|
Post by jansongpl on Nov 12, 2008 22:19:42 GMT 1
Ik moet dringend eens werk maken van die instellingen voor de G25.
|
|
|
Post by Buchinski on Nov 15, 2008 13:56:56 GMT 1
De reden dat GPL bij mij wat in het vergeethoekje is terechtgekomen, ondanks het feit dat ik een gigantische fan ben, zijn enkele technische beslomeringen.
Sedert ik een flatscreen schem heb dat op 1440*900 draait krijg ik de verhoudingen niet meer goed. GPL presenteert mij lange en platte wagens en een soort kikkeroog perspectief bij korte bochten... de replays lijken nergens meer naar en het voelt in de cockpit ook vreemd aan. Doet die rasterizer hack hier iets aan? Ik heb geprobeerd het in te stellen maar struikel over dingen als ratio, ratio value en BPP
Sedert jaren (sinds ik geen soundblaster meer heb maar een onboard soundchip) wordt ik geconfronteerd met vervormd geluid. Soms schieten de wagens in "overdrive" qua geluid, soms krijg ik een vervelend staccato geluid bij hoge snelheid (een onophoudelijke dzjok, dzjok, dzjok, dzjok die alsmaar doorheen het motorgeluid dringt). Ik heb hier al meerdere dingen geprobeerd (andere frequenties, minder/meer geluiden, andere geluiden...enz) niets helpt. evenmin ben ik overtuigd van het GPLSO alternatief, dat werkt, maar slechts op één wagen en niet in replays. Ook bummer dus.
Igor heb ik ondanks mijn beste bedoelingen nooit goed in orde gekregen om onlline te gaan. VROC was fast en simple maar na jaren in een stoffige hoek en gekoppeld aan GEM+ treden daar nu ook wat tribulaties op.
Maar.. moesten deze dingen opgelost zijn dan zou ik veel met de GPL wagens rondkarren. Vijf kampioenschapsjaren F1 en verscheidene toffe raceklasses als FD/F2 en Thundercars, op de meest fantastische circuits, het spreekt me nog altijd aan.
|
|
|
Post by Knarf on Nov 15, 2008 14:00:42 GMT 1
Willy als je die installer gebruikt heb je dadelijk hopen resoluties. Imo is die resolutie die jij hebt geen probleem.
Ik zou zeggen. Probeer die installer eens...
|
|
|
Post by Obi-Jan on Nov 15, 2008 14:51:23 GMT 1
Sedert ik een flatscreen schem heb dat op 1440*900 draait krijg ik de verhoudingen niet meer goed. <snip> En gij zegt niks... g'hebt mijnen e-mail toch é ket. Een van de Walen zal mij wel nen aangepaste rasterizer doorsturen, da komt in orde. Control Panel, Sounds & Audiodevices, bij Speaker Settings op Advanced klikken en dan op de Performance tab Hardware Accelleration op het 2de streepje zetten (basic accelleration). Geen dank. ;D Dat kunnen we samen wel eens via Skype of MSN overlopen. En anders zak ik nog eens af naar Roeselare. Da's 't einde van de wereld niet, eh... (wel voorbij einde beschaving, maar bon... ;D ).
|
|
|
Post by TimoVermeersch on Nov 15, 2008 16:00:35 GMT 1
En gij zegt niks... g'hebt mijnen e-mail toch é ket. Nen Antwerpenaar die Brussels klapt, nu zullen we het allemaal gezien hebben ... Voor die rasterizers : er zijn nu nieuwe rasterizers die, samen met de laatste versie van GEM, toelaten om in GEM te kiezen uit een heel pak resoluties. Zou mij verwonderen als ge daar Uw heil niet in vindt. In deze thread kan je alles vinden (wel wat naar beneden scrollen) : www.gbsimracing.co.uk/forum/index.php/topic,679.0.html Timo
|
|
|
Post by TimoVermeersch on Nov 15, 2008 16:03:44 GMT 1
En bijna vergeten. Het heeft GPL 10 jaar gekost en bijna 5 jaar van online race carrière, maar wat niemand ooit voor mogelijk hield is gebeurd : Vermeersch staat, met nog één race te gaan, aan kop van een league: onuitgegeven. Spannend ... Timo
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Nov 15, 2008 23:32:16 GMT 1
Ik rij inmiddels met 1920x1080 GPL. Dat werkt, het beeld wordt niet uitgerekt ofzo. Je ziet alleen dat de textures nooit echt gemaakt waren voor zulke hoge resoluties, maar dat mag de pret niet drukken!
