|
Post by Hill2button on Aug 27, 2007 21:37:19 GMT 1
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Aug 27, 2007 22:50:23 GMT 1
Vonden jullie m'n foto's ok? Ik denk dat er hier genoeg fotokenners zijn die me kunnen zeggen op welke punten ik nog kan verbeteren... ik leer elke dag bij
|
|
|
Post by Buchinski on Aug 27, 2007 23:05:35 GMT 1
Vonden jullie m'n foto's ok? Ik denk dat er hier genoeg fotokenners zijn die me kunnen zeggen op welke punten ik nog kan verbeteren... ik leer elke dag bij Persoonlijk (en laat me hier stressen ... persoonlijk dus) zou ik wat zakken in sluitersnelheid Rutger. Akkoord, de foto's zijn prachtig, helder, scherp en goed gekadreerd...maar een beetje "statisch". Breng er snelheid in door langere sluitertijden. Het wordt dan allemaal een pak moeilijker maar, for crying out loud, je staat voor den draad, achter de vangrail (!), je hebt een compleet vrij schootsveld! Gebruik het. Ik moet veel grotere toeren uithalen om een vrij veld te krijgen. Meestal krijg ik maar een kleine fractie "hoek" en moet ik vrij snel, ofwel vrij laat afdrukken. Ik sta verder weg, dus moet ik harder inzoemen. Daarom verdwijnt er bij mij een stuk scherpte in de foto's.
|
|
|
Post by TimoVermeersch on Aug 28, 2007 6:33:49 GMT 1
They put mayonaise on their french fries ... Mayonaise on their french fries??? Yeah, disgusting ...
|
|
|
Post by Hill2button on Aug 28, 2007 6:35:50 GMT 1
Vonden jullie m'n foto's ok? Ik denk dat er hier genoeg fotokenners zijn die me kunnen zeggen op welke punten ik nog kan verbeteren... ik leer elke dag bij Nooit het origineel overschrijven met een versie met een hogere jpeg compressie... je ziet dat de originelen stuk voor stuk mooie foto's zijn maar een heel aantal zijn onbruikbaar voor een A4 afdruk om er te veel compressie op zit. Een voorbeeldje: IMG_7671 is ok maar IMG_7475 heeft zoveel compressie dat er zelfs witte punten in het logo van grafiprint zitten.
|
|
|
Post by Knarf on Aug 28, 2007 8:22:18 GMT 1
They put mayonaise on their french fries ... Mayonaise on their french fries??? Yeah, disgusting ... Als ge ne pot mayonaise in Amerika ziet begrijpt ge waarom
|
|
|
Post by Hill2button on Aug 28, 2007 9:09:40 GMT 1
They put mayonaise on their french fries ... Mayonaise on their french fries??? Yeah, disgusting ... Als ge ne pot mayonaise in Amerika ziet begrijpt ge waarom Vooral omdat de Mayo daar met (veel) suiker is...
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Aug 28, 2007 9:28:37 GMT 1
Vonden jullie m'n foto's ok? Ik denk dat er hier genoeg fotokenners zijn die me kunnen zeggen op welke punten ik nog kan verbeteren... ik leer elke dag bij 'k Heb je foto's snel eens bekeken. Zien er in orde uit:-) Als je echt een referentie wil, kijk dan eens op belgiumdigital.com in het forum, o.a. volgende threads over champcar op Zolder forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=176416forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=176633forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=176402Als je wil dat je foto daar kritisch beoordeeld wordt met het doel er iets van bij te leren, post ze dan onder "fotodiscussie" in het forum. Welk materiaal gebruik je precies trouwens? 'k Zie een 20D in je EXIF staan en een 300mm lens. Welke lens is het? Ben aan het kijken voor iets meer dan de 70-200mm f4 L IS die ik heb om naar circuits te trekken want die 200mm is wel aan de korte kant Wim
|
|
|
Post by Timpreza on Aug 28, 2007 12:21:01 GMT 1
Wie is dit misschien?
|
|
|
Post by Hill2button on Aug 28, 2007 13:02:12 GMT 1
Wie is dit misschien? Iemand die echt hard lijkt op Graham Rahal maar het niet is? ;D Damn, hij leek er nochthans sterk op.
