|
Post by Buchinski on Jun 2, 2006 9:36:34 GMT 1
Dat is een fout die enkel te maken heeft met beeldkaart, 3D kaart en drivers ....
Eerst en vooral de stomste vragen eerst :
1/ Je gebruikt toch wel degelijk nog een 3DFX kaart niet? Dus Voodoo-achtige 3Dkaart? Indien nee...dan mag die glide dll gewoon weg
2/ indien ja..ben je er zeker van dat de drivers m.b.t die kaart(en) correct zijn en werken? Enne ... dat de kaarten op zich werken?
3/ check je patching van GPL en vooral de volgorde waarin gepatched wordt (Volgorde uit Frank zijn gids bvb) Dat is vooral belangrijk bij utilities als GPLShift en Pribubla .. als de ene patch voor de andere wordt toegepast dan werken die soms niet ... Toch eens checken of het niet zo is dat als bepaalde patches worden toegepast voor of na je instellingen van de grafische kaart, dit geen effect heeft
4/ Sommige circuits en skins dienen expliciete Voodoo-compatible textures te hebben... weet niet of dat er iets mee te maken heeft
5/ Als je er veel miserie mee hebt verwissel dan de beeldkaart...Ik heb hier ook nog een Rage IIC liggen met en EvilKing Voodoo kaart die we na lange tijd UIT Val's systeem hebben gegooid en vervangen hebben door een goede nVidia... Waarschijnlijk slingert er hier nog een Riva TNT rond...als ik je nog eens tegenkom mag je die hebben ..... als dat de problemen oplost "no sweat"..
|
|
|
Post by Buchinski on Jun 2, 2006 9:45:51 GMT 1
Maar die P3 is niet zo fast, zou het daar iets mee te maken kunnen hebben? "Fast" is m.b.t. GPL een relatief begrip ... Je kijkt naar een spel dat uitkwam toen de topcomputers 166Mhz draaiden ... 200Mhz en 266Mhz waren de supercomputers en alles vanaf P3 moet zowiezo ge-"fast-CPU-patched" worden ... NU ..dat heeftniets met die Glide Error te maken ...als je de CPU patch niet toepast dan krijg je van die GPL autookes op steroiden ... de snelheid klopt dan compleet niet meer... Je kan dan Kyalami rijden in 57" :-) Nu ik eraan denk... Wij hadden indertijd veel problemen altijd om die voodoo kaart onder WIN98 te laten werken ... en dat had ook te maken met de volgorde en de procedure van de drivers : was een heel gedoe met eerst ati drivers en dan herstarten en laten zoeken naar hardware en dan de 3D drivers en dan weer herstarten enz .... weet zelf niet meer hoe het ging....
|
|
|
Post by Hill2button on Jun 2, 2006 11:51:59 GMT 1
Neen, het is geen 3dfx, daarmee dat het zo raar is! Het is een TNT2 32 meg; ik had onder ME de originele drivers geïnstalleerd (net voor de upgrade). Die werkten... Maar goed, die had ik geïnstalleerd omdat het spul ervoor niet werkte. Van de site van Nvidia de laatste drivers gehaald en geïnstalleerd, proberen rebooten en halverwege sloot het systeem zichzelf gewoon uit. Veilige modus, hele zaak eraf en dan maar de originele drivers voor 98 erop gezet.
Vergeet niet, het gaat hier om dezelfde install als voorheen, gewoon een upgrade naar 2000, onder ME kreeg ik geen error (allez, ik kreeg wel foutmeldingen, maar GPL startte nog wel) dus hoop zaken die je opnoemt kunnen we uitsluiten.
Straks nog eens googelen.
|
|
|
Post by Buchinski on Jun 2, 2006 13:29:20 GMT 1
Dan is er definately iets loos met uw Direct3D patch. Ik kan mij enkel voorstellen dat ..omdat GPL core.ini de D3D patch niet vindt, hij teruggrijpt naar een (standaard?) ingestelde "3Dfx" instellingen....
Check bij Apparaatbeheer of die voodoo kaart misschien niet altijd nog aanwezig is tussen zijn apparaten. Flikker ze er anders tussenuit.
Probeer dan misschien met een clean install van de GPL CD en voeg manueel de patches toe i.p.v. de "voorgepatchde" GPL Demo of de "all-in-one" patches ...
1/GPL 1.2.0.1 2/Direct3D patch 3/Fast CPU patch 4/BW patch
optioneel Sound patch en de utilities, dan pas de GEM en iGor versies ....
Ik had hier ook nog een 2 Giga AMD computer staan en eventueel mag die ook een GPL server worden alleen is het probleem (zo heb ik begrepen uit eerder discussies met o.a. Jan en Herman) niet zozeer de "PC hardware" dan wel de limieten van bandwidth en snelheid .... mijne upload zit aan 192mbps en de dowload speed hangt af van internet weather... Bovendien heb ik geen idee wat zulke dingen afpakken van je upload/download limieten (bij mij 25 gig download en 2,6 gig upload) als dat dagelijks draait...
|
|
|
Post by Hill2button on Jun 2, 2006 23:28:03 GMT 1
Het ziet ernaar uit dat de problemen vd baan zijn. Sywix draait nu op de server en gpl werkt. (on open gl - 30.82 detonator werkt)
Morgen windows update laten lopen en AVG installen, daarna gaat hij online.
|
|
|
Post by Hill2button on Jun 3, 2006 19:10:14 GMT 1
Allez, na weer een reeks problemen denk ik dat het dan toch nog in orde gaat komen.
