|
Post by Nick on Jun 30, 2010 15:50:24 GMT 1
Hey iedereen, ik ben nog maar pas begonnen met simracen en rFactor en vond jullie via de Community link op rFactor.net. Ik ben sinds vandaag bezig met de mods/tracks die jullie verrijden tijdens de Summer Trophy. Vanmiddag begonnen met de V8Factor mod en Bahrein. Op enkele sessies tijd tot op 2:16 per ronde geraakt. Nog niet echt schitterend, maar hopelijk binnekort sneller Ik had een vraagje ivm een Standing start gecombineerd met Auto Clutch. Hoe kan je dit best aanpakken? Ik heb een Thrustmaster Ferrari GT Experience als stuur/pedalen en heb dus geen derde pedaal. Groeten, Nick.
|
|
|
Post by Hill2button on Jun 30, 2010 17:20:13 GMT 1
Probeer het eens! Je kan de koppeling op een knop zetten. Koppeling indrukken, 1e zetten, als groen wordt koppeling loslaten, allemaal met autoclutch aan. Je kan ook gewoon de wagen in N zetten en bij groen opschakelen naar 1e. Je kan natuurlijk ook de autoclutch afzetten en met koppeling spelen (al dan niet op knop) maar dat raad ik persoonlijk niet aan want als je stilvalt... Los van uw vraag: blijven oefenen, 2:16 is nog te traag om veilig mee te kunnen, en dat zal niet aan uw start liggen. Maar, laat u niet kennen, Bahrain is niet zo simpel als het lijkt, en die V8 zijn echt géén beginnersauto's... Welkom!
|
|
|
Post by Nick on Jun 30, 2010 17:48:46 GMT 1
Het is niet zozeer het gebrek aan een koppeling, ik las hier en daar dat een goede start meestal gepaard gaat met het spelen met de koppeling. In de grindbak zou het ook een handige tool zijn, maar dat los je dan natuurlijk niet op door een knop toe te wijzen. Over mijn tijd: Inderdaad nog geen tijd om op een gepaste manier mee te rijden. Ik ben nog maar pas begonnen, dus ik spaar mezelf en vooral jullie nog een deelname aan één van jullie races Als m'n tijd wat beter wordt, kom ik wel eens op de server testen om nog wat extra raad te vragen. Auto Clutch tips van rijders zonder koppelingspedaal (de minsten onder jullie waarschijnlijk) zijn nog steeds welkom! Groeten, Nick.
|
|
|
Post by Hill2button on Jun 30, 2010 21:53:24 GMT 1
Het is niet zozeer het gebrek aan een koppeling, ik las hier en daar dat een goede start meestal gepaard gaat met het spelen met de koppeling. In de grindbak zou het ook een handige tool zijn, maar dat los je dan natuurlijk niet op door een knop toe te wijzen. Over mijn tijd: Inderdaad nog geen tijd om op een gepaste manier mee te rijden. Ik ben nog maar pas begonnen, dus ik spaar mezelf en vooral jullie nog een deelname aan één van jullie races Als m'n tijd wat beter wordt, kom ik wel eens op de server testen om nog wat extra raad te vragen. Auto Clutch tips van rijders zonder koppelingspedaal (de minsten onder jullie waarschijnlijk) zijn nog steeds welkom! Groeten, Nick. Toch niet Nick, de meesten onder ons rijden zonder koppelingspedaal mét autoclutch. Er zijn hier maar een paar krakken die met koppeling kunnen rijden omdat de kunst van het tussengas geven dusdanig moeilijk is. Een goede start is eerder kwestie van een controle van de wheelspin/rpm en niet van de slippende koppeling. Gewoon loslaten. Wat je zegt over de grindbak klopt niet hoor, een knop als koppeling werkt perfect. Dat is geen 0-1, de knop is dat wel, maar zelfs als je de knop "ineens" loslaat, dan nog laat hij de koppeling snel, maar geleidelijk los. Zet maar de koppeling maar eens op een knop, en kijk in rF naar de rode balk als je de knop loslaat.
|
|
|
Post by Obi-Jan on Jun 30, 2010 22:28:47 GMT 1
Nen truc da'k op een Duits forum gelezen heb: de lineariteit van de as die ge als koppeling gebruikt tussen de 20% en 30% instellen. Ik heb 25% procent ingesteld en dat geeft inderdaad nen betere "feel".
