Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Dec 20, 2005 15:43:01 GMT 1
Diene zagevent is er weer zenne .... Is er iemand van jullie die met DFP GPL gebruikt ? Ik heb al wel wat op RSC rondgeneusd maar vind niet echt men ding. Met RF, GTL en GTR hebbek veel meer respons qua forcefeedback, met GPL niet. Is misschien wel de bedoeling, maar kvoel weinig weerstand bij het insturen, is dit normaal ?? Dus indien iemand zo vriendelijk wilt zijn om ingame (controller.ini) en logitech (XP) settings ? Merci
|
|
|
Post by TimoVermeersch on Dec 20, 2005 16:23:04 GMT 1
Zal vanavond thuis eens kijken hoe dat bij mij staat en post het hier.
Cheers,
Timo
|
|
|
Post by arnold on Dec 20, 2005 18:15:59 GMT 1
Diene zagevent is er weer zenne .... Is er iemand van jullie die met DFP GPL gebruikt ? Ik heb al wel wat op RSC rondgeneusd maar vind niet echt men ding. Met RF, GTL en GTR hebbek veel meer respons qua forcefeedback, met GPL niet. Is misschien wel de bedoeling, maar kvoel weinig weerstand bij het insturen, is dit normaal ?? Dus indien iemand zo vriendelijk wilt zijn om ingame (controller.ini) en logitech (XP) settings ? Merci dit zijn mijn instellingen van mijn Core.ini : [ Joy ] allow_force_feedback = 1 force_feedback_damping = 35 force_feedback_latency = 0.030000 max_steering_torque = 310.000000 [ Hack ] steer_ratio = 1 ; 0 = constant ratio 1 = ratio changes at lower speeds ; de instellingen in Xp : vr gr,
|
|
|
Post by Timpreza on Dec 20, 2005 21:55:25 GMT 1
Arnold, da's gene DFP toch van gij? Ik werk met een DFP en heb naar mijn goesting deftige settings met een goede feel. Ik post ze later vanavond, want ik zit op de verkeerde pc daarvoor.
|
|
|
Post by Timpreza on Dec 20, 2005 22:35:06 GMT 1
Hier ben ik:
In configuratiescherm: totale sterkte: 100% kracht veer: 100% kracht demper: 20%
centreerveer inschakelen: niet aanvinken
speciale stuurinstellingen: aanvinken gecombineerde pedalen melden: aanvinken graden rotatie: 250°
En in u core.ini:
[ Hack ] steer_ratio = 1 ; Enable low speed ratio override
[ Joy ] allow_force_feedback = 1 force_feedback_damping = 100 force_feedback_latency = 0.00005 max_steering_torque = 150
Ik weet niet of je dat wist, maar bij de creatie van gpl zijn in de core.ini zijn damping en torque gewisseld. Hou daar rekening mee als je zelf met die waarden gaat spelen.
