|
Post by Hill2button on Jun 18, 2007 16:46:33 GMT 1
Switchen en Technishe kennis aanwezig Als er een internet verbinding is, dan kunnen we ook wel enkele externe connecties toelaten denk ik. Maar ik zou niet te snel zwaaien met die optie want dan krijg je weinig racers ter plaatse. Ook zal de connectie naar de server op 64k isdn gezet moeten worden omdat Lan snelheid te groot is om over internet te sturen. maw, het aantal updates tussen client en server zal drastisch verkleinen als je ook toegang tot de server geeft via internet. (reden: gelimiteerde upload). N. Dat is mogelijk, toen de VRL server nog bij mij stond connecte ik via Lan. Je limiteerd de upload per client gewoon in rFactor op server niveau. Stel dat je 4 vrije slots wil op een 256 lijn. Dan neem je bijvoorbeeld een max upload van 55 (wat reserve nemen) per client. Dat is ruim voldoende. We hebben dat ooit via internet eens getest aan 14 en dat werkte. Via LAN geeft dat normaal nog minder problemen. Je kan die upload dan instellen naar gelang het aantal externe deelnemers en de beschikbare upload.
|
|
|
Post by Knarf on Jun 18, 2007 17:25:02 GMT 1
Ook opletten dat ge voldoende stroomvoorziening hebt...
Op lanpartys waar ik vroeger al eens naartoe ging was dat het meest voorkomende probleem.
|
|
|
Post by Filip Verbert on Jun 18, 2007 19:03:51 GMT 1
goh, heb daar in die ruimte toch 4 priezen denk'k..., daar kunnen toch makkelijk 15-20 pc's aan gehangen worden?
|
|
|
Post by sequel on Jun 18, 2007 19:21:41 GMT 1
Dat zou ik dus zeker niet doen. Je hebt echt héél véél teams nodig om zoiets interessant te maken. Dit hebben we bij rfactor.org geprobeerd en dat is totaal geflopt. Volgens mij lag dat enkel en alleen door het kiezen van meerdere klassen. Je hebt gewoon niet genoeg concurrenten om het racen leuk te houden. Geen ervaring mee gehad, maar dan moeten we iets anders kiezen. Misschien een polletje houden ofzo, met daarin een aantal voorstellen? PS Voelt er iemand voor om t-shirts te laten maken met het logo van de VRL ofzo op? Dit in functie van het 5 jarig bestaan van de VRL? Wel met het princiepe, eerst bestellen, dan laten drukken. Ik weet niet hoeveel dit juist kost, maar ik schat rond een 10 a 15€ Voor meer info kan ik bij mensen van m'n supportersclub wel aankloppen indien nodig.
|
|
Noid
Newbie
Noid
|
Post by Noid on Jun 18, 2007 23:17:17 GMT 1
goh, heb daar in die ruimte toch 4 priezen denk'k..., daar kunnen toch makkelijk 15-20 pc's aan gehangen worden? Het zijn niet het aantal priezen dat belangrijk zijn, wel het aantal stroomgroepen, en hoeveel watt of AH deze maximaal kunnen geven. Ik noteer alvast een ups voor de server ik wil alvast komen, maar had graag dat de datum eerst vasstaat. In augustus is een en ander te doen op race en tuning gebied. + m'n broer is aant bouwen, en die rekent er een beetje op dat ik er ben iedere zaterdag. Niets verplicht me natuurlijk, maar ik laat het graag tijdig weten. N.
|
|
|
Post by Filip Verbert on Jun 19, 2007 12:50:58 GMT 1
Ok een vaste datum. Ik stel voor op een zaterdag. Zaterdag 28 juli?
|
|
|
Post by TimoVermeersch on Jun 19, 2007 12:55:25 GMT 1
Ok een vaste datum. Ik stel voor op een zaterdag. Zaterdag 28 juli? In de zomer? Je zit met vakantieperiode dus sommigen zijn misschien op vakantie. En als het super weer is, denk ik dat er veel liever niet de hele dag binnen zitten... Timo
|
|
|
Post by Hill2button on Jun 19, 2007 13:00:20 GMT 1
Ok een vaste datum. Ik stel voor op een zaterdag. Zaterdag 28 juli? In de zomer? Je zit met vakantieperiode dus sommigen zijn misschien op vakantie. En als het super weer is, denk ik dat er veel liever niet de hele dag binnen zitten... Timo Tja, de zomer is idd niet zo'n goeie periode. Ik denk bijvoorbeeld dat ik niet kan op die dag, en een hele hoop andere zaterdagen.
