|
Post by Hill2button on Oct 4, 2007 7:39:31 GMT 1
Idd Frank, Willy - scherm daarvoor, rechts onderaan id hoek - ik zat gisteren ook vast met hetzelfde probleem.
|
|
|
Post by Nolle on Oct 4, 2007 8:16:28 GMT 1
bij het éérste scherm dat je krijgt na het starten van rFactor met de keus "BUY / TRY" staat er rechts onderaan "have already a code" of zoiets , daar moet je op klikken en dan kan je op de volgende pagina je code invullen.... zie afbeelding ( is wel van een ander spel maar procedure is krek de zelfde ) : users.telenet.be/Suzukiman/activatie.gif
|
|
|
Post by Buchinski on Oct 4, 2007 11:47:49 GMT 1
OMG je had gelijk, dat staat daar op dat eerste schermpje onderaan in de hoek, waar niemand ooit zal gaan kijken! Waarom zetten ze mensen op het verkeerde been door een grote knop te plaatsen buy/ UNLOCK om dan vervolgens de echte unlock procedure weg te stoppen achter een onzichtbare link? Het werkt nu al vind ik nog steeds : 1- dat dit wel de meest omslachtige procedure ooit is om een update te doen van een game.. wat een gedoe! 2- de laadtijden zijn walgelijk LANG. Je krijgt het meest moddable platform ter wereld maar je mag er maar één mod tegelijk opzetten anders passeer je je dagen met laadschermpjes terwijl je wacht. Onbegrijpelijk.
|
|
|
Post by Knarf on Oct 4, 2007 12:09:59 GMT 1
|
|
|
Post by fragske on Oct 4, 2007 12:28:24 GMT 1
bij zijn de laad tijden alleen overdreven lang met de historic gt mod Als ik bv de meganes als laast geladen mod kies, is het hoogstens maar een half minuutje
|
|
|
Post by Nolle on Oct 4, 2007 12:43:59 GMT 1
2- Je krijgt het meest moddable platform ter wereld maar je mag er maar één mod tegelijk opzetten anders passeer je je dagen met laadschermpjes terwijl je wacht. Onbegrijpelijk. idd Willy : bij mij neemt de map rFactor met nodige updates en énkel de mods en tracks voor de Wintertrophy al 5,12 GB in , dat zegt genoeg , toen ik er een tijdje geleden mee stopte was mijn map op dat moment 9.48 GB groot , ik vraag me af of er spelen zijn die nòg meer opslag vragen ?
|
|
|
Post by Mee on Oct 4, 2007 15:47:29 GMT 1
Great... Net update geïnstalleerd, activation code ingegeven (gelukkig lukte het nog), bij het laadscherm: bam, vastgeslagen (zo'n verzenden - niet verzenden error). @arnold Er zijn genoeg games die +/- 10 gig vragen tegenwoordig hoor edit: Negeer deze post maar, ik heb gezien dat ik alle bestanden uit mijn rFm-map heb verwijderd ipv alleen de *.bik .
|
|
|
Post by Buchinski on Oct 4, 2007 19:06:16 GMT 1
I know Frank, en die heb ik al uitgevoerd. Ik heb geen bik files, geen movies, geen sounds geen tralala... Laadtijd van rF tussen de 10 en de 12 minuten alstemblieft! Wel, ongeveer 25 mods (als je alle PCC mods meetelt). Zijn dat er veel? I dunno, maar ik dacht dat dit "the name of the game" was. RFactor als "modding community". Als ik telkens per één of twee mods moet installeren dan is de fun van eens in deze of gene auto te wippen er snel af. Btw, alle ISI games hebben dat, die lange laadtijden. De F1 series hadden dat, GTR,GTL.. you name it.... maar rF steekt er tegenwoordig toch met kop en schouders bovenuit.
|
|
|
Post by Knarf on Oct 4, 2007 19:11:30 GMT 1
Gjon heeft op RSC laten weten dat ze bij ISI een nieuwe patch hebben met snellere laadtijden dan 1.250. Maar er zijn jammer genoeg nog wel enkele andere openstaande problemen. Afwachten dus, er zit toch niks anders op.
|
|
|
Post by Hill2button on Oct 4, 2007 19:16:20 GMT 1
Het is alvast goed nieuws dat ze eraan werken, maar het was dan ook echt nodig.
|
|
|
Post by PhilipDC on Oct 4, 2007 19:56:01 GMT 1
Wat is eigenlijk de oorzaak van die lange wachttijden?
