|
Post by Petrol on Jan 22, 2007 20:26:22 GMT 1
Enkele jaren geleden ben ik eens begonnen met een model te maken van een Lotus Europa, omdat ik dat zo'n fantastisch machientje vind. Dat was toen voor ISI's F1 2002 of F1C. Daaropvolgend is een Amerikaanse modeler een goed model beginnen maken met blueprints en detailfoto's van m'n echte auto. Die heb ik dan in F1C gezet met de correcte zelfgemaakte physics (zelf geometrie van de ophanging van de echte wagen zitten afmeten en al). En een hele tijd later heeft die dat model ahv mijn opmerkingen verbeterd. Nadien heeft ne Spaanse modeler van Core@Team mij nog verdergeholpen maar dat model is nooit uit 3dsmax geraakt want toen had niemand daar tijd voor. (Echt goede graphics maken voor rFactor kost enorm veel tijd. ) Ondertussen zit die Lotus in de beta So76 mod, en hebben we daar in de begindagen van rFactor een race mee gedaan enkel voor VRL-ers. Mijn echte auto is half uiteen gevezen, de motor en al is nu helemaal nieuw maar de rest heeft nog veel werk nodig. Er in een sim mee rijden ipv in het echt is dan toch iets dus wilde ik die in goede kwaliteit in rF. ;D Sinds een paar dagen heb ik gevonden hoe ik dat model serieus uit 3dsmax kon krijgen en zodoende heb ik mij daar verder mee beziggehouden. Het resultaat valt mee, gezien ik normaal physics maak voor mods en geen graphics. Binnen een paar weken moet die volledig klaar zijn, hieronder zie je de oude Lotus tijdens de VRL race, en de nieuwe JPS Lotus in Groep 4 specs. Hij ziet er toch beter uit nu.
|
|
|
Post by Knarf on Jan 22, 2007 20:55:01 GMT 1
Diene drifter in screen 1 ben ik (en diene gele die schoon lijnen rijdt is Peter zelf denk ik ?) Prachtige auto om mee te rijden vond ik. Veel succes ermee, ne afgewerkte mod van core@team zou wel tof zijn (al is het maar met 1 auto). Die so'76 beta zijn ook enkele zeer leuke machientjes bij.
|
|
spyder
Rookie VRL'er
Hans Poelmans
|
Post by spyder on Jan 23, 2007 12:11:16 GMT 1
pa heeft zo 3 jaar een gehad , wel ne links zitter ( europees dus ) ga em der es mee late rijden welke motor hedde ze gegeven met hoeveel pk ? ori is iets van 90 geloof ik
|
|
|
Post by Petrol on Jan 23, 2007 13:41:01 GMT 1
Het is een Europa Special (de laatste van de Europa's) dus die Twin Cam Big Valve 1600cc had origineel een 124 pk. In Groep 4 uitrusting heeft die nu 175 pk, bias ply slicks, bredere wielkasten, een spoilertje,...
|
|
|
Post by Nolle on Jan 23, 2007 14:05:18 GMT 1
mooi heel mooi en aangezien we nu toch in de branche zitten : is er "iets" om zelf een "skin" te maken in Rfactor ? ik zou dolgraag ( met hulp van iemand bij mij op t'werk ) een skin maken die ik op alle wagens min of meer zou kunnen gebruiken. ik heb er nu zo ene voor in LFS ( thanks Elite ) en soms trekt het op geen kl*** maar ie is wel uniek ;D.... dus : hoe maak ik een skin , hoe integreer ik die in rFactor en hoe zorg ik er daarna voor dat iedereen hem te zien krijgt bij online racen ?
|
|
|
Post by petje on Jan 23, 2007 18:35:03 GMT 1
Dat gaat niet Nolle zoals in LFS. Je moet iedereen die skin dan laten instaleren zoals wij vorig seizoen bij rfactor.org gedaan hebben. Je kan de skin natuurlijk wel maken in photoshop of derlgelijke als je een template hebt.
|
|
|
Post by Nolle on Jan 23, 2007 19:28:23 GMT 1
Dat gaat niet Nolle zoals in LFS. Je moet iedereen die skin dan laten instaleren zoals wij vorig seizoen bij rfactor.org gedaan hebben. Je kan de skin natuurlijk wel maken in photoshop of derlgelijke als je een template hebt. oké , als het enkel voor mezelf is dan ga ik er niet aan beginnen , t'is maar omdat we soms met verschillende racers dezelfde wagen kiezen...
|
|
|
Post by Petrol on Feb 5, 2007 17:02:54 GMT 1
Een update, ik zou enkel de cockpit nog wat moeten verbeteren en dan is 't klaar.
|
|
|
Post by Nolle on Feb 5, 2007 21:13:09 GMT 1
als die zoveel fun gaan geven als de porsche dan gaat dat ne grote hit worden , ziet er zéér mooi uit ! chapeau
|
|
|
Post by sequel on Feb 5, 2007 21:43:25 GMT 1
|
|
|
Post by TimoVermeersch on Feb 6, 2007 13:23:22 GMT 1
Als die even goed rijden als degene waar we eens een testrace mee gereden hebben, gaan die binnen de kortste keren in de Hall of Fame terecht komen.
Die Europa waar we die test race mee reden is voor mij nog altijd één van de hoogtepunten van rF.
Timo
|
|
|
Post by Petrol on Feb 6, 2007 22:12:49 GMT 1
Bedankt voor de commentaren alvast. Binnen een paar dagen is de testversie klaar, het zal een rar van 40Mb worden. Eigenlijk is die nu al klaar behalve een stomme oliedrukmeter op het dashboard die ik niet aan de praat krijg. Als iemand van de VRL die wil testen, uit interesse of voor het plezier, laat het maar weten dan stuur ik een link. Het is mijn mod dus ik kan ermee doen wat ik wil. ;D Nadat ik wat feedback heb gekregen en misschien nog wat zaken verbeterd heb zal de "Europa Challenge" mod klaar zijn. Het wordt dan een soort So76 physics demo die waarschijnlijk gereleased zal worden.
|
|
spyder
Rookie VRL'er
Hans Poelmans
|
Post by spyder on Feb 7, 2007 6:56:52 GMT 1
laat maar kome zal pa der is op loslaten
|
|
|
Post by Timpreza on Feb 7, 2007 14:03:32 GMT 1
Ik wil mezelf er ook wel eens op loslaten.
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Feb 7, 2007 16:40:47 GMT 1
Wil ook (zoals altijd) testen. ;D
|
|