|
Post by Hill2button on Nov 6, 2005 22:36:42 GMT 1
Hey! Zoals sommigen wel zullen weten hebben Peter Raemen en ikzelf ons ingeschreven voor het rFactor.org 2005 F3 kampioenschap. Onze teamnaam is "Vlaamse Racing League". Team VRL is in feite een superteam dat verschillende subteams kan hebben. Op dit ogenblik is dat nog niet het geval aangezien we maar met 2 zijn. Als er nog mensen ons team willen vervoegen dan komt er dus gewoon een VRL 2, 3 etc. Behalve een kampioenschap voor piloten is er dus ook een kampioenschap voor teams. Meer info kunnen jullie vinden op www.rfactor.org. Wij zullen hier na de races even verslag uitbrengen van de races. Nieuwe piloten zijn uiteraard welkom! De kalender ziet er als volgt uit (races beginnen op hetzelfde uur als de VRL races, ook op zondag): 6 november: - Toban Short Special Event - (valt samen met het VRL LFS kampioenschap) 13 november: - Orchard Lake Grand Prix - (valt samen met het VRL GPL kampioenschap) 20 november: - Birmingham Grand Prix - (valt samen met het VRL LFS kampioenschap) 4 december: - Mills Grand Prix - (valt samen met het VRL LFS kampioenschap) 11 december: - Suzuka Grand Prix - (valt samen met het VRL GPL kampioenschap) 18 december: - Toban Grand Prix - (valt samen met het VRL LFS kampioenschap) Het is uiteraard NIET de bedoeling dat mensen die deelnemen aan het GPL of LFS kampioenschap gaan deelnemen aan dit F3 kampioenschap! (zij die aan één van de twee kampioenschappen deelnemen kunnen wel races meepikken - net zoals ik)
|
|
|
Post by Hill2button on Nov 6, 2005 22:45:31 GMT 1
|
|
|
Post by Knarf on Nov 6, 2005 22:58:11 GMT 1
Niet bijster veel volk als je de honderden regestraties bekijkt
|
|
|
Post by Hill2button on Nov 6, 2005 23:00:55 GMT 1
Niet bijster veel volk als je de honderden regestraties bekijkt Er was inderdaad niet veel volk. Er waren wel maar 25 mensen ingeschreven voor het kampioenschap. (en het is nog vroeg - trouwens Frank, als gij nu eens komt meedoen dan zijn we met ne man meer - het was best wel leuk)
|
|
|
Post by Petrol on Nov 6, 2005 23:07:33 GMT 1
Het was een leuke race, tijdens de practice ging altijd alles snel en goed maar met de qualify (max 2 snelle rondes) draaide ik maar povere tijden. In de 1e race (20 min) ging alles goed, ik was al opgeschoven naar voren. Wanneer we over de helft waren was ik in gevecht met ne snelle Nederlander, die uiteindlijk een foutje maakte waardoor ik ook de dupe werd (vlieg van 5 naar 7). Werner en iemand anders konden mij voorbij en ik heb de race uitgereden met schade. In de 2e race (40 min) had ik een betere startplaats, na T1 ging het bijna fout en werden we opgehouden door iemand die z'n achtervleugel was verloren, de kopgroep was al uit het zicht na 1 ronde. In het begin probeerde iemand me op te jagen maar na een 8 rondes gaf hij het op. Over de helft van de race lag ik een hele tijd 3e tot één van de aliens me terug voorbijging, vlak voor mij reed er nog iemand die nogal veel van z'n banden aan het vragen was, dus wachtte ik af. Maar dan, tijdens de pitstop was ik aan het wachten op het signaal wanneer ik terug kon vertrekken. En er is helemaal zo geen signaal in rF! Ik heb daar 23!!! sec stomweg kwijtgespeeld maar op die moment had ik blijkbaar geen plaats verloren. Na m'n fantastische pitstop (dat gaat geen 2e keer gebeuren!) begon ik te jagen op Offermans (Vroc creator) die blijkbaar geen stop ging maken, nog een 18 rondes te gaan en 25 sec achter, maar ik maak zeker 2 sec per ronde goed. Net wanneer ik achter hem ben maakt die een fout maar ik kan hem ontwijken. Nog iets van een 5 rondes te gaan en m'n 4e plaats is veilig, dan zie ik dat die voor mij (die dat nogal hard was voor z'n banden) weer de pits uitkomt (hij heeft nog altijd een ruime voorsprong) maar op koude banden kan er vanalles gebeuren dus wil ik terug effe gaan pushen. Terwijl ik dat allemaal aan het denken ben mis ik m'n rempunt en raak ik een muur net hard genoeg om m'n voorvleugel te verliezen... Nu een stop maken om dat te repareren is fataal dus rijd ik de race uit zonder downforce, niet simpel! Werner kan me veilig voorbij en een Engelsman zat vlak achter mij toen de vlag viel. 't is echt stom van mij want blijkt dat Werner nog bijna 3e had kunnen worden, maar ja, eigen fout. Ik zorg er wel elke keer voor dat ik geen saaie races heb.. Alles samen gezien denk ik wel dat we met het VRL team niet slecht gescoord hebben. Edit: een paar getalletjes aangepast na de replay gezien te hebben. En die laatste ronde ging ik dus traag door de laatste bocht (geen downforce) zodat ik met die andere zij aan zij het rechte stuk opkwam. Doordat ik dus minder drag had kon ik sneller accellereren en ben ik gefinished met die andere ter hoogte van m'n achterwiel! Ik dacht dat die verder weg was..
