|
Sims
Mar 13, 2004 11:40:37 GMT 1
Post by Knarf on Mar 13, 2004 11:40:37 GMT 1
Aangezien gijlie toch zowa vanalles kent over simracen - Welke realistisch goede sims bestaan er nog buiten gpl ? - Wat zijn de plus/min punten tegenover gpl (online gamemogelijkheden zijn nogal belangrijk) merci :-)
|
|
|
Sims
Mar 13, 2004 12:39:07 GMT 1
Post by Buchinski on Mar 13, 2004 12:39:07 GMT 1
Als trouwe GPL fan moet ik zeggen ... GEEN
|
|
|
Sims
Mar 13, 2004 12:49:32 GMT 1
Post by Buchinski on Mar 13, 2004 12:49:32 GMT 1
...maar omdat ik ne genuanceerde mens ben ga ik wat meer uitleg geven. Niemand van ons kan echt weten wat een "realistisch" spel is. Het enige dat ik zou kunnen weten is of een "kartspel" realistisch is of niet... want ik denk niet dat iemand van ons al met een Formule1 wagen, van welke periode dan ook, gereden heeft. Vroeger hield ik mij bezig met Grand Prix 3 en de "seizoen2000" uitbreiding en ik vond dat goed te doen. Ik begreep de "fuzz" niet die andere mensen maakten rond bvb. de EA Sports reeksen. Integendeel, ik vond GP3 er veel knapper uitzien en een veel functionelere cockpit hebben dan EA F1. Wat mij menige reactie van ongeloof opbracht. De wekelijkse LAN races met mijn buur leidden er uiteindelijk toe dat ik het keyboard vaarwel zegde en in volgorde een non FF Madcatz stuur kocht, dan een non FF Saitek R220O, dan een nonFF Thrustmaster 360 Modena en een MS FF Sidewinder stuur. Een exemplaar van GPL op eBay en omdat ik met mijn geld geen blijf wist heb ik mij een duur exemplaar van F1 2002 aangeschaft. En ik ben sinds blijven dingen kopen en demo's proberen. Ik zal in de hiernavolgende posts eens proberen te beschrijven wat ik (persoonlijk !!!) vind van de verscheidene games die ik in de loop der tijden geprobeerd heb.. mijn mening doet niets af aan de spelkwaliteit van een bepaalde game. Dat beslis je zelf.
|
|
|
Sims
Mar 13, 2004 12:51:47 GMT 1
Post by Timpreza on Mar 13, 2004 12:51:47 GMT 1
Toffen topic Ik ga er rap een paar op een rij zetten. Nascar 2003pluspunten: - netcode nog beter dan gpl - betere physics, als je van nascar naar gpl terugkeert heb je het gevoel dat je in gpl op houten banden rijd. - Als je aan 300 per uur een band lang blokkeert kan je hem in een paar 100m opblazen. Spin je dus, of misbruik je je banden door te hard te willen gaan, dan ga je een extra stopke mogen maken. - van dezelfde makers van gpl. - de hele strategie van pitstops en cautions - graphics: niet de meest hightech, maar degelijke goede graphics: u ruit word vuil, en als de zon laag staat zal je het geweten hebben. - sounds: als ge een bocht pakt hort ge u banden schuren, hoe meer je tegen de limiet komt hoe meer ze gaan piepen. - Algemeen gezien heeft er mij geen enkel spel zo'n goede feedback van een auto. minpunten: - ovals: love it or hate it... Trans-Am mod voor nascar 2003pluspunten: - alle pluspunten van N2003 - geen ovals, en een grote keuze aan addon tracks - niet zo moeilijk als gpl door de beter feedback minpunten - niet 100% accuraat met de echte transam: teveel power en grip. - Oude F1's zijn meer fun om mee te rijden Nog een paar andere:F1 Challenge is een goede basis voor zijn mods: ETCC (european touring car championship) is een prachtige mod met touringcars. (alfa, bmw, audi, seat...) In da spel mis ik de feedback van de papyrus sims, maar t'is toch een goede sim. De multiplayer is nog altijd ondermaats. Er zijn nog massas mods in aantoch, zoals Peter's HTCC (historic touring cars) (hoe zit het daarmee trouwens Peter?) Live For Speed is een zalige simulatie van gewone auto's, maar met fictieve auto's en tracks, en zonder damage model (voorlopig toch) Je kan daar kiezen tussen een lichte FWD gti, een RWD coupe, RWD coupe turbo, 2 caterham-achtige beesten, een 4x4 turbo celica - impreza - evo achtige auto, enz. Zalige realitsiche physics, maar niets bestaat in het echt en in multiplayer mist het damage model, met alle gevolgen van dien. Ik ga later de lijst proberen aan te vullen, maar ik moet nu weg.