|
|
|
Post by Buchinski on Nov 16, 2008 14:24:51 GMT 1
Hey, met dank voor de swifte reacties van iedereen. Ga dat van de week eens allemaal proberen in te stellen. Ook aangepaste rast ontvangen van den Obi, waarvoor dank Jan Laatst wilden we eens het circuit Montjuich zien naar aanleiding van ons bezoek aan Barcelona. Ik moet zeggen, met twee trage rondjes was ik er weer van overtuigd dat niets boven de feel van GPL gaat, hoe goed RF dat ook probeert na te maken. Hehe, Timo... waar zijn de dagen dat we elkaar het leven zuur maakten helemaal vanachter op de startgrid terwijl de ongrijpbare "aliens" vanvoor het goede weer maakten ;D Ik blijf geloven dat GPL meer doet voor stuurmanskunst dan de nieuwe sims. Het is ook niet voor niets dat de oudgedienden blijkbaar goed scoren in de crash-o-meter.
|
|
|
Post by TimoVermeersch on Nov 17, 2008 11:07:06 GMT 1
Hehe, Timo... waar zijn de dagen dat we elkaar het leven zuur maakten helemaal vanachter op de startgrid terwijl de ongrijpbare "aliens" vanvoor het goede weer maakten ;D Ik herinner mij nog een race met de 65's op Monaco, waar ge u ongeveer de hele race hebt sug gestaard op het achterste van mijn Coop. Je was potentieel sneller maar de handling van de Coop maakte het mogelijk dat ik hem er altijd net voor kon houden ... ;D Denk dat daar ook de bubble-comps begonnen zijn... Timo
|
|
|
Post by robin on Nov 17, 2008 13:41:40 GMT 1
En bijna vergeten. Het heeft GPL 10 jaar gekost en bijna 5 jaar van online race carrière, maar wat niemand ooit voor mogelijk hield is gebeurd : Vermeersch staat, met nog één race te gaan, aan kop van een league: onuitgegeven. Woi Wow! Ben je al aan 't oefenen? Die Burton rijdt een thuisrace he, in de laatste GP. Geen baantje waar veel mis lijkt te kunnen gaan met die drie bochten trouwens, maar toch succes!
|
|
|
Post by TimoVermeersch on Nov 17, 2008 14:44:05 GMT 1
En bijna vergeten. Het heeft GPL 10 jaar gekost en bijna 5 jaar van online race carrière, maar wat niemand ooit voor mogelijk hield is gebeurd : Vermeersch staat, met nog één race te gaan, aan kop van een league: onuitgegeven. Woi Wow! Ben je al aan 't oefenen? Die Burton rijdt een thuisrace he, in de laatste GP. Geen baantje waar veel mis lijkt te kunnen gaan met die drie bochten trouwens, maar toch succes! Burton, the "Burtmeister", schijnt de laatste races nogal slecht met de druk om te gaan... maar je weet nooit. Moet Charterhall nog downloaden. Heb daar nog nooit gereden . Zal er eens aan moeten beginnen... Timo
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Nov 24, 2008 12:59:42 GMT 1
Lang geleden dat ik nog eens op het forum kwam kijken maar ik heb net deze thread eens helemaal gelezen en ja jongens, het roept toch wel een hele hoop mooie herinneringen op :-) Ongelofelijk dat het spel al 10j oud is. Laten we eerlijk zijn, GPL is ondertussen op veel punten al wel voorbijgestreefd maar GPL was revolutionair en heeft het pad geeffend voor de sims die we nu hebben. Trouwens goed om te zien dat er nog GPL veteranen van jaren terug hier actief zijn :-) Helaas kom ik door tijdsgebrek tegenwoordig niet verder dan sporadisch een half uurtje offline te rijden Timo: Veel succes in de laatste race. GO GO GO!
|
|
|
Post by TimoVermeersch on Nov 27, 2008 23:33:01 GMT 1
De klus is geklaard. Chaterhall gewonnen. Burt 3 laps down.
t' Is wel niet tegen aliens maar daar zijn toch een pak gasten bij met een GPL Rank van -10 tot -20. Die zouden dus in principe stuk sneller moeten zijn dan mij. In die zin voelt het wel super ...
Timo
|
|
randy
Rookie VRL'er
|
Post by randy on Nov 28, 2008 13:47:19 GMT 1
|
|
|
Post by Zwijger on Nov 28, 2008 19:05:54 GMT 1
Van mij ook een dikke proficiat, aliens of niet... je moet het toch maar doen.
|
|