|
Post by Knarf on Nov 9, 2005 22:46:29 GMT 1
Frank, als je dit verder kan uitwerken, inclusief layout, zoals replay analyser... Dan kan je jezelf en de VRL beroemd maken in Simland! ;D De layout laat ik op het einde over aan iemand anders... Kheb de code die alles berekend 100% gescheiden gemaakt van de html code die alles afbeeld dus da is een piece of cake voor ne layout-artiest.
|
|
|
Post by Knarf on Nov 14, 2005 16:26:15 GMT 1
Staat hier wel in een vreemde thread eigenlijk maar omdat er hier al zoveel over staat ga ik even verder :-) Kheb ondertussen een gratis PH5 server gevonden (wel een banner) die voorlopig dienst kan doen. Jullie kunnen nu zelf rapportjes maken en wel op de volgende manier: - Surf naar het racecast rapportje van je race (bv racecast.rfactor.net/?go=racedetails&raceID=8703&sessiontype=Race)- Op die pagina staat onderaan altijd een link 'Download XML Results'. Klik daar rechts op en kies snelkoppeling kopieren of koppelingslocatie kopieren ofzo zodat die link in uw clipboard terechtkomt (bv racecast.rfactor.net/xmlresults.php?gameid=8703)- Surf dan naar rfactorreport.host.sk/ en plak achter die url nog '?file=de url uit de vorige stap' ... In dit voorbeeld zou dat dus zijn: rfactorreport.host.sk/?file=http://racecast.rfactor.net/xmlresults.php?gameid=8703Op dat moment worden live de racecast gegevens omgevormt naar een leesbare website. Ik ben wel nog steeds aan het werk aan dat ding maar de laatste week had ik een overdosis aan gpl races dus ligt het nu even stil (volgende dinsdag nog op spa met simracing.nl en dan zal ik wel weer wat verder doen aan dit ding).
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Nov 15, 2005 11:47:29 GMT 1
Indien jullie trouwens een andere goede rF league kennen, laat het ons dan weten! U miss reeds bekend, eveneens Belgen rallysport.ws/
|
|
|
Post by Hill2button on Nov 15, 2005 11:56:04 GMT 1
Indien jullie trouwens een andere goede rF league kennen, laat het ons dan weten! U miss reeds bekend, eveneens Belgen rallysport.ws/Ja, die ken ik. Maar sorry, dat is a waste of time als je het mij vraagt. Die leggen weken vast waarin een race zal plaatsvinden en dan wordt er ELKE KEER gestemd over de dag. Ik kan ze echt ni serieus nemen.
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Nov 15, 2005 13:48:49 GMT 1
No prob Spijteg genoeg geen tijd voor league races te doen, anders voelde ik mezelf wel geroepen, althans hier bij VRL
|
|
|
Post by Hill2button on Nov 15, 2005 13:50:05 GMT 1
Vorige zondag was het dus de tweede race van het Rfactor.org F3 race. De sprintrace kon ik niet deelnemen aangezien ik in Mosport werd verwacht. Teamgenoot Peter wist zijn bolide naar de 6e plaats te rijden, van de 19 starters.
In de tweede, main-race was ik er dus terug bij. In mijn snelle qualify ronde ga ik in één bocht wel heel ver en uiteindelijk bleek de eerste poging nog de snelste. 13e op de grid, Peter was 11e en stond vlak voor me.
Bij de start val ik goed in het licht en ik moet vol naar links om niet op Peter te rijden. Aan de binnenkant rij ik er een 3 tal voorbij als we aankomen in T1. Daar gaat het voor me uit goed mis. Ik slalom tussen 3 spinnende auto’s door en kom heelhuids door de carnage. Op het pitbord lees ik P8! Van 13 naar 8 in één bocht, mja, niet slecht!
