|
Post by Timpreza on Sept 15, 2011 11:19:29 GMT 1
Sjah, tis weer van datte. Ik heb het een week en heb met moeite 1 race gereden wegens geen volk als ik tijd heb. Da gaat hier weer 2,5 maand liggen vrees ik.
|
|
|
Post by Nick on Sept 15, 2011 11:24:25 GMT 1
Sjah, tis weer van datte. Ik heb het een week en heb met moeite 1 race gereden wegens geen volk als ik tijd heb. Da gaat hier weer 2,5 maand liggen vrees ik. Ja seg Tim, ik stond net op het punt om me iRacing aan te schaffen. Uw post helpt niet echt Is het zo magertjes gesteld met de opkomst?
|
|
|
Post by Mee on Sept 15, 2011 12:51:18 GMT 1
Sjah, tis weer van datte. Ik heb het een week en heb met moeite 1 race gereden wegens geen volk als ik tijd heb. Da gaat hier weer 2,5 maand liggen vrees ik. Bizar, in de rookie classes waren er toch altijd meerdere splits als ik daar nog in zat... MX-5 toch?
|
|
|
Post by Timpreza on Sept 15, 2011 13:02:53 GMT 1
Als je s'avonds racet zal het misschien geen probleem zijn, maar dan kan ik niet... Momenteel zijn er slechts 1146 iRacers online, geen idee hoeveel dat er s'avonds zijn of s'nachts, maar ik veronderstel dat het wel een stuk meer is als de yanks wakker zijn.
Nu heb ik tijd, midden de namiddag. Ik wil momenteel met de D class Mustang vooruit komen, en momenteel zijn er geen races, en zit er 3 man op een trainingserver, een Australische server dan nog.
De MX5'kes, daar is wel wat volk voor, er is momenteel één server met 23 man. Verder niets buiten een drietal op een practise server. (Edit, die is verdwenen uit de lijst, en ik zie niemand meer? Verdwijnt dat als een race begonnen is?)
Maar die auto's kunnen me niet echt boeien. M'n eerste en enige race tot nu toe was een MX5 race. De eerste ronden zag ik auto's alle richtingen opvliegen op de rechte lijn, en constant gezaag over die voicechat over mensen die samen gingen werken om een ander uit de race te rijden omdat die iemand rondgetikt had. Bah, ik had er meteen genoeg van.
|
|
|
Post by friemel on Sept 15, 2011 14:33:48 GMT 1
amai Tim jij weet je races er wel uit te pikken ! Heb nog nooit slechte races gehad op iracing en verlopen steeds fair, moet wel eerlijk bekennen in de rookie classen kan er soms wel een fout gebeuren maar truc is daar gewoon eerste ronde heel door te komen en dan kom je wel meestal ver met een leuke race. hoe hoger je komt hoe leuker het word. + je kan die mensen die zich met zulke onnozele zaken bezighouden, via mail naar iracing een goede sanctie geven. in de avond en snachts is het idd wel het meeste volk... . Ik rij zelf ook nog heel weinig maar dat is meer omdat ik nu in deze leage zit en men best hier wil doen zeker met de drm mod die me niet ligt.
|
|
|
Post by Nick on Sept 15, 2011 16:03:14 GMT 1
3 maanden iRacing: Check!
Ik heb al een paar mensen toegevoegd hier, maar weet niet precies wie er allemaal op iRacing zit. Dus requesten die handel ;-)
|
|
|
Post by friemel on Sept 15, 2011 16:52:17 GMT 1
heb je toegevoegd en rij de race van de mazda mx cup mee om 18u.
|
|
|
Post by naish on Sept 15, 2011 17:40:50 GMT 1
Je moet zo snel mogelijk uit de rookie classen zien te komen. In de hogere regionen wordt heel netjes gereden. Maar de servers zitten inderdaad 's avonds vol.
|
|
|
Post by friemel on Sept 15, 2011 17:50:47 GMT 1
heb je toegevoegd en rij de race van de mazda mx cup mee om 18u. had geen quali tijd dus op negende plaats vertrokken van de tien naar zesde plaats gereden maar dan een foutje en uiteindelijk nog 7de geworden. er werd heel degelijk gereden alleen weer die eerste bocht was redelijk tricky maar dat ligt ook aan die auto maar allen zonder kleerscheuren erdoor gekomen. dat nieuwe tiremodel (als die van de mazda al aangepast is? maar die indruk heb ik wel) vind ik ook wel heel mooi je verliest nu echt veel meer tijd als je niet al te smooth rijdt. Wat je zegt Tim over dat volk, tis nu niet dat je met Rfactor veel volk hebt in de namiddag he ben ook veel alleen aan het rijden op de vrl server. Ik vind de lap timing in Iracing ook veel beter ik kan daar echt zien als ik iets wijzig in rijstijl in een lap of me dit tijd inleverd of niet, zeer handig voor iemand als ik met weinig track ervaring om zo snelste lijnen en schakelpatronen te vinden. Het enigste dat ik op het moment mis is een leage in Iracing en idd kostprijs is de moeite daarom heb ik ook nog niet zo veel auto's en tracks.
