|
Post by Nuvolari on May 15, 2004 18:26:41 GMT 1
Man man man, heb ik wat meegemaakt vanmiddag. Ik reed een toertje met mijn Peugeot 205'ke in de wijdse plattelandswegen van mijn dorpje . Ik haalde een niet onaardige snelheid van +/- 80 km/h, tot ik een lichte bocht naar rechts zag. Zeker te doen in 3e dacht ik . Toen ik de bocht inging zag ik dat het een 90° bocht was . Vlug beetje op de rem duwen dacht ik. Fout natuurlijk, nooit remmen in de bocht. Maar aan de snelheid dat ik zat (60 denk ik) zou ik zeker in de gracht beland zijn. Mijn wielen beginnen grip te verliezen, mijn stuur slaat over naar rechts en door mijn open raam hoor ik een luid gepiep van mijn banden. Ik kijk recht voor me en zie de gracht voor me , . In een reflex stuur ik tegen naar links, nu slipt mijn wagen natuurlijk in de andere richting zodat ik nog eens naar rechts moet draaien. Uiteindelijk heb ik 3 keers moeten tegensturen vooraleer mijn wagen weer op het goede pad was ;D. Maar het beste van heel het verhaal is dat ik gewoon op de baan gebleven ben! Een klein mirakel zou ik zeggen want het was toch wel een smal baantje. Ik heb nog eens terug gaan kijken vanmiddag en aan de bandensporen te zien, zie je echt dat ik hard heb moeten werken om mijn wagen op de baan te houden. En dan nog zeggen dat ik niet eens mijn rijbewijs heb! (rijdt nog ander stage, volgende week dinsdag examen). Ik denk dat ik gewoon gedaan heb wat ik al zoveel gedaan heb in gpl, reageren op de reacties van de wagen en daarop inspelen. Dat wilde ik gewoon eens van mijn hart vertellen en misschien dat er nog gelijkaardige verhalen boven komen ;D Gr, Wouter
|
|
|
Post by Buchinski on May 15, 2004 22:27:14 GMT 1
Wow, waar kan ik die Peugeot-Sim downloaden??? GPL saves lives ;D
|
|
|
Post by Timpreza on May 18, 2004 15:53:11 GMT 1
Ik heb hem vandaag niet kunnen redden, ondanks mijn gpl rijkunsten: Ik rij op de hoofdbaan die 90° linksaf draait. Er loopt een zijstraat die eigenlijk in het verlengde ligt van de hoofdbaan. (aan de kerk in zwevegem) Een blinde koe met nen bmw 320d beslist van een zijstraat uit te rijden terwijl ze de andere kant opkijkt op het moment dat ik de hoofdbaan naar links volg... Der was gewoon niets aan te doen, maar ondertussen mag ik mijn Impreza rondrit in luxemburg en mijn Ringtripke op mijne buik schrijven. Nu maar de expertise afwachten, en hopen dat het nie ne pert total is of ik doe mij een ongeluk... users.pandora.be/tim.vanhee/scooby/DSCN3924.JPG
|
|
|
Post by PhilipDC on May 18, 2004 16:18:15 GMT 1
Dat is pech Tim, maar zoals ik het lees ben je in je recht. Maar de ongemakken die ermee gepaard gaan dat is al vervelend genoeg.
Ik hoop voor jouw dat je wagen nog te herstellen is.
|
|
|
Post by Timpreza on May 18, 2004 16:55:10 GMT 1
Mijn schoonbroer/verzekeraar heeft eens een kijkje genomen en zegt dat het waarschijnlijk te vermaken is, vooral omdat de auto niet zoveel waarde verliest. Als ik er echt op sta dat ze hem vermaken, en hij is niet perd-total zal het geen probleem zijn. Zelfs als hij perd-total zou zijn kan ik zelfs de biv van mijn nieuwe auto terugvorderen via de verzekering, Misschien is het dan wel tijd voor een upgrade... T'is in ieder geval al een hele geruststelling.
