Henne
Rookie VRL'er
Hendrik De Graeve
|
Post by Henne on Jul 27, 2002 16:10:03 GMT 1
Een tijdje geleden deed ik mee aan een rally kampioenschap. Op dat forum werd er "gezeverd" over dingen zoals, Peugeot's nieuwe evolutie rijd in kenia.
Ik vond dat wel tof, het maakte het wat realistisher. Ik weet niet of jullie daar zin voor hebben maar ik geef jullie alvast een voorsmaakje
Henne's Lotus is vandaag aangekomen in België (spa) voor het onderhoud en testen van zijn Lotus, na de prachtige eerste league race in Silverstone (gisteren) waar hij 2de werd. Momenteel maakt men zich klaar voor test werk en zit het weer goed mee. Henne hoopt zich een goede setup te maken. Morgen rijd het Lotus team nog op Spa maar daarna voeren ze de wagen naar Zandvoort voor de volgende race die over 2 weken begint. Henne hoopt daar weer compettetief te zijn met zijn Lotus en hoopt daar op een misschien Pole en weer een 2de of betere plaats in de race.
Ik houd jullie alleszins op de hoogte
|
|
Henne
Rookie VRL'er
Hendrik De Graeve
|
Post by Henne on Jul 27, 2002 17:42:33 GMT 1
Spreekt ulder da aan? of zijn gulle te lui om te typen
|
|
|
Post by Timpreza on Jul 27, 2002 17:54:05 GMT 1
nee, tis schoon weer buiten
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Jul 27, 2002 21:59:15 GMT 1
jah oje gij persé wil dak poste , gaak posten é
|
|
Henne
Rookie VRL'er
Hendrik De Graeve
|
Post by Henne on Jul 27, 2002 22:07:16 GMT 1
jamaja ge moet meer proberen doen als Timpreza, Zet es een paar lijnen VOL zoals ik hierboven. Amai de oudjes van tegenwoordig, nog maar sjans dat de huidige jeugd (alleen 14 jarigen) niet lui zijn é Graptjen
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Jul 28, 2002 11:01:26 GMT 1
;D
|
|
Henne
Rookie VRL'er
Hendrik De Graeve
|
Post by Henne on Jul 29, 2002 3:39:22 GMT 1
Vervolg
De Lotus van team Red Zone Racing is NIET naar Zandvoort (Nederland) vertrokken. De manager van Henne heeft nog een paar races kunnen aansmeren met een organisatie die in Kyalami (Zuid-Afrika) een demonstratie race geeft. De rijder zelf twijfelde eerst maar toen hij hoorde dat al het geld naar een goed doel ging was hij meteen verkocht. Vandaag was het Team RZR al te bespeuren in Kyalami met een qualificatie setup en daarna een race setup. Henne draaide tijden van rond de 1min 22 sec ... Dit was zowel met qual setup als race setup. Het team, RZR, zou wel een paar assen willen vragen aan de andere teams met Lotus want de zijne zijn er compleet door, waardoor zijn tijd met een paar hondersten trager was. Als er een team is om een paar assen te geven dan is het team meer dan content. Momenteel is er een goed weertje in Kyalami, een beetje warm met temperaturen tot 35°C
Meer later ...
|
|
Henne
Rookie VRL'er
Hendrik De Graeve
|
Post by Henne on Jul 31, 2002 16:37:25 GMT 1
Vervolg, Gisteren was het vrije training in Kyalami. Hierbij kon Henne T. Vanhee NIET bijhouden want Tim zijn pb van de training lag zo een 2 sec sneller. Henne heeft een kapotte motor gehad en nu heeft men een compleet nieuwe laten overvliegen vanuit België (Waar het Red Zone Racing bezig was/is met een compleet speciale gereviseerde motor.) Later meer...
|
|
|
Post by Timpreza on Jul 31, 2002 19:24:20 GMT 1
DODELIJK ONGEVAL IN DE KENNEDYTUNNEL Een vliegtuigje van het type PlakWaaier van het simracingteam Red Zone Racing is deze morgen gecrasht in de Kennedytunnel. Het was opgestegen in Aarsele vanuit Hennezinnenhof International Airport met bestemming Zuid Afrika. Aan boord waren enkel de piloot en de vracht, een dieselmotor bestemd voor de racewagen van het team. Wat de piloot in de Kennedytunnel deed is niet duidelijk. Het parket vermoed dat het ongeluk te wijten was aan overdreven snelheid, want de blinde doofstomme autistische arm- en beenloze mindervalide van het type mongool die verlamd was boven zijn knieën die het vliegtuig bestuurde was een paar minuten eerder geflitst aan 32km/u in de stadskern van Aarsele. De piloot was op slag dood. Het is echter niet uitgesloten dat hij al dood was voor hij vertrok in Aarsele. Hij werd net geen 3 jaar. Vermoed word dat Red Zone Racing zondag toch gaat aan de start komen voor de VRL GPL race in Kyalami ondanks het verlies van hun beste personeelslid. Hoe ze nog aan een motor gaan geraken is nog niet duidelijk. Volgens de eerste berichten wil Trabant zich actief maken in de simracing sport en zouden die nog op tijd een motor kunnen leveren. Eerder werd ook al aan Solex gedacht maar die zijn afgevallen omdat het regelement van de VRL GPL series geen voorwielaandrijving toelaat.Bron: persagentschap Preuters
|
|
Henne
Rookie VRL'er
Hendrik De Graeve
|
Post by Henne on Jul 31, 2002 22:15:20 GMT 1
Hierbij wil ik mijn spijt toekennen aan de familieleden van deze overleden piloot. Het is nog altijd niet zeker wat er gebeurd is maar het parket is er aan bezig.