|
|
|
Sims
Mar 13, 2004 13:22:38 GMT 1
Post by Buchinski on Mar 13, 2004 13:22:38 GMT 1
EA Sports F1 2002 :
met een FF stuur werden de beperkingen in het realisme van GP3 snel duidelijk. De grootste beperking was, dat er geen realisme inzat! De GP3 FF programmering vond ik zwak. Het stuurgedrag van de auto's misschien net realistisch genoeg voor de 'sturen op rails' grondeffect wagens (mod carpacks zijn te downloaden) Ik heb mij dan maar over de povere graphics (toen!) van EA Sports gezet en ben begonnen met F1. Zoals bij elk spel bij mij gaat de slider naar "professional" of "veteran" of hoe het dan ook mag noemen, als het maar het hoogste niveau is, en dan de baan op. Als je al GPL gereden hebt dan zal je snel de truuk doorhebben in de EA F1 reeksen. Getrouw aan de "moderne" concepten (downforce en TC enz..). Mikken en gasgeven is zowat het basisconcept. De auto mooi door de bocht mikken en gassen op de rechte stukken. Bij GPL heb ik nog steeds moeite met de AI, in F1 2002 rijd ik aan de kop. 't Is maar om te zeggen .... Het ISI physics model heeft zijn voor - en nadelen. Met Papyrus dat zich langzaam terugtrekt is het model van de EA sims zowat het enige model waar naar hartelust kan op geMOD worden. Wat er door een aantal getalenteerde mensen kan worden gedaan kan je het best afmeten aan de GTR2002 mod, volgens mij het beste naast GPL. De online mogelijkheden van de EA reeeksen zijn echter desastreus! LAN races laten 9 wagens toe en ook online stotteren en "laggen" de races dat het een lieve lust is. Ik heb geen ervaring met online races van de onderscheiden MODs. Naar het schijnt gaan de zaken ietwat beter sinds F1RS (= het vroc van de EA reeksen) ten tonele verscheen
+ een actieve mod community die met regelmaat van de klok nieuwe zaken brengt + grafisch sterke zaken (vooral met die Hi Res mods) + beste en meest realistische F1 physics van het moment + de mogelijkheid om de meest diverse zaken te rijden, hele andere dingen dan F1 zoals GT's, ETCC, Sportscars, CanAM, en de diverse challenges
- online tegenvallende prestaties - het is niet mogelijk om AI auto's in LAN games te steken (zoals in GPL wel het geval is)
F1 Career Challenge gaat verder op hetzelfde physics model maar is serieus verbeterd naar realisme en moeilijkheidsgraad toe. De online prestaties zijn nog steeds onder niveau maar de ontwikkelaars hebben wel diverse MOD achterpoortjes opengezet zodat we nog veel gaan horen van deze game in de toekomst. De F1 rechten zitten tot 2007 bij sony en zijn Playstation dus als er iets zinnigs hedendaags gemaakt wordt dan zal het uitt die hoek moeten komen.
|
|
|
Sims
Mar 13, 2004 13:33:58 GMT 1
Post by Buchinski on Mar 13, 2004 13:33:58 GMT 1
Whoops, Tim beat me to it. Het volgende dat ik wou zeggen is NASCAR2003, en dan vooral de TransAm mod. Realistische physics (gebouwd op het Papyrus model). Voelt mij echt aan als een echte wagen. Close racing en veel fun. Ook NASCAR op zich is een stiel apart en helemaal niet zo eenvoudig als de meesten denken. (Steek maar eens een oval tussen je kampioenschap Tim, en je gaat ze zien sukkelen..!) Ondertussen heb je al de Busch Cup wagens, de Craftmans Truck (pick up trucks) en de IROC reeks. Elke reeks heeft zijn eigenaardigheden. Trouwens met enige moeite kunnen de meeste GPL circuits omgezet worden in N2003 circuits...!
+ de mooie MODS die tegenwoordig uitkomen + goed physicsmodel + online play (van horen zeggen) + mooi damage model + prachtige graphics (naarmate je langer rijdt wordt je voorruit meer en meer vuil,..echt knap om zien...)
