|
Post by Knarf on May 4, 2004 18:37:16 GMT 1
--- Geluid probleem = opgelost --> zie verder voor de oplossing (note : iedereen die dacht dat die honda 65 geluid had zit dus wel degelijk met 67 geluid dus zie enkele posts verder (en het is toch wel een behoorlijk verschil in geluid hoor) :-))
|
|
|
Post by Knarf on May 4, 2004 19:10:07 GMT 1
--- Igor probleem opgelost (kweetnie hoe)
|
|
|
Post by Petrol on May 4, 2004 19:47:08 GMT 1
dat is een '67 geluid, 'k heb het net vergeleken
|
|
|
Post by arnold on May 4, 2004 20:13:28 GMT 1
mja , ik denk ook dat het het geluid is van de 67 Mod , bij mij klinkt de 65 Honda zwaarder en meer brommend. vr gr, Arnold. ik heb het zo gedaan : eerst die extra sound files naar de map "sound" gecopieerd , en daarna naar start,uitvoeren en "cmd" intypen ( je komt in een dosvenster ) en naar de map gegaan ( via cd.. cd..) waar carsound.exe staat en dan carsound ingetypt en bij mij was het dan oké ( tip van Wouter geloof ik ). vr gr, Arnold.
|
|
|
Post by Obi-Jan on May 4, 2004 22:37:49 GMT 1
Ik heb hetzelfde geluid als Frank alleen, bij mij gaan de motoren maximum 8000-9000 toeren. M.a.w., ik zit met een 67 geluid *EN* de 67 toerenlimieten.
Voor de rest lijkt het te marcheren.
Jan. =---
|
|
|
Post by Obi-Jan on May 5, 2004 10:10:29 GMT 1
Ok, mijn probleem is opgelost... GPL had voor mijn nieuwe '65 player de "Novice Trainer" gekozen, maar GEM gaf GP aan. In het spel auto verandert en hoppa: extra pktjes. ;D
Jan. =---
|
|
|
Post by Knarf on May 5, 2004 17:11:16 GMT 1
Oké... Kheb dus het 65 geluid eindelijk aan de praat... Iedereen die dacht dat het vorige filmpke 65 was zat er dus duidelijk naast... Kheb nu 3 filmpkes online gezet zodat ge het verschil kunt horen : users.pandora.be/riptor/gplsoundsWa ge dus moet doen is in uw gpl map gplc65.exe wissen. Dan van die url hierboven die carsound.exe downloaden. Da in uw gpl map zetten en uitvoeren (er zijn dus 2 verschillende carsound.exe dingen want met die vorige werkte dat bij mij niet). Dan gem starten en de 65 mod runnen. Als alles goed zit hebt ge dan het geluid wa ge in mijn 65 filmpkes hoort... grtz
|
|
|
Post by PhilipDC on May 6, 2004 20:58:56 GMT 1
Ik maak mijn setups bij de 67ers steeds zelf. Als basis gebruik ik de gewichtsverhouding in % tussen voor en achter (vb LOTUS 38/62 EAGLE 42/58). Aan de hand daarvan stel ik mijn wheelrate in.
Nu mijn vraag. Heeft er iemand de gewichtsverhouding voor de 65ers, zodat ik ook hier mijn setups zelf kan maken.
|
|
|
Post by Petrol on May 6, 2004 22:00:45 GMT 1
hier zijn suggesties en info over setups, van de '65-mod makers zelf: fp.gplegends.plus.com/Setups1.htmik heb al 'ns een realistische setup gemaakt, maar daar ga ik toch iets trager mee dan met de gereleasde setups als basis, nu ben ik een goede middenweg aan 't zoeken, die mannen reden dus met lagere wheelrate, veel minder arb achteraan, een pak hoger van de grond, veel meer bump rubber, en toe-in vooraan * over de coast setting van de diff ben ik niet zeker of dat het meest realistische is, en of ze rekening gehouden hebben met de foute interpretatie in GPL...
|
|
|
Post by Petrol on May 7, 2004 16:05:39 GMT 1
|
|
|
Post by Obi-Jan on May 9, 2004 16:31:41 GMT 1
Bon... zoals gezegd probleem opgelost en ondertussen ben ik ook al redelijk goed weg met GEM+ 2 en heb ik een paar online races gereden. Tijd dus voor een voorlopige balans van deze mod.
Allereerst, hoedje af voor de makers van deze mod. Zij hebben hun huiswerk beter gedaan dan Papyrus zelf en hebben een zeer geloofwaardig produkt afgeleverd. Ik ben nog niet te weten gekomen of het werkelijk een kwestie was van de parameters en het daarbij horende fameuze "gameplay" compromis van Papyrus (let wel, de beta was niet veel beter t.o.v. de vaak aangehaalde problem i.v.m. GPL) of dat ze werkelijk een fout in de engine hebben moeten omzeilen, maar als rijder maal ik daar niet om. De feedback is er. Je weet gewoon welke band wat doet, de gripwijziging is duidelijker afgelijnd en dat is een hele verademing t.o.v. '67 GPL. Voor mij mag er een patch komen die een gelijkaardige transformatie bewerkstelligd voor het 1967 seizoen. GPLRank is tenslotte maar een getal.
