|
Post by Hill2button on Apr 25, 2006 9:41:48 GMT 1
Waarschijnlijk rij ik vanavond ook de testrace niet mee wegens weeral ..karting. Deze keer in Kortrijk...we hebben 2 kortingsbonnen en woensdag schijnt voor ons beiden de meest ge-eigende avond te zijn om zoiets te doen Als het even kan doe ik geen pitstop. Ben in Spa nog niet beneden de 2.38 geraakt maar ik zal daaar wel een stuk van kunnen afknijpen .... Vandaag nog wat oefenen en dan hebben we donderdag ook nog training De testrace is morgen toch?
|
|
|
Post by Wbuchinski on Apr 25, 2006 15:57:23 GMT 1
ja ok ... morgen dus helaas : woensdag = kart kortrijk = testrace rFactor ... dus real life events (zeker als ik zelf kan rijden hebben altijd voorrang op not-so-real-life-events ....
|
|
|
Post by Petrol on Apr 25, 2006 16:42:16 GMT 1
Pas maar op voor den Darius G. ... But not crash ;D ;D
|
|
|
Post by Hill2button on Apr 25, 2006 22:16:13 GMT 1
Heb nog wat getest; als je hier snel wil zijn moet je blijkbaar aan "creatief rijden" doen. Ik zou het "circuitverkrachting" durven noemen. Maarja..
Het komt hierop neer: er ligt asfalt in Eau Rouge, dus dat telt als circuit, gebruik het maar; Blanchimont, zelfde, volgas, asfalt genoeg; Busstop, mja, als je uw links wiel net aan de binnenkant vd curb zet, en uw rechts wiel aan de buitenkant, dan word je niet gelanceerd en kan je in 3e door busstop. In het Blanchimont-Busstop gedeelte verlies je al snel 2 seconden als je te braaf bent... Jammer, maar helaas.
Ivm wat ik hierboven zei over Peter's ronde, vergeet daar de helft van! Blijkbaar kan je dat ding doen draaien door een hoge versnelling aan te houden door de bocht, allez, een lage versnelling, hoge toeren. Combes neem ik nog steeds in 3e, maar Bruxelles gaat beter in 2e, ookal lijkt dat onnatuurlijk. Zelfde voor la Source, de auto draait sneller als je die in 1e neemt.
|
|
|
Post by Petrol on Apr 25, 2006 23:29:04 GMT 1
De regel is normaal: "2 wielen binnen de witte lijn" dacht ik. Als ze de Busstop of Eau Rouge zo gaan cutten dan rijden ze volgens mij helemaal buiten die lijn.
|
|
|
Post by Hill2button on Apr 26, 2006 7:47:56 GMT 1
De regel is normaal: "2 wielen binnen de witte lijn" dacht ik. Als ze de Busstop of Eau Rouge zo gaan cutten dan rijden ze volgens mij helemaal buiten die lijn. Mss moeten we dat maar eens aankaarten met Marcel... Het zal wel een probleem zijn om dat te controleren.
|
|
|
Post by Petrol on Apr 26, 2006 10:28:27 GMT 1
Ik had het er al even over gehad met Marcel, hij ging de testrace afwachten.
|
|
|
Post by Petrol on Apr 26, 2006 20:09:36 GMT 1
Over de pitstop strategie; Spa heeft een heel lange pits. Ik stel me de vraag of het niet opportuun is om de hoofdrace met Medium banden te rijden en niet te stoppen. Wat denken jullie? Daar zegt ge zoiets, geen pitstop doen en medium banden nemen kan hier misschien wel een voordeel geven. Niet alleen is de pitstraat heel lang, maar de layout van Spa kan er ook nog 'ns voor zorgen dat je niet al te veel tijd verliest met de mediums. Ik zit op schema met m'n werk dus ga ik de testrace wel meerijden, om m'n benzineverbruik te kennen en om te zien waar ik op moet letten bij de start. Ik denk dat ik de medium strategie ga nemen voor de endurance race.
|
|
|
Post by WBuchinski on Apr 28, 2006 11:25:02 GMT 1
Rather lonely races although my battle against car and track was rather exciting. So second day of useing a shifter device..we race the PCC 996 Porsches that according to the spec sheets have "a manual 6-speed gearbox" so I had no excuses there, I HAD to use it.
Finetuned Peters setup to my liking but still I was seriously adrift in laptimes and hopeless in topspeed. Some competitors just blasted past me on the straights...in search of some "stability" a may have gone overboard with the wing settings :-)
Now .. life tends to get that tad more complicated when in certain corners you have to be clutching while trying to maintain the steering wheel with one hand while shifting in H-pattern with the other hand....as my laptimes sadly proved! Making the corner without taking anybody off the track is hard enough... never mind strategy and racing line.... so we buggered on in very very last place for this race.
In the sprint race someone caused carnage on the Kemmel straight. I braked and desperately started stirring the gears whilst avoiding cars that came from left, right and underneath ... and I nearly made it through when yet another Porsche bounced off the guardrail and I hit it.... That set me and several others back a long way but I soldiered on because at the rate people were dropping out of the race I could foresee a goodplacing. 14th it became and well... not too bad considering everything.
For the endurance race I was again left way behind but htis time my no-stop strategyhelped me a bit as I was having somewhat of a dice with Darius ...Unfortunately I then had to let pass a stream of front-runners under blue flag and that took away all chances to keep up with him... I quickly slipped back to my rightfull place at the very end of the line and had one last exciting moment when I passed Sandro Maroni who appeared to have a problem. That would have put me on P13 hadn't it been that the race was then flagged off and I got another P14 ..3 laps back...
|
|
|
Post by Petrol on May 3, 2006 20:13:12 GMT 1
|
|