|
Post by Dennis Douna on May 15, 2010 17:40:34 GMT 1
Namens Simracing.NL plaats ik bij deze een vrije uitnodiging voor deelname aan de 8h van LeMans, die wij op zaterdag 3 juli zullen organiseren. Voor Simracing.NL is dit de eerste keer dat we met rFactor een dergelijk endurance event organiseren en we hopen dan ook op een goed gevuld startveld. De race is bedoeld voor alle Nederlandstalige simracers. Nadat we een aantal leuke funraces samen hebben gedaan, kunnen we het uiteraard niet maken om jullie niet op de hoogte te brengen van deze speciale race. Onderstaand de nodige informatie: De baan, LeMans 2004, stond al bekend als een goede weerspiegeling van de realiteit, maar Richard Hessels heeft de baan nog verder weten te verbeteren. Zo heeft hij veel objecten naast de baan toegevoegd of vervangen, is het baanoppervlak aangepast en zijn er ook vele minuscule oneffenheden aan de baan toegevoegd, zodat je een realistischer gevoel krijgt en minder het gevoel over de baan te zweven. Wij zijn erg enthousiast over het resultaat en zien het als een perfecte baan om een leuke lange afstandsrace op te beleven. Qua autokeuze zijn er voor rFactor enorm veel mods te downloaden, maar de laatste maanden valt de Endurance Series Mod van het EnduRacers modding team positief op. Deze mod bevat een uitgebreide wagenkeuze en een goede basis voor mooie startvelden. Voor velen van jullie zal dit zeker geen onbekende mod zijn, aangezien de huidige GT2 races bij VRL ook met deze mod verreden worden. Om te voorkomen dat mensen in niemandsland zullen rijden tijdens de race zal de wagenkeuze beperkt worden tot drie klasses, namelijk LMP1, GT1 en GT2. Voor eenieder is de keuze om met een eigen livery te rijden vrij, maar dit zal niet verplicht worden. Wel zullen alle zelf gemaakte liveries uiteraard worden samengevoegd en ter download beschikbaar worden gesteld. Tijdens de race zullen wij als wedstrijdleiding via het Simracing.NL teamspeakchannel de race in goede banen leiden. We hopen dan ook dat van ieder team in ieder geval één iemand over een correct werkende headset beschikt. Daarnaast zal er voor ieder team uiteraard een eigen subchannel worden gemaakt, waarin vrij geklets kan worden en natuurlijk ook de rijderswissels geregeld kunnen worden. De race zal een aantal weken na dé 24 Heures du Mans worden georganiseerd op zaterdag 3 juli 2010. De race zal om 17 uur starten en de finish zal dus om 1 uur 's nachts zijn. Voor meer informatie, check het volgende topic! Wij hopen uiteraard de nodige VRL wagens aan de start te zien verschijnen! Met vriendelijke groet, De Simracing.NL organisatie
|
|
|
Post by Hill2button on May 15, 2010 20:24:30 GMT 1
Is er een re-connect mogelijkheid? Maw, race in practice?
|
|
|
Post by Webbienl on May 16, 2010 0:02:55 GMT 1
Nice track, alleen van 1 min 03 tot 1 min 09 zie je een waarschuwing dat je in tegengestelde richting rijd op het circuit terwijl er toch echt in de goede richting gereden word...ik neem aan dat dat al gefixt is ?
|
|
|
Post by timothy on May 16, 2010 9:47:15 GMT 1
damn dat lijkt mij een leuk ideetje...
|
|
|
Post by Dennis Douna on May 16, 2010 12:01:42 GMT 1
Er zal geen reconnectmogelijkheid zijn tijdens de race, hij zal gewoon in racesession gereden worden. Ricardo, ik heb er zelf inmiddels vele rondjes gereden en heb het nog niet eerder gehad, dus volgens mij is dat opgelost. Ik zal het voor de zekerheid nog even navragen
|
|
|
Post by Timpreza on May 16, 2010 12:32:34 GMT 1
Ik vrees een beetje voor die onmogelijkheid om te reconnecten. Er is een grote kans tot disco bij pilotenwissels bij grote velden maar ondertussen weet ik wel dat plugins en hoge pings de boosdoeners zijn. Maar dat maakt het racen aan de andere kant wel realistischer. Elke vorm van schade neem je nu mee tot de finish, en je zal niet evenveel finishers zien als starters.
