|
Post by Knarf on May 19, 2007 9:53:26 GMT 1
ISI blijft maar spullen releasen voor rFactor :-) Blijkbaar bedoelden ze dat met 'geen gratis patches meer' enkel en alleen patches want de addon content blijft maar komen (Panoz en nu de BMW en er zouden ook enkele circuits komen naargelang dit F1 seizoen vordert). Kheb er net eens mee gereden op Oulton Park. Ziet er heel goed uit (vooral de banden zijn veel beter dan vorig jaar), klinkt nog altijd even goed en naar mijn herinnering zijn de physics er een pak op vooruit gegaan. Ik vind hem deze keer zéér geslaagd. Sommigen zeggen dat deze niet door ISI is gemaakt maar door CTDP maar wat daar van waar is weet ik ook niet. Denk er wel aan dat deze mod ontwikkeld is met de bedoeling dat ge traction control op medium hebt staan. En even een sneak preview. Naar het einde van het VRL seizoen toe gaan we eens met moderne F1 wagens rijden (als fun-event tussen 2 officiele races in ipv een testrace), er is dus veel kans bij dat het met deze mod zal zijn. Yannick : Zoals de 2de screenshot ziet rF eruit op een echte videokaart www.rfactor.net/?page=news_07-Apr-bmwsauber
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on May 19, 2007 10:40:46 GMT 1
Waarschijnlijk "op een echte videokaart van +600 euro en misschien wat photoshop"
|
|
|
Post by sequel on May 19, 2007 11:38:18 GMT 1
Is idd zalig. Misschien kunnen we deze gebruiken bij de laatste 3 races van de Summer Trophy?
|
|
|
Post by Knarf on May 19, 2007 12:32:01 GMT 1
Is idd zalig. Misschien kunnen we deze gebruiken bij de laatste 3 races van de Summer Trophy? Dat ga ik nooit geforceerd krijgen zu Dave als enige openwheeler van de admins. Kheb al hard mijn best moeten doen voor die F-BMW's die we nu rijden. Maar 1 race buiten kampioenschap komt er zeker.
|
|
|
Post by Timpreza on May 19, 2007 12:41:51 GMT 1
Euhm, in die installer F1BMW07.exe zit geen rFm folder, en dus kan ik hem niet selecteren in mijn auto's. Ik heb hem via deze link gedownload, maar veronderstel dat de andere niet anders zijn. www.rfactor.net/downloads/F1BMW07.exeIk zal wss niet de enige zijn?
|
|
|
Post by Knarf on May 19, 2007 12:45:23 GMT 1
Hij staat (nogal vreemd voor een 2007 auto) onder Openwheel series 2006...
|
|
|
Post by Hill2button on May 19, 2007 14:33:28 GMT 1
Waarschijnlijk "op een echte videokaart van +600 euro en misschien wat photoshop" Zal ik eens testen...
|
|
|
Post by Hill2button on May 19, 2007 15:14:26 GMT 1
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on May 19, 2007 16:55:32 GMT 1
Mannen kheb een video kaar gekocht en geinstalleerd, alles op maximum gezet en haal met gemak 30fps, nen ATI X1650 PRO met 512Mb geheugen, ja idd de graphics zijn super,en nu zie ik tenminste goe waar ik moet insturen, gevolg : De frank moet precies nog wa trainen om in de buurt te komen;)
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on May 19, 2007 17:00:56 GMT 1
Mja, blijkbaar is Rf erg gevoelig aan welk circuit je aan het rijden bent. De enige keren dat ik Rf rijd is om mijn "shot" Ring tijd te hebben en dan haal ik een Porsche uit op de Nordschleife. Zonder andere wagens op de baan zweet mijn ATI 800Pro toch om boven de 25-30fps te blijven op sommige stukken van de baan OK, het is niet de meest recente gfx card maar toch... Misschien ligt het aan mijn Rf settings of mis ik een patch.