Wat motoren betreft, gisterenavond heeft mijn crew (te Aarsele) De Oude Ford-Lotus motor hersteld die verleden week verloren ging toen de benzineleiding sprong. Deze is compleet vernieuwd met nieuwe stukken (ja hallo) De motor zou vanavond omstreeks 23.30 moeten aankomen in Kyalami. De vrachtwagen wordt geëscorteerd door de plaatselijke politie van Tielt-Aarsele. De Wagen is al onderweg sinds na het jammere ongeval in de tunnel.
Het Red Zone Racing team negeert niet dat er contacten zijn met Trabant. Hierbij zou Trabant nieuwe motoren maken; geen oude trabant motoren. Het project wordt gesteund door een Belgische firma, Bekaert. Waar de heer De Graeve directeur van is geworden
later meer...
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Aug 1, 2002 6:51:31 GMT 1
Trabant heeft de samenwerking met het "red zone racing team" verbroken. De nieuwe constructeur van en tevens ook leverancier werd eerder al de deur gewezen (Solex) omwille van de constructieve reglementen waar het merk solex toen niet aan voldeed, maar sinds vannacht tijdens de vergadering is de kogel door de kerk en heeft solex een voorstel ingedient om de constructie van de motoren te wijzigen. Tijdens deze vergadering werd door solex zelf al een tipje van de sluier gelicht over de nieuwere constructie van de motor(en) het zou gaan om een proefconstructie, namelijk de wagen zou uit 4 solex motoren bestaan die per wiel apart worden aangedreven. en mn zou gebruik maken van 4 eencilinder 2-taktmotoren met een cilinderinhoud van 49,9 cc. Met een vermogen van maar liefst 6pk (op een toerental van 1500 tr/min) per motor. De motoren zijn makkelijk demonteerbaar waardoor het "red zone racing team" zijn mindervalide personeelsleden te werk kan stellen. En door deze makkelijk te demonteren motoren kan men met hetzelfde chassis deelnemen aan de zeepkistenrace( dit in de hoop toch nog een prijs te kunnen binnenhalen). Over de frabriekage is ook al wat bekent van de motoren , deze zullen namelijk gemaakt worden in de gesloten instelling "de waak" waar de Heer Hendrik de Graeve (beter bekend als naamgenoot van de grote baas van bekaert) met deze motoren zal proefrijden en tevens ook het proffesionele werk in goede banen zal leiden. Het personeel zal een speciale opleiding krijgen in de technische hogeschool "de VIBBO".
|
|
Henne
Rookie VRL'er
Hendrik De Graeve
|
Post by Henne on Aug 1, 2002 17:39:35 GMT 1
nog geen vaststelling van contractbreuk Trabant. Er is inderdaad iets aan de gang met solex ook maar daarvan werd er al teveel info gegeven. Het Team 'Red Zone Racing' Heeft ook een gesprek gehad met Porsche, maar Porsche wou het complete Team overnemen en dat wou Teambaas Hendrik De Graeve niet. Er zal hoogstwaarschijnlijk met Trabbant motoren gereden worden, aangezien zij minder eisen van het Debiele team. En de motor het langer volhield op de testbank aan hoge toeren van 9643 MAX. Dit beestje heeft hetzelfde vermogen als een Porsche GT1. Het chassis is momenteel COMPLEET veranders want bij het eerste start testje ging de wagen geen meter vooruit. de neus van de wagen daarintegen was weg.
later meer...
|
|
Henne
Rookie VRL'er
Hendrik De Graeve
|
Post by Henne on Aug 5, 2002 17:31:44 GMT 1
Red Zone Racing heeft zijn eerste race achter de rug met de Trabant motor."We zijn enorm tevreden over het aantal PK dat dit beestje levert"Aldus Teambaas Henne
later meer
|
|
Henne
Rookie VRL'er
Hendrik De Graeve
|
Post by Henne on Sept 27, 2002 17:14:57 GMT 1
Nieuw Verslag....
We hebben juist vernomen dat Henne in de tweede race zal meedoen met het kampioenschap. nog niet de eerste want dan mag hij maar 2 x de races missen. Dus schrijft Henne zich in NA DE EERSTE RACE.
Henne's nieuw team zal de BRM zijn!!!!!! : " Ik ga niet voor een overwinning, ik wil gewoon dat er niet meer lotussen rond rijden. Daarom een compleet andere wagen. Het gaat misschien trager gaan maar ik zou willen zorgen voor spektakel. De Wagen slipt enorm (FUN FUN FUN) Maar ik zal natuurlijk proberen zo snel mogelijk te gaan
|
|
|
Post by Timpreza on Sept 27, 2002 17:49:22 GMT 1
ge moogt er 3 missen.
|
|