Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Feb 11, 2003 13:12:41 GMT 1
Is dat morgen (12feb toch?) om 11/12 uur smiddags of 's avonds? anders moetk heel dan dag voor den tv zitten
|
|
|
Post by Timpreza on Feb 11, 2003 13:47:45 GMT 1
Om zeker te zijn ga ik woensdagnacht ergens na de gewone uitzendingen de video een uur of 2 laten opnemen op La Deux. ze herhalen het dan de hele nacht. Dan ben ik zeker dat ik het heb.
|
|
|
Post by Timpreza on Feb 11, 2003 16:55:41 GMT 1
Misschien kunnen we er nog het volgende bijzetten: "Het is een goede zaak dat simracen een wat media aandacht krijgt, en niet op een manier waarop het in het belachelijke word getrokken, maar als een serieuze hobby." Misschien moeten we zelf eens de gazet bellen Ik zou vtm of de vrt niet waarschuwen of in de kortste keren komen we in Jambers of Man Bijt Hond of zo btw, ik heb hier ergens een artikel liggen van EVO (een engels automagazine) waar 5 bladzijden over gpl gesproken word. Het is ook een zéér positief artikel. Als er interesse is kan ik ze misschien eens scannen.
|
|
|
Post by Obi-Jan on Feb 11, 2003 20:14:08 GMT 1
'k Zou dat eerder zo formuleren... "Het is verfrissend om media aandacht voor simracen als een serieuze hobby te zien, i.p.v. de gebruikelijke marginaliserende reportages waar het computerspellen betreft." Jakkes... da's al zo nen ingewikkelde zin als die van den Tim. Kunnen we het niet op dat positief daglicht houden? Jan. =---
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Feb 12, 2003 11:41:20 GMT 1
jaja, tim , scan da maar ne keer da artikel, da is verzeker de moeite . C'est une bonne chose que le "simracing" attire l'attention des medias, et non pas d'une façon rédiculisant comme "à la flamande", mais en étant un hobby serieux qui exige un véritable amour pour le sport automobile. uitleg: à la flamande is een uitzending zoals jambers, maar daar lachen ze met een bende domme vlamingen, zoals : romain en z'n tuinkabouters, of de doodzintjes verzameling van christa. Hier een kleinere vertaling hoe ik die zin vertaald heb: het is een goede zaak dat het simracen de aandacht getrokken heeft van de media , en niet op een rediculizerende wijze, maar als een echte hobby die een ware liefde voor de autosport vereist . als der schrijffouten instaan , sry, maar ik spreek ganse dagen frans , maar schrijf zo goed als nooit in het frans .
|
|
|
Post by Obi-Jan on Feb 12, 2003 12:31:28 GMT 1
Da's heel goed uitgedrukt Tom... efkes zien of dat Mario nog evt. iets fout ziet staan en dan mailen die hap, zou 'k zeggen.
BTW: doodzintjes ?
Jan. =---
|
|
|
Post by Timpreza on Feb 12, 2003 13:37:01 GMT 1
ja... wa is het mooi nederlands woord voor doodzintjes.... doodsprentjes zeker... ge weet wel, die triestige zwartwitkaartjes met nonkel zijn lelijk hoofd van toen er nog wa beweging in die mens zat om op u schouw te zetten. In Amerika verzamelen ze zo baseballkaartjes, maar die zijn in kleur en leven nog...
|
|
|
Post by Timpreza on Feb 12, 2003 14:07:34 GMT 1
Voila, de mail is vertrokken naar Benoit Scutnaire
|
|
|
Post by Timpreza on Feb 12, 2003 14:49:17 GMT 1
|
|
|
Post by Obi-Jan on Feb 12, 2003 19:31:47 GMT 1
Hebbes...
Da's een goe mailke denk ik... laat weten of dat ze iets terguschrijven.
Jan. =---
|
|
|
Post by pietdebelder on Feb 12, 2003 19:52:56 GMT 1
Hallo guys, ik ken Ben Scutnaire, ben al op een LAN geweest met hem, hij is ergens midden 30 en een serieuze gast. Rijdt uitsluitend met BRD materiaal -stuur+ Speed7 pedalen - en hij rijdt vooral GPL, maar ook N200x, in een franse liga. Voor wie mij niet kent, ik ken Tim een beetje, en in de Duitse Nascar liga GNC heb ik een westvlaamse teammate (zijn er hier eigenlijk niet-westvlamingen? Piet Debelder
|
|
|
Post by Petrol on Feb 12, 2003 20:09:34 GMT 1
(zijn er hier eigenlijk niet-westvlamingen? Piet Debelder Dag Piet, natuurlijk zijn hier niet-Westvlamingen, Jan en ik zijn van Antwerpe
|
|
|
Post by Timpreza on Feb 12, 2003 20:21:55 GMT 1
Dag Piet, lang geleden!
Het ziet er een prachtruimte uit voor LAN's als het die zaal is van in die reportage. Die gast is ondertussen blijkbaar overgestapt van zijn BRD stuur naar een MOMO Racing als ge dat filmke bekijkt. de Speed 7 pedalen zijn gebleven.
|
|
|
Post by pietdebelder on Feb 12, 2003 21:35:00 GMT 1
Heb de reportage niet gezien, was het in Lummen bij de 2 broers die de belgische BRD shop openhouden?
Ben daar geweest toen de ESCORS lan daar werd gehouden. Ben heb ik op een privé LAN in Charleroi ontmoet.
Qua serieus en simracing, in de Duitse liga's waar ik rij zijn het 50% mannen van over de 30, vele veertigers en zelfs vijftigers, en ze zijn allemaal zo snel. (ik ben "maar" 36). Sommige piloten worden zelfs al gesponsord door bedrijven die sympatiseren met de Simracing community, niet heel veel, zo'n 250 euro voor het ganse seizoen.
en 1-2-3 van de Masters division in de GNL krijgen 500,300 en 200 Euro.
Piet
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Feb 12, 2003 21:58:12 GMT 1
nee, piet t'was nie in lummen , ik ben in lummen geweest om mijn speed 7 pedalen te kopen , en het is niet dezelfde zaal .Ik denk d&at het bij een of andere kerel is op de zolder in brussel. Als je de zaal wil zien , tonen ze de reportage nog gans de nacht op rtbf 1 .
|
|