Mooi, we hebben dus vastgesteld de '65 mod een rijke feedback heeft. Wat betekend dit in praktijk, rekening houdend met het feit dat de performantie van de wagens dichter opeen ligt? -Ik hoor het U al denken: "close racing!!!", maar dat valt dus vies tegen.
Akkoord, de '65 mod autos zijn gemakkelijker te besturen en het is gemakkelijker om in de buurt van de limiet te geraken (default setups zijn ook beter), maar de races fragementeren nog steeds om dezelfde reden als met de '67 autos: de rijders maken fouten. Vooral degenen die met de '67 autos niet echt tot de kanshebbers behoren en zich nu plots in een selecter gezelschap bevinden, schijnen vaak te vergeten dat vooraan rijden meer is dan alleen maar hard gaan. Ook de meer ervaren sub-topper komt voor verassingen te staan. Ten eerste moet je beginnen echt rekening te houden met rijders die je normaal gesproken achterlaat (en dus ook nog niet echt met geraced hebt) en ten tweede wordt elk klein foutje (die je in de '67 autos bijna ongemerkt opvangt) vertaald in een aantal meters extra achter op de voorliggers. Wat meer is, die meters maak je niet goed door even dieper te remmen of je eens lichtjes dwars uit een bocht te poweren. Dat duurt ronden om die terug te knabbelen en je moet je ongeduld echt bedwingen want anders duw je de wagen echt over de schreef en dan is het weer meters verliezen of zelfs een spin! -Zo'n spin is gewoon dodelijk, want die kost gegarandeerd enkele posities (zelfs later in de race, als er "groepjes" zijn ontstaan) en dat soort tijds- / positieverlies maak je gewoon niet meer goed: race over.
Da's nog een teer punt: vanwege de grotere pariteit tussen de autos is clean inhalen zeer moeilijk, zo niet onmogelijk tussen twee rijders die een beetje bij de pinken zijn. De aanrijdingen bij dit soort situaties zijn op het eerste zicht dan ook voorlopig niet van de lucht.
Maar, als het lukt van een beetje bij mekaar te blijven is het wel een kick van tussen al die kwaaie wespen te hangen. Gelukkig maar, want van een pure speed rush is niet echt sprake. Naast de 3 liter/400pk monsters is de absolute performance echt wel aan de tamme kant. Ik vind het rijden op zich, hoewel je lekker precies kan driften, over het algemeen genomen dan ook iets minder dan met de '67 autos. Stukken beter dan '67 F2, dat wel.
Om maar te zeggen dat de '65 mod langs de ene kant wel z'n aantrekkelijke kanten heeft, maar langs de andere kant wel zijn nadelen en ze legt de lat qua racecraft en consistentie een pak hoger.
De optimist in mij zegt dat het talent en de toewijding in de VRL volstaan om fantastische races te hebben met de '65 mod. De pessimist ziet meer incidenten, oplaaiende gemoederen en frustratie voor de minder consistente deelnemers.
We moeten natuurlijk beslissen wat we met deze mod willen aanvangen binnen de VRL. Persoonlijk nijg ik naar gewoon doorgaan met de '67 autos en, eventueel, aparte '65 evenementen organiseren, maar ik laat de mogelijkheid tot overschakelen open. Technisch zou dit binnen de twee weken moeten mogelijk zijn.
't Is een heel ander soort racen, mannekes, denkt er ne deftig over na in welke richting ge wilt gaan.