|
|
|
Post by Knarf on Nov 7, 2005 8:21:43 GMT 1
Over die pitstop, dit is hoe ik pit in rFactor: - Ik rij binnen - Stop - Zet de wagen in neutral - Ge ziet de wagen omhoog gaan - Vanaf dan zet ik die wagen al in 1te en geef ik een beetje gas - Als die dan naar onder gaat vertrekt ge onmiddelijk
Mss dat ik meedoe aan Mills en Toban. Enige andere die nog mogelijk is (wegens GPL) is Birmingham maar ik vind dat een snertcircuit.
|
|
|
Post by Knarf on Nov 7, 2005 12:42:25 GMT 1
Ik heb de 2 racecast reports eens verwerkt (gisteren nog enkele dingen toegevoegd aan de rapporten zoals ge wel zult merken): users.pandora.be/riptor/sprint.htmlusers.pandora.be/riptor/race.htmlIs er echt niemand die een publieke PHP5 server heeft? Dan kan ik het script erop zetten en kan iedereen gewoon zelf de rapporten live generen. Dan moet ik niet die genereren de html saven, en uploaden.
|
|
|
Post by Petrol on Nov 7, 2005 16:22:33 GMT 1
Knap Frank.
Nog iets gevonden op RSC; hiermee zoude extra info krijgen bij pitstops en zo, zet het in uw Player file op 2:
Display Icons="2" // Icons displayed if HUD is off: 0 = none, 1 = flags only, 2 = all
|
|
|
Post by Hill2button on Nov 7, 2005 20:28:47 GMT 1
Mss dat ik meedoe aan Mills en Toban. Enige andere die nog mogelijk is (wegens GPL) is Birmingham maar ik vind dat een snertcircuit. Frank, laat iets weten als je u hebt ingeschreven en je bij ons team wil :-) Je wordt dan eerste piloot bij VRL 2
|
|
|
Post by Hill2button on Nov 7, 2005 20:41:13 GMT 1
Ik heb mezelf gisteren goed geamuseerd!
Eens je de F3 wat kent leer je hem wel appreciëren. Het circuit was niet geweldig, maar goed.
Voor de eerste race kwalificeer ik me als 7e. Die qualy is wel leuk. Je mag maar 2 snelle ronden, maar je hebt 10 minuten. (een ronde duurde maar 1 min). Bijna iedereen gaat direct de baan op, terwijl team VRL toekeek vanuit de pit en pas de laatste 5 minuten ging rijden op een kwasi lege baan.
Ik herinner me de races niet zo goed meer. In race 1 reed ik een tijd 2 plaatsen achter Peter tot die op nogal brutale manier werd voorbijgestoken. Een beetje later maakte diezelfde (?) piloot een fout waardoor ik Peter en die andere voorbij kon. P5 aan de finish en ik was content. De banden waren na 20 ronden niet zo goed meer en ik overwoog mijn strategie voor de hoofdrace.
