|
Post by Buchinski on Apr 4, 2006 11:22:20 GMT 1
Ook gisteren even een oefensessie gedaan met Pe, Marc en Timo op Indy. De grote klacht is dat er tijdens het driften door de bochten geen zicht is naar achter. Nu...dat lijkt mij niet meer dan normaal aangezien : 1) uw spiegels een zicht geven naar achter en die niet meedraaien met de richting waarin uw neus wijst. Indien diezelfde techniek wordt toegepast met andere wagens (zoals de 67 of de 65) dan is het resultaat exact hetzelfde. Omwile van het beperkte zicht en omwille van de zeer hoge snelheden hebben de "echte" indy-racers iets dat wij in GPL ontberen..nl..: een "spotter" die hun de exacte locatie en posities geeft van de tegenstand. 2) bochten op Indianapolis worden in real life natuurlijk nooit driftend (a la "rally") genomen Omdat de aandrang te groot zal zijn om dit TOCH te blijven doen (is ook de snelste methode) zullen we moeten een regel invoeren die moet verhinderen dat de race een crashfest wordt van begin tot einde ... De regel wordt dat : => wie de bocht inzet op een lage lijn..LAAG blijft (stay LOW) => wie de bocht inzet op een hoge lijn..HOOG blijft (stay HIGH) De volgende screenies moeten één en ander verduidelijken. Hier zie je duidelijk dat als je zwaar driftend de bocht ingaat, dat je spiegels wel degelijk het juiste zichtveld (zie gele oppervlakte) weergeven...achter je ligt dan immers...de muur....! Dat is ook wat je te zien krijgt. De tegenstander die aankomt die zie je natuurlijk niet ...OOK NIET als je opzij kijkt (zie pijlen) ! de normale manier om een bocht te nemen is echter de deze die hier is afgebeeld...niet het rally-driften van eerder.... maar omdat de bochten door de deelnemers TOCH driftend zullen genomen worden volgende regel : Als er een andere piloot in je buurt zit en je begint de bocht in een lage lijn...dan blijf je LAAG... Begin je de bocht in een hoge lijn dan blijf je HOOG... Jullie zijn gewaarschuwd! De wagens zijn vreselijk krachtig en de snelheden hallucinant op Indianapolis. De minste fout stuurt je spinnend en driftend over het halve circuit.... HOUD DUS REKENING met deze regel en met elkaar of het feest gaat eindigen in een crashfestival zoals we nog nooit hebben meegemaakt!!! Ook de start vanuit stilstand heeft wat om ht lijf. Om eem carambolage van bij het begin te vermijden zou ik geneigd zijn een FORMATION LAP te doen en een vliegende start te nemen van af ronde 2. Dat is slechts een voorstel. Ik zou dit willen overlaten aan de deelnemers ... staande start of vliegende start?
|
|
|
Post by TimoVermeersch on Apr 4, 2006 11:49:30 GMT 1
De regel wordt dat : => wie de bocht inzet op een lage lijn..LAAG blijft (stay LOW) => wie de bocht inzet op een hoge lijn..HOOG blijft (stay HIGH) Zoals ik al in de chat zei, lijkt dit mij de evidentie zelve. Ook al is het geen waarborg om chaos te vermijden, als je het niet doet is een smak geen mogelijkheid maar een zekerheid. Heeft IMO voornamelijk te maken met het feit dat downforce nog niet gemodelleerd is in de TC's (in tegenstelling tot de 69's.) Er is wel altijd gezegd dat, na release van de 69-mod, er een update voor de TC's zou gereleased worden waarin ook downforce zou gemodeleerd worden. Volgens wat ik lees op RSC zou die update er onmiddellijk na de release van deel 2 van de 69's komen, ttz ergens in de paasvakantie, ttz nu ergens. Als die downforce op de TC's zit, zal het door bochten driften IMO snel gedaan zijn omdat het niet meer de snelste manier gaat zijn. Met topsnelheden van 350 km/h zou de downforce enorm moeten zijn. De patch zal waarschijnlijk alleen te laat komen voor de league-race. (Als dat een week ervoor gereleased wordt, moeten we dat IMO niet meer gebruiken.) Ik vind dit persoonlijk een zeer goed voorstel. Ik had er ook al aan gedacht. Het sluit veel beter aan bij Indy en de aard van de wagens. Cheers, Timo
|
|
|
Post by TimoVermeersch on Apr 4, 2006 11:57:34 GMT 1
Nog vergeten te zeggen : na met de Thundercars gereden te hebben : die mod is zwaar underrated. Het mag dan niet zeer realistisch zijn, maar wat een fun.
