niki
Newbie
Dominique Duthoo
|
Post by niki on Feb 7, 2007 17:19:15 GMT 1
Ik offer mij met veel plezier op als testpiloot.
|
|
|
Post by Petrol on Feb 8, 2007 21:52:42 GMT 1
De beta is klaar, in een rar is het 22Mb. Ik zal de link pm-en naar de kandidaten. De installatie is heel simpel. Er zit ook een readme bij, lees die best eerst. Feedback mag over alle aspecten gaan, het is de bedoeling dat er geen patch hoeft te komen na een release dus test er maar op los. En veel plezier gewenst. ;D
|
|
|
Post by Nolle on Feb 8, 2007 23:19:42 GMT 1
ik ben kandidaat !
|
|
|
Post by Buchinski on Feb 8, 2007 23:53:36 GMT 1
Me too ... kan ie naast zijn broertje staan van de versie 1 van een jaar geleden :-)
|
|
|
Post by Petrol on Feb 10, 2007 13:46:39 GMT 1
Bedankt voor de feedback tot nu toe, ik heb een paar keer gehoord dat leuk is maar eens hij hard overstuur gaat dat hij nog moeilijk te corrigeren is. Dat is ook ergens de bedoeling, met die middenmotor heeft hij een gewichtsverhouding die meer naar achter ligt wat voor een goede wegligging zorgt, totdat je te ver over de limiet gaat. Je kan er wat mee schuiven en driften maar het is geen drift-auto. Nochtans, bij de laatste bochten van Silverstone koken m'n banden elke ronde. ;D
Ondertussen heb ik ook een paar paints wat aangepast en toegevoegd, en een bug in de template weggedaan. De VRL paint is een placeholder, moest iemand deze willen verbeteren of een nieuwe maken dan zet ik die mee in de mod. En dan zorg ik ervoor dat niemand die kan selecteren, hoe de VRL-ers dat dan wel kunnen doen is heel simpel en zal ik dan uitleggen.
|
|
|
Post by Petrol on Feb 10, 2007 14:02:39 GMT 1
Iets anders, ik heb net gemerkt dat er een '76 GTL mod voor rFactor is, dus geconverteerd van GTL. Dat is enorm leuk voor So76 natuurlijk... Komt daar nog eens bij dat deze "mod" in samenwerking is met die "Renegades", zoals die X-mod, de physics zijn absolute rommel. Die illegale GTR en GTL conversies dat is allemaal leuk maar ze zorgen ervoor dat geen enkele serieuze modder nog zin heeft om zelf iets te creeëren, want het is er al. Wie gaat er nu nog een grote GT mod maken, of een goede versie van Zolder voor rFactor? Het bestaat al, en we gaan dus blijven zitten met illegale zaken. Nadat de FIA GT is gekomen zullen die van de NAGT mod niet bepaald gemotiveerd zijn om er vaart achter te zetten bijvoorbeeld. Daar komt nog eens bij dat de meeste van die conversies (de laatste FIA GT mod is een uitzondering) gewoon slecht zijn en ervoor zorgen dat rFactor een stortplaats van inferieure mods wordt.
|
|
|
Post by Nolle on Feb 10, 2007 15:51:16 GMT 1
wat ik ondervind in de lotus mod Peter is dat het bij mij athans zeer eigenaardig overkomt bij het opschakelen , het duurt een paar fracties en dan is de power daar terug met uitbreken tot gevolg. t'is alsof het gas een paar tellen blijft hangen en dan terug reageert.....zijn er nog met dat gevoel of ligt het ergens aan mijn instellingen ? de "auto clutch" staat aan , de rest of.
|
|
|
Post by Petrol on Feb 10, 2007 16:08:14 GMT 1
Wel, je moet gas lossen bij het schakelen. Gezien het een oude manuele versnellingsbak is duurt dit langer dan bij F1's of moderne GT's. (Bij de Europa iets van een 0.3 sec. ) Doe zoals bij uw echte auto - gas lossen, schakelen, terug gas geven eens de koppeling terug pakt - en dan merkt ge dat het natuurlijk aanvoelt. En zonder Autoclutch zal je merken dat je zeker gas moet lossen, anders zal de koppeling slippen. Probeer dus realistisch te rijden zoals in GPL. De slipcurve van de banden ben ik nog lichtjes aan het aanpassen, laat de feedback maar komen.
|
|
|
Post by Buchinski on Feb 10, 2007 16:42:43 GMT 1
Ik heb op Donington voortgereden met een besttijd van 1.57 voorlopig (en default setting, niets aan veranderd)
Zeer goede stuurfeel. Van het onderstuur merk ik niet teveel maar dat kan komen omdat : 1- een normale auto ook altijd onderstuurd is 2- wij non-aces en aliens altijd een stabielere dus onderstuurde setup zoeken
Ik heb inderdaad ook wat problemen met het grippunt van de embrayage bij terugschakelen (ik rij zonder autoclutch en met clutchpedaal en H shifter). Zelfs al laat ik hem traag opkomen, in 2de zit ik dikwijls nog met snel omhoog schietende toeren, in 3de laat ik hem doodvallen onder de 5000 toeren.