|
|
|
Post by Knarf on May 16, 2010 16:44:25 GMT 1
Dat practice gedoe bevat imo veel te veel gaten (zoals het magisch repairen van auto's enzo) om een waardig alternatief te vormen. En als ge dan ne echte disco hebt is uw race toch om zeep aangezien ge 2 ronden ofzo verliest.
|
|
|
Post by Dennis Douna on May 16, 2010 20:30:55 GMT 1
Jup Frank, dat weegt wat ons betreft niet op tegen de voordelen, vandaar dat wij ervoor gekozen hebben om gewoon in racesession te racen. Sowieso valt het aantal disco's over het algemeen reuze mee.
|
|
|
Post by k3vin on May 17, 2010 19:39:02 GMT 1
Awel da zou ik wel zien zitten zo'n 8 uur race! Dus ik zoek ne teamgenoot :-)
|
|
|
Post by amdr on May 17, 2010 19:55:53 GMT 1
Leukt me ook wel leuk 8uurtjes, met een GT1/GT2 wagen. Kevin, laat maar iets weten
|
|
|
Post by amdr on May 18, 2010 19:05:33 GMT 1
Net eens door het reglement gegaan in tractie controle 2 is toegestaan. Ik vind dit een beetje spijtig, ik weet niet wat jullie daarvan vinden?
|
|
|
Post by k3vin on May 18, 2010 20:00:45 GMT 1
Da vind ik nu ni zo erg maar denk zelfs dat ze int echt ook TC gebruiken.
@ Timpie PM send :-)
|
|
|
Post by Timpreza on May 19, 2010 11:47:11 GMT 1
Die mod is eigenlijk ontworpen om met TC en op sommige wagens zelf ABS te rijden. In't echt rijden ze daar ook mee, dus ze gaan voor realisme. Hier volgen we dat niet, maar we rijden ook niet met de LMP1's bvb. Die zijn bijna niet bestuurbaar zonder TC. Daarom dat we trouwens van deze mod afgestapt zijn vorig seizoen en die andere SIDM LMP2 genomen hebben.
Sjah, da's een beetje een morele kwestie hé. Ik ben ook fan van extreem realisme, maar door zo'n hulpen toe te laten kan je ook een heel ander soort gamers aantrekken die niet zo hardcore simracer zijn. Ik zou die mannen in't echt ook veel liever zien zonder die hulpmiddelen maar misschien is het daar iets gelijkaardigs: ze doen misschien toegevingen op de moeilijkheid van de auto's omdat de minder hardcore piloten, de gentlemen drivers die veel geld betalen, ook zouden kunnen rijden.
|
|
|
Post by amdr on May 19, 2010 16:56:23 GMT 1
ja het is idd vooral omdat die P1 wagens zo goad als niet mechanische grip hebben op lage snelheden. ik ga het allesinds niet gebruiken sinds die TC echt alle fun eruit haalt imo. Gisteren zo is een paar rondjes gedaan met die GT1 Vette en tc op low en ge moet echt belachelijk doen om te spinnen ze... Met de P1/P2 heb ik natuurlijk nog ni geprobeerd want da type wages vind ik niet echt leuk.
|
|
|
Post by Dennis Douna on May 19, 2010 18:07:56 GMT 1
Goed verwoord Tim, die mod die jullie vorig seizoen gebruikt hebben bood juist wel enorm veel grip en was daarom goed te doen zonder TC. Dat is nu echter simpelweg te moeilijk voor de meesten en daarnaast rijden ze zoals je zegt in het echt ook met TC. Echter zijn wij bij S.NL wel net zoals jullie op het gebied van TC, liever niet!
|
|