Dat zijn open wheel musccle cars, the Dukes of Hazard meet ovalracing, etc.
Timo
|
|
|
Post by Knarf on Apr 4, 2006 12:38:25 GMT 1
Jaja, oval-racen blijkt een pak moeilijker te zijn dan op het eerste zicht wordt gedacht... Ik heb het zelf ook al ondervonden met nog maar 2 wagens op de baan. En idd Timo, die TC mod is prachtig. Ik ben er vd 1ste dag een grote fan van maar spijtig genoeg heeft men bij de vrl-leiding een ander gedacht (maar we kunnen niet alles rijden natuurlijk, en nu hebben we er toch eens een race mee dus ja
|
|
|
Post by Buchinski on Apr 4, 2006 13:18:42 GMT 1
Wat niet is kan altijd nog komen he Knarf Maar eerst moeten we en paar mensen warm maken met al eens 1 race te doen (+ de testrace op 30/04..dat zijn toch al 2 wedstrijden). Ik heb de indruk dat niet zozeer de VRL leiding dan wel de vrl-leden weigerachtig staan tegenover TC... De Wynantsen en Timo zijn de enige die ik ooit enthousiast geweten heb over de TC, de rest heeft de mod denk ik nooit ge-installeerd of zo (?), waarschijnlijk overdrijf ik nu... maar kijk..deze eerste race ermee zullen we het al een beetje weten. Wie gaat er meedoen en hoe zal de reactie zijn na de Indy wedstrijd...afwachten... Inderdaad stond ik sceptisch tgenover TC ..in den beginnen had ik die enkel geprobeerd op Monza of een andere snelle baan en dat viel vies tegen. Maar dat is niet hun natuurlijke habitat. Gebruik die dingen op een oval en opeens voelt dat allemaal "correct" aan. Zelfs op Indy's lange lijnen voel je die power aan dat chassis trekken an het is danig verschieten in het begin! Je moet eerst deftig wat respect krijgen voor die spullen en o zo voorzichtig zijn met uw rechtervoet ...maar na een tiental, twintigtal rondes begin je het toch te voelen..dat je controle krijgt erover en eens die kaap gepasseerd vind ik ze eigenlijk beter te rijden dan de 67 ... Ze verrassen je niet echt, de acties van dewagen worden mijns inziens mooi op voohand doorgetelefoneerd en als je de fout ingaat is het omdat je jezelf zwaar hebt overschat... Ik voel het ook gelijk zo aan..ik weet van "oei..dat is hiet té.." en meteen ga ik dan ook onderuit... Moest er ooit interesse zijn voor een mini-Indy kampioenschap..TC op ovals ...dan wil ik dat zeker overwegen.
|
|
|
Post by PhilipDC on Apr 4, 2006 14:07:03 GMT 1
Heeft IMO voornamelijk te maken met het feit dat downforce nog niet gemodelleerd is in de TC's (in tegenstelling tot de 69's.) Er is wel altijd gezegd dat, na release van de 69-mod, er een update voor de TC's zou gereleased worden waarin ook downforce zou gemodeleerd worden. Volgens wat ik lees op RSC zou die update er onmiddellijk na de release van deel 2 van de 69's komen, ttz ergens in de paasvakantie, ttz nu ergens. Als die downforce op de TC's zit, zal het door bochten driften IMO snel gedaan zijn omdat het niet meer de snelste manier gaat zijn. Met topsnelheden van 350 km/h zou de downforce enorm moeten zijn. De patch zal waarschijnlijk alleen te laat komen voor de league-race. (Als dat een week ervoor gereleased wordt, moeten we dat IMO niet meer gebruiken.) Ik denk dat die aangpaste mod (TCxMOD), dus TC met downforce, niet meer lang op zich zal laten wachten. Ik heb begrepen van enkel testrijders (mede piloten uit de Duitse liga waar ik ook rij. GPLRACER.de) dat hij in principe af is, maar dat men nu aan het zoeken is om de vleugel instellingen in GPL te kunnen doen ipv in GEM. Indien dit zou lukken zou er ook snelst een aanpassing in die zin aan de 69 MOD komen.
|
|
|
Post by Cash on Apr 4, 2006 14:46:12 GMT 1
In de King of the Hill thread staan er een aantal setups, zijn die allemaal voor de TC ? Of enkel die dat ind noemen, of ?