Ongeacht welke versnelling, soms kom ik een raar fenomeen tegen waarbij ik schakel en hij dan blijft "hooveren" op zo een 6000 toeren. Alsof de embrayage niet "gepakt" heeft. Ook zonder clutch met een serieuze lift en een goede blip kan er geschakeld worden al vergeet hij soms inderdaad wel eens de 5de te pakken dan.
|
|
|
Post by Buchinski on Feb 10, 2007 16:52:26 GMT 1
Iets anders, ik heb net gemerkt dat er een '76 GTL mod voor rFactor is, dus geconverteerd van GTL. Dat is enorm leuk voor So76 natuurlijk... Komt daar nog eens bij dat deze "mod" in samenwerking is met die "Renegades", zoals die X-mod, de physics zijn absolute rommel. Die illegale GTR en GTL conversies dat is allemaal leuk maar ze zorgen ervoor dat geen enkele serieuze modder nog zin heeft om zelf iets te creeëren, want het is er al. Wie gaat er nu nog een grote GT mod maken, of een goede versie van Zolder voor rFactor? Het bestaat al, en we gaan dus blijven zitten met illegale zaken. Nadat de FIA GT is gekomen zullen die van de NAGT mod niet bepaald gemotiveerd zijn om er vaart achter te zetten bijvoorbeeld. Daar komt nog eens bij dat de meeste van die conversies (de laatste FIA GT mod is een uitzondering) gewoon slecht zijn en ervoor zorgen dat rFactor een stortplaats van inferieure mods wordt. Tja... het EA Sports F1 Challenge syndroom, waarbij er op bepaalde tijden zoveel mods uitkwamen dat je nauwelijks de tijd had om ze te downloaden, laat staan te proberen. En nauwelijks is de ene mod uit of ze schreeuwen alweer achter een andere. Waarschijnlijk te wijten aan veel "bekeerlingen" die uit het Need for Speed en arcade-circuit komen waar het hebben van een bepaald model primeert over de rijkarakteristieken van de modellen. Voor hun part rijdt dat allemaal eender, maar belangrijker is voor hen dat ze kunnen kiezen uit Ferrari's, Lambo's, Porsches, en Johnnycars (opgezette Saxos enz...) Ergens begrijpelijk dat het jeugdige ongeduld niet altijd de tijd van wachten heeft op een deftige mod. Ze zijn nu éénmaal gewend illegale dingen te downloaden (mp3's, bestuurssytemen, games) en dingen als de aangekondigde NAGT lijken eeuwen in beslag te nemen om verwezenlijkt te worden. Weinig mensen zien het werk dat achter de schermen wordt verzet en nodig is om een mod deftig in elkaar te steken. Spijtig maar helaas, en ook weinig tegen in te brengen vrees ik. Eén van de keerzijdes van de "vrijheid" die het internet biedt. En dan ook nog mea culpa slaan want ik ga dat waarschijnlijk ook downloaden, al was het maar om eens te proberen.
|
|
|
Post by jansongpl on Feb 10, 2007 18:18:18 GMT 1
Kunnen we deze eens online testen ? Dan kan peter dat aspect ook eens controleren !
|
|
|
Post by Nolle on Feb 12, 2007 13:31:33 GMT 1
Ongeacht welke versnelling, soms kom ik een raar fenomeen tegen waarbij ik schakel en hij dan blijft "hooveren" op zo een 6000 toeren. Alsof de embrayage niet "gepakt" heeft. hmm , ik denk dat het dit is wat ik eigelijk wilde duidelijk maken ik m'n vorige post maar ik kan zulke dingen niet zo goed onder woorden brengen
|
|
|
Post by Timpreza on Feb 12, 2007 21:46:13 GMT 1
Trager schakelen, da's de koppeling die doorslipt. Ik vind het een goed feature, en ik kan ermee rijden als ik me erop aanpas. T'is heel realistisch dan, maar t'is misschien een beetje overdreven om nog redelijk mee te simmen. Misschien moet de clutch een beetje sterker gemaakt worden zodat ze niet zo opvallend slipt. Slijt de clutch trouwens ook af als je ze zo misbruikt?
|
|
|
Post by Petrol on Feb 12, 2007 22:02:32 GMT 1
De koppeling kan verslijten maar dat is niet het geval bij de Lotus, of enige andere auto in rF. Om te weten hoe die waarde juist werkt zou ik veel moeten testen.
Als hij blijft hangen dan wacht je gewoonweg niet lang genoeg, of je lost je gaspedaal niet helemaal. Met de default gears los ik gas en schakel ik als ik bij een 7700 toeren zit, wanneer ik opnieuw gas geef zit ik aan 6000-6500. Je moet minimum 0.35 sec nemen om gas te lossen, koppeling induwen, schakelen, koppeling lossen en gas geven, dat is echt niet veel.
Ik kan dat slippen verminderen maar ik zou graag het effect behouden dat als je helemaal geen gas lost, de toeren in het "rood" blijven hangen zodat je zeker weet dat je iets mis doet. Ik moet werken binnen de mogelijkheden van rF natuurlijk. Als het aan mij lag mocht het zijn als in GPL67: x aantal keer of seconden in het rood= kaboem. Dan leren ze snel om serieus te schakelen, ;D maar dat gaat nog altijd niet in rF.
|
|
|
Post by Petrol on Feb 12, 2007 22:31:26 GMT 1
Nog over die koppeling, als je dat effect niet wil dan zet je gewoon de Autoclutch Aid op. Dan wordt de koppeling automatisch gebruikt. Ge ziet dan wel aan uw toerenteller wanneer ge te vroeg terug gas geeft maar dat geeft geen probleem.
|
|