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Aug 28, 2007 13:08:36 GMT 1
Vonden jullie m'n foto's ok? Ik denk dat er hier genoeg fotokenners zijn die me kunnen zeggen op welke punten ik nog kan verbeteren... ik leer elke dag bij 'k Heb je foto's snel eens bekeken. Zien er in orde uit:-) Als je echt een referentie wil, kijk dan eens op belgiumdigital.com in het forum, o.a. volgende threads over champcar op Zolder forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=176416forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=176633forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=176402Als je wil dat je foto daar kritisch beoordeeld wordt met het doel er iets van bij te leren, post ze dan onder "fotodiscussie" in het forum. Welk materiaal gebruik je precies trouwens? 'k Zie een 20D in je EXIF staan en een 300mm lens. Welke lens is het? Ben aan het kijken voor iets meer dan de 70-200mm f4 L IS die ik heb om naar circuits te trekken want die 200mm is wel aan de korte kant Wim Ok, bedankt! Ik fotografeer inderdaad met een 20D en m'n lens is een 70-300... ideaal zou een 20-400 zijn, dan ebde met 1 lens alles, ofwel een 100-400, das ook al heel goe.
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Aug 28, 2007 14:07:36 GMT 1
Ok, bedankt! Ik fotografeer inderdaad met een 20D en m'n lens is een 70-300... ideaal zou een 20-400 zijn, dan ebde met 1 lens alles, ofwel een 100-400, das ook al heel goe. Is dat de 70-300 f4-5.6 USM IS van Canon? 'k Ben inderdaad aan het kijken naar een 100-400mm L IS van Canon maar het is een relatief prijzig beestje Een goeie suggestie die min of meer past bij het bereik dat je noemt is de Sigma APO 50-500mm f4-6.3. Let wel, die lens doet zijn bijnaam "Bigma" alle eer aan ;-) Maar bon, goeie discussie maar in verkeerd forum ;-)
|
|
|
Post by Buchinski on Aug 28, 2007 16:59:48 GMT 1
Iemand die echt hard lijkt op Graham Rahal maar het niet is? ;D Damn, hij leek er nochthans sterk op. LOOOOL Werner... en dan mar met mij lachen omdat ik effe iets zei tegen Kris Wouters die daar stond. Omdat ik met Wouters babbelde zou ik dus Graham Rahal hebben voorbijgelopen :-) Wanna know a funny thing? Graham stond daar ... 't was dat klein manneke dat aan de andere kant stond. Ik dacht al dat ik die ergens had gezien. En ik heb wel die zijn fotooke... ik zal het straks effe posten.
|
|
|
Post by Buchinski on Aug 28, 2007 17:08:27 GMT 1
They put mayonaise on their french fries ... Mayonaise on their french fries??? Yeah, disgusting ... Ne quote in ne quote ... the actual quote is : "You know what they put on French fries in Holland?" "Mayonaise" "I've seen them do it, man, they fucking drown them in that shit"
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Aug 28, 2007 17:34:41 GMT 1
'k Heb je foto's snel eens bekeken. Zien er in orde uit:-) Als je echt een referentie wil, kijk dan eens op belgiumdigital.com in het forum, o.a. volgende threads over champcar op Zolder forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=176416forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=176633forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=176402Als je wil dat je foto daar kritisch beoordeeld wordt met het doel er iets van bij te leren, post ze dan onder "fotodiscussie" in het forum. Welk materiaal gebruik je precies trouwens? 'k Zie een 20D in je EXIF staan en een 300mm lens. Welke lens is het? Ben aan het kijken voor iets meer dan de 70-200mm f4 L IS die ik heb om naar circuits te trekken want die 200mm is wel aan de korte kant Wim Ok, bedankt! Ik fotografeer inderdaad met een 20D en m'n lens is een 70-300... ideaal zou een 20-400 zijn, dan ebde met 1 lens alles, ofwel een 100-400, das ook al heel goe. 20-400 is brol. Alle superzoomlenzen zijn brol. Veel te veel licht - en beeldkwaliteitverlies.
|
|