|
|
|
Post by Buchinski on Apr 4, 2006 18:30:42 GMT 1
In de King of the Hill thread staan er een aantal setups, zijn die allemaal voor de TC ? Of enkel die dat ind noemen, of ? Sommigen zijn afkomstig van 67-Indy setups..maar door de overbrenging langer te maken zijn die perfect te gebruiken voor TC. Ik zet gewoon de eindoverbrenging lang zodat ik mijn hogere versnellingen kan rekken en verder misschien de rembalans wat aanpassen (vanwege de hogere snelheden en het feit dat er nooit echt een "full stop " nodig is) en thats it .... Ik moet ook gewoon maar zoeken op het internet zoals iedereen en gebruiken wat er te vinden is. En dit was wat er te vinden is.... maar werkt perfect voor mij (lage 51 's voor het moment)
|
|
|
Post by Buchinski on Apr 5, 2006 15:26:09 GMT 1
dat ik de standaard IND setup gebruik die bij de Thundercars geleverd zijn --- Dat zijn ook wel de beste denk ik en die zitten ook in die zip die ik geplaatst heb...MAAR ...met de opmerking die ik ook aan David gaf (en die Timo elders ook herhaald) : dat einddifferentieel moet LANG gemaakt worden zodat ge uw 4de en 5de vitesse wat kunt uitrekken... anders zit ge in 10 seconden door al uw vitessen en rij je constant in het rood... 51.17 is mijn PB voorlopig .... lijn doorheen die bochten is van levensbelang (letterlijk bijna!) en bepaalt uw eindsnelheid op het rechte stuk. Mijn omzetting van miles naar km/u was wat mank want ik heb gezien dat ik top 352 km/u haal op de start/finish en 345 km/u op de backstraight .... bangelijk!
|
|
|
Post by Buchinski on Apr 5, 2006 15:37:04 GMT 1
Effe deze bijdrage van Timo naar hier gebracht omdat hij hier meer van belang is ... Ik gebruik in de Thundercars ook altijd die setups van de makers zelf, ttz die waarnaar Frank hierboven linkt.
Ik zet wel altijd het differentieel zo lang mogelijk. Voornamelijk omdat die bakken zodanig veel koppel hebben dat anders zelfs in 4de de zaak nog durft doorslippen.
Wat snelheden betreft: op Indy ga ik vlot boven de 350 km/h. Op the Glen nader ik de the Loop met meer dan 330 km/h. 't Is maar om U een idee te geven. Ge moet dus echt wel vroeger in de remmen als met 67's.Timo
|
|
|
Post by Cash on Apr 5, 2006 16:05:27 GMT 1
Ik heb net eens effe getest, met die standaard 'Ind' setup. Is wel plezant, maar ik vind het moeilijk om de wagen precies te plaatsen (weet niet wat het is, stuur draait precies sneller links/rechts tov de 67 en 65). Men Pb is 49.29 , maar wat ik niet begrijp is dat driften, ik rij er op een gewone lijn door (zonder driften dus) en dat lijkt mij toch t snelste te gaan ?
|
|
|
Post by TimoVermeersch on Apr 5, 2006 16:22:29 GMT 1
Men Pb is 49.29 , maar wat ik niet begrijp is dat driften, ik rij er op een gewone lijn door (zonder driften dus) en dat lijkt mij toch t snelste te gaan ? Voila, the aliens have landed ... ;D Timo
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Apr 17, 2006 15:10:55 GMT 1
Keep ´em high Keep ´em high Keep ´em high Keep ´em high Keep ´em low Keep ´em low Keep ´em low Keep ´em low
Keep ´em high Keep ´em high Keep ´em high Keep ´em high Keep ´em low Keep ´em low Keep ´em low Keep ´em low
Sry ´tis een liedje door m´n hoofd - can´t help it toen ik dat laatste plaatje zag. Ik raad jullie ook allemaal aan dit liedje zachtjes mee te zingen tijden de race zodat jullie deze regel niet vergeten.
|
|
|
Post by Cash on Apr 27, 2006 12:30:11 GMT 1
Deze zondag, 30 april, is er toch een testrace he? Ik ga proberen er te zijn.
|
|
|
Post by Obi-Jan on Apr 27, 2006 12:34:19 GMT 1
Jaja, de Willy en ik zijn nog even aan het overleggen hoe moeilijk we het ons eigen gaan maken, maar er komt zeker nog een aankondiging (en een race).
|
|