Jan. =---
|
|
|
Post by Petrol on May 9, 2004 17:08:56 GMT 1
elk incident zal inderdaad meer afgestraft worden, maar ik heb wel de indruk dat een stuurfoutje makkelijker opgevangen kan worden, waar je bij de '67 wagens van de baan zou gaan, die afstraffing wordt dus gecompenseerd imo,
en een aanmoediging vanuit het spel zelf om consistenter en verstandiger te gaan rijden kan toch niet negatief zijn,
een closere grid zal dan ook meer piloten de gelegenheid geven om te leren rijden "in groep",
het grootste nadeel is de lag denk ik, close racen en lag gaan niet goed samen,
ik zie trouwens niet hoe clean inhalen moeilijker wordt, er kan meer gebruik gemaakt worden van slipstreamen en ik heb nog geen problemen gehad met het uitremmen bij online races, al m'n online races zijn tot nu toe serieus spannend geweest,
voor mij is '65 in elk geval een serieuze verbetering tegenover '67, op elk vlak
|
|
|
Post by Obi-Jan on May 10, 2004 10:45:37 GMT 1
voor mij is '65 in elk geval een serieuze verbetering tegenover '67, op elk vlak Ok, mede dankzij jouw replay snap ik wat je bedoelt (merci voor 't doorsturen), maar ik zie mezelf nog niet zo kort op iemand gaan opzitten, daar is het wantrouwen t.o.v. verbindingsproblemen bij mij waarschijnlijk te groot. Als er zo ne gewarpte op mijn kont zou zitten zou die van mij mogen beschikken... ga in vrede, mijn zoon, en knalt 'r nen anderen af. Kijk, moest het nu een physics update voor de '67 zijn was er geen discussie, he. Zuiver vooruitgang, gene zever: alleman upgraden (zoals met de BW patch). Maar nu is de vraag: wil je overschakelen naar een beter physics package, maar tegelijkertijd naar een stel autos dat in verhouding niet vooruit te branden is? -Daar ben ik allesinds niet zo zeker van. Als ge in de groep hangt is dat goe, maar als ge, zoals ik door gisterenavond eerst nog te helpen met verbindingsperikelen nog te moeten ontdekken hoe hard ik met die BRM op de Glen kon in de race, zo wat achterop geraakt moet ge een bezonder sterke maag hebben om zo'n race op je eentje af te malen (en dat waren "maar" 17 rondjes). Enfin, 't moet van mij geen '67 blijven he... 'k geef het maar ter overweging. Edit: taalblunder verwijderd... 'k zag 'm pas staan in de quote van FrankJan. =---
|
|
|
Post by Buchinski on May 10, 2004 11:54:10 GMT 1
Niet vooruit te branden.... Waarom zegt iedereen dat nu? Dat scheelt hem (gezien de "technische" kloof tussen de twee generaties) nu ook niet zooo drastisch veel vind ik. Zoals iemand op het RSC forum zei, als het hem er alleen maar om gaat van snel vooruit te gaan dan moeten we overschakelen naar F1 Career Challenge van EA, die hebben 900PK en gaan nog rapper.... Mijn tijden op de Glenn bvb zijn 1.08.x in mijn beste dagen met de 67 en rond de 1.14 in de 65. Die paar seconden per ronde trager merk je toch niet zo vind ik, vooral omdat je niet direct naar het stenen tijdperk wordt gereden door de laagvliegers en je dus bijna altijd een "mikpunt" in zicht hebt. In het echt (leuke vergelijking trouwens) was het in 65 HIll die met de BRM de pole had in 1.11.x dacht ik en in 67 weer Hill met de Lotus DFV in 1.05.x. Scheelt hem ook 6 seconden... Ik heb trouwens vorig jaar op de historic GP in Zolder sommige van die karretjes zien rijden en het geluid zit er wel naast vind ik. Ze gaven mij helemaal niet de indruk van wespen te zijn, en ook niet trouwens die supersonische koffiemolengeluiden die standaard bij de installatie geleverd worden. Gelukkig heb ik een grote geluiden database om uit te putten en zijn die allemaal al vervangen. Alleen het Ferrari geluid mocht blijven, maar dan wel als Climax-geluid :-) Mijn terughoudendheid tegenover het gebruiken van de mod voor het vrl kampioenschap is puur praktisch. Ik heb nog geen vertrouwen in de online werking van heel dat gedoe. En veel voordeel zullen we er noch in DIV1 noch in DIV2 van hebben. De goeden blijven goed , de trageren blijven traag. Er zijn nu al gasten die rapper gaan op sommige circuits in 65 dan ik ooit kan in 67.... DIV2 is een goede oplossing en mag voor mijn part nog een jaartje voorttuffen onder 67 en vroc, bedrijfszekerheid gegarandeerd! Let wel als de "koersdirectie" beslist van om te schakelen naar 65 dan zal ik dat oook met alle genoegen doen... Bovenstaande was just my 2 cents.....
|
|
|
Post by arnold on May 10, 2004 12:19:44 GMT 1
De goeden blijven goed , de trageren blijven traag. Er zijn nu al gasten die rapper gaan op sommige circuits in 65 dan ik ooit kan in 67.... DIV2 is een goede oplossing en mag voor mijn part nog een jaartje voorttuffen onder 67 en vroc, bedrijfszekerheid gegarandeerd! Groot gelijk heb je Willy : heb de tijden gezien van een paar D2 rijders ( 1.05.... en 1.06..... ) op WG en de tragere zullen idd trager blijven. mij maakt het niets uit als ik me maar kan meten met andere "human" rijders..... heb Tim gezien deze middag en het wordt zo goed als zéker de 65 Mod voor D2...... Gem+ staat op punt enkel Igor werkt nog niet zo goed maar we zullen werken met Vroc volgens Tim , we krijgen mail hieromtrent...maar zie de topic voor de D1 rijders i.v.m aanpassingen ( users.pandora.be/tim.vanhee/65_joinen.htm) in Igor en gem+ ! ( pas op : enkel eens lezen hé,wachten op orders van Tim...) dus begin maar te trainen in 65 Mod hé ! vr gr, Arnold.
|
|