|
Post by TimoVermeersch on Jul 11, 2007 8:49:28 GMT 1
|
|
|
Post by Timpreza on Jul 11, 2007 19:16:39 GMT 1
Ik heb ze al getest, en I love it. Installeer ook meteen eens St Petersburg voor het echte Champcarsgevoel tussen betonmuren.
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Jul 14, 2007 18:40:52 GMT 1
ja en longbeach is ook uit sinds gisteren... de max ! Doordat er geen tractie controle is is het veel moeilijker om ze op de baan te houden tegenover een formule 1...maar je voelt wel duidelijk dat de remmen minder goed zijn, en dat hij minder snel de bocht in kan gestuurd worden...
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Jul 16, 2007 15:05:07 GMT 1
Zalige mod op de physics na. Da's echte brol. Kloppen voor geen meter.
|
|
|
Post by Timpreza on Jul 16, 2007 16:22:22 GMT 1
Zalige mod op de physics na. Da's echte brol. Kloppen voor geen meter. En leg ook eens uit waarom je dat vind?
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Jul 16, 2007 18:24:29 GMT 1
ja daar ben ik ook wel eens benieuwd naar... naar mijn gevoel zijn de physics zeer goed... maar aangezien ik nooit in een champcar heb gereden kan ik volledig verkeerd zijn... maar zo een onrealstich gedrag als de eerste bmw sauber in Rfactor is het zeker niet...daar voelde je gewoon dat er iets niet klopte... en met de nieuwe 2007 versie van de BMW sauber is dat volledig recht gezet wat men vermoeden van de oorspronkelijke slechte physics toch wel een beetje bevestigd.
|
|
|
Post by Hill2button on Jul 16, 2007 19:48:11 GMT 1
Hi guys, I'm back!
Danielsson is simracer, kampioen WSBR en rijdt nu F3000. Hij heeft de Renault F1 getest. Volgens hem is een Formule wagen heel nerveus en bijna niet te corrigeren - en is net het feit dat dit in de sims wel kan een grote fout.
Dat spreekt dus wel degelijk voor het nerveuze twitchy gedrag...
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Jul 16, 2007 22:13:02 GMT 1
Zalige mod op de physics na. Da's echte brol. Kloppen voor geen meter. En leg ook eens uit waarom je dat vind? Omdat er overdreven veel onderstuur is aan 30 km/h, overdreven veel overstuur als ge zelfs maar een beetje gas lost en daarbij hebben ze veel te veel downforce grip. Rondetijden zijn een pak sneller in de mod.
|
|
|
Post by Buchinski on Jul 16, 2007 22:14:40 GMT 1
Als je wat wil weten over de ervaring van Danielsson met meerdere categorieen (zoals Champ Cars) lees dan eens dit : www.f1world.be/specials.aspx?34_16=263Het is de mix van een gesprek dat ik had op de Nurburgring verleden jaar met hem en het artikel dat oorspronkelijk in Autosimsport stond (een hele tijd geleden)
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Jul 16, 2007 22:30:01 GMT 1
de beschrijving van hoe een champcar rijd volgens Danielsson komt toch goed overeen met de mod physics als je het mij vraagt... maar ik denk zelfs dat als je champcars rijd, het moeilijk te beoordelen is of de physics nu realistisch zijn of niet aangezien je de krachten op je lichaam uiteraard niet voelt in de sim. De rondetijden liggen idd een stuk lager, op longbeach draai ik nu 1.03 (en wss zijn er die nog ne seconde of 2 rapper zijn) en in het echt is het 1.07... maar dat kan aan veel liggen... circuit details(exacte lengte?), baan grip, curbstones die je int echt mss niet kunt nemen en in de sim wel... maar idd er is dus nog een significant verschil... Ik ga eens controleren wat het verschil in rondetijden is met de bmw sauber in de sim en het echt... daar ben ik wel eens benieuwd naar...
|
|
|
Post by Buchinski on Jul 16, 2007 23:24:03 GMT 1
Omdat er overdreven veel onderstuur is aan 30 km/h, overdreven veel overstuur als ge zelfs maar een beetje gas lost en daarbij hebben ze veel te veel downforce grip. Rondetijden zijn een pak sneller in de mod. Champcars hebben zeer veel downforce. Het genereren van overdreven veel onderstuur/overstuur kan te maken hebben met de setup. In dat geval zijn het niet de physics die mis zijn maar is het gewoon een niet zo goed doordachte default setup. Rondetijden liggen in sims altijd een stuk lager dan in het echt. Zoals hier elders al gezegd ligt dat aan een deel omstandigheden die in sim wel te doen zijn en in het echt niet. Voor zover ik de ervaringen van Danielsson kan beoordelen komen die inderdaad goed overeen met het gedrag van de Champcars in rF
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Jul 16, 2007 23:28:31 GMT 1
Tijden in een sim kunnen niet zó veel lager liggen dan de echte tijden. (in het echt is er tenminste echte interactie tussen auto & piloot, in een sim is het eerder proberen te voorspellen en altijd veel te laat de auto redden) En ge moet mij niet vertellen dat champ cars veel downforce genereren, da weet ik ook wel, ik ben geen autosportleek. Eenzitters mogen dan in het echt wel nerveus zijn, ik vind nerveus nog altijd iets anders dan onbestuurbaar spinnen en dan nog ... in het echt zal een nerveuze eenzitter bestuurbaar zijn omwille van het directe gevoel met de auto. Dat gevoel zullen we in een racesim nooit hebben. En dan nog iets, de interpretatie van "nerveus" is voor iedereen anders. Voor mij betekent nerveus moeten sturen met kleine hoeveelheden, terwijl het voor jullie eerder een kwestie lijkt van onderstuur en overstuur aan lage snelheid.
|
|
|
Post by TimoVermeersch on Jul 17, 2007 7:19:07 GMT 1
Tijden in een sim kunnen niet zó veel lager liggen dan de echte tijden. (in het echt is er tenminste echte interactie tussen auto & piloot, in een sim is het eerder proberen te voorspellen en altijd veel te laat de auto redden) Dat gebrek aan interactie maakt misschien juist dat je in een sim wel sneller kunt. Het instinctief zelbehoud dat iedereen in zekere mate heeft, speelt hoegenaamd niet in een sim, wel in het echt. Je moet eens in één van de oude Autosimsports het interview lezen met die Hongaar die ooit een GPL-star was en nu de Hongaarse Porsche Cup rijdt. Die zegt dat het grootste verschil tussen een sim en het echte ding juist het overkomen van die zelfbehoudsreflex is. Wat een stadscircuit als Long Beach betreft, ben ik er bovendien van overtuigd dat, ook al is er veel vooruitgang, zo'n baan in een sim altijd meer grip biedt dan de real thing en minder hobbelig is dan de real thing. Timo
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Jul 17, 2007 8:12:37 GMT 1
Zelfbehoud of niet, in't echt kunt ge altijd sneller.
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Jul 17, 2007 12:01:12 GMT 1
dat zijn de 2 dingen juist hé,
voordeel in de sim is dat de schrik of zelfbehoud er niet meer is, nadeel is dat je niet het gevoel van de auto hebt(buiten de force feedback dan op het stuur) waardoor preventieve correcties moeilijker zijn en meer op ervaring en visuele informatie moet gebeuren...
ik denk eerlijk gezegd dat je in het echt ook rapper kunt dan in de sim, als ik kijk naar dat zelfbehoud in de karting , dat gaat over (voor een deel)met meer te doen en is soms ook nog een positief ding want anders heb je de neiging van te snel in de bocht te willen duiken.
|
|