|
Post by sequel on Dec 13, 2006 20:39:23 GMT 1
Hello jongens, ik heb een probleem en newbie. Als ik een gedowload circuit wil rijden krijg ik telkens een error tijdens het laden. "ERROR OPENING .MAS FILE" en sluit rfactor onmiddelijk. Hoe ga ik te werk? Ik maak een map in de map "locations" Die benoem ik met de naam van het circuit, en daarin plaats ik de bestanden die ik heb gedownload. Maar telkens ik in rfactor het circuit wil laden krijg ik een error. Bedankt voor jullie hulp!
|
|
|
Post by Petrol on Dec 13, 2006 20:46:28 GMT 1
Normaal moet je gewoon de map die je uit de .rar haalt in uw Locations map zetten. Dan vindt rFactor die mas file op de juiste plaats en zou er geen error mogen zijn. Of het moest zijn dat er een probleem is met dat bepaald circuit, of die download, of dat ge bijvoorbeeld niet de laatste versie van rFactor hebt. Maar zoals jij het beschrijft zal het probleem liggen bij die map die je te veel maakt.
|
|
|
Post by Timpreza on Dec 13, 2006 22:11:26 GMT 1
btw, welkom bij de VRL! Als je wil racen bij ons, registreer je gerust op onze site: www.vrl-simracing.be
|
|
|
Post by Hill2button on Dec 13, 2006 22:13:48 GMT 1
btw, welkom bij de VRL! Als je wil racen bij ons, registreer je gerust op onze site: www.vrl-simracing.beIdd, welkom! Zet mss je naam in je profiel, dan moeten we nu niet met uw Nick aanspreken.
|
|
|
Post by Arpé on Dec 24, 2006 16:45:54 GMT 1
Ik krijg ook regelmatig een foutmelding ivm de V8 pacecar. Die fout duidkt te pas en te onpas op. Even op het venstertje klikken en ik kan verderspelen... Iemand enig idee wat het probleem is?
|
|
|
Post by Nolle on Dec 24, 2006 17:07:17 GMT 1
Ik krijg ook regelmatig een foutmelding ivm de V8 pacecar. Die fout duidkt te pas en te onpas op. Even op het venstertje klikken en ik kan verderspelen... Iemand enig idee wat het probleem is? ik zou zeggen verwijder eens de V8 mod ( in de map "rFactor" staat een uninstall file : V8Factor_Uninstall.exe ) , en eens herinstalleren... anders kan ik ook niet direct iets anders bedenken.....
|
|
|
Post by Petrol on Dec 24, 2006 17:44:08 GMT 1
Misschien heb je eens een andere mod geïnstalleerd die met de standaard pace car geprutst heeft, in normale gevallen kan daar niks mis mee zijn. V8factor gebruikt een pace car gebaseerd op de originele van rF.
|
|
|
Post by Arpé on Dec 24, 2006 17:48:11 GMT 1
Misschien heb je eens een andere mod geïnstalleerd die met de standaard pace car geprutst heeft, in normale gevallen kan daar niks mis mee zijn. V8factor gebruikt een pace car gebaseerd op de originele van rF. Ja idd, er zijn ondertussen wel andere mods geinstalleerd. De foutmelding heeft ook geen invloed op het spel. het gebeurt enkel bij het opstarten van een mod of bij het opstellen van een willekeurige grid. Negeren die handel dus?
|
|
|
Post by Petrol on Dec 24, 2006 17:56:59 GMT 1
Als alles werkt zal er niet direct een groot probleem zijn. Misschien eens aan iemand de files van de originele pace car vragen, en zien of die files het oplossen.
Wat is de exacte foutmelding die je krijgt?
|
|
|
Post by Arpé on Dec 24, 2006 18:09:31 GMT 1
De exacte melding weet ik niet meer. Ik heb ze net proberen uit te lokken door in mijn mods te bladeren maar nu heeft em het niet. Ik heb wel deze namiddag in elke mod ISI_BABYFACTORY getypt om ze allemaal te activeren. Zou het kunnen dat dit de fout heeft verholpen?
Ik hou het nog in het oog en zodra de fout er is schrijf ik ze op.
|
|
|
Post by Arpé on Jan 12, 2007 20:34:55 GMT 1
Wat is de exacte foutmelding die je krijgt? Oeps, vandaag komt de melding terug terwijl ik offline een raceweekend wil starten... gMotor 2 Error Error opening MAS file PACECAR\V8FACTOR_PC\V8FACTOR_PC.MAS Als ik dan op OK klik kan ik gewoon verderspelen zonder problemen....
|
|
|
Post by Petrol on Jan 12, 2007 23:41:33 GMT 1
Wat zit er bij u dan in onderstaande map?
rFactor\GameData\Vehicles\V8Factor\Pacecar\V8Factor_PC
Bij mij 9 files waaronder die V8Factor_PC.mas, gedateerd 20/09/2006, 519kb. (In de .mas files zitten de graphics van de wagens. )
|
|
|
Post by Arpé on Jan 13, 2007 0:56:39 GMT 1
Die heb ik ook, 519kb. Alleen is de extensie .mas niet te zien. Maar dat is blijkbaar bij elke *.mas die ik heb. Dit is wat er acher staat: "Snelkoppeling naar opgeslagen procedure van Microsoft Office Access"
|
|
|
Post by Nolle on Jan 13, 2007 10:59:24 GMT 1
Die heb ik ook, 519kb. Alleen is de extensie .mas niet te zien. Maar dat is blijkbaar bij elke *.mas die ik heb. Dit is wat er acher staat: "Snelkoppeling naar opgeslagen procedure van Microsoft Office Access" godv..... dat heb ik nu ook ze , en ik weet begot niet wat er daar mee is gebeurd en hoe dit er is gekomen , vroeger had ik dit niet. kun jij joinen via "koerskast" ? want ik denk dat het daarom is dat het bij mij niet lukt....... als ik écht eens tijd heb ga ik rFactor eens volledig opnieuw installeren en dan zien...maar t'is nog niet voor direct
|
|
|
Post by Hill2button on Jan 13, 2007 11:23:47 GMT 1
Die heb ik ook, 519kb. Alleen is de extensie .mas niet te zien. Maar dat is blijkbaar bij elke *.mas die ik heb. Dit is wat er acher staat: "Snelkoppeling naar opgeslagen procedure van Microsoft Office Access" godv..... dat heb ik nu ook ze , en ik weet begot niet wat er daar mee is gebeurd en hoe dit er is gekomen , vroeger had ik dit niet. kun jij joinen via "koerskast" ? want ik denk dat het daarom is dat het bij mij niet lukt....... als ik écht eens tijd heb ga ik rFactor eens volledig opnieuw installeren en dan zien...maar t'is nog niet voor direct Volgens mij hebben die dingen niks met mekaar te maken hoor. Je mist een key in uw registry waardoor je browsers het rfactor protocol niet kennen zoals Frank al aangaf in een andere thread. Ik zou gewoon die map met die error vervangen.
|
|