Ik kom achter Rudy Saenen terecht en gedurende de eerste 10 ronden kan ik een paar keer komen piepen, maar passeren zit er niet in. In die 10 ronden heb ik wel alles gegeven en de banden hebben dat geweten. In die mate zelfs dat ik in ronde 12 spin en 3 plaatsen verlies. Eén plaats kan ik terugpakken, we zitten halfweg en het is tijd voor de stop. Het circuit van Orchard is een oval met een infield. De laatste bocht is dus banked. Volgas ga ik van het banked gedeelte af en naar het platte stuk dat naar de pits leidt. De wagen breekt uit en ik tol rond met 230 op de teller.... recht op de pitmuur. Ophanging eraf en in rF kan je niet resetten. Ben nog op drie poten naar de pit gereden in de hoop dat ze dat nog zouden maken, maar daar hadden ze geen zin in. Ze vervingen 3 banden en zette me terug neer!
Race over. Peter pakte uiteindelijk de 10e plaats en punten voor team VRL. Deze zondag op Birmingham, en we gaan eens fatsoenlijk testen. (ja toch?)
Er is nog altijd plaats voor team VRL 2, moest er interesse zijn...
|
|
|
Post by Petrol on Nov 15, 2005 14:00:36 GMT 1
Een 30 minuten voor de race had ik voor de eerste keer op Orchard gaan testen sinds de F3 update, m'n tijden waren toch niet slecht. Natuurlijk ook dankzij nen aangepaste GH setup die ik van ne vriend gekregen had. ;D De 1e race was fantastisch, duels waarbij ik meerdere keren wiel tegen wiel met de rappe gasten gestreden heb (fantastische netcode!), 6e was een goede finishplaats als ik de tijden bekijk. Bij de 2e race had ik me 9e gequalificeerd (Werner, ik heb de replay bekeken, mijn start was zeker wel goed, ik stond 2 plaatsen voor u. ) Maar in T1 ging het al mis (28 ronden race!!!), nen Engelse kon zich niet inhouden of had totaal geen besef van hoe hij zich moet gedragen en veroorzaakt daar een chaos (Vorige race was het ook nen Engelse die een klein T1 incident veroorzaakte). Resultaat is dat ik van 9 naar 18 schuif, met een achterstand op de voorlaatste. Als 10e finishen was dus nog niet zo slecht. Maar zo'n te vermijden fouten daar heb ik nen hekel aan, met een beetje verstand of respect doet ge zoiets niet. edit: Ik heb ne setup voor Birmingham gekregen van Rudy, ik zal die 'ns gaan testen.
|
|
|
Post by Hill2button on Nov 15, 2005 16:21:25 GMT 1
Een 30 minuten voor de race had ik voor de eerste keer op Orchard gaan testen sinds de F3 update, m'n tijden waren toch niet slecht. Natuurlijk ook dankzij nen aangepaste GH setup die ik van ne vriend gekregen had. ;D De 1e race was fantastisch, duels waarbij ik meerdere keren wiel tegen wiel met de rappe gasten gestreden heb (fantastische netcode!), 6e was een goede finishplaats als ik de tijden bekijk. Bij de 2e race had ik me 9e gequalificeerd (Werner, ik heb de replay bekeken, mijn start was zeker wel goed, ik stond 2 plaatsen voor u. ) Maar in T1 ging het al mis (28 ronden race!!!), nen Engelse kon zich niet inhouden of had totaal geen besef van hoe hij zich moet gedragen en veroorzaakt daar een chaos (Vorige race was het ook nen Engelse die een klein T1 incident veroorzaakte). Resultaat is dat ik van 9 naar 18 schuif, met een achterstand op de voorlaatste. Als 10e finishen was dus nog niet zo slecht. Maar zo'n te vermijden fouten daar heb ik nen hekel aan, met een beetje verstand of respect doet ge zoiets niet. edit: Ik heb ne setup voor Birmingham gekregen van Rudy, ik zal die 'ns gaan testen. Jij was het inderdaad niet. Ik heb me vergist. Het was een andere pippo in een gele auto die gewoon bleef staan.