|
|
Noid
Newbie
Noid
|
Post by Noid on Jun 19, 2007 19:22:58 GMT 1
kans is groot dat ik dan in Spa zit: www.total24hours.comNee, ik stel ook voor om dit in minder zonnige tijden te doen. Maar waarschijnlijk gaat het dan ook drukker zijn in uw zaak op zulke dagen. N.
|
|
|
Post by Filip Verbert on Jun 19, 2007 23:01:27 GMT 1
Goh, wat gaat dit moeilijk worden. Ik doe dit ook in de vakantie omdat ik denk dat er veel jongens in de vrl zijn die nog schoolzitten? En één dagje goed weer eens missen, kan dat zo veel kwaad? Je moet er wel iets voor opgeven om eens allemaal samen te kunnen komen hé, anders komt er niets van . OK, bij 24 uren van spa en btcs of F1 is het idd een goede reden vind ik. Dan in september een zaterdag? Hoe zit dat voor jullie?
|
|
|
Post by Hill2button on Jun 20, 2007 7:57:51 GMT 1
Ik doe dit ook in de vakantie omdat ik denk dat er veel jongens in de vrl zijn die nog schoolzitten? Eigenlijk niet, de meesten werken al, een paar die hogere studies doen, maar er zijn bijna geen -18 jarigen. Wat hier wordt gezegd komt ook naar boven in de deelnemersaantallen vd VRL: id winter komt er meer volk opdagen dan in de zomer.
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Jun 20, 2007 10:19:54 GMT 1
Ik ben hier de enige -18 jarige met mijn 17 lentes. (deze zomer 18)
|
|
|
Post by Filip Verbert on Jun 20, 2007 11:45:15 GMT 1
Ok, dan wachten we er beter mee tot na de zomer en vakantie
|
|
|
Post by Hill2button on Jun 23, 2007 21:43:14 GMT 1
Filip,
Ik heb zonet vernomen dat je weigert om je Varano setup te delen omdat je er naar eigen zeggen " te veel werk hebt ingestoken".
Ik vraag me af hoeveel werk Peter Raemen en Kristof Engelen en Philip DC etc etc al in hun setups gestoken hebben. Dit staat echt haaks op de sportieve sfeer binnen de VRL. Ik kan me zelfs niet herinneren wanneer er nog iemand was die een setup niet wilde delen. Team Elite heeft in der tijd veel kritiek gekregen maar als je die mannen om hun setup vroeg dan kreeg je er altijd één op een bordje aangeboden.
Op mijn hulp/deelname moet je niet rekenen.
Werner
|
|
|
Post by sequel on Jun 24, 2007 2:49:03 GMT 1
Filip, Ik heb zonet vernomen dat je weigert om je Varano setup te delen omdat je er naar eigen zeggen " te veel werk hebt ingestoken". Ik vraag me af hoeveel werk Peter Raemen en Kristof Engelen en Philip DC etc etc al in hun setups gestoken hebben. Dit staat echt haaks op de sportieve sfeer binnen de VRL. Ik kan me zelfs niet herinneren wanneer er nog iemand was die een setup niet wilde delen. Team Elite heeft in der tijd veel kritiek gekregen maar als je die mannen om hun setup vroeg dan kreeg je er altijd één op een bordje aangeboden. Op mijn hulp/deelname moet je niet rekenen. Werner Dit is idd niet de wijze hoe het hier gaat. Misschien is Filip dit even uit het oog verloren. Elke race hebben Peter, Frank, Werner, Philip, ... wel een setup voor de rookies. Respect aan die jongens! Bij wijze van voorbeeld hier de setup van Frank waarmee ik ga rijden. Vind hem super! uploadhut.com/view.php/547103.svm
|
|