Dus, nu met windows 2000, SP4 en alle updates, de originele versie van Gpl met de patch...
De disco fix staat er niet op, laat weten als daar problemen mee zijn.
Alles is nu zo ingesteld dat de pc gewoon aangezet moet worden en dat automatisch de gpl server opgestart wordt. Dit dmv een handig progje dat muisbewegingen record en terug uitvoerd. (tnx voor het idee Frank!)
|
|
|
Post by Cash on Jun 3, 2006 19:22:19 GMT 1
Allez, na weer een reeks problemen denk ik dat het dan toch nog in orde gaat komen. Dus, nu met windows 2000, SP4 en alle updates, de originele versie van Gpl met de patch... De disco fix staat er niet op, laat weten als daar problemen mee zijn. Nice job!!! Lol, zo'n programma heb ik ooit ook eens nodig gehad. Ik was een paswoord van iets vergeten..alle mogelijkheden in excel geplakt (waren er een stuk of 100000), met dat programma de kopieer beweging gerecord en dan het maar laten lopen (uiteindelijk heb ik zo men paswoord teruggevonden ).
|
|
|
Post by Hill2button on Jun 3, 2006 20:06:31 GMT 1
Online-offline zal niet meer verschijnen in de eerste post. Doordat de pc gewoon aangezet moet worden en daarna alles zelf doet heb ik aan mijn vriendin gevraagd of zij de server kan aanzetten als ze thuiskomt. De uptime zal dus normaal gezien iets groter zijn, afhankelijk van wanneer één van ons thuiskomt.
Ga gewoon even naar VROC, hij staat daar bovenaan als je op ping sorteert. ;D
|
|
|
Post by Hill2button on Jun 3, 2006 23:02:35 GMT 1
De server is zonet tijdens de race gecrashed - we waren met 5 id eerste ronde, ergens halverwege.
Laat iets weten als iemand hetzelfde probleem heeft.
|
|
|
Post by jansongpl on Jun 4, 2006 13:35:23 GMT 1
Ik heb zojuist eens wat getraind op de server en had redelijk snel al een mede coureur ;D. Een volstrekt onbekende met een Honda . Heb niet aan de race zelf meegedaan maar wou toch eens zien of alles marcheerde. Dikke pluim voor Werner ;D Ik zal proberen in de vrije uurtjes 's avonds te zien of er iemand online is en anders start ik gewoon zelf ! Prachtig !!
|
|
|
Post by Hill2button on Jun 4, 2006 21:45:00 GMT 1
Guys, de volgende race is over 2 weken, ik stel voor om niet alleen Brands te draaien. Bijvoorbeeld Brands-iets anders- Brands - iets anders.
Welke banen willen jullie er nog bij?
Ik zal 69 only in de comment zetten, weet iemand of het mogelijk is om andere wagens te verbieden?
|
|
|
Post by TimoVermeersch on Jun 4, 2006 23:28:26 GMT 1
Ik zal 69 only in de comment zetten, weet iemand of het mogelijk is om andere wagens te verbieden? Met Igor gaat dat, met Vroc IMO niet. Timo
|
|
|
Post by Hill2button on Jun 5, 2006 10:07:36 GMT 1
De racelist ziet er nu zo uit:
Brands Aintree Brands Silverstone Brands Aintree
Maw, 3x Brands, 2x Aintree en 1x Silverstone - in volgorde van de Britcup races.
|
|
|
Post by Obi-Jan on Jun 6, 2006 0:46:16 GMT 1
Werner, zoals ik al zei zou ik hier mee oppassen wat betreft verbruik op uw verbinding. Ik heb vanavond nog eens een race gehost op iGOR bij wijze van voorbereiding op een league race donderdag. Een uur kwalificatie (daar ging het om, trainen met teamgenoten en mededeelnemers) waar we voor het grootste deel met 4 "gasten" waren, maar tegen het einde werd dat uitgebreid naar 10 man (da's meestal zo als je zonder paswoord host). Slechts drie hebben de Int Short uitgereden, maar lange tijd waren er buiten mij toch 8 autos op de baan. Verdict: 69Mb upload, voor nog geen anderhalf uur.
Toch in de gaten houden, zou ik zeggen.
|
|
|
Post by Hill2button on Jun 6, 2006 8:00:46 GMT 1
Werner, zoals ik al zei zou ik hier mee oppassen wat betreft verbruik op uw verbinding. Ik heb vanavond nog eens een race gehost op iGOR bij wijze van voorbereiding op een league race donderdag. Een uur kwalificatie (daar ging het om, trainen met teamgenoten en mededeelnemers) waar we voor het grootste deel met 4 "gasten" waren, maar tegen het einde werd dat uitgebreid naar 10 man (da's meestal zo als je zonder paswoord host). Slechts drie hebben de Int Short uitgereden, maar lange tijd waren er buiten mij toch 8 autos op de baan. Verdict: 69Mb upload, voor nog geen anderhalf uur. Toch in de gaten houden, zou ik zeggen. Op je aanraden heb ik gisteren een progje geïnstalleerd die het netwerkverkeer registreerd. Voorlopige prediction is 1,2 Gig voor deze maand; maar gisteren hebben er maar weinig mensen gereden. 3 Gig kan ik wel missen. Ik hou het in de gaten!
|
|