|
Post by Knarf on Jan 12, 2007 23:28:07 GMT 1
Heeft iemand al van die mod gehoord ? Soms snuffel ik eens rond in de webstatistieken van rFactor-report om te kijken wie er zoal gebruik maakt van rFactor-report. Deze mod ben ik al 2x tegengekomen de laatste week maar ik heb geen idee vanwaar die komt. In rFactor-report noemt de mod : FIA GT Championship 1.0 Dit screenshot heb ik opgevist van een league die de mod gebruikt (ik heb ook al ne screen gezien met duidelijk de rFactor interface op dus het is geen GTR2): Op koerskast zijn er momenteel 15 servers online die deze mod hosten. Op rFactor-Central echter vind ik daar geen spoor van terug.
|
|
|
Post by Petrol on Jan 12, 2007 23:37:07 GMT 1
Dat is een mod gemaakt van de modellen van GTR en GTR2, met minder goede physics. Die mod zult ge dus enkel vinden op plaatsen waar de illegale conversies te vinden zijn. Komt van xzibit-a of zoiets, ene die heel vroeger bij simbin zat toen het nog een mod team was maar het dan zo bont maakte dat hij zelfs verbannen werd van RSC. Die had vroeger ook (illegaal) de GTR mod van F1 2002 naar F1C geconverteerd en de physics meer arcade gemaakt. Ik ga zoiets niet downloaden.
|
|
|
Post by Hill2button on Jan 12, 2007 23:45:09 GMT 1
Sound, Physics, Carshapes, Tyres, Textures by Simbin Conversion by Higans
This "MOD" is a convert from Simbin's GTR2 with all cars. The original data wasn't touched but adapted to the rFactor standards.
|
|
|
Post by Knarf on Jan 12, 2007 23:48:28 GMT 1
Kheb het ondertussen gevonden. Is van ne zekere Higgins.
Kheb ook ergens anders ne post gelezen van iemand die er kritisch tegenover staat. Vanalle screenshots met (imo kleine) fouten in de auto's op (dubbele vensters enzo). Hij heeft ook kritiek op de physics, maar eigenlijk op die van GTR2 want hij zegt dat eerlijk gezegd de physics zeer goed zijn overgezet naar rF...
Aangezien ik GTR2 orgineel heb vind ik dat ik dit mag testen (betere FPS naar het schijnt, en betere netwerk code) :-) Is wel 550Mb dus als ik op het einde van de maand toevallig nog zoveel overschot heb mss eens afhalen.
|
|
|
Post by Hill2button on Jan 12, 2007 23:49:34 GMT 1
|
|
|
Post by Petrol on Jan 12, 2007 23:57:32 GMT 1
Het is een andere engine, en conversies zijn bijna nooit zo goed als het originele. Iemand die conversies maakt wil zeggen dat hij zelf te lui is of niet genoeg talent of kennis heeft om het zelf te maken, zo iemand zal nooit dezelfde kwaliteit kunnen of willen bekomen. Ik dacht dat de uiteindelijke physics van GTR2 ook gecodeerd waren en dus niet te converteren. Als ge GTR2 hebt, kijk eens in uw GameData\Teams dir, en open een .tyr bestand met een text editor, en zie of ge dat kunt lezen. In de GTR2demo waren die niet gecodeerd maar die physics waren dan ook niet fantastisch en anders dan de full version geloof ik.
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Jan 13, 2007 9:31:00 GMT 1
Deze conversie is toch beter dan GTR2 zelf hoor. Heb ze allebei en GTR2 in rFactor is iets moeilijker, iets minder grip. Zijn veel mensen die het toch beter vinden dan GTR2.