- slechts één wagentype wordt gemodelleerd (GPL bvb modelleert 5 wagens dacht ik)
|
|
|
Sims
Mar 13, 2004 13:47:04 GMT 1
Post by Buchinski on Mar 13, 2004 13:47:04 GMT 1
NetKar :
ben ik een tijdje mee bezig geweest. Voor een game dat door een enkeling is ontwikkeld en volledig gratis is vind ik het zeer indrukwekkend. Er zitten diverse zaken in : F3000, F.Renault2000, Ferrari 360 Modena (straatversie), een klassieke Ferrari 250GTO, de Mini, Zonda en een MG turbo. Ik vind het zeer goede physics, zeer realistisch. Spijtig genoeg heb ik de indruk dat er niet al teveel mensen mee bezig zijn. De online servers zijn dikwijls pover bezet.
+ physics en opzet + grafisch behoorlijk + online play behoorlijk (voor wat ik ervan gezien heb)
- geen damage model - geen AI
|
|
|
Sims
Mar 13, 2004 13:58:45 GMT 1
Post by Buchinski on Mar 13, 2004 13:58:45 GMT 1
Samengevat : mijn favorieten als het gaat om realisme (buiten GPL, en ongeacht de online play)
1- TPTCC TransAm mod (Nascar2003) 2- GTR2002 (mod EA F1 2002) 3- LeMans93 (mod EA F1 2002)* 4- Sportcar Racing ALMS (mod EA F1 2002) 5- Craftman Trucks (mod Nascar 2003)
*De LM93 mod gebruikt hyperphysics rates en is zeer realistisch opgevat. Je kan rijden met 2 evoluties van de Peugeot 905 en 2 evoluties van de Toyota GroepC.
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Sims
Mar 13, 2004 14:58:28 GMT 1
Post by Deleted on Mar 13, 2004 14:58:28 GMT 1
er is wel damage in netkar,jammer genoeg zijn er inderdaad zelden races.Deze week heb ik deze nog eens terug afgehaald om met de gto over donington te schuiven.Misschien kunnen we eens afspreken voor een raceke. Live for speed vind ik ook wel te doen.Dat zijn de 2 die ik af en toe eens speel om iets anders dan gpl te doen. Mijn passie ligt bij rally,daarmee heb ik me gisteren geregistreerd in de hoop bij de 2000 beta tester te zitten.Ik vind dat het goed uitziet en het zou volledig te modden zijn. www.xpandrally.com/en/show.php
|
|
|
Sims
Mar 13, 2004 17:18:18 GMT 1
Post by Knarf on Mar 13, 2004 17:18:18 GMT 1
Tot nu toe is het dus N2003 wat er wat bovenuit steekt :-)
TPTCC da is dus hetzelfde als de TransAm mod leid ik uit jullie posts af? Tim & TomN: TPTCC is toch die mod waarmee jullie die endurance race hebben gedaan hé met die Corvette ?
Ovals staat me niet echt aan... En ik weet dat het niet eenvoudig is op van die ovals te rijden ja, maar ik vind het gewoon niet zo tof...
Jullie vinden TPTCC dus beter dan GTR of ben ik mis? En GTR heeft dus ook dezelfde online problemen dan EA's F1 (aangezien het daarvan een MOD is)...
Van netkar heb ik de demo eens gespeeld. Die vond ik echt niet goed. Live for speed heb ik de demo ook gespeeld. Dat vond ik wel een leuk spel.
Aan degene die zowel TPTCC als LFS hebben gespeeld welke vinden jullie het beste van deze 2 (en is het beter of slechter dan gpl)...
Het grote nadeel aan gpl zijn de blinde hoeken vind ik. En bij open-wheel-cars is het dus helemaal problematisch omdat als ge elkaar raakt ge serieus wa problemen hebt. In andere games gaat ge deze blinde hoeken ook hebben (misschien nog erger) maar daar kunt ge al eens wa schuren tegen andere auto's zonder dat daar een mega-crash uit voortvloeit...
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Sims
Mar 13, 2004 18:40:26 GMT 1
Post by Deleted on Mar 13, 2004 18:40:26 GMT 1
Aan degene die zowel TPTCC als LFS hebben gespeeld welke vinden jullie het beste van deze 2 (en is het beter of slechter dan gpl)... Das eenvoudig é (naar mijn mening toch ), TPTCC natuurlijk (of PTA mod van PWF, zelfde physics). LFS heeft mij nooit echt kunnen overtuigen qua physics, het voelt gewoon wat teveel arcade aan voor mij. Ook het feit dat diegene die met het toetsenbord rijden even snel/sneller zijn dan diegene met een wiel (door die keyboard "hulpen" ) is voor mij al meer dan genoeg om LFS aan de kant te schuiven. Of TPTCC nu beter of slechter is dan GPL laat ik in het midden. Moeilijk te vergelijken tussen een sim die de '67 F1 simuleert, en één die TransAm (of iets dergelijks) simuleert.