|
|
|
Post by Hill2button on May 19, 2007 17:43:21 GMT 1
@ Yannick: regels zeggen dat je minstens 40 fps moet halen mét full grid. Dus uw detail zal toch wat naar beneden moeten @ Wim & Yannick: ik heb het gevoel dat in-game video settings niet zo'n groot verschil maken. Met uitzondering van de Antidinges filtering en uiteraard shadows. Als je echt fps wil winnen kan je best een DX versie achteruit gaan. DX9, daar moet je al een heel stevige kaart voor hebben. DX8 lukt op de meeste systemen en DX7 is voor de minst krachtige. Nu, het verschil tussen DX7 en DX8 is vrij duidelijk, maar zelfs in DX7 kan je nog zeer deftige graphs krijgen. Het verschil tussen DX8 en DX9 zit in details zoals weerspiegelingen enzo. Eigenlijk is DX8 meer dan voldoende. Zelfde met de Anti-Alias. Van niks naar Level 1 is duidelijk merkbaar, Level 2 al heel wat minder en tussen L2 en L4 zie ik maar weinig verschil. VSync had ik vroeger uitstaan. Dus probeer eens DX8, Level 1 AA, en VSync uit. Zet shadows op medium en die andere filter op trilinear ofzoiets. Om fps drops te vermijden kan je best een max framerate instellen in je plr file. 55 of 60, dit zorgt ervoor dat je systeem meer power over heeft om dips op te vangen. EDIT: uiteraard is ook de resolutie belangrijk maar dat is tegenwoordig minder van toepassing met de native resolutie van de LCD schermen.
|
|
|
Post by Knarf on May 19, 2007 17:44:05 GMT 1
En hoe staan uw details dan Wim ? Want ik zit met mijn 6600GT ook op serieus detail te spelen en dat is ook niet de meest recente kaart. DX9, heel veel op full en high, special effects op medium (da zuipt fps meen ik me te herinneren) en schaduwen op high (max is véél belastander). En level 1 AA. Yannick: Ik heb in de wandelgangen van de admins een gerucht horen waaien dat er een voormalig VRL GPL kampioen komt meerijden met de F-BMW's, dus pas daar ook maar voor op :-) Maar ge zijt echt wel snel bezig
|
|
|
Post by Hill2button on May 19, 2007 17:50:08 GMT 1
Yannick: Ik heb in de wandelgangen van de admins een gerucht horen waaien dat er een voormalig VRL GPL kampioen komt meerijden met de F-BMW's, dus pas daar ook maar voor op :-) Maar ge zijt echt wel snel bezig Lol, die voormalig GPL kampioen staat al 3e op de lijst....
|
|
|
Post by Petrol on May 19, 2007 18:05:41 GMT 1
Nog één van de features die enkel bij dx9 werken is bump mapping, 3d details die gevormd worden ahv speciale textures. Dingen zoals deurlijnen, grilles, ... van dichtbij geeft dat een veel realistischer beeld. Als ge er op begint te letten zijn er toch wel wat verschillen.
M'n broer heeft een 6800GT en heeft bij alle ISI sims (inclusief die van Simbin) fps problemen. Bij andere veeleisende games gaat alles perfect, mobo, pcu, ram en zo zijn al eens geupgraded geweest maar het probleem blijft. Veel of weinig grafische details kiezen geeft weinig verschil. Ik denk dat het iets met de nvidia gfx drivers te maken heeft. Ik heb een x700Pro en kan serieuze fps halen met gfx settings die niet slecht zijn.
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on May 19, 2007 18:08:24 GMT 1
hmmm kheb toch nog gene schrik voor de tijd, voor de race koester ik geen al te grote verwachtingen...mezelf kennende zal ik wss tijdens de race het toch naar de klote doen door te spinnen, te weinig naft , te snel in de pits , of een combinatie van ... ja als ge maar één keer per jaar meedoe:)
dan over die fps, waar kan ik da zien? want ik zei 30fps maar dat was op zicht:) en kan zijn dat het meer is want heb nergens enige hapering gehad en zeer vloeiend beeld. Welke file is dat juist dat ge moet aanpassen zodat ge er ni bovenkomt? En als ge u settings op automatic zet is dat dan voldoende + #fps op 40? sorry voor de stomme vragen maar ik zen met rfactor nog niet echt vertrouwd.
|
|