|
|
|
Post by Knarf on Jan 13, 2007 9:57:48 GMT 1
Het is een andere engine, en conversies zijn bijna nooit zo goed als het originele. Iemand die conversies maakt wil zeggen dat hij zelf te lui is of niet genoeg talent of kennis heeft om het zelf te maken, zo iemand zal nooit dezelfde kwaliteit kunnen of willen bekomen. Ik dacht dat de uiteindelijke physics van GTR2 ook gecodeerd waren en dus niet te converteren. Als ge GTR2 hebt, kijk eens in uw GameData\Teams dir, en open een .tyr bestand met een text editor, en zie of ge dat kunt lezen. In de GTR2demo waren die niet gecodeerd maar die physics waren dan ook niet fantastisch en anders dan de full version geloof ik. Ik vermoed dat hij die .tyr bestanden heeft gekraakt.
|
|
|
Post by Knarf on Jan 13, 2007 13:12:48 GMT 1
Dat is een mod gemaakt van de modellen van GTR en GTR2, met minder goede physics. Die mod zult ge dus enkel vinden op plaatsen waar de illegale conversies te vinden zijn. Komt van xzibit-a of zoiets, ene die heel vroeger bij simbin zat toen het nog een mod team was maar het dan zo bont maakte dat hij zelfs verbannen werd van RSC. Die had vroeger ook (illegaal) de GTR mod van F1 2002 naar F1C geconverteerd en de physics meer arcade gemaakt. Ik ga zoiets niet downloaden. Peter die mod van xzibit-a die noemt RSX ofzoiets. Dat is ook ne conversie van GTR maar die krijgt wel zeer slechte quoteringen. Die FIA GT is pakken beter.
|
|
|
Post by Petrol on Jan 13, 2007 13:25:35 GMT 1
Ik was het al aan het denken, die gast is niet het type om dat onder een andere naam te releasen. Dus dit is dan hetzelfde, maar beter? Als het echt goed is wil ik wel een mod van een halve gig downloaden, ik hoop dan maar dat de physics effectief goed zijn.
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Jan 13, 2007 19:41:08 GMT 1
Dat is een mod gemaakt van de modellen van GTR en GTR2, met minder goede physics. Die mod zult ge dus enkel vinden op plaatsen waar de illegale conversies te vinden zijn. Komt van xzibit-a of zoiets, ene die heel vroeger bij simbin zat toen het nog een mod team was maar het dan zo bont maakte dat hij zelfs verbannen werd van RSC. Die had vroeger ook (illegaal) de GTR mod van F1 2002 naar F1C geconverteerd en de physics meer arcade gemaakt. Ik ga zoiets niet downloaden. Peter die mod van xzibit-a die noemt RSX ofzoiets. Dat is ook ne conversie van GTR maar die krijgt wel zeer slechte quoteringen. Die FIA GT is pakken beter. RFX is van Xzibit, eigenlijk kan niemand oordelen of die mod van Xzibit goed is, niemand heeft daar een recente versie van behalve een selectieve groep die hem kennen. Heb een paar kennissen die het hebben en die zeggen dat het wél goed is. Hoe dan ook, deze FIA GT mod van Higans is goed, zonder twijfel.
|
|
|
Post by Petrol on Jan 13, 2007 19:44:07 GMT 1
Z'n vriendjes zeggen dat het wel goed is. ;D
|
|
|
Post by Hill2button on Jan 13, 2007 20:14:05 GMT 1
Ja hallow krokket!!
Dat is gewoon GTR en GTR2 voor rFactor.
Manmanman, die Sound van die Lambo!!! Straks eens kijken of ik die sound opt forum kan krijgen.
Geen wonder dat dit illegaal is, maar boyoboy!
|
|
|
Post by Knarf on Jan 13, 2007 20:33:58 GMT 1
Mja wat is er niet illegaal. Dat Kyalami dat bij F1-1979 zit dat komt toch ook van GPL ? Nu ja als ge die games zelf bezit zal het wel legaal zijn zekers
|
|
|
Post by Petrol on Jan 13, 2007 20:38:42 GMT 1
Alles van GPL mag normaal gezien gebruikt worden, dat is niet meer van Sierra of Papyrus maar iets anders, ik ben de naam kwijt, en die lieten dat toe.
|
|