|
|
|
Sims
Mar 13, 2004 19:35:03 GMT 1
Post by Buchinski on Mar 13, 2004 19:35:03 GMT 1
Tot nu toe is het dus N2003 wat er wat bovenuit steekt :-) TPTCC da is dus hetzelfde als de TransAm mod leid ik uit jullie posts af? Tim & TomN: TPTCC is toch die mod waarmee jullie die endurance race hebben gedaan hé met die Corvette ? Jullie vinden TPTCC dus beter dan GTR of ben ik mis? En GTR heeft dus ook dezelfde online problemen dan EA's F1 (aangezien het daarvan een MOD is)... Aan degene die zowel TPTCC als LFS hebben gespeeld welke vinden jullie het beste van deze 2 (en is het beter of slechter dan gpl)... Het grote nadeel aan gpl zijn de blinde hoeken vind ik. En bij open-wheel-cars is het dus helemaal problematisch omdat als ge elkaar raakt ge serieus wa problemen hebt. In andere games gaat ge deze blinde hoeken ook hebben (misschien nog erger) maar daar kunt ge al eens wa schuren tegen andere auto's zonder dat daar een mega-crash uit voortvloeit... 1- ik heb de archieven geraadpleegd en gezien dat het VRL team indertijd idd 2de is geeindigd in de Dutch1000. Ik kende toen nog geen mensen van hier maarre ik heb die race toen wel gevolgd via die NRTV Geloof het of niet : er zijn 2 TransAm mods voorhanden voor N2003 ééntje van The Pits (The Pits Touring Car Championship TPTCC) en ééntje van het team van Project Wildfire. Ik verkies TPTCC al ziet (er) en speelt de PWF mod ook goed (uit) 2-heb niet online geracet met GTR maar ik vermoed dat dezelfde problemen blijven bestaan. Als ik moest kiezen tussen GTR2002 en TA dan zou mijn keuze op dit moment naar TA gaan. In GTR worden wel meer auto's gemodelleerd (10 zeker??) dan in N2003 (slechts 1 model). Daarmee bedoel ik : in GTR hebben een Porsche 996 turbo en een Ferrari 360 en een Viper zeer onderscheiden karakteritieken. In N2003 TransAm blijven die karakteristieken gelijk of je nu de Ford rijdt,of de Vette of de Viper... 3- persoonlijk vind ik N2003 zeker beter dan LFS 4- Ik denk dat de mega crashes voortvloeien uit de specifieke online code en niet uit de blinde hoeken (die veroorzaken de megecrashes) Daarjuist tik ik in Zandvoort een Eagle lichtjes aan in de Tarzan en we vliegen beiden overkop!! Hoe dat komt zal een technisch brein moeten uitleggen...
|
|
|
Sims
Mar 13, 2004 23:11:58 GMT 1
Post by Knarf on Mar 13, 2004 23:11:58 GMT 1
4- Ik denk dat de mega crashes voortvloeien uit de specifieke online code en niet uit de blinde hoeken (die veroorzaken de megecrashes) Daarjuist tik ik in Zandvoort een Eagle lichtjes aan in de Tarzan en we vliegen beiden overkop!! Hoe dat komt zal een technisch brein moeten uitleggen... Die mega crashes vloeien inderdaad ook voort uit de netcode ja (en ik weet ook technisch gezien hoe dit komt) maar ook door de openwielen als je in elkaar haakt. Het is in ieder geval een feit dat ge in gpl voorzichtig moet zijn in duels om zeker geen contact te maken. Ik vermoed dat het in tptcc niet veel kwaad kan als ge zij aan zij door een bocht gaat ? Of als ge elkaar eens lichtjes raakt? ps Proficiat met uw overwinningen op DSZ in de 1ste manche van tptcc Donny
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Sims
Mar 14, 2004 13:12:59 GMT 1
Post by Deleted on Mar 14, 2004 13:12:59 GMT 1
ps Proficiat met uw overwinningen op DSZ in de 1ste manche van tptcc Donny Thx ;D
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Sims
Mar 14, 2004 13:34:41 GMT 1
Post by Deleted on Mar 14, 2004 13:34:41 GMT 1
Aan degene die zowel TPTCC als LFS hebben gespeeld welke vinden jullie het beste van deze 2 (en is het beter of slechter dan gpl)... Ik speel beiden heel regelmatig, het zijn gewoon twee andere sims. De MRT5 in LFS is echt wel een tof karretje, hoewel de setup net iets te belangrijk is naar mijn gevoel... met een mindere setup kan je gewoon totaal niet mee, iets wat mij een gevolg lijkt van minder realistische physics. Bij Trans Am voel ik precies altijd een lag in de FF ofwel zijn die bakken zo log ;D
|
|