Ik heb er geen last van, geen noemenswaardig verschil met 1250. Ook de tips die Frank gaf heb ik NIET uitgevoerd. Jullie hebben er allemaal blijkbaar wel last van. OK ik heb enkel de mod's van de vorige ST en de HisTourCars geinstalleerd, goed voor 4,90 GB.
|
|
|
Post by sequel on Oct 5, 2007 23:03:28 GMT 1
Eigenlijk wel dom dat ze een patch uitgeven die half is uitgewerkt. Wordt daar dan niets uitgetest?
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Oct 7, 2007 11:57:08 GMT 1
De patch, die in feite niks anders doet dan een andere kopieerbeveiliging gebruiken, moest nogal snel uitgebracht worden omdat er een harde deadline was voor de DVD release. Daar heeft ISI een klein risico genomen, en dat is verkeerd uitgepakt. Let wel, functioneel was er helemaal niets veranderd van 1.250 naar 1.255, alleen die beveiliging was geupdate. Men ging er bij ISI, achteraf ten onrechte, vanuit dat die Trymedia mannen hun zaakjes goed voor elkaar hadden en dat er niet veel getest hoefde te worden. Daarnaast had ISI in de haast zelf wat foutjes gemaakt, waardoor er problemen waren met geluiden en met oudere CPU's (voor de ontwikkelaars onder ons, verkeerde compiler settings).
Terug naar een oude versie is om twee redenen niet echt gewenst. Ten eerste is het gevaar voor een server te groot, nu de problemen met de 1.250 versie gewoon gepubliceerd zijn. Er hoeft maar iemand zich te vervelen en een programma te schrijven en wij zitten met een server die crasht, ineens vol zit met virussen, of andere ellende. Ten tweede is 1.250 gewoon niet compatible met de DVD release, en dat is niet echt handig.
ISI werkt hard om de problemen te vinden en op te lossen. Als je zelf een reproduceerbaar probleem hebt wat je duidelijk kunt omschrijven, dan hoor ik 't graag. Dat soort zaken zijn waardevol om de problemen uiteindelijk opgelost te krijgen. In elk geval zal ik mijn uiterste best doen om te zorgen dat VRL probleemloos van start kan met de winter competitie!
|
|
|
Post by Knarf on Oct 7, 2007 16:34:43 GMT 1
Ten eerste is het gevaar voor een server te groot, nu de problemen met de 1.250 versie gewoon gepubliceerd zijn. Er hoeft maar iemand zich te vervelen en een programma te schrijven en wij zitten met een server die crasht, ineens vol zit met virussen, of andere ellende. Echt schrijven hoeft dat niet. Ik dacht enkele dagen geleden 'Misschien is het toch verstandiger van voorlopig terug te gaan naar 1.250, even googlen hoe makkelijk zo een server te hacken is'. Minder dan 10 minuten later had ik een programma (inclusief source-code) om volgende servers te hacken : - F1C - rFactor - GTL - GTR2 - Race - Race 07 - BMW M3 Challenge En de volgende mogelijkheden : - buffer-overflow or memcpy crash - "Connection lost" crash or UDP port blocked (nobody can join the server) - crash/ possible code execution- UDP port blocked (nobody can join the server) or server crashed Wat daar in het vet staat is dus zeker niet gewenst (de andere dingen ook wel niet maar dat is nog leefbaar)... En via een buffer-overflow kunt ge ook wel aardige dingen bereiken als ge er wat verder op zoekt. Iedereen die nog een 1.250 server host is imo zot
|
|
|
Post by fragske on Oct 7, 2007 17:43:15 GMT 1
yup en het zijn er echt nog altijd veel
|
|