|
|
|
Post by Obi-Jan on May 18, 2004 17:33:59 GMT 1
Ik heb hem vandaag niet kunnen redden, ondanks mijn gpl rijkunsten: Ik rij op de hoofdbaan die 90° linksaf draait. Er loopt een zijstraat die eigenlijk in het verlengde ligt van de hoofdbaan. (aan de kerk in zwevegem) Een blinde koe met nen bmw 320d beslist van een zijstraat uit te rijden terwijl ze de andere kant opkijkt op het moment dat ik de hoofdbaan naar links volg... Der was gewoon niets aan te doen, maar ondertussen mag ik mijn Impreza rondrit in luxemburg en mijn Ringtripke op mijne buik schrijven. <snip> En ondertussen heeft Marc Vekeman het zitje bij PURE Racing voor vrijdagavond al weggekaapt, eigen schuld... ;D ;D Serieus: goe dat gij niks hebt (laat U ne keer nakijken voor alle zekerheid), nen auto da's op te lappen/te vervangen. Wel zonde, maar ge kunt uzelf al niks verwijten, da doet veel. Jan. =---
|
|
|
Post by Knarf on May 18, 2004 17:44:36 GMT 1
Welke lompe gans rijdt ter nu tegen de sjiekste bak da ter besta Hopen da ge ter nie te veel verlies aan maakt Zo te zien is da toch wel serieus raak geweest want volgens mij is zo ne Subaru toch wel vrij stevig materiaal?
|
|
hermanh
Experienced VRL'er
Hope is dope.....
|
Post by hermanh on May 18, 2004 19:01:23 GMT 1
Aie, dat doet pijn.....
ik zou het niet willen meemaken, 't is idd te hopen dat ze hem op een behoorlijke manier kunnen oplappen.
Herman
|
|
|
Post by Timpreza on May 18, 2004 19:19:56 GMT 1
Subaru behoorlijk gemaakt: mechanisch ja, de carrosserie is een blikken doos (ge moet eens zelf een auto maken met 4x4, e zo'n zware motor voor 1250kg...). We reden allebei misschien 30km per uur... die BMW had veel minder schade, enkel voorbumper, rechterkoplamp, en spatbord (op het eerste zicht, want die kon me eigenlijk nie veel schelen) Die had geluk dat ze me pastte op mijn zwakste plaats: tussen mijn 2 poten. Greta Popelier uit Harelbeke, als ge ze ooit eens tegenkomt, dan hoop ik voor u dat ze niet in haar auto zit...
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on May 18, 2004 21:06:27 GMT 1
Wreed spijtig Tim, maar al goed da ge der nix aan over gehouden hebt ! 'k Heb 2 weken terug zelf ook nog een madam "in haar gat gezeten" Kon niemeer stoppen voor 't rood licht, + natte baan met spoorvorming en geen ABS = boem ! Recht op haren trekhaak ook nog eens, met als resultaat da m'n chassis aan de linkerkant 5 cm korter was dan rechts (80.000 BEF kosten , om maar te zwijgen van 't feit dat ik in fout was alhoewel ik er bitter weining kon aan doen...). Zo op 't eerste zicht ziet dat er wel allemaal te maken uit, alleen maar hopen dat 't allemaal nie te lang duurt èh.
|
|
|
Post by Knarf on May 18, 2004 21:54:14 GMT 1
Greta Popelier uit Harelbeke, als ge ze ooit eens tegenkomt, dan hoop ik voor u dat ze niet in haar auto zit... lol
|
|
|
Post by Petrol on May 18, 2004 22:55:38 GMT 1
Da's wel dikke pech, moest het nu ne perte totale zijn, zoude u dan terug nen Impreza aanschaffen?
|
|
|
Post by Timpreza on May 19, 2004 11:36:25 GMT 1
Da zit er dik in. Ik heb eens zitten denken wat ik in da geval zou kunnen doen: Ofwel gaat alles in de spaarpot voor een Caterhamke, of iets dergelijks en koop ik mij een licht dieselke, maar da's weinig waarschijnlijk, ik zie mezelf nog niet gelukkig met nen diesel rondrijden. Ofwel doe ik een upgrade en koop ik mij een 2000 Impreza of zo. (zeer waarschijnlijk, nen droom van een auto, en zo betrouwbaar als iets. daar komt niets aan, zolang je uit Greta's buurt blijft.) Naar tschijnt word ik bij perd-total mijn BIV terugbetaald voor mijn volgende auto. Ofwel een oude betaalbare benzinebom. BMW 325, of zoiets, bij voorkeur RWD.
|
|
|
Post by Petrol on May 19, 2004 20:47:14 GMT 1
ik zie mezelf nog niet gelukkig met nen diesel rondrijden. groot gelijk
|
|
pieter
Rookie VRL'er
|
Post by pieter on May 20, 2004 9:24:18 GMT 1
in feite moet ge 2 autos hebben. Een klein dieseltje voor huis - tuin - en keukengrbuik. Iets wat niet teveel kost en zuipt en waar allerlei mensen mogen tegenrijden en waar ge achteloos verkeersdrempels mee kunt nemen.
Daarnaast hebt ge ook een DRV nodig, een dedicated Ring vehicle. Eén of ander machien dat helepaaal gestript en geprepareerd wordt met als enig doel de ring ;D
|
|