|
|
|
Post by amdr on Jun 30, 2010 22:37:35 GMT 1
Als ge toch autoclutch aanlaat en ge werkt met een knop, altijd eerst ff naar 2de gaan voor ge vertrekt. Anders gaat hij toch nog de autoclutch gebruiken
|
|
|
Post by Hill2button on Jun 30, 2010 22:43:29 GMT 1
Als ge toch autoclutch aanlaat en ge werkt met een knop, altijd eerst ff naar 2de gaan voor ge vertrekt. Anders gaat hij toch nog de autoclutch gebruiken Huh? Nog nooit iets van gemerkt. Hoe merk je dat dan?
|
|
|
Post by Timpreza on Jul 1, 2010 11:19:23 GMT 1
Nen truc da'k op een Duits forum gelezen heb: de lineariteit van de as die ge als koppeling gebruikt tussen de 20% en 30% instellen. Ik heb 25% procent ingesteld en dat geeft inderdaad nen betere "feel". Ik zou dat ook willen doen, maar mijn pedalen zijn m'n 3e controller, en in rF kan ik maar van 2 controllers die assen afregelen... Ik heb al geprobeerd om in Windows die controllervolgorde te veranderen. Ofwel ken ik er niet genoeg van ofwel kan het gewoon niet in Vista... Tips iemand? Trouwens, je hoeft niet speciaal een krak te zijn om autoclutch af te zetten. Het enige moeilijke is dat ge gewoon moet zien dat ge op u koppeling springt als ge spint, zodat ge niet stilvalt. T'is niet zo dat ge moet ontkoppelen als ge schakelt ofzo é zonder autoclutch. Dat veranderd niet met of zonder autoclutch.
|
|
|
Post by Cedric on Jul 1, 2010 16:38:46 GMT 1
T'is niet zo dat ge moet ontkoppelen als ge schakelt ofzo é zonder autoclutch. Dat veranderd niet met of zonder autoclutch Tim, hoe komt het dan dat je dit verschrikkelijk veel mensen ziet ontkoppelen tijdens het schakelen op filmpjes enzo
|
|
|
Post by Timpreza on Jul 1, 2010 16:58:31 GMT 1
Tim, hoe komt het dan dat je dit verschrikkelijk veel mensen ziet ontkoppelen tijdens het schakelen op filmpjes enzo Omdat het er cool en indrukwekkend uitziet en omdat het realistisch is. T'is niet nodig in rF, t'is moeilijker en t'is trager...
|
|
|
Post by Cedric on Jul 1, 2010 17:26:57 GMT 1
dus eigenlijk moet je als je heel and toe doet, dit enkel doen met gas en rem. lol
|
|
|
Post by Nick on Jul 1, 2010 19:53:46 GMT 1
Ik zit momenteel op 2:10.350 als snelste tijd.
Zowel in de eerste als derde sector zit ik op 2 sec van de snelste sectortijd, maar de tweede sector is maarliefst 6,5 seconden trager...
Tijd voor wat tips denk ik ;-) Ik spreek wel iemand aan op de server, al vrees ik dat niet iedereen zit te wachten op trage nieuwelingen ;D
|
|
|
Post by pe on Jul 1, 2010 20:10:34 GMT 1
Ik zit momenteel op 2:10.350 als snelste tijd. Zowel in de eerste als derde sector zit ik op 2 sec van de snelste sectortijd, maar de tweede sector is maarliefst 6,5 seconden trager... Tijd voor wat tips denk ik ;-) Ik spreek wel iemand aan op de server, al vrees ik dat niet iedereen zit te wachten op trage nieuwelingen ;D dat moet ik toch even tegen spreken. ik rij zelf in de achterhoede rond. maar tot hier toe hebben ze mij hier allemaal geholpen als ik er achter vroeg .
|
|
|
Post by Ben Cuypers on Jul 1, 2010 20:15:22 GMT 1
Ik zit momenteel op 2:10.350 als snelste tijd. Zowel in de eerste als derde sector zit ik op 2 sec van de snelste sectortijd, maar de tweede sector is maarliefst 6,5 seconden trager... Tijd voor wat tips denk ik ;-) Ik spreek wel iemand aan op de server, al vrees ik dat niet iedereen zit te wachten op trage nieuwelingen ;D dat moet ik toch even tegen spreken. ik rij zelf in de achterhoede rond. maar tot hier toe hebben ze mij hier allemaal geholpen als ik er achter vroeg . Idd. Er gaat hier niemand uwe neus afbijten. Just ask! Ge gaat snel beseffen da ge mee goei mede-simmers te maken hebt.
|
|
|
Post by Nick on Jul 1, 2010 20:31:38 GMT 1
Tof om te horen! Dan ga ik zeker raad vragen Tot op de baan!
|
|