|
|
|
Post by Knarf on Nov 18, 2005 18:04:46 GMT 1
Ondertussen heb ik ook een 'Race history graph' gemaakt. rfactorreport.host.sk/?file=result.xml (dat is de data van onze vorige testrace) (om data van andere races te zien dus zoals hierboven ergens uitgelegd result.xml vervangen naar ne volledige http url naar de racecast xml die ge wilt parsen). Ge moet wel altijd wachten tot de pagina volledig geladen is alvorens de grafiek ge-update is (anders ziet ge nog iemand anders zijn grafiek ofzo). Ik moet er ook nog wa sessie-management insteken denk ik want ik vermoed dat als ge nu met 20 man tegelijk gaat kijken dat er wel iets mis kan lopen met die grafiekskes. Maar dat is maar afwerking
|
|
|
Post by Knarf on Nov 18, 2005 18:43:39 GMT 1
Ondertussen heb ik ook een 'Race history graph' gemaakt. rfactorreport.host.sk/?file=result.xml (dat is de data van onze vorige testrace) (om data van andere races te zien dus zoals hierboven ergens uitgelegd result.xml vervangen naar ne volledige http url naar de racecast xml die ge wilt parsen). Ge moet wel altijd wachten tot de pagina volledig geladen is alvorens de grafiek ge-update is (anders ziet ge nog iemand anders zijn grafiek ofzo). Ik moet er ook nog wa sessie-management insteken denk ik want ik vermoed dat als ge nu met 20 man tegelijk gaat kijken dat er wel iets mis kan lopen met die grafiekskes. Maar dat is maar afwerking En ondertussen met sessie-management. Nu nog: - Race leaders overzicht - Lap by lap grafiek - Layout Ik vermoed dat ik dan zowat alles heb of zijn er nog requests ?
|
|
|
Post by Timpreza on Nov 18, 2005 18:50:09 GMT 1
Prachtig Frank, I love graphs.
|
|
|
Post by Petrol on Nov 18, 2005 20:13:43 GMT 1
Knap werk!
|
|
|
Post by Knarf on Nov 18, 2005 20:14:26 GMT 1
Prachtig Frank, I love graphs. Ze doen soms wel vreemd maar die xml resultaten zijn soms ook vreemd Soms heeft iemand die 6de is 2 rondes meer dan degene die 2de is enzo volgens die xml. En soms staat er ook dat ieman bv 38 rondes heeft gereden en dan volgen er 40 rondetijden enzo en ook andersom. Mijne software doet dan wa vreemd ma wel terecht vind ik. Eens ne mail sturen naar ISI. rfactorreport.host.sk/racehistory.php?file=result2.xmlIn die grafiek bv is Robin 1ste, 2de is Andras, 3de Aalt en 6de is David Fisher Robin ziet er goed uit. Aalt was 1 ronde achter en die zijn lijntje stopt ook op L39. Maar Andras was ook 1 ronde achter maar in de XML ontbreekt de laptime van zijn laatste ronde (vandaar dat die zijn grafiek in L38 stopt). Er staat wel dat hij 39 rondes heeft gereden maar dan staan er maar 38 tijden. David Fisher hing 3 rondes ofzo achter maar van hem staan er doodleuk laptimes tem ronde 40 in de XML dus die zijn lijn gaat helemaal door (vanboven in de XML staat dus dat hij 37 laps heeft gedraaid maar dan volgen er 40 laptimes) Ook vind ik het vreemd dat Aalt in L36 en 37 zoveel tijd verliest maar mss klopt dat wel.. Nu ja. Die mannen van ISI antwoorden altijd pijlsnel dus da komt wel in orde.
|
|
|
Post by Knarf on Nov 22, 2005 22:08:26 GMT 1
Zoals ik al dacht zijn die XML resultaten inderdaad soms vreemd. Maar ze werken aan een oplossing dus binnenkort zullen die vreemde dingen zichzelf wel oplossen.
Antwoord van ne kerel van ISI ->
|
|
|
Post by Petrol on Nov 22, 2005 22:51:32 GMT 1
Ne volgende update dus, ni slecht.
|
|