Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Dec 13, 2006 22:33:22 GMT 1
Dat de waarheid ergens tussenin ligt zou ik heel graag willen, maar... ik vrees er eerlijk voor.
Dat LFS ook tekortkomingen heeft op physics is zonder twijfel niet te ontkennen, Als ge het filmke van Frank ziet in de LFS topic over de physics vind ik precies dat er idd iets niet snor is met het bandenmodel (vooral laterale grip dan) waardoor de autos zo wat glijden over de baan... Maar in RF zijn er volgens mij grotere tekortkomingen, ik heb nog eens juist proberen te analyseren wat er gebeurt met de formule 1 BMW Sauber bij het rondspinnen. Buiten het feit dat overstuur praktisch niet controleerbaar te corrigeren valt zal wanneer hij 180 graden is gedraaid bij een spin het draaivlak veranderen van de voorwielen op de achterwielen waardoor de voortrein ineens een rotatie versnelling ondergaat... dit klopt volgens mij echt niet met de realiteit, precies of de rotatie energie is hetzelfde gebleven maar de vector is van achter naar voren verplaatst, nochtans is door de wrijving normaal die energie pratkisch volledig gedissipeerd gedurende de eerste 180 graden (of de voorwielen moeten ineens van de grond komen).
In LFS is bij het uitkomen van een snelle bocht de overstuur nog op te vangen mits de nodige stuurmanskunst zonder een significante snelheidsvermindering, in Rfactor is dit mij nog niet gelukt...Heb bijna alle filmkes bekeken op internet over de CDTP 2005 mod en geen enkele keer heb ik een overstuur correctie gezien , In de realiteit (formule 1) is dit echter standard practice.
Enfin we kunnen blijven doorrammen...tot we zelf ne formule 1 onder ons gat krijgen:)
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Dec 13, 2006 22:44:21 GMT 1
Als we nu eens samenleggen voor nen echte, Yannick, dan kunnen we ons punt mss echt bewijzen
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Dec 13, 2006 22:53:26 GMT 1
ikke 1000 euro, gij de rest?
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Dec 13, 2006 23:04:12 GMT 1
ik leg 100 € bij voor 5 rondjes ;D ;D ;D
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Dec 13, 2006 23:17:32 GMT 1
|
|
|
Post by Petrol on Dec 13, 2006 23:38:26 GMT 1
Of de F1 physics bij één van deze sims goed zijn daar spreek ik mij niet over uit, ik heb er eerlijk gezegd nog niet mee gereden omdat mij dat echt weinig zegt. Zo'n eenzitter is dan ook niet bepaald ideaal om een volledige physics engine op te gaan becommentariëren. Denk maar aan de effecten van de downforce, ook terwijl je spint. En daarnaast gebruiken ze in de F1 zoveel hulpmiddelen, zijn die hetzelfde in beide sims, en tov de realiteit? Dat effect dat je beschrijft, kan dat al niet beïnvloed worden door de stand van uw voorwielen terwijl ge spint? Dan vind ik bv. die Caterham een veel beter onderwerp om iets te proberen concluderen over de physics, dat is ne pure wagen. Welke andere wagens hebt ge al getest en vergeleken in LFS en rF?
|
|
|
Post by Timpreza on Dec 13, 2006 23:44:16 GMT 1
Eh, ik heb in Goodwood nog in zo'n ding gezeten, da's precies een mix tussen een oude singleseater en een MRT5. Moet betaalbare fun zijn.
