
|
|
Post by timothy on Sept 21, 2010 20:06:21 GMT 1
net eerste laps getest offline en kmoe zeggen dat het leuk is. Nu enkel track rats van buiten leren. Mss dat Tim nog eens een trainingssessie met de M3 kan organiseren voor het vrl team en wat rondjes rijden op de Ring in real )) iemand bezwaar?? lol
|
|
|
Post by amdr on Sept 21, 2010 20:17:51 GMT 1
Goed om te horen Timo. Zeker de setup van Kenneth installeren want die maakt een wereld van verschil!
|
|
|
Post by amdr on Sept 22, 2010 9:51:10 GMT 1
Ik heb de testrace gisteren nog uitegereden. De auto gekregen op P15 met half versleten Soft banden. Sinds ik nog ni echt opgewarmd had was het er ff inkomen maar ik voelde me direct goed in de wagen. De eerste ronde zag ikdirect dat ik P14 nog kon wel kon innemen en na 2 ronden zat ik er na de Carrousel bijna direct achter. Ik gaf hem een beetje ruimte sinds ge op de Nordschleife toch zo goed als nerges kunt voorbijsteken en eens op het rechte stuk had ik hem. Dan waren het nog 20minuutjes rijden, en heb ik de laatste ronde nog een kleine spin gehad. kwas veel te hard aant uitkijken naar het F1 2010 spelleke da op den achtgrond was aant installeren
|
|
|
Post by Timpreza on Sept 22, 2010 11:29:29 GMT 1
Timpie: Hoeveel rondjes heb je gereden? (ik moet dat posten op hun forum) Het was een 'interessante' test. Mijn quali was niet goed, geen enkele zuivere snelle ronde gezet. (ik was nog niet gewoon aan racen op 1 scherm, en had geen vertrouwen in de default ffb zonder plugins) Maar liever de kat uit de boom kijken achteraan de grid. Ik weet niet meer hoeveelste ik stond, maar dat maakt ook niet uit. 16e ofzo? De startprocedure is een leuk idee, maar zorgde voor problemen. Zo start je zoals in't echt uit je pitbox. De pitlane is 2 minuten open, en je hebt tijd om op je gemak naar de grid te rijden. Iedereen komt dus in willekeurige volgorde de grid opgereden, dus t'is precies de parking van den aldi. Ik word aangereden terwijl ik vrolijk stilsta op mijn vak. Daarna telt een klokje af naar de start van de opwarmronde (en raken je bandjes ondertussen lekker onderkoeld). Tijdens de engelse briefing was ons verteld dat er dan een opwarmronde ging volgen over het gp circuit met vliegende start. Bij de duitse briefing was er blijkbaar iets anders verteld: De lichten gaan uit en ik wacht tot die voor me gaan vertrekken. Niets daarvan, iedereen gaat er vandoor en de race is vertrokken. Ik word achteraan aangereden en ga rond, en t'is 1 chaos in de eerste ronde. Ondanks mijn 360 kom ik de NS opgereden in P12, go figure... L1 is te druk om er op het gemak in te komen. Op de NS met een 6-tal Porsches nose to tail is niet goed om de koude bandjes op te warmen en een ritme te vinden. De eerste rondes schaaf ik een paar keer langs de muur. Na die 2 ronden heb ik vrije baan en vind ik m'n ritme. Dan loopt het vlotter. Bij m'n eerste pitstop vergeet ik m'n damage repairs af te zetten en verlies ik 40s. Halverwege m'n 2e stint floept er in laatste bocht van L4 floept plots een java errorvensterke op m'n desktop omhoog, en ik rem blindelings af, grabbel naar alt-tab en verlies mijn splitter op dat vensterke... Ik besef de ernst van mijn schade niet meteen, en pit niet direct. Dus een traag rondje zonder splitter gereden, en dan binnen voor 60s repairs. Ondanks de repairs is de topsnelheid wel wat uit de wagen, iets om rekening mee te houden: beter gewoon geen schade rijden. Timpie was op dat moment nog niet klaar om over te nemen, dus ik ga nog 2 a 3 rondjes verder en kom dan terug binnen. Hotswap met Timpie voor het laatste halfuur en mijn race zit erop. P14, ben ik tevreden mee na al mijn miserie en die extra pitstop, ronde zonder splitter en 2x damage repairs. De kop is eraf, nu kan het beginnen loslopen... Als ik iets heb geleerd is het dat je beter geen gevechten aangaat: Zoek gewoon je ritme. En op koppel rijden in de bochten om rustig snel te gaan. Als je in de hoge toeren blijft jaag je jezelf op en rij je constant op het randje van een crash. Nu nog wat prutsen om de standaard FFB wat beter aan doen voelen.
|
|
|
Post by bazookajoe on Sept 22, 2010 14:36:58 GMT 1
Hah, en ik dacht dat onze race eventful was!
Q op 6e plaats maar met de verkeerde briefing is zowat half het veld mij voorbijgegaan. Ik lag na T1 net voor Tim denkik. Vastzitten achter een trage trein is niet alles, zeker wanneer er achter u overal neuzen worden gestoken door andere rijders die veel fantasie hebben wat betreft inhaalmaneuvers. Na wat geslalom langs spinnende wagens en wat inhaalmaneuvers op het GP stuk terug naar p4 kunnen knokken. Nog aangereden geweest door ene die 50 meter te laat remde in T1 en mij dan los in de flank ramde. Al chance in onze porsche een tank, de zijne was eraan..
Marc nam dan over en reed een solid stintje, in de laatste ronde lag hij vlak achter p5 en was veel sneller, maar passeren op de schleiffe is no option. Naast mekaar in de remzone voor de laatste trage bocht en kaboem. Marc wachtte om hem terug voor te laten en nog iemand glipt ertussen dedoeme. p7, maar loads of fun. Donderdag meer van dat.
Dominik Hartig heeft zich geëxcuseerd voor de foutieve briefing trouwens. "It won't happen again"
|
|
|
Post by timothy on Sept 22, 2010 19:39:34 GMT 1
Wat zijn goeie racetrim tijden?? Kwestie dak weet hoeveel trager ik nog ben...
|
|
|
Post by nicoroman on Sept 22, 2010 20:17:20 GMT 1
ook wa getest want paswoord blijkt niet te marcheren. in race zit ik aan 8.52 met volle bak, circuitje zit bijna in het koppeke heb de tijd gereden met setup vqn kenneth. vind wel dat hij vroeg plafoneert op 260 op rechte stuk; zou daar ietske sneller willen, maar bon. vermoed dat ik de tijd nog wel omlaag krijg want heb er al zien rondgaan in 8.30
|
|