|
|
|
Post by Timpreza on Sept 16, 2011 19:13:53 GMT 1
Het begint los te lopen... Voice chat muten helpt ook om me niet af te leiden of te ergeren. - Gisteravond m'n eerste Mustang race gereden op Lime Rock. Niet gekwalificeerd, en dus ergens halverwege gestart. Ik kon heel vlot naar voor trekken, tot er voor mij op elkaar rond gingen en midden de baan voor m'n neus stilstonden. Hard in de remmen en boenk - stil. Licht tikje en terug verder. M'n radiator moet stuk geweest zijn want een paar ronden een pluimke en gedaan. Ik rol nog m'n pit binnen, maar er stopt één net op m'n vak om dan achteruit te bollen. Ik stop iets te ver met een kapotte motor: 2 minuten toe truck 2 rondjes achterstand, maar de motivatie was er want dit is een goede leerschool. Ik ging hard door het veld en pak er nog eentje in de laatste ronde. Moraal van het verhaal: altijd kwalificeren... - Deze namiddag nog een race. Ik verwacht eigenlijk geen kat, 3 man op de quali en ik rij de pole tijdens de Q, maar start 3e van 16 man. Hoe zit dat als ik een pole tijd in Q rij?? 16 man, toch een mooie bende volk om 15u. We starten heel netjes, maar na een paar ronden zit ik op de hielen van P2 als die z'n motor opblaast, en we wijken alletwee dezelfde kant uit. Redelijke tik tegen m'n hoek, maar geen gevolgen voor mij buiten die contactpunten. Verder een spannende incidentloze race met P3 dicht achter mij, maar ik kan hem afhouden. Plezant, en wil opklimmen voor wat deftige wagens. Kunt ge 2 klasses omhoog promoveren in 1 promotieperiode of werkt dat zo niet?
|
|
|
Post by Mee on Sept 16, 2011 19:21:18 GMT 1
Kunt ge 2 klasses omhoog promoveren in 1 promotieperiode of werkt dat zo niet? Ge kunt in principe naar A gaan in 1 promotieperiode . Da's de fast track: boven een SR van 4.0 gaat ge automatisch naar de volgende licentie. Ik was zo echt snel naar B gegaan.
|
|
|
Post by Knarf on Sept 16, 2011 19:48:53 GMT 1
Hoe zit dat als ik een pole tijd in Q rij?? Toen ik iRacing had was het zo dat die combinaties een ganse week liepen. Van zodra je in Q een tijd had gereden bleef die tijd behouden (of vervangen door een snellere uiteraard) zo lang de combo bleef duren. Als er in die race van u dus mensen joinden die eerder deze week al een snellere Q tijd hadden gereden dan staan die voor u op de grid... Ook al deden die niet mee aan de specifieke Q van de race.
|
|
|
Post by naish on Sept 17, 2011 8:04:21 GMT 1
Inderdaad de Q tijd geldt heel de week.
@tim: ik zag je in een practice server en dacht ik ga gezellig met Tim ff rijden. Maar toen was je er weer uit. Maar wat ben jij snel! Met zo'n snelheid moet altijd qualify rijden. Zeker op zo'n klein baantje als Lime Rock.
|
|
|
Post by oracle on Sept 17, 2011 11:12:07 GMT 1
Ook terug 3 maand genomen.
Heb al wat mensen toegevoegd.
Eerste race met de Thrustmaster mustang challenge. Rollende start was raar achter mij voorbijgestoken door de achterhoede omdat voor mij niemand gas gaf.
Toch nog 4de na wat chrashes. Maar dikke 2 sec trager als top 3.
Wel cleane race en SR naar 3.75.
|
|
|
Post by friemel on Sept 18, 2011 11:32:59 GMT 1
kont ni laten heb me de mustang bijgekocht, gewoon al om tim is te kunnen zien rijden in iracing hehe
|
|