|
|
|
Post by Hill2button on Dec 14, 2006 9:46:08 GMT 1
Dan vind ik bv. die Caterham een veel beter onderwerp om iets te proberen concluderen over de physics, dat is ne pure wagen. Welke andere wagens hebt ge al getest en vergeleken in LFS en rF? Ja idd, probeer ook eens andere wagens, er is toch ook meer aan LFS dan enkel de Sauber? Bij rF is dat net hetzelfde, meer nog, de NIET-formule wagens wegen zwaarder door én zijn meestel big fun. rF heeft een trage formule wagen maar die is echt wel traag. Er is een F3 auto waarvan wordt gesteld dat die realistisch zou zijn; die is samen met een paar echte F3 rijders ontwikkelt. Nuja, als dat geen ervaren simracers zijn dan heeft dat imo niet veel zin maar goed. Waar je zeker mee moet uitkijken is de besturing. (speed sensitive steering etc) Je moet rF echt wel effe tweaken of je bent appelen en peren aan het vergelijken. Probeer die V8Supercar eens, de Megane en de F1 ’79. Dat zijn stuk voor stuk prachtige mods waarvan de algemene indruk is dat de physics de realiteit erg goed benaderen.
|
|
|
Post by arnold on Dec 14, 2006 13:39:58 GMT 1
Waar je zeker mee moet uitkijken is de besturing. (speed sensitive steering etc) Je moet rF echt wel effe tweaken of je bent appelen en peren aan het vergelijken. Werner , hoe zijn jouw instellingen omtrent die "speed sensitive steering etc" ? ik heb daar eigenlijk geen aandacht aan geschonken. of zijn deze afhankelijk van welk stuur en pedalen je hebt ?
|
|
|
Post by Hill2button on Dec 14, 2006 14:04:07 GMT 1
Waar je zeker mee moet uitkijken is de besturing. (speed sensitive steering etc) Je moet rF echt wel effe tweaken of je bent appelen en peren aan het vergelijken. Werner , hoe zijn jouw instellingen omtrent die "speed sensitive steering etc" ? ik heb daar eigenlijk geen aandacht aan geschonken. of zijn deze afhankelijk van welk stuur en pedalen je hebt ? 6%
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Dec 14, 2006 17:20:19 GMT 1
'k zet speed sensitive steering altijd op 0%, is het meest realistische, in't echt past het stuur van een raceauto zich toch ook niet aan aan de snelheid.
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Dec 15, 2006 22:42:40 GMT 1
Ok naar aanraden van Werner even de formule 3 geprobeerd in Rfactor...
Ik heb nog nooit in een echte formule 3 gereden (maar geloof mij da gaat er ooit van komen:)) maar idd het lijkt veel realistischer, corrigeren van overstuur en dergelijke is veel meer hetzelfde als grandprix reeks van crammond en live for speed... dus de BMW sauber is mss gewoon heel slecht gemodelleerd ... heb ook de f1 1979 mod geprobeerd en daar zie ik ook geen echte problemen die onrealistisch lijken...
klein beetje bijgedraaid:) alhoewel ik vind dat ze die bmw met de hulp van de sauber ingenieurs toch goed hadden moeten kunnen krijgen...
|
|
|
Post by Buchinski on Dec 15, 2006 23:05:03 GMT 1
Jullie rijden waarschijnlijk die BMW ook zonder traction control terwijl de hele opzet bij een moderne F1 is dat je natuurlijk dat systeem WEL gebruikt en uitbuit. Effe een gedachte terzijde.
Deze 'by the way" nog even misschien : de Crammond reeksen waren nu niet bepaald het toonbeeld van goede fysics
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Dec 16, 2006 6:34:15 GMT 1
... dus de BMW sauber is mss gewoon heel slecht gemodelleerd ... Ik vind juist dat die heel goed overeenkomt met wat ik verwacht van een F1 auto, direct sturen, veel grip, harde de/acceleratie. Vooral het direct sturen, harde remmen en veel grip mis ik in LFS.
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Dec 16, 2006 7:53:49 GMT 1
Werner , hoe zijn jouw instellingen omtrent die "speed sensitive steering etc" ? ik heb daar eigenlijk geen aandacht aan geschonken. of zijn deze afhankelijk van welk stuur en pedalen je hebt ? 6% Sry,waar moet je die instellingen doen?
|
|