|
|
|
Post by TimoVermeersch on Dec 20, 2005 22:48:12 GMT 1
Mijn settings zijn: In configuratiescherm: totale sterkte: 100% kracht veer: 100% kracht demper: 50% centreerveer inschakelen: niet aanvinken speciale stuurinstellingen: deze is vreemd want ik heb dat precies niet? gecombineerde pedalen melden: ook vreemd want bij is die uitgevinkt om afzonderlijke axis te hebben voor de pedalen graden rotatie: 310° En in u core.ini: [ Hack ] steer_ratio = 1 ; Enable low speed ratio override [ Joy ] allow_force_feedback = 1 force_feedback_damping = 40 force_feedback_latency = 0.25 max_steering_torque = 225 Die core.ini stel ik wel in via Gem+ bij de controls. Groeten, Timo
|
|
|
Post by Obi-Jan on Dec 21, 2005 0:46:15 GMT 1
Hier ben ik: In configuratiescherm: totale sterkte: 100% kracht veer: 100% kracht demper: 20% De laatste twee settings worden door GPL niet gebruikt en maken het stuur enkel stijver. Op sommige machines kan dit een plotselinge uitval van FF veroorzaken bij "grote correcties". Als dit het geval is, centerveer aanvinken maar op nul procent zetten. No way!! gescheiden gas en rem is een must. Toch zeker met de '67 wagens. Naar smaak... een formule wagen heeft, algemeen gesproken ongeveer anderhalve toer "lock-to-lock" oftewel 540 graden. Een gebruikelijk PC stuurtje draait 270 graden. Veel te grellig. Misschien dat de latency setting "kan" (als dat niet het geval is zal je onverwachtte "pieken" in de FF voelen). 30ms (0.03000) zoals bij Nolle wordt als de standaard instelling voor Logitech stuurtjes gezien. Weerom een slachtoffer van onzer aller "GTX Slotcar"(<--- idioot). Diene mens heeft FF in GPL gewoon niet goed begrepen. Zijn methode om FF af te stellen is goed, maar om de verkeerde reden. Onthoudt: hoe lager de "torque" instelling hoe sterker de FF zal zijn en hoe eerder deze zal satureren. Damping controlleerd hoe sterk het raken van kerbstones/onverhard/railings de FF zal beinvloeden. Torque moet zo ingesteld worden dat, als ge "hands off" aan het rijden zijt, de FF de boel niet van zijn eigen doet oscilleren/zwalpen. Damping moet ingesteld worden zo dat een boordsteen of een vangrail raken realistisch aanvoelt zonder dat op het gras of onverhard komen te veel invloed op uw stuur heeft.
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Dec 21, 2005 9:38:41 GMT 1
Thx Had ook al opgevangen dat onderstaande geen functie hadden in GPL. kracht veer: 100% kracht demper: 50%Strak thuis is proberen sé ;D
|
|
|
Post by Obi-Jan on Dec 21, 2005 11:41:26 GMT 1
<snip> En in u core.ini: [ Joy ] allow_force_feedback = 1 force_feedback_damping = 40 force_feedback_latency = 0.25 max_steering_torque = 225 Een kwart sekonde is wel erg veel latency (lees: hoeveel op voorhand GPL de FF voorspelt), Timo. Zet daar ne keer een nulleke tussen man (0.025s), anders gaan al uw autos zeer loom aanvoelen, mijn gedacht.
|
|
|
Post by TimoVermeersch on Dec 21, 2005 13:12:49 GMT 1
<snip> En in u core.ini: [ Joy ] allow_force_feedback = 1 force_feedback_damping = 40 force_feedback_latency = 0.25 max_steering_torque = 225 Een kwart sekonde is wel erg veel latency (lees: hoeveel op voorhand GPL de FF voorspelt), Timo. Zet daar ne keer een nulleke tussen man (0.025s), anders gaan al uw autos zeer loom aanvoelen, mijn gedacht. Had mij vergist, stond inderdaad op 0.025
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Dec 22, 2005 11:45:27 GMT 1
Thx Had ook al opgevangen dat onderstaande geen functie hadden in GPL. kracht veer: 100% kracht demper: 50%Twijfel toch of beide geen functie hebben, er is wel degelijk meer "weerstand" bij kracht demper, dat staat momenteel op 100% bij mij, indien op nul, veel minder gevoel. Bedankt
|
|
|
Post by Arpé on Dec 22, 2005 18:00:30 GMT 1
Is er iemand van jullie die met DFP GPL gebruikt ? Merci Humm humm, wat is DFP??
|
|
|
Post by Obi-Jan on Dec 22, 2005 19:01:17 GMT 1
Driving Force Pro... een redelijk recent stuurtje van Logitech.
|
|
|
Post by Arpé on Dec 23, 2005 13:14:04 GMT 1
Ah OK ;D
Kunnen deze settings ook toegepast worden op oudere types van Logitech?
|
|
|
Post by Obi-Jan on Dec 23, 2005 13:41:36 GMT 1
Uiteraard.
|
|