In de qualy voor Race 2 zet ik de auto in mijn tweede snelle ronde in de muur. Pas 10e op de grid. Gekozen om niet te pitten en rustig aan de race begonnen om de banden te sparen. Dit liep goed tot het met de banden opeens enorm bergaf ging, ergens rond ronde 21. Nog even voort gereden maar in L22 of 23 spin ik met meer dan 180 op de teller van de baan. Gelukkig op de enige plaats met uitloopstrook. Direct de pit in voor een nieuw setje. Eens uit de pit kom ik achter Peter terecht, wat me zeer verrast aangezien die een stuk voor me reed. Zo haspelden we de ronden af tot er de laatste paar rondes vanalles misloopt bij verschillende piloten. Er zijn er die toch zijn doorgereden zonder te stoppen en er zijn een pak spins. We rijden een paar auto's voorbij tot ook Peter in de fout gaat. Zo ben ik opeens 4e, op één ronde. Met nog twee ronden te gaan zie ik voor me opeens 2 wagens, de nummers 2 EN 3!! Die zwalpten werkelijk over de weg, en eens ik dichter kwam bleek de derde zelfs zonder achtervleugel onderweg. Ik probeer binnendoor te gaan maar hij sluit de deur. We rijden het rechte stuk op en, de vlag valt! Toen heb ik even gevloekt, ik reed een ronde achter, dus duurde de race een ronde minder lang! Had ik dat geweten ... Maar goed, 4e, niet slecht vanaf een 10e startplek.
Een positief begin van het kampioenschapje, hopelijk willen er nog mensen wat races komen meedoen. Indien jullie trouwens een andere goede rF league kennen, laat het ons dan weten!
|
|
|
Post by Hill2button on Nov 7, 2005 20:53:23 GMT 1
Ik heb de 2 racecast reports eens verwerkt (gisteren nog enkele dingen toegevoegd aan de rapporten zoals ge wel zult merken): users.pandora.be/riptor/sprint.htmlusers.pandora.be/riptor/race.htmlIs er echt niemand die een publieke PHP5 server heeft? Dan kan ik het script erop zetten en kan iedereen gewoon zelf de rapporten live generen. Dan moet ik niet die genereren de html saven, en uploaden. Mss moet je dat eens in het Hardware en Software topic posten, de meestel zullen je vraag hier niet lezen. Ik heb enkel gratis skynet webspace, en daar zal je wel niet mee opschieten zeker?
|
|
|
Post by Timpreza on Nov 7, 2005 21:38:16 GMT 1
Het verwonderd me dat Speedpacket geen PHP5 heeft. Ik ken daar niets van, maar da's toch zoooo nieuw niet?
|
|
|
Post by Knarf on Nov 9, 2005 16:11:09 GMT 1
Ik heb de 2 racecast reports eens verwerkt (gisteren nog enkele dingen toegevoegd aan de rapporten zoals ge wel zult merken): users.pandora.be/riptor/sprint.htmlusers.pandora.be/riptor/race.htmlIs er echt niemand die een publieke PHP5 server heeft? Dan kan ik het script erop zetten en kan iedereen gewoon zelf de rapporten live generen. Dan moet ik niet die genereren de html saven, en uploaden. Speciaal voor Werner nu ook met highest climber (ik had wel pas door toen het gereed was dat het speciaal voor Werner was ;D)
|
|
|
Post by Hill2button on Nov 9, 2005 20:23:27 GMT 1
Ik heb de 2 racecast reports eens verwerkt (gisteren nog enkele dingen toegevoegd aan de rapporten zoals ge wel zult merken): users.pandora.be/riptor/sprint.htmlusers.pandora.be/riptor/race.htmlIs er echt niemand die een publieke PHP5 server heeft? Dan kan ik het script erop zetten en kan iedereen gewoon zelf de rapporten live generen. Dan moet ik niet die genereren de html saven, en uploaden. Speciaal voor Werner nu ook met highest climber (ik had wel pas door toen het gereed was dat het speciaal voor Werner was ;D) Frank, als je dit verder kan uitwerken, inclusief layout, zoals replay analyser... Dan kan je jezelf en de VRL beroemd maken in Simland! ;D
|
|
|
Post by Timpreza on Nov 9, 2005 20:58:44 GMT 1
En ik zou misschien toch die tijden na de komma wat afkorten want da's toch nie overzichtelijk en het zal er maar zelden op aankomen.
|
|