|
Post by jansongpl on Oct 7, 2007 21:27:10 GMT 1
Ik heb vandaag gezocht naar frank zijn info over GPL installeren maar ik vond deze niet meer terug. Ik vond wel een all in one installer op een site die goed zijn werk doet.
Ik heb een vraagje hoe ik er voor kan zorgen dat mij G25 stuur niet meer vanzelf gaat trillen. Het is precies of er staat teveel FF op.
Ook zou ik graag de shifter instellen maar ik vind alleen terug hoe ik kan up/down shiften.
@ Frank : als je soms nog een lijst heb van uw installer voor gpl kan je die eens doormailen.
Alvast bedankt, jan
|
|
|
Post by TimoVermeersch on Oct 8, 2007 19:57:03 GMT 1
Voor de shifter moet je GPL patchen met GPL Shift. De laatste versie werkt met de G25. Google eens op gplshift. Een maal gepatch, staan je versnellingen automatisch ingesteld op de schifter. Ik kan verzekeren dat de 67's met shifter een belevenis zijn ;D ;D.
Wat de settings betreft, daar moet je inderdaad wat naar zoeken met de G25. Ik zit nu in het buitenland maar als ik thuis ben, post ik mijn settings wel eens.
Timo
|
|
|
Post by fragske on Oct 8, 2007 21:24:38 GMT 1
ik heb daar ook last van jansongpl, maar als je dat ff tegen houd als je in de pits staat blijft het zelf stil staan Tot je der weer aan komt
|
|
|
Post by jansongpl on Feb 26, 2008 21:23:16 GMT 1
Hey Timo.
Zou u eens uw settings voor de Logitech G25 in GPL eens kunnen mailen ?
Bedankt !!
Jan
|
|
|
Post by TimoVermeersch on Feb 26, 2008 23:14:29 GMT 1
Jan, in deze thread vind je mijn GPL-settings voor de G25. Plus ook die van anderen. www.gbsimracing.co.uk/index.php/topic,322.msg4616.html#msg4616 Laat maar weten als het niet duidelijk is. Cheers, Timo
|
|
|
Post by jansongpl on Feb 27, 2008 18:27:42 GMT 1
Merçi Timo ! Ik mis een beetje "the good old days"
|
|
|
Post by jansongpl on Jan 29, 2009 16:58:45 GMT 1
Dankzij Timo mijn stuur ingesteld en al eens wat afgehaspeld op silverstone en mosport. Waauuuww bring back the good old days Ik mis het wel, de dagen dat we met de 65 en de 67 sigaarkes over de asfalt denderden. NU nog mijn FF eens fine-tunen en we zijn op weg.
|
|
|
Post by jansongpl on Jan 31, 2009 0:21:27 GMT 1
Ik zie dat in de Gem+ alleen de 65 - 67 - 69 mod zitten. Zijn er buiten de thundercars nog andere GPL mod's ?
|
|
|
Post by TimoVermeersch on Jan 31, 2009 11:53:45 GMT 1
Ik zie dat in de Gem+ alleen de 65 - 67 - 69 mod zitten. Zijn er buiten de thundercars nog andere GPL mod's ? Yep, sinds een jaar of zo is er ook een 66'mod. 1966gpl.speedgeezers.net/Timo
|
|
|
Post by Obi-Jan on Jan 31, 2009 11:55:12 GMT 1
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Jan 27, 2010 16:57:14 GMT 1
Beste allemaal,
Ik ben eveneens opzoek naar instellingen voor de G25 in GPL. Probleem is echter dat ik de afbeeldingen die Timo Vermeersch heeft gepost in het betreffende forum niet meer kan openen.. Zou iemand mij deze waar mogelijk willen sturen?
Alvast bedankt,
Paul
|
|
|
Post by Obi-Jan on Jan 28, 2010 13:01:24 GMT 1
Beste allemaal, Ik ben eveneens opzoek naar instellingen voor de G25 in GPL. Probleem is echter dat ik de afbeeldingen die Timo Vermeersch heeft gepost in het betreffende forum niet meer kan openen.. Zou iemand mij deze waar mogelijk willen sturen? Alvast bedankt, Paul In de eigenschappen onder "game controllers" (spelbesturing of zo in 't Nederlands?): Combined axis: niet aangevinkt Rotation: 450 graden Enable force feedback: aangevinkt Overall effect strenght: 120% (<--- dit is belangrijk, anders heb je in GPL storend weinig FF bij kleine stuurbewegingen) Spring effect strenght: 0% Damper effect strenght: 0% Enablge Centering Spring in Force Feedback Games: optioneel aan te vinken en op 15% te zetten als de besturing in het spel lijkt te "klemmen". M.a.w. als het stuur bij een correctie niet vlot terug naar "recht vooruit" wil komen. In core.ini [ Hack ] steer_ratio = 0 ; Enable low speed ratio override [ Joy ] allow_force_feedback = 1 ; Use FF if device has it force_feedback_damping = 45 ; force feedback damping coefficient force_feedback_latency = 0.041 ; force feedback latency (secs) max_steering_torque = 1300 ; steering torque in N*in giving max device force Deze laatste waarde geeft aan hoe sterk de FF is. Een lager cijfer voor sterkere, een hoger cijfer voor lichtere FF. Steering Ratio in setup op 8:1. 'k Weet niet of dit ongeveer overeenkomt met wat Timo heeft, maar dit werkt naar mijn ervaring (die inmiddels toch meer dan 11 jaar beslaat) en mening goed met alle "versies